Kun je het maken om met een Hóógdragend paard te starten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:53

Is bij elk paard weer anders. De een springt of dressuurt nog super voor de bevalling en een ander moet je al 3 maand van te voren rust geven. Mijn mening: luister naar het paard. Ze geeft zelf wel aan wat ze aankan. In het eerste voorbeeld is het springen dus echt teveel. Zielig ja |( .
Die van ons reed ik tot vlak voor de bevalling nog behoorlijk intensief. Had al wel afgebouwd, maar ze wilde nog prima lopen. (Ik moest zelfs steeds inhouden, steeds terugrijden). Het ligt dus echt aan het paard!

Karin_88

Re: Kun je het maken om met een Hóógdragend paard te starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:54

Dat snap ik ook wel, maar misschien moeten er toch wel regels gemaakt worden om (helaas) de fouten van anderen hiermee terug te dringen..

Ik geloof dat er tal van mensen wel weten hoe het moet gelukkig, maar toch blijven er ook zulke mensen tussen...

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:08

Volgens het algemeen regelement mag een hoogdrachtig paard niet worden uitgebracht op wedstrijd.
Dus dan vraag je je toch af waarom een jury of ringmeester niet heeft ingegrepen.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:00

ik heb van 4 jaar terug ook nog met mijn merrie hoogdrachtig 3 week voor bevalling nog een wedstrijd gelopen maar die van mij wilde tot een week voor de bevalling nog graag voor mij werken maar ik praat nu over een simpel B proefje springen zou ik echt niet doen als ze al zo ver is...

luister naar je paard die geeft idd alles goed aan wat ze wel en niet meer kunnen en willen

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:48

ik vind niet dat je dit kunt maken, en dat de jury in moet grijpen !

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:22

Ik heb een paard die heb ik in maart voor het laatst gestart op wedstrijd(dressuur) en zag er toen al hoogdrachtig uit, ze moest eind mei een veulen krijgen.. uiteindelijk juni geworden :o

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:37

zoals het verhaal hier in idd jury ingrijpen maar ik vind wel dat wanneer je paard het aan kan wel een simpele proef moet kunnen rijden

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:31

pepsy schreef:
ik heb van 4 jaar terug ook nog met mijn merrie hoogdrachtig 3 week voor bevalling nog een wedstrijd gelopen maar die van mij wilde tot een week voor de bevalling nog graag voor mij werken maar ik praat nu over een simpel B proefje springen zou ik echt niet doen als ze al zo ver is...

luister naar je paard die geeft idd alles goed aan wat ze wel en niet meer kunnen en willen

ja luister naar je paard idd, maar ken je paard ook zo goed dat je weet dat sommige gewoon door lopen tot aan het bittere eind. Ik ken ook wel mensen die blijven springen met een drachtige merrie, en leuk dat die merrie het vind. En nee ze zou nooit stoppen of minder goed haar best doen, of laten merken dat het te moeilijk voor haar word. Ze blijft gewoon door gaan, maar dat wil nog niet zeggen dat het goed voor haar is. Bepaalde paarden moet je tegen hun zelf beschermen.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:46

jah klopt volkomen mee eens maar goed ik reed maar een simpel b proefje ook totaal geen spanning maar ze bewees toen wel haar 1 ste winstpunt daarna lekker op rust...