hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zephz

Re: hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:38

Ik heb de Petrie Standaard, heb er spijt van dat ik ze niet met rits achter heb genomen....kan er zo moeilijk in en uit komen (heb ze al op laten rekken) kan ik er alsnog ritsen in laten zetten?

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:54

Mijn ervaringen met Petrie zijn op zijn zachts gezegd ook niet super.
Destijds bij het inlopen ontzettend veel last gehad. Knieholtes open, blaren en eigenlijk ook nooit echt goed gezeten. Waarbij ik moet zeggen dat het opmeten van laarzen bij Divoza ook super slecht is en ik daar ook nooit meer mijn laarzen heb gehaald. Na een half jaar werden mijn Petrie's groen aan de buitenkant. Dit terwijl ik ze echt goed onderhield. Niet met lederolie e.d. maar met speciaalonderhoud voor leren rijlaarzen en later het spul van petrie zelf. Complete discussie gehad met Divoza over de groene laarzen, vervolgens waren ze het wel met mij eens, teruggestuurd naar Petrie, kreeg ik ze terug waren ze gewoon zwart geverfd. Na een half jaar weer groen, weer heen, weer opgestuurd, kreeg ik ze terug en wat bleek hadden ze maar 1 laars gedaan, dus had ik 1 groen en 1 zwarte :( .Wederom de discussie met Divoza aangegeaan en Divoza met Petrie. Uiteindelijk door Divoza goed opgelost door het aanbieden van een paar nieuwe laarzen voor de helft van de prijs, welke ik aangeschaft heb op het moment dat de laarzen voor 40% korting waren :D . Gelijk weer overgestapt op de cavallo's. Inmiddels heb ik net een maand of 2 de Cavallo Passage Plus, dat is de laars met de rits binnen voor. En tuurlijk heb je met het inlopen wel een beetje last maar bij de 2 x opstappen al geen probleem meer gehad, de eerste week even van de blaarpleister in je knieholtes doen ( dat werkt echt hoor) en nergens meer last, ze lopen heerlijk en dit is voor mij wel weer een bevestiging dat ik destijds nooit had moeten overstappen naar Petrie en gewoon bij Cavallo's had moeten blijven. Wat ik voortaan dan ook wel doe ;)

Voor de wedstrijden heb ik een paar Könings zelfde soort als de Cavallo's ja die zijn moeilijker met inlopen maar je ziet de kwaliteit er ook wel aan af.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:40

even over cavallo`s idd..
De cavallo`s met rits aan achterzijde zijn dat goede laarzen??

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:44

Jeej wat een slechter ervaringen allemaal. Ik heb mijn Petrie Standards nu al zo'n jaar of vier, vijf en ze zijn nog steeds super. Het duurde wel een tijd voor ze uitgelopen waren - stug inderdaad - en ik heb ze bij de knie nog een keer laten uitkloppen, maar nu heb ik er nog steeds veel plezier van. Ik heb ze één keer laten verzolen.

Ik heb geen rits, overigens.

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:49

Ik heb Petries op maat laten maken, want ik heb stevige kuiten. Ik heb er ook een rits aan de achterkant in laten maken tot boven de spoor, want anders gaat het daar kapot op den duur. Ik had eigenlijk kalfsleer moeten nemen, want dat zit toch prettiger.

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:55

ik heb de petrie perfect ong 2, 2-5 jaar niet altijd elke dag mee gereden. Op de een of te andere manier zitten ze me niet, mn benen worden altijd zo afgekneld (t zouw el goed zitten) en ze zijn zo ingezakt dat t aan de achterkant helemaal in mn hiel aant drukken is. Dat was altijd wel wat zo, daarom heb ik standaard een bultje op beidde hielen zitten die niet weggaan, maar nou gaat het zelfs open daaronder.. dat voelt niet zo prettig! Met het lopen voel k het wel veel meer dan met het rijden, maar ik weet niet zo goed wat ik nou moet. De zool laat los, hakblokken zijn hartstikke aan vervanging toe en verder zijn er nog wel wat dingetjes. Ik weet niet of het nog de moeite waard is, dacht kan beter naar een gewone schoenmaker dan naar divoza (zal wel goedkoper zijn...?) maar ja, heb geen zin om elke keer mn hielen kapot te lopen. Iemand een idee of de schoenmaker iets tegen die drukking van t inzakken kan doen? Beetje warrig verhaal ik weet het! Het waren mijn eerste leren laarzen, dus echt vergelijken kan ik niet maar ideaal vind ik ze in ieder geval niet.

