Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:07

Jij hebt jouw mening en ik de mijne! Als jij een goeie reden hebt voor je briefjes bij de coupons hoef je je niet eens aangesproken te voelen.

Gulpje

Re: Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:31

1x per maand ga ik op wedstrijd met een stalgenootje. Aangezien zij zelf ook start in een hogere klasse en slechts een anderhalfpaardstrailer heeft vragen we het altijd netjes van te voren aan het secretariaat of hier rekening mee gehouden kan worden dat er een ruime tijd tussen onze proeven valt. Dit is nog nooit een probleem geweest en het gaat uiteraard ook op de manier waarop het wordt gevraagd!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:32

WenK schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat je soms verzoekjes indient. Bij indoor wedstrijden geef ik vaak aan dat ik bij voorkeur als 1e of als laatste start zodat ik mijn paard thuis kan brengen of ze maar een paar minuten op de trailer hoeft te staan (breekt de boel af als het te lang duurt).

Daarnaast komt het wel eens voor dat ik op dezelfde wedstrijd/dag start als een vriendin, zij gebruikt ook altijd mijn trailer en dan stuur ik een verzoekje mee of er genoeg tijd tussen ons mag zitten zodat ik het ene paard thuis kan brengen en het andere kan halen. Degene die als 1e start is dan meestal niet bij de prijsuitreiking (wordt dan ook keurig gemeld) maar kan de coupons later ophalen. Tot noch toe heb ik nooit meegemaakt dat het een probleem was. Overigens zeur ik zelf ook niet hoor. Heb wel meegemaakt dat het secretariaat van een out-doorwedstrijd mij vroeg (ik stond als een na laatste) of iemand vanuit het midden van de startlijst op mijn plekje mocht en dat ik dan op haar plekje zou starten. Geen probleem....

Hoe ik het als secretariaat ga ervaren merk ik deze zomer wel...

Oh, je had het zelf ook al geplaatst! :+

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:14

Ok mensen, wat ik al zei, wij komen dus de onmogelijkste secretariaten/starturen tegen. Vriendlief gaat nu zondag met 4 paarden op wedstrijd en dit zijn de starturen:

16.31 Flinte - E terrein
16.33 Fanny - E terrein
16.47 Elite - B terrein
18.20 Elias - B terrein

Dit is dus gewoon onmogelijk, want je moet 2 parcours na elkaar springen, en dan te weten dat die wedstrijd start om 8u en eindigt om 19u.

Waarom moeten ze dan 3 paarden zetten op 16!!! minuten van elkaar?!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:57

Haha!! Dat wordt opschieten voor je vriend! :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:59

Is dat wel op tijd of op inschrijving?
Dat is bij het springen ook nogal eens dat je inschrijft aan de ring zelf.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:35

Ingeschreven en betaald voor 31/03, alle 4 de paarden samen!
Dit zijn starturen voor nu zondag, 19 april 2009.

En dit is niet moeilijk, maar onmogelijk, want je 2e parcours is op F terrein.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:07

lientjeds schreef:
Waarom moeten ze dan 3 paarden zetten op 16!!! minuten van elkaar?!

Misschien omdat zo de planning is?

Jullie zijn niet de enige met meer dan 1 paard. Zoals al vaker in het topic is gezegd, kun je onmogelijk rekening houden met de wensen van iedereen. En als je nu met 4 paarden komt, 8 parcoursen springen, dan kun je toch niet verwachten dat een organisatie dat allemaal in de gaten kunt houden?!
Je kiest er zelf voor om 4 paarden mee te nemen en het risico te lopen dat ze erg snel achter elkaar moeten. Maar 1 ding weet ik heel zeker: Ze hebben niet express jullie 3 paarden zo kort achter elkaar gezet!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:14

Sommige springruiters hebben dat graag zo.
Hop van de een op de ander en maar door gassen. :j

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:21

Bij ons (hrvv) moet je bij het inschrijven aanduiden of je vooraan, middden of achteraan wilt starten ;) .
Da's wel handig natuurlijk ! Dus hoe vroeger je inschrijft, hoe meer rekening ze met je houden.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:22

Ik snap best dat ze niet met iedereen rekening kunnen houden. Over het algemeen maakt het me ook echt niet uit wanneer ik start, ik geef op als ik kan, en anders niet. Met meerdere paarden starten is een ander geval.

