Alleen buitenrijden, jij en je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Alleen buitenrijden, jij en je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:40

Ik ga ook meestal alleen. Simpelweg omdat er maar 1 iemand min of meer in de buurt genoeg woont om mee samen te rijden, maar dan moeten we wek toevallig tegelijk vrij zijn.

Vind alleen wel lekker. Beetje teuten/bonden met je paard. maar het paard teut niet terug, en in dat opzicht vind ik met z'n 2en wel leuker. Meer dan 2 lijkt me niet echt leuk léuk, te druk, te veel aanpassen. Ik doe graag m'n eigen ding.
M'n telefoon heb ik altijd wel bij me.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:46

Ik verzorg een haflinger merrie die ongeveer zo bomproof is als het maar zijn kan. Ik rijd vrijwel altijd buiten, altijd alleen, en ik vind het heerlijk. Zeker op een lekker lentedagje, heerlijk in het zonnetje, ogen dicht en genieten ;)
Ze staat gestald aan een dijk, maar we wonen in een boerendorp waar je dus ook goed in de polder kunt rijden. Vaak rijd ik een rondje dijk, dus gewoon over de weg, en wanneer ik meer tijd heb gaan we de polder door of richting het dorp.

Misschien niet slim, maar ik houd eigenlijk nergens rekening mee. Ik heb wel een mobiel bij me (maar ook alleen maar omdat ik die standaard bij me heb), maar verder is er niemand die weet wat ik doe of waar ik uithang. Gelukkig is paardlief goudeerlijk en heeft ze in de 3,5 jaar dat ik haar mu doe nog nooit een stap verkeerd gezet. Ze zal er ook nooit vandoor gaan, zo zit ze niet in elkaar.

Maar goed, zorg in jouw geval er in ieder geval voor dat je een mobiel bij je hebt, en vertel iemand wat je gaat doen. Verder zou ik eigenlijk sowieso niet alleen naar buiten gaan met een paard die er vandoor zou kunnen gaan zonder jou. Mocht ik een paard hebben die ik buiten niet geheel vertrouw, dan zou ik iemand meenemen.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:31

Ik rijd meestal alleen buiten en soms samen met anderen. Heb wel altijd m'n mobiel bij me want je weet nooit... mijn paard is erg braaf en is ook goed getraind op stem, maar het is en blijft een vluchtdier. Verder heb ik altijd een zweep bij me, ik rijd in het bos en daar lopen ook veel mensen met honden, verreweg de meeste honden luisteren goed maar dit is niet altijd het geval. Voor die ene keer ben ik heb ik mijn zweep bij me, als er één het voorzien mocht hebben op de benen van mijn paard en deze zelf niet afdoende mocht reageren ;) Daarnaast zijn er ook situaties met mijn paard denkbaar waardoor ik mijn zweep nodig zou hebben, maar ik heb ze gelukkig nog niet vaak meegemaakt.
Ik vind het buitenrijden echt heerlijk, lekker in de natuur rijden en ook wel beppen met je paard (die mijn mij bept wel terug op zijn manier :D ).

Dreamer_S

Re: Alleen buitenrijden, jij en je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:47

Toen ik nog een paard had om mee te rijden buiten, reed ik bijna elke dag alleen buiten.. Vond het juist superrelaxed om in m'n eentje langs het meer en door het dorp enzo te gaan.. wel m'n mobieltje bij me maar verder niks speciaals.. soms ging ik zelfs zonder zadel een buitenrit maken (alleen dan niet naar afgelegen plekken en niet te ver want als ik eraf lag kwam ik er niet meer op haha :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:49

ik rijd ook vaak alleen buiten, ik vind het heerlijk :j je kan je eigen tempo en route bepalen en hoeft met niemand rekening te houden (behalve met andere weggebruikers natuurlijk). ik ga meestal naar het bos of naar een soort meertje. mijn mobiel heb ik altijd bij me zodat ik kan bellen als er iets is.

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:23

Ik ga altijd alleen de bossen en duinen in. Dit doe ik één keer per week en dan blijf ik 1 tot 1,5 uur weg. Het bevalt me prima. Er kan inderdaad altijd iets gebeuren, maar het zou niet fijn zijn als je altijd afhankelijk moet zijn van of anderen mee willen en kunnen. Neem altijd je telefoon mee en doe voorzichtig.

:)

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:30

Citaat:
goh, al die mensen die met hun paardje alleen plezier hebben, als ik het zo lees ,dan wordt ik alleen verdrietiger
mijn paardje wil niet alleen buiten

mijn geduld werd beloond :))

ik heb dé truc gevonden ;)
neem ze lekker mee aan de koord, doen we het eerste stuk al wandelend, laat haar beetje grazen en zo, stukje stap, wat draf aan de hand
en ongeveer halverwege stap ik op, en ja: we rijden!!!!
mijn meid weet de baan naar huis zo goed, nu niet dat ze vliegt, kan haar mooi in stap houden ook

maar een galopje à fond is zóóó záááálig :j

dus nu weet ik hoe goed het voelt alleen met je paard in de natuur met de ondergaande zon en de vogels die fluiten ;)