Senna82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:25

Hoi

Ik heb mijn petri's ruim 2 jaar en ze zijn nog erg mooi, heb wel met rits en veters. en zitten steeds lekkerder. Het nadeel van rundleer is idd dat het erg stug is maar het is daarom wel een stuk steviger. vooral als je dagelijks met je laarzen rijd moet je geen kalfsleren nemen, zijn zo kapot! Omdat kalfsleer van een kalf is en dus nog niet van een volgroeid dier is daarom loop je dat nog heel erg uit en rij je gewoon door dat leer heen.
Je kan dan beter voor ander soort leer kiezen bijv. kangaroe ofzo want dat is al wel volgroeid leer.

Renske_WJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:37

Ik heb de petri perfect gehad, en was een prima begin laars, coating ging bij mij er na 2 jaar wel vanaf.
Heb nu de Petri Anky Grand Prix, laars van kalfsleer.
Hele fijne laars, wel een rits in laten zetten door petri, omdat ik anders continu kramp krijg als ik ze uit moet trekken.
Kost wat geld, maar dan heb je ook wat :)

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:56

Bij mij gaat het nu helemaal lekker..
Kon ik gister mijn nieuwe laarzen,, waren ze te groot..
Dus stond ik daar.. Kon alles alweer opnieuw opgemeten worden,
dus nu mag ik weer een paar weekjes wachten,, en dan maar hopen dat alles goed is..

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 15:46

omgje hebt wel pech

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:22

ik heb de Anky, helemaal op maat en met rits voor, en wat een ramp.. de omschrijving van Madeliefjes is precies mijn ervaring: ik voel m'n paard helemaal niet meer. Dus ze staan bij mij alweer een jaar in de kast nieuw te wezen, en elke keer dat ik ze weer aandoe: blaren.. en ik rij ondertussen maar door, ook op wedstrijd, met m'n oude versleten stallaarzen..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:30

Ik had in het begin ook moeite met aanpassen, maar ik heb toch doorgezet. Nu voel ik gewoon alle bewegingen weer, en wat nog beter is: Ik heb een veel stillere beenhouding.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:54

ik heb de Petrie Perfect, en dat zijn ze ook echt voor mij :j
gekocht voor 180 euro toendertijd, heb ze nu een jaar of 5 denk ik.
bagger ermee door de modder, loop er rustig mee stallen uit te mesten en geef zonder problemen de hele dag les terwijl ik ze aanheb.
werkelijk nog nooit last gehad van zere voeten,zitten echt als gegoten.
enige nadeel, de schacht is wat "stug/dik" waardoor de beenligging en beenhulpen wat minder goed doorkomen namate je hoger gaat rijden. in de B ging het nog prima, maar in de L2 begon ik communicatiefouten te krijgen met m'n paard.
dus heb nu voor dat paard kalfsleren rijlaarzen :)

maar m'n Petries blijven nog steedds als algemene laars en zullen nog minimaal 2/3 jaar meegaan.

Whitney_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:29

Ik heb goede ervaring met petrie. Ik heb ze nu een jaar en ze rijden heerlijk. Ik doen er verder ook alles mee. (uitmesten enz.)

Niikki13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:31

ik heb ook petries.
ben er opzich wel tevreden over, maar opstappen is nog wel erg moeilijk!
ook heb ik het gevoel dat ik niet goed contact heb met mijn paard als ik drijf.
weet iemand of dat nog over gaat na verloop van tijd??