Ik start zowel dressuur als springen, in het buitenseizoen regelmatig op een dag. Dan doe ik er wel een briefje bij, dat ik het fijn zou vinden als het springparcour en de dressuur proeven een beetje bij elkaar geplaatst zouden kunnen worden. En dan baal ik ook flink als ik in de springgroep van 9 uur zit, en dan als een van de eerste moet starten. Dan kijk ik vervolgens bij de ochtend M1 groep, en zie dat ik daar niet bij sta, nee, mijn dressuur kon pas in de middag M1 proef om 16.30. Heel fijn :Y)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:48

lientjeds schreef:
Ingeschreven en betaald voor 31/03, alle 4 de paarden samen!
Dit zijn starturen voor nu zondag, 19 april 2009.

En dit is niet moeilijk, maar onmogelijk, want je 2e parcours is op F terrein.

Maar zijn het ook echte start tijden?
Heel vaak heb je dat je je bij de ring aanmeld/inschrijft als jij klaar bent met losrijden, of als je ziet dat er al 15 op het bord staan, dan meld je je aan voordat je gaat losrijden.

Uiteraard is het inschrijven met de coupons gewoon eerder gedaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:53

_Kiki_ schreef:
Ik start zowel dressuur als springen, in het buitenseizoen regelmatig op een dag. Dan doe ik er wel een briefje bij, dat ik het fijn zou vinden als het springparcour en de dressuur proeven een beetje bij elkaar geplaatst zouden kunnen worden. En dan baal ik ook flink als ik in de springgroep van 9 uur zit, en dan als een van de eerste moet starten. Dan kijk ik vervolgens bij de ochtend M1 groep, en zie dat ik daar niet bij sta, nee, mijn dressuur kon pas in de middag M1 proef om 16.30. Heel fijn :Y)

Ook in dit geval speelt weer hetzelfde als bij Lientjeds. Jij bent niet de enige ruiter en zeer grote kans ook niet de enige ruiter die springt én dressuurt.
Ik denk dat je in dit soort gevallen gewoon blij moet zijn dat ze het voor je kunnen inplannen en dat je dan beter een paar uur ertussen kunt hebben dan 20 minuten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:46

:D Je hebt ook van die tegendraadse mensen zoals ik die het liefst vroeg starten; dan ben je ervan af. :+ Maar laat op de avond vind ik ook geen probleem. Heb me ook weleens 12 uur voor aanvang van de wedstrijd bij laten schrijven omdat ik zag dat er een startplaats vrij was en ik toch met een vriendin mee zou om te lezen. Gewoon niet te moeilijk doen en eerlijk blijven en soms nee accepteren, dan kan iedereen aan z'n trekken komen.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:57

Gelukkig deden die mensen gisteren op het secretariaat in Broechem absoluut niet moeilijk, ook zij begrepen dat dit echt ONMOGELIJK was (waren wel echt verplichte starturen) en hebben me 2 andere startplaatsen gegeven, 1x om 15u en 1x om 17.27u. Ik héél blij!!!

Helaas was er dan 1 ring met een uur vertraging, waardoor alles wel in het honderd liep, maar daardoor waren zij ook genoodzaakt om soepeler te werken ;)

We zijn om 7u vertrokken en waren om 21.30u thuis, maar ons hoor je hier niet over klagen hoor!

Ik zei dat ik volgende week ging proberen bellen, om zulke problemen te vermijden, maar het mag pas vanaf 6 paarden. Die mevrouw vh secretariaat grapte: misschien kan je er nog 2 bijkopen?

Ach ja, als ze allemaal zo vriendelijk en behulpzaam zijn als afgelopen weekend, zit ik er helemaal niet mee in, dat de opgegeven starturen onmogelijk haalbaar zijn :P

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:03

Nee met echte starttijden is dat onmogelijk.
Om eerlijk te zijn vind ik dat ook wel een beetje raar dat het ingepland wordt. Gelukkig zagen ze dat zelf ook in.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:19

Nou ja, raar. Er waren gisteren 1300 inschrijvingen, 6 springterreinen en 2 inspringpistes en 11 dressuurringen. Op zo'n moment moet de organisatie echt feilloos zijn, wil je op een acceptabel uur rondkomen.

