Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:50

@Tessebes: De IRH heb ik opgehad toen ik de cap kocht die ik nu heb (Rider Pro), ik vind de IRH toen vergelijkbaar zitten als deze. Ik heb voor de Rider Pro gekozen omdat die wat goedkoper was (en dus gelijk zat). De IRH zat bij mij dus ook wel goed, niet perfect, maar redelijk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:56

Hmmm... nu maak je het weer lastig Blijheid. :)
Heb jij (of iemand anders) toevallig de BR Airflow geprobeerd?
Afbeelding

LoveJody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:29

Afbeelding

Die heb ik.. Heel fijn,. maar ik weet niet of hij ook voor ovaal gezicht geschikt is.. De moeite waard om te proberen!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:41

@Tessebes: Die lijken inderdaad wel héél erg op elkaar, lijkt me dezelfde cap met een ander merkje er op :j

Baileys_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:42

Ik heb ook een probleem met caps. Ik heb nu een casco cap (zo een zwarte die je op maat kan stellen).
Zelf vind ik de cap van HH heel mooi (bruin, lijkt op kavalkade) maar ik heb het probleem dat alle caps tot aan maat 62 mij nogal hoofdpijn bezorgen omdat ze van voor naar achter te klein zijn en dan houd ik aan de zijkanten ruimtes over.
Zit ik nu vast aan casco of zijn er ook mooie caps voor mijn vreemde hoofd? :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:49

Ze zijn bij mij echt altijd te groot, maar als ik dan een kleiner model kies zit ie ongeveer óp m'n hoofd waardoor je zo'n bonus-hoofd krijgt.. ^)

Ik heb het perfecte model nog niet gevonden!

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:43

Ik heb de HH Pro Plus, nu al voor de 2e keer.
Heb zelf ook een beetje een ovaal hoofd, maar deze zat me als enige goed.

Hierna wil ik een bruine GPA, die zaten me ook heel goed.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:48

Heb het topic vluchtig door gekeken, maar weet niet of de Hickstead cap al aan de orde is geweest? Ik heb zowel deze cap als een 'normale' cap in dezelfde maat. Maar de Hickstead cap is echt een stuk smaller. Wellicht dat je die eens kunt passen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:39

@Smeetjoew: Bedankt voor de tip! Ik heb de Hickstead caps al wel online gezien, maar nog nergens in de winkel en heb dus ook niet kunnen passen.
Waar heb jij je cap gekocht?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:31

Ik heb 'm via mn ruitersportzaak in de buurt gekocht. Want bij mij zit de cap behoorlijk nauw. En ik had eerst een maatje groter en die sloeg alle kanten op als ik mn hoofd bewoog, dus die was echt te groot.

Maar volgens mij hebben ruitersportzaken ze wel hoor. Ze zijn best populair. Vooral in de springsport, maar ook zie je ze steeds meer in de dressuursport. En ze zijn nog mooi ook. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:33

Ik ben al aan het zoeken geweest, maar kan ze nog niet vinden. Zou je me de winkel kunnen PBen waar je je cap gekocht hebt? (of hier plaatsen)
Ik vind in de meeste ruitersportwinkels alleen maar Horka's, Pikeurs en Casco's, met een beetje geluk nog 1 of 2 merken, maar dan houd het op. Hickstead heb ik nog nergens gezien..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:12

Het is niet een hele bekende ruitersportzaak: Ruitersportcentrum Manege Kraay. Die hebben ook een ruitersportwinkeltje.

Maar ik zou zo 1,2,3 niet weten waar je ze kunt kopen behalve online.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:38

Heb je ook de Mondoni Carbonic geprobeerd?

