bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:23

OlilysEsprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:51

het went wel,
in het begin vervelend, maar daarna heb je het niet eens meer door

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:07

Wanderers schreef:
Heeft iemand hier ervaring met dit merk/model ??

http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 64040/1384

Mij lijkt het wel wat ..

Ik vind het wel een beetje lijken op een kogel vrije vest :+
(dacht mijn pa ook de 1ste keer dat die een bodyprotector zag , van wat doen al die kogel vrije vest hier xd)
Ok een beetje offtopic
ok volgende wat ik nog wil zette is dat ik denk dat de gewone bodyprotector beter zitten dan deze modellen klopt dat?

nalaenos

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:20

ik heb een airbagvest.. heel fijn ding, heb hem alleen gelukkig nog niet uit hoeven proberen.. (iemand anders op stal wel al..)
ik reed daarvoor met een stugge bodyprotector, alleen had hem iets afgeknipte vanwege mijn hoge dressuurzadel..toen viel ik van mijn paard af tijdens springen en mijn rug knakte precies op het deel waarop hij stopte bij mijn rug.. dus sindsdien heb ik last van mijn rug op die plek :S

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:52

nalaenos schreef:
ik heb een airbagvest.. heel fijn ding, heb hem alleen gelukkig nog niet uit hoeven proberen.. (iemand anders op stal wel al..)
ik reed daarvoor met een stugge bodyprotector, alleen had hem iets afgeknipte vanwege mijn hoge dressuurzadel..toen viel ik van mijn paard af tijdens springen en mijn rug knakte precies op het deel waarop hij stopte bij mijn rug.. dus sindsdien heb ik last van mijn rug op die plek :S

Mij lijkt dat niet gemakkelijk zitten zo'n airbagvest

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:25

nalaenos schreef:

Daarom moet je dus niet zelf gaan sleutelen aan een bp, maar een goed passende kopen..
Voor zover ik weet is een airbagvest nog steeds geen vervanger maar een aanvulling op je bp...

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:15

ik rij er nooit mee, ik vind het zo irritant zitten.
Maar bijv met crossen moet het en dan doe ik het wel!
En soms met springen!

puree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:34

Het went na een tijdje hoor,mijn vriendin had eens bijna haar rug gebroken als ze geen bodyprotector had :oo
Dus ja,echt een aanrader.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:54

mijn vader heeft zovaak naast het paard gelegen, vaker dan mij, heb hem zelfs zien vallen op de bakrand resultaat rugwervel beschadigd(stukje afgebroken of gescheurd) maar was dus niet erg prettig, heeft dik 2 maand alleenmaar op bed gelegen en kon niets anders.
dan word je toch wel even wakker geschudt!
ben erg blij met mijnes en hij komt ook zeker om als ik op een jong of onbekend paardje zit en zeker met springen! geeft toch prettiger gevoel dat zo'n ding de rest van je leven kan bepalen :+

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:27

Nou vandaag voor het eerst met mijn BP gereden.. Het viel me 100% mee.. Ik had echt nog alle bewegingsvrijheid en had juist het idee dat ik een stuk steviger op mijn paard zat.. Ben er dus erg blij mee!!

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:52

ik rijd er zelf niet zo vaak meer mee,
want hij is te klein.
hij zit helemaal super! heel stevig, maar niet zo dat je er last van hebt!

Omdat deze te klein gekocht is verkoop ik hem.
2/3 keer gebruikt, zo goed als nieuw!
maat: kind
bieden.
foto op aanvraag

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:48

Ik heb zelf ook met een bodyprotector moeten rijden. Ik moest hiermee rijden omdat mijn houding niet goed was. Maar het zat totaal niet lekker en je kan het al raden mijn houding werd er niet beter van

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:47

Ik ben toch wel benieuwd naar het "onderzoek" dat mensen zeggen van als ik m'n bodyprotector niet om had gehad, had ik mijn ribben gebroken. Nu had ik niks. Wie zegt dat je ze anders wel had gebroken?

Iemand bij ons op de manege haar pony was een keer gaan rennen, zij viel er af op een paaltje (bodyprotectors bestonden nog niet). Ze had haar milt gescheurd. Kijk dan snap ik dat dit had kunnen helpen. Maar dat van wel breken en niks mankeren dat gaat er bij mij nog niet helemaal in.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:52

Nou, niks mankeren zal ik ook niet beweren (zou natuurlijk wél zo prettig zijn ;) ) maar ik denk (hoop?) dat de gevolgen toch wel minder heftig zullen kunnen zijn (zei zij heel voorzichtig :roll:)

Denk dat je het net zo moet zien als de bescherming van je hoofd door een cap: het houdt echt niet alle blessures (of de val :roll:) tegen .. maar kan veel pijn en ellende wél beperken, of misschien zelfs toch ook voorkomen.
En zo zie ik het dragen van een bodyprotector ook; waarbij ik me overigens natuurlijk ook heus wel realiseer dat je dan bv. nog altijd van alles kunt breken of verwonden .. ook nog altijd op een fatale manier ..

Voorbeeldje: dankzij het dragen van een cap zit ik hier 'slechts' met een middelzware hersenschudding, maar ik zou wel willen weten of mijn romp minder gekwets/pijnlijk zou zijn als ik een bodyprotector had aangehad .. ik vermoed zelf van wel en ga het zónder niet eens meer op mijn Kasteeltje uit proberen ..

floorxkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:32

Ik heb er alleen maar een om met springen boven die 60 cm ofzo.
Met dressuur zit het niet lekker en als je een keer valt klap je heel hard op je rug, wat zuurstof te kort kan veroorzaken.

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:24

Ik heb er een van Race Safe, draag hem met springen.
Echt kei fijn ding! Ik voel hem helemaal niet zitten.

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:26

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:25

Ik heb er ook ééntje. Als ik het zelf moet zeggen vind ik dat het wat 'stroef' rijd. Je hebt niet zoveel bewegingsruimte in je rug. Lichtrijden is best lastig als je hem voor de eerste keer aan hebt. Later wen je er wel aan. Het zit niet lekker ofzo, maar het is puur voor de veiligheid ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:54

Lekker rijden doet t niet met body-prtector, maar ik heb nu een goed passende en dat scheelt een hoop... die is niet te lang van achter, dus stoot niet op je lepel en hij bestaat uit losse stukjes (soort 6-pack) dus je bent bewegelijker dan met 2 van die planken om je heen!

rijd er alleen mee als ik ga crossen... verder lekker zonder :D

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:33

je bent er heel stijf in maar dat veranderd na maten dat je hem draagd

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:12

Ik ben er zo aan gewend, merk het amper meer behalve als het erg warm is. Ik draag er wel altijd sneldrogende/ademde microfiber shirtjes onder, scheelt een stuk!
Eén keer mijn rug gebroken 3 jaar geleden....dat moet ik niet nog een keertje doen denk ik! Dan ga je er dus wel even ander over denken en neem het kleine ongemak voor lief....

lovvehorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:14

ik vind het best fijn rijden,
je moet er eerst wel aan wennen natuurlijk , ja het is wel weer iets anders.
Maar het is veilig en daar gaat het toch om ?
maar ik vind het fijn ;)
x

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:43

Ik kan er echt niet mee rijden :o

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:17

Ik heb er onlangs 1 aangeschaft omdat ik nu op mijn net zadelmakke paard aan het rijden ben. Het enige waar ik tegen aanloop is dat het opstappen niet zo fijn gaat, door de beperkte bewegingsvrijheid. Kan niet zeggen dat ik me er aan irriteer met rijden maar zonder zit fijner!

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:43

Alleen met springwedstrijden :P