De westrijd startte om 8u en zou tot 19u duren, maar in 2 springringen (die vd 4jarigen) is het uitgelopen tot ca 20u.

Ik vind die geplande starttijden wel een goede zaak, maar dan moeten ze wel kloppen, dus maw toch 45min tussen 2 paarden, want telkens nr de parking/afzadelen volgende opzadel en terug nr de terreinen...

Edit: ik vond het ook raar dat onze starttijden op zo'n manier ingepland waren, er zal toch iemand zitten slapen hebben bij het opstellen van de startkaarten :D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:32

Als er 1300 inschrijvingen zijn, dan is het toch helemaal niet raar als die starttijden zo (ongelukkig) zijn??? Of ligt het nu aan mij.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:37

Euh... ja & nee.

In Vlaanderen (toch Oost-Vlaanderen) hebben wij al enkele jaren een computersysteem, die rekening houdt met "ruiternummers" en "diernummers", zodat zulke zaken quasi volledig vermijdt worden.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:40

Dat ligt aan jou :D

Net als bij lientjeds heeft de vereniging waar ik bij zit een systeem die zelf indeeld en rekening houd met de ruiters.
Natuurlijk kan er wat mis gaan, maar niet zo erg als bij haar nu was gebeurd.
En juist met veel deelnemers kun je spreiden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:42

Als mijn maatje en ik samen op wedstrijd gaan (hebben 2-paardstrailer) vragen we altijd of dat het mogelijk is om bij elkaar in de buurt te starten (L1 / M1), zodat we samen kunnen reizen. En ik moet zeggen dat dat altijd wel goed komt ;)

@ Lientjeds: maar kun je niet bellen en vragen wat de reden is dat je met 4 paarden gelijk achter elkaar moet starten? Wellicht hebben ze het over het hoofd gezien en kan er nog wat geschoven worden (of heb ik daar overheen gelezen :=)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:58

javelin: we hadden gebeld, we moesten het de ochtend zelf maar vragen op het secretariaat (beetje logisch, alle uren stonden al online, dat ze dan niet meer gaan verzetten)

Nu had ik daar beetje schrik voor, want het ene secretariaat is het andere niet... maar is perfect gelukt dankzij een héél vriendelijke mevrouw.

@kazary: dat is dus idd mijn punt, als je een pak paarden meehebt, vind ik best dat ze mogen spreiden tussen 8-19u, en niet alle proeven op 2 uur tijd.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:39

Okee, dat systeem ken ik niet.
Kun je me daar eens een website met meer informatie over geven ofzo? (eventueel via PB)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

Ik heb afgelopen zondag het wedstrijdsecretariaat gedaan en heb niemand bij me gehad die ter plekke nog vroeg om andere starttijden (één ruiter die pech had met de auto/trailer hebben we 's middags nog kunnen laten starten). Alles was van te voren goed ingepland en met alle verzoeken is rekening gehouden.
Het lijkt, nav dit topic, alsof iedereen speciale wensen heeft mbt starttijden maar bij de dressuur waren het er echt niet zoveel. Er waren een paar ruiters van de 200 combinaties die meerdere (meestal 2) paarden moesten starten in de dressuur, per rubriek dus hooguit 1 ruiter.
Met springen weet je dat er meer ruiters zijn die meerdere paarden uitbrengen. Over het algemeen zijn de rubrieken dermate groot dat je als organisatie best makkelijk kan plannen zodat de ruiters ruim de tijd hebben om alle paarden los te rijden. Als de rubriek erg klein is, is het de verantwoordelijkheid van de ruiter om te bepalen of het zinvol is om meerdere paarden te starten.
Mbt de wens om vroeg of laat te mogen starten ivm werk/vervoer oid: ook dit zijn er hooguit een paar op een dag.
Nu heb ik het wel over een groter concours (selectiewedstrijd). Ik kan me wel voorstellen dat bij de kleinere wedstrijden, met hooguit een 10-tal ruiters per rubriek het lastiger is om het iedereen naar zijn zin te maken. Je moet als organisatie gewoon ergens een grens trekken. En als ruiter heb je dat maar te respecteren als het als organisatie echt niet meer lukt om je wens in te willigen.