Werken op ranch in Amerika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Werken op ranch in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:44

Wat voor ervaring heb je eigenlijk nodig als je dit wilt doen?
Moet je dan al gewerkt hebben met paarden of dat niet?

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:35

Ik wil eigenlijk ook voor 3 maand er een keer heen. Maar dit zal waarschijnlijk pas over 2 jaar kunnen ivm studie etc.
Ik zit eraan te denken om van de zomer voor 2 weken oid te gaan.
Het probleem is alleen dat ik echt totaal geen engels kan, verstaan/begrijpen gaat, maar antwoorden wordt heel moeilijk. :P

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:31

woollieh schreef:
Het probleem is alleen dat ik echt totaal geen engels kan, verstaan/begrijpen gaat, maar antwoorden wordt heel moeilijk. :P

Dan zou Kansas een goede plek voor je zijn! De mensen die daar de guest ranch runnen zijn Nederlanders 8-) ! Maar als je de taal wil leren is naar een Engelstalig land wel de beste manier om het te leren en geloof me, dat werkt; als je na 3 maanden terugkomt spreek je goed Engels :D

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:34

ik heb na een maand engels spreken altijd weer moeite met het nederlands :o :D

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:41

Haha; ja dat hoor ik ook. Daarom zou ik er ook al gewoon voor langere tijd heen willen! :j

Van de zomer nog ik dan nog wel naar Kansas willen en als het echt leuk is na mijn opleiding voor langere tijd erheen, maar dan wel een engelstalig land ja. Maar wil dan wel met iemand samen, als ik die vind :P

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:41

Ik heb een mailtje had dat ik ergens naar toe zou mogen gaan voor een paar maanden, mijn verblijf moet ik dus niet betalen maar zou mijn eten wel zelf moeten betalen (enkele dagen in de week krijg ik wel eten van daar) Moet ik het doen?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:52

Shelly1991 schreef:
Ik heb een mailtje had dat ik ergens naar toe zou mogen gaan voor een paar maanden, mijn verblijf moet ik dus niet betalen maar zou mijn eten wel zelf moeten betalen (enkele dagen in de week krijg ik wel eten van daar) Moet ik het doen?

Dat moet jij weten. Dat kan niemand hier toch voor jou bepalen?
Probeer wel duidelijk te krijgen hoeveel dagen je daar eet en hoeveel dagen in de week je zelf eten moet kopen.
Als je 5 dagen in de week je eigen ontbijt, lunch en avondeten moet kopen wordt het misschien wat duur..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:36

Als iemand trouwens nog een (Friezen)ranch in Californië eo weet... Heb wat moeite om n plekje te vinden..

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:09

Ik kwam dit topic net tegen. Ik wil al heel lang een keertje naar een ranch in het buitenland voor een paar maanden! Nu zou ik heel graag 2 maanden willen gaan in de zomer (juli, augustus, evt. nog stukje september als het heel leuk is :D ). Ik ben 21, rijd ruim 10 jaar paard (Engels, maar zou ook heel graag eens western leren) en heb een rijbewijs. Mijn Engels is oké. Wie o wie weet een leuk plekje voor mij? Ik doe het niet voor het geld, het gaat om de ervaring. Wel graag incl. kost en inwoning. :)

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:48

Alles is geregeld ik vertrek 6 februari :D

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:52

Wauw gaaf zeg! :D

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:52

wij bieden nog steeds de mogelijkheid ,we hebben nog wat ruimte door dit jaar.
Dus wie interesse heeft stuur maar een PM.

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:34

Hallo! Dit topic is al een tijdje niet actief, maar ik waag het er toch op.
Ik ben van plan om na mijn middelbare school een tussenjaar te nemen, en voor ongeveer 6 maanden weg te gaan naar Amerika, werken op een ranch. Een meisjesdroom die uiteindelijk verwezenlijkt bleek te kunnen worden. Ik ben erg op tijd met informatie inwinnen, dat weet ik, maar liever te laat. Tegen die tijd ben ik 18, is het dan mogelijk om een 'baan' (in ruil voor kost en inwoning het liefst) als wrangler te hebben? Rijbewijs ga ik vanuit dat tegen die tijd binnen is. En hoe zit het met de kosten naast je vliegticket? Alle informatie en tips zijn enorm welkom!

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:51

Lijkt me idd ook retevet om te gaan doen!!!

Maar bovenaan mijn lijstje staat nog altijd Australië: The Great Australian Cattle Drive!!!

Moet ik alleen nog wel f wat meer leren paardrijden :j

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:56

Jeetje dit topic heeft al best wat reanimaties ondergaan nu.. voor iedereen die op zoek is naar werk in de paardensector is dit misschien wel een handige website: http://www.yardandgroom.com/ staan heel veel buitenlandse vacatures op ;)

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:16

wel een leuk idee wil ik ook eens doen