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij, heb uit frustratie bijna de GPA van 480 aangeschaft maar tot mijn verbazing zat de mondoni als gegoten!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:39

Casco helmen kan ik trouwens zo achter mijn hoofd trekken, (als een soort cowboyhoed :D ) hoe strak ik de helm ook aandraai en het bandje vastmaak.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:16

Die Mondoni kun je geloof ik met draaischijf aanpassen he? Hij zat op zich niet slecht idd, maar ik heb het niet zo op verstelbare caps.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:13

De tipperayy caps zijn weer verkrijgbaar bij heja ruitersport!
Ik ben inmiddels blij met m'n hh mistral

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:46

manonutjuh schreef:
De tipperayy caps zijn weer verkrijgbaar bij heja ruitersport!
Ik ben inmiddels blij met m'n hh mistral

wauwie, de nieuwe? De sportage Plus?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:09

ja, de nieuwe, ik had om info gevraagd, en toen werd gemeld dat ze pas eind sept/begin okt. binnen zouden zijn, maar ik ben netjes gemaild, dat ze onderweg waren en toen dat ze binnen waren. Helaas ben ik al voorzien

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:13

hmmm ja ik ben ook al voorzien, van de oude tipperary bij hun, maar wellicht is een 2e helm wel handig.(kuch :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:29

Gisteren ben ik naar de HEJA geweest.
Ik heb gepast: De (nieuwe) tipperary, diverse Troxels, diverse Kavalkades, Br viper, diverse LAS caps en nog een aantal waarvan ik het merk niet meer weet (onder andere die engelse caps, ouderwets model met leren bandjes). Daarnaast hadden ze nog diverse casco's, Horka's (ook de topline) en andere standaard caps.
Ik heb denk ik wel 15/20 verschillende caps op gehad en niks paste :(

De Tipperary was echt helemaal prut, nog het rondst van allemaal zo'n beetje....Hij klemde echt gigangtisch en ik kon nog aan twee kanten mijn hele hand er tussen stoppen....
Één van de kavalkades was redelijk, wel wat breed maar klemde niet zo. Die Engelse caps hadden ze niet in de goede maat dus dat wil ik ook nog wel eens proberen, maar ze leken wat te rond, ook de speciale oval modellen.

Waar moet ik nu nog gaan zoeken *zucht*

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:33

Ik weet het ook niet meer hoor. Misschien een gat in de markt voor een capmaker??? De enige echt ovale cap ontwerpen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:14

Blijheid schreef:
Gisteren ben ik naar de HEJA geweest.
Ik heb gepast: De (nieuwe) tipperary, diverse Troxels, diverse Kavalkades, Br viper, diverse LAS caps en nog een aantal waarvan ik het merk niet meer weet (onder andere die engelse caps, ouderwets model met leren bandjes). Daarnaast hadden ze nog diverse casco's, Horka's (ook de topline) en andere standaard caps.
Ik heb denk ik wel 15/20 verschillende caps op gehad en niks paste :(

De Tipperary was echt helemaal prut, nog het rondst van allemaal zo'n beetje....Hij klemde echt gigangtisch en ik kon nog aan twee kanten mijn hele hand er tussen stoppen....
Één van de kavalkades was redelijk, wel wat breed maar klemde niet zo. Die Engelse caps hadden ze niet in de goede maat dus dat wil ik ook nog wel eens proberen, maar ze leken wat te rond, ook de speciale oval modellen.

Waar moet ik nu nog gaan zoeken *zucht*

Kom eens even bij mij langs... en pas de oude tipperary, misschien pas je m?
Je zit om de hoek :+
Ik geloof dat je ook op 57 a 58 zit?
En mocht het een optie zijn, de oude zijn geloof ik via ebay zo her en der nog te krijgen.
(heeft die nieuwe ook aanpas stukjes voor in de helm?)

Inmiddels heb ik al vaak met mijn tipperary gereden en ik kan niet blijer zijn dan ik al was. Moest wel even wennen, want wat was die koude luchtstroom? Oja.. die gleuven die erin zitten. Ook geen hoofdpijn. En de cap wiebelt een heel stuk minder met hoofd schudden, hij zit vrij stabiel. Ik ben blij dat het voor mij een oplossing was. Voorderest ken ik geen helm die hierbij in de buurt komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:04

@Hannanas: Bedankt voor het aanbod, maar als de die caps niet meer maken vind ik het niet ideaal...Als je een tweedehands cap koopt weet je nooit wat ermee is gebeurd.
Opzich gaat het nog wel met de cap die ik nu zelf heb, hij zit heel stabiel en lijkt niet te klemmen als ik hem op zet. En zo lang als ik niet meer dan een halfuur rijd (en dat is zelden) is het te doen qua hoofdpijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:18

Die caps op ebay zijn niet tweedehands, maar ik snap je punt als je bijv verzenden niet vertrouwd.