Rijden met bril...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: Rijden met bril...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:49

ik heb zelf alles bij elkaar -3 ofzo, ik vind het een drama om zonder bril te rijden., ik wil wel wat zien hoor :o
en ik spring, dus dan moet ik sowieso wat kunnen zien :P

ik heb een sportbril aangeschaft omdat ik altijd traanogen kreeg met rijden (springen) en dan zag ik de afstanden niet zo goed meer
dat zijn gewoon brillen (vaak zonnebrillen) die wat meer aansluiten op het hoofd

ik zoek wel ff een foto van degene die ik heb...alleen dan met gewone glazen. staat wel een beetje dom hoor :o

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:05

Afbeelding

ik wil er graag zonneglazen in, maar omdat de bril een bepaalde kromming heeft, worden de glazen op sterkte ook heel duur :o

laura1772

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:44

Ik heb hetzelfde probleem ook voral als je een sjaal om heb en het hoofdstel in moet doen ... dan beslaat hij als een gek. Ik heb er een speciaal spulletje voor bij de brillenwinkel. Dat helpt wel redelijk

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:45

Lijkt wel zo bril die de schaatsers ook altijd op hebben!!

(laat ik zo zeggen dat ik zonder bril geen ene malle moer zie en echt een blindganger ben)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:49

ja kopt, zijn van die sportbrillen, voor oa schaatsen,fietsen enz

zijn ook verrekte duur :o
nu gebruik ik hem niet, en wil er wel een zonnebril van maken, want dan draag ik hem de hele zomer wel, maar die glazen zijn zo duur :o

HeleenH82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:02

Misschien heb ik er overheen gelezen maar welke sterkte heb je? Waarom mag je geen lenzen?

Ik heb dus jaren lenzen gedragen maar ook daar werd ik moe van, dus heb ik nachtlenzen geprobeerd (even kort uitgelegd: zijn harde lenzen die je in doet als je gaat slapen en die masseren je hoornvlies en corrigeren zo je oog. 's ochtends als je op staat doe je de lens uit en kun je gewoon zien...in de regel. Bij mij werkte het niet wegens sterke bolling).
Succes

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:12

de nachtlenzen wil ik nog wel eens uitproberen, maar hoor dat het een tijd duurt voordat je de goede scherpte krijgt... en dat kan ik me eigenlijk niet veroorloven met de rijderij :o daar hik ik wat tegen aan.
zachte lenzen was een drama, of het kwam door de zaak :o maar ik zag er gewoon niet scherp mee en elke keer bij het knipperen werd het weer onscherp :o zwaar irritant..

Ssunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:07

ik zou gewoon met je bril verder doen, want lenzen kunnen aardig beginnen prikken als er veel stof in de bak hangt!
Nu, je moet de voordelen en de nadelen afwegen...
zo'n sportbril kan idd mss een oplossing zijn?

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:09

Voor mezelf waren lenzen de perfecte oplossing en heb er nog nooit last mee gehad qua stof enz.
Maar aangezien je geen lenzen mag zie ik ook niet veel andere oplossingen dan ofwel gewoon verder doen met je bril of effectief een sportbril...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:43

In de beginpost staat waarom ik geen lenzen mag. Veels te duur en de verzekering vergoed het niet en ik heb het geld er niet voor. Mijn sterkte is momenteel -0.75 en -1. Verder mag ik ook niets op m'n bril smeren omdat het ontspiegelde glazen zijn.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:47

dat is vervelend! bij mij wordt het ook niet vergoed... :o

misschien moet je het eens uitrekenen als je wel een verzekering neemt die het wel zou vergoeden...
?

ik heb er geen idee van... het kost nu eenmaal klauwen vol met geld :P net als paarden :D

AppelxTaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:09

Ik heb zelf geen bril, maar mijn zus wel!
Zij houd hem gewoon in met het rijden, heeft er ook geen last van.
En als ze er af valt: Bril blijft erop! *D

roosboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:56

wow, ik moet sinds ongeveer 2 weken met bril rijden ipv met lenzen.
Ik vind het verschrikkelijk....
Heb -2, dus zet em wel eens af met rijden, maar zie dan wel te weinig.

Ik vind met bril rijden totaal niet makkelijk

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:34

-0.75 en -1 is niet zo veel. Ik denk dat je dan misschien wel je bril af kunt zetten.
Zelfs ik zet hem wel eens af, en ik heb rond de -4 (beide ogen zijn verschillend) :Y) Je ziet niet veel, maar een paard moet je wel aan zien komen denk ik. (of je moet buiten een bak gaan rijden dan kan het wel gevaarlijk worden)

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:48

ik rijd al jaren met bril, en heb er nooit last van gehad.
Ik heb ongeveer -4, dus zonder bril zie ik geen steek,
maar als je tot de 1,5 -2 hebt denk ik dat je wel zonder bril kan rijden

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:43

Heb sinds vorige week een nieuwe bril die goed aansluit. Nu kan ik hem gewoon met rijden ophouden zonder hij op en neer gaat als ik aan het rijden ben :+ *\o/* Sterkte met wel even wennen.. rechts ziet verschrikkelijk. Zal wel komen omdat de glazen anders zijn dan mijn andere bril.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:38

Nou toch als ik 'm afzet kijkt het super vervelend, ik ben nu zo gewend aan die bril dus ik vind dat ook geen optie, ik zie tot een meter of 2-3 scherp maar alles erachter is wazig.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:21

Iedereen die bang is dat zijn bril kapot gaat als je eraf donder! het gebeurd niet! Mijn paard heeft mij gister met een gigantische zwieper eraf gemikt en het eerste wat ik dacht.... goh, mijn bril staat nog gewoon recht op mijn neus! Was mijn 1e keer in 4 jaar volgens mij dat ik er weer afpleurde en wat was die grond hard.. auwie

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:01

Je bril blijft wel altijd zitten hoor bij een val. Hoewel ik het wel eens heb gehad dat ik viel en met m'n gezicht in het zand terecht kwam waardoor m'n bril door midden brak. Toen had ik er maar een, dus heb ik een paar weken met plakband rond m'n bril gelopen :+ totdat ik een andere had.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:08

amj schreef:
Toen had ik er maar een, dus heb ik een paar weken met plakband rond m'n bril gelopen :+ totdat ik een andere had.

Zal er leuk uit hebben gezien!! :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:09

Ik heb daar nooit last van gehad, heb nu lenzen.
Ik heb ook vaak zonder gereden omdat ik bang was dat ik erop zou vallen en dat hij stuk zou gaan..
Maar het beslaan viel wel mee, komt het echt door dat je zweet, of zit je naar boven uit te ademen?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:35

mephisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:37

in het begin deed ik het af alleen toen zag ik wazig dus doe ik hem gewoon altijd op ik heb geen aparte brillen ik houw gewoon mijn bril op die ik ook door deweeks draag.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:40

Komt dus door het zweten of als m'n voorhoofd warm is.

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:56

ik rij altijd met mn bril op.. heb er geen problemen mee..
lenzen zie ik niet als optie..

als je stof in je ogen krijgt gaat het heel erg irriteren..
spreek uit ervaring .. haha..

heel soms als het heel warm is en mn bril van mn neus glijd zet ik hem af..

kan dan geen bakletters meer lezen.. maar die ken ik ook wel uit mn hoofd.. haha..