Ik rijd met chaps. Maar in de zomer gewoon alleen met schoenen. Ik heb laarzen nooit echt lekker vinden zitten.
aliceexx
Geplaatst: 22-08-09 15:07
ik rij met chaps. met ariat schoenen. zitten heerlijk. heb ook wel cavallo rijlaarzen, maar de zool liet telkens los, al een paar keer laten repareren maar ging toch telkens los.
Voltige96
Geplaatst: 23-08-09 19:22
ik heb best dunnen kuiten en daarom vind ik chaps heerlijk rijden.
ik heb van die gaither gevallen, het lijken dus net leren laarzen maar het zijn gewoon 2 onderdelen. na het rijden kan ik die chaps gewoon uitdoen en hoef ik geen extra schoenen mee te nemen. ook qua prijs heb ik liever chaps. het ene jaar heb ik dure schoenen gekocht en wat minder dure chaps en dit jaar waren de schoenen nog goed en heb ik dure chaps gekocht. volgend jaar zijn de schoenen weer aan de beurt. ik zou ook wel leren laarzen willen, maar qua prijs doe ik dat mijn ouders niet aan. (chaps moet ik ook zelf aan meebetalen) maar ieder zijn eigen he;)
SanneLufMell
Geplaatst: 07-09-09 17:45
ik vind zelf dat met laarzen het paard beter naar mn been luistert op de 1 of d andre manier! dus ik houd meer van laarzen!!! xxx
Ligt er zoals bovenstaande wel aan wat je gewend bent. Ik vind het fijne aan chaps dat je ze na het rijden makkelijk af kan doen als je nog even wat in de stal oid gaat doen. Dan kun je je jodhpurs gewoon als stalschoenen gebruiken
_Nann_
Geplaatst: 21-09-09 19:02
Ik kan met chaps echt niet rijden, vreselijk m'n beenligging is dan zo veel onrustiger dan met m'n leren laarzen. Voor buitenrijden ofzo is het dan weer wel handig, maar om mee te dressuuren nee dank je
kim_hester
Geplaatst: 21-09-09 22:05
tja.. heb je t over leer of plastic/kunststof? ik heb leren laarzen, nou die zitten stukken beter als die chaps die ik toen had! maar als je leren chaps hebt... dan zitten die rottige rubberen rijlaarzen echt niet fijn!
Laarzen zijn beter voor houding op je paard. Met chaps zit het allemaal wat losser bij de enkels. Beenligging is bij laarzen toch beter. Heb jaren ermee gereden ook omdat het op stal handiger is. Maar merk dat beenligging toch anders is met een laars. Hangt er dus een beetje af wat voor ruiter je bent en de handigheid ervan. Zelf inmiddels beide weer in de kast staan! [ of één ervan natuurlijk aan mijn voeten]!!