wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lou_

Re: wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:22

Meer dan een jaartje geleden al weer, was ik met mijn E-pony een buitenrit aan het maken met mijn zusje en haar (grote) shetlander.
Ook mijn vader en mijn broertje gingen mee op de fiets.
Mijn pony was heel erg fris, want het waaide best hard en ik had een paar dagen niet gereden.
We reden de hele tijd langs de weg(wij hebben geen bos ofzo achter het huis).
Vanaf hier kan ik het me niet meer herinneren, maar volgens mij is het zo gegaan.
Op een gegeven moment zei mijn vader dat ik wel een stukje in rengalop kon gaan, omdat mijn pony zo fris was.
Mijn zusje en haar pony bleven achter, samen met mijn vader en mijn broertje.
Mijn pony spoot er vandoor. Het stuk wat ik in rengalop kon gaan was niet erg lang.
Ik moest hem dus al heel erg snel opvangen. Dat lukte niet. Ik maakte een 90-graden bocht en slipte de weg op.
Mijn pony liep op hoefijzers, dus het was ontzettend glad, zeker omdat we in zo'n vaart door de bocht gingen.
Mijn pony viel en ik raakte keihard met mijn hoofd op de weg. Zware hersenschudding. Een maand thuis. Pony heeft een paar wondjes, niet zo erg.
Achteraf gezien had ik niet een de bocht nog niet eens hoeven te maken, ik had nog een stukje rechtdoor gekunt, de weg over.
Waarschijnlijk dacht ik toen, van als ik die bocht maak dan krijg ik heb makkelijker terug. Niet dus.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 10:55

ook wel vervelend vind ik dat de wedstrijd die ik vandaag had willen rijden afgelast was vanwege de vorst. En ik internet niet gecheckt had en de sms van een stalgenoot die gister al verstuurd was over de aflassing pas vanochtend op merkte toen ik al in de auto zat richting paardlief... Dus voor noppes om 7 uur opgestaan!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:39

Dat mijn pony staakte tijdens eens snelheidswedstrijdje xD

Wiecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:40

Ik moest op concour mijn zus een keer voorlezen het paard was vrij heet en schrok op een gegeven moment ergens van waarop hij er vandoor ging en door het prikkeldraad knalde! We hebben het secretariaat wel op de hoogte gesteld!

LOVELY_BO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:53

ik had pas een proefje (ik ben net begonnen mt me proefjes) F1 voor de 2e keer en ik gleej elke keer uit het zadel en ging ook nog de verkeerde kant op en viel in stap maar dat zagen se niet. Tong uitsteken

mijn 1ste keer was nog slechter ik had 107 punten en je heb er 110 nodig echt erg Verdrietig

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:05

Ik reed een paard voor iemand (had al ooit nationaal gesprongen) en zodra hij een hindernis zag naaide hij het hele parcours door! toen ging ik een keer oefenspringen met hem, en de eerste ronde ging SUPER, en ik wou dus de 2e keer niet meer rijden omdat ik met een goed gevoel de ring uit kwam, maar ik moest van mijn vader blablabla, en ik wist gewoon dat t fout zou gaan..

Het hele parcours foutloos gesprongen (hij was ook rustig, hij liep gewoon lekker!) en ik spring over de laatste en rij langs de bakrand en hij stoot met zijn linkerachterhoef tegen de bakrand... MIEP MIEP, vjoeeeefffff, hij schiet er tussenuit en rent recht op de bakrand af! ik kon NIKS meer, ik galoppeerde (herhaal; sjeeste) rechtsom en we komen bij die bakrand aan en hij gaat spontaan linksaf! En ik dus rechtdoor Bloos toen ben ik zo hard met mijn giechel tegen de bakrand aangeknald dat ik daar 5 minuten knock out heb gelegen Tong uitsteken Kan er nu wel om lachen maar ik wist gewoon niet meer waar ik was toen ik wakker werd!.. Paard is ook meteen vertrokken na die avond Knipoog