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:09

ik ga dit topic toch even een schopje geven want ik heb recent Petrie Glasgow aangeschaft. Volgens de winkel zijn ze hoog genoeg maar ik twijfel heel erg. Nu zitten ze op zich goed maar zo gauw ze gaan zakken ben ik bang dat ze echt te laag worden.

hoe hoog moet een laars bij aanschaf zitten en uiteindelijk. Net onder de knie, net op de knie? hoever in de knieholte.

hopelijk kunnen jullie mij wat tips of foto's sturen.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:00

Goed nieuws (denk ik): Mijn Petrie's zijn totaal niet ingezakt, misschien een millimeter. Ik had ze wat hoger gekocht om dat de winkel juist weer dat advies gaf ivm inzakken. Het gaat nu (na 10 jaar) precies goed in de knie holtes, maar een laars die altijd in je knieholte prikt is ook niet echt comfortabel.
Ik heb er ritsen in laten zetten en rij er weer braaf elke dag mee, het went wel moet ik zeggen. Maar oh, wat vond ik ze hard en stug.

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:07

ik heb een paar normale die zijn 1l 9 jaar oud en nog steeds top! heb vorig jaar een paar nieuwe aanlaten meten anky's geloof dat ze 350 of 450 waren indd is alleen het verschil dat de boog hoger is en dat er anky op staat haha

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:13

Dat is inderdaad goed nieuws.
Alleen gaan ze bij mij pas prikken als ik mijn been ong 90 graden dubbel vouw. Dus er zit best wel heel wat ruimte.

Bij hoever buigen gaat het bij jullie prikken?

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:17

in het begin is het ene hel om ze in te lopen ze moeten zich gewoon helemaal vormen naar je been ook is het waar dat je in het begin denkt dat je totaal geen gevoel overbrengt naar je paard maar als je ze eenmaal ingelopen en ingereden hebt zijn het super laarsen die heel erg lang mee gaan en die onzin van extra hoog nemen omdat ze inzaken niet doen want het valt reuze mee!! en dan krijg je indd dat ze prikken in je knieholte gewoon terug gaan naar de winkel en ze in je knieholte wat laten verlagen (of bij de schoenmaker) paardrijden moet leuk zijn geen hel!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:19

anky!!
inlopen ging redelijk goed. alleen de eerste 4 dagen minder.
Daarna meteen mee gereden. Mis wel het gevoel een beetje...maar alles moet maar wennen.

Voor mij valt het allemaal wel mee, maar het uittrekken kost je even wat rek en strek oefeningen

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:30

bij mij prikken ze dus helemaal niet! behalve als ik mijn been dubbel doe en daarom twijfel ik of ze niet hoger moeten zijn. Anders heb ik straks half afgezakte laarzen en dat lijkt ook nergens op.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:24

Ik heb de petrie glasgow. Mooie laarzen hoor, maar na 8 maand dragen laat de zool los,
de rits is kapot in het gedeelte bij de enkel (waar de laars plooit), ook is de rits bovenaan wat lam.
Tijdens het rijden gaat de rits dus vanzelf open.
Ik ben hier dus niet zo tevreden over. het enige positieve is dat ze erg lekker zitten.

Ook heb ik de petrie anky sinds kort.
Het inlopen is me erg meegevallen. geen pijn aan gehad! Ik vind het een mooie laars.
Nu nog afwachten hoelang deze het vol gaan houden. :+

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:35

heb je een foto van hoe de laars nu bij je zit? en hoe hoog had jij ze in eerste instantie gekocht?
Petrie Anky is wel gelijk een heel andere prijsklasse :=

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:42

Ik heb ook de Petrie Anky, echt een superfijn voetbed, en die boog maakt t geheel echt mooi. Ik heb ze zelf ook al weer 3,5 jaar en ze zien er nog uit als nieuw (dan moet je ook niet je stallen ermee uit mesten, maar naverzorgen en afspoelen doe ik gewoon met mn laarzen aan, nooit problemen mee gehad)
Mn broer heeft wel de Petrie standaards gehad, en die was er na een halfjaar door heen!! Hij heeft nu dus ook de Anky's en daar doet hij ook alweer 2 jaar mee.. Hij is er zo tevreden over dat hij nu zelfs een paar extra bruine heeft aangeschaft.