En ook een keer, haha, daar kon ik toen ook wel om lachen eigenlijk, ik reed toen ook een paardje voor iemand, een jong dier, misschien net 1 maand onder het zadel en ik was thuis (buitenbak) lekker aan het rijden. Zat lekker in galop, ging hartstikke goed, ik rij in de hoek van A en K en hij geeft een mega bok en ik hing in zn nek Tong uitsteken en die peerde m ook en hij rijdt recht op de omheining af (ik was zo druk bezig om me eigen terug in da zadel te douwen dat ik dat niet gezien had) en hij STOPT gewoon in één keer voor die omheining en ik werd er gewoon overheen gelanceerd en belandde in het maisveld! haha Tong uitsteken

duimpje1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:10

Mijn laatste wedstrijd die ik heb gereden, was aan het losrijden met mijn 3 jarige, ik reed een volte op a en iemand anders op c, onze paarden kwamen bij x bijelkaar, het andere paard liep iets voor en sloeg zo uit het niets naar achteren, tegen mijn paard haar schouder en daarna tegen mijn been. Ruiter zei geen sorry niks! paard begon stijf te lopen (op haar spier geslagen) en werd bang voor andere paarden.

Ruiter wordt dus bedankt Lachen Lachen

MelanieDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:17

Nou ja niet met wedstrijden,
maar met springen op een manege, toen reed ik gewoon op een manege, nu sta ik met een eigen paard op een privé-stal.
We hadden springles en ik kreeg het vervelendste paard omdat ik langer deed rijden dan de rest.
Nou 2x in een uur eraf gevallen omdat hij plotselinge bewegingen maakte na het springen,
1x met mijn hoofd keihard tegen de muur, ik was zo blij dat ik een cap op had,
tweede keer over de nek, en de derde keer bijna.
Nou ja het paard ging dus gewoon met alle kracht op die hindernis af de eerste 2x keren en na de sprong sloeg hij meteen naar rechts.
Zo goed was ik toen nog niet echt met springen, en de lesgever kwam altijd naar mij toe rennen om te kijken of het nog ging haha.
Had daarna wel hoofdpijn maar goed.
Helaas kan mijn eigen niet echt goed springen, heeft maar een keer gesprongen en vind niemand die mij kan helpen.
Alleen gaat zo moeilijk haha.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 04:14

ik was met mijn pony op brabants kampioenschappen in wanroy, toen bleek dat haar ijzer eraf was, dus met spoed een hoefsmid erbij gehaald, dus allemaal aan het stressen, toen zat de ijzer er weer onder en ging mijn vader de hoefsmid betalen, maar mijn pony die dacht ondertussen toen ik haar vasthad, hmmm lekker gras en sleurde me zo mee.. en toen struikelde ik hihi en zat ik helemaal onder de modder, mijn witte broek en mijn jas... ooohhh en toen moest ik nog een proefje rijden:$

Fiiiieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:34

Dat ik mijn punten terug kreeg en dat het er 179 waren en dat de jury naar mij toe kwam en zei dat die me er 180 had gegeven.
Dus me proef weer terug naar de rekenkamer. En wat kwam er uit 179 dus de jury had verkeerd geteld.. maar ook raar dat hij al wist wat voor punten die me gegeven had ...

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:39

Dat ik m'n singel vergeten was |o en er dus niemand was waarvan ik er een kon lenen (klein wedstrijdje) en daardoor dus niet kon starten!!! (Zoiets overkomt me dus ook nooit weer, neem tegenwoordig zelfs één extra mee en check alles dubbel :P)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:35

Trap van een ander paard gehad :(:)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:58

ik had in juni een jury die te veel op haar stuur ging hangen zodat ze per ongelijk toeterde,, nal schrok niet maar de concentratie was helemaal weg en we waren nog niet zo erg ver,, dat is wel balen want ja de concentratie kwam niet meer terug,, balen,, niks aan te doen.. Verder heb ik dit najaar 4x achter elkaar dezelfde jury gehad en die jureerde mij altijd bij de laatste (een jury in andere proef die slechter ging jureerde me wel goed) dusja dat schiet niet op want het ging die tijd wel super