Paard vliegt mij aan....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Re: Paard vliegt mij aan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:55

GeaRiemis schreef:
lovelyd schreef:
GeaRiemis:

De leiderspositie heb ik ook alleen in de wei niet tenminste hij doet zoalng hij op stal is of onder hetzadel enzo.. verder neits tuurlijk heeft hij weleens geprobeerd te bijten maar allen EEH!! is dan al genoeg.

Hey,

Dit zijn moeilijke dingen om zo te beoordelen hé. Heel vaak kan je wanneer je iemand aan het werk ziet al veel beter inschatten waarom een paard nu net zo reageert in die situatie. Hier is vaak echt een oorzaak voor die jezelf niet altijd direct kan inschatten.
Haal je hem bv. enkel uit de wei om hem te gaan werken of om op stal te zetten?

Het was voor mij uit de vorige posts nu niet zo duidelijk of hij dit nu ook deed naar anderen toe of enkel naar jou?

Wat zegt de eigenaar en heeft hij/zij hetzelfde probleem? (Staat misschien ook al in een vorige post, sorry)

Heel vaak denken wij dat we geen probleem hebben met leiderschap, maar dat dit pas in bepaalde situaties duidelijk wordt, zoals bv. in de weide of tijdens een buitenrit. Het is ook iets waar je aan moet werken en dat je steeds moet blijven bevestigen. Het is echt proberen om op een bewustere manier om te gaan met je paard, op een manier dat je duidelijk bent naar je paard. (Zonder geweld). Ik heb ooit een instructeur horen zeggen; Geweld begint, waar kunde eindigt! Maar, zoals ik al zei, het is niet altijd zo simpel en je moet ook aan je veiligheid denken.

Groetjes

De eigenaar zegt dat hij idd vreselijk dominant kan zijn en ook vreselijk jaloers. Dat je hem even aan moet pakken en dat het dan goed gaat. Ze heeft vandaag gezien wat hij precies deed ze stond buiten de bak en ekek toe toen ze zag wat hij elke eker uithaald zei ze JEETJE DIT KAN TOCH NIET!!!! ze eheft eht halster overgenomen en heeft hem flink op z'n donder gegeven en later heb ikd e shetlander er oko nog wee rbij weggehaald en toen keerde hij zich om (als voorbereiding op een aanval) ik roep EEH!! en hij gaat weer verder staan grasen ik denk dta het probleem is opgelost..... Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:01

Grote goden Monty is echt niet van de aaie poeske methode!!!!!!
Shettielover, ik geef je een welgemeend advies, verdiep je niet verder in Monty, want dan krijg je beslist de neiging om de dierenbescherming te bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:02

@Shettiegek, je zegt dat je veel meer berijkt dan ons, het is overigens bereiken maar daar val ik je niet op aan. Maar kun je iets mededelen over je staat van dienst dan? Wat voor nivo rij je bijvoorbeeld, op wat voor soort paard en heb je winstpunten?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:26

@shettiegek, ik vindt het super dat je veel bereikt door lief met je pony/paard om te gaan. Ik denk dat iedereen dat het liefste wil, maar soms zijn er nu eenmaal paarden/ponys bij wie dat niet werkt, die zijn daar gewoon te eigenwijs/agressief voor. Tja en dan moet je vaak een stap verder gaan. Om te voorkomen dat het erger wordt of om te voorkomen dat er problemen ontstaan (mensen verwond of schade). En heel vaak los je dat niet op met puur lief zijn tegen zo'n dier, jammer maar tis soms niet anders..

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:29

Ik lach me dood om sommige reacties Haha!:D echt Tong uitsteken

IK DENK DAT HET PROBLEEM IS OPGELOST!!!!!!!

want hij heeft eht vanmiddag neit geprobeerd...Haha!:D

Wel heel erg bedankt voor de tips (volgens mij zijn dat maar 1 of 2 pagina's van eht hele topic Haha!:D)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:30

KiWiKo schreef:
nah tegen zoveel geleuter kan ik niet op Lachen

diegene die mij bij de V&D aanvalt ga ik geen grondwerk mee doen, die werk ik tegen de grond............ is die besodemieterd

ROFL Ik kom niet meer bij Huilen van het lachen

ik ben het wel met je eens KiWiKo, en ik vind het op een meesterlijke wijze gezegt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:31

Wat heb je gedaan, Lovelyd?
En Shettie niemand die het lollig vind om een maat 39 op zijn paard te parkeren, maar ik haal echt uit als er pakweg 650 kg op me af komt, ik ben dan wel oud maar nog veeeeel te jong om te sterven!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:05

paarden zijn soms net kinderen; ze proberen altijd uit hoever ze kunnen gaan maar voelen zich stiekem toch heel veilig als iemand ze duidelijke grenzen aangeeft.

caatje43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:50

sorry ik snap er nu echt niks meer van,nou ja ik kom ook nog maar net kijken hier op bokt nou ladys de groetjes

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:16

shettiegek schreef:
weet je jullie stikken er allemaal maar in!! in ben iig aardig tegen mijn paarden en berijk daar ook iets mee. als ik bij het weiland kom dan hinikken ze omdat ze blij zijn me te zien, en als ik op ze ga rijden dan doen ze ook hun best voor me... als jullie ze iets af moeten leren dat door slaan willen doen moeten jullie het zelf allemaal maar weten, maar ik ben hier weg!!
ps. misschien nog een tip voor jullie kijk eens naar montey roberts, die bereikt veel meer met een paard dan jullie allemaal bij elkaar en hij slaat een paar NOOIT!!

Volgens mij weet jij niet zo heel erg veel van Monty.
Deze man heeft ook heel wat botjes gebroken gehad door met zijn paarden te werken. En wat denk je.... deze man heeft zelf heel veel kudde mustangs bestudeerd! Hij heeft ook met eigen ogen gezien dat er paarden in de kudde zijn die zich niet gedragen echt een beste possie klappen krijgen van de leider. En dan moeten we geloven dat Monty helemaal niet eens een paard flink op zijn plek zet om hem een tik te verkopen....
Ik weet het wel zeker dat hij wel eens een paard flink op zijn donder heb gegeven die hem ook aan wilde vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:02

Het hangt er trouwens wel vanaf of het een merrie, ruin of hengst is die mij wil pakken. Bij merries en ruinen sla ik raak mits dat kan en ren anders weg.
Maar mocht in een wei een hengst of een stier mij willen aanvallen, dan blijf ik staan met de rokken omhoog, per slot van rekening krijg ik liever een kalf of een veulen dan een hartaanval Clown

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:07

suleilitha schreef:
Het hangt er trouwens wel vanaf of het een merrie, ruin of hengst is die mij wil pakken. Bij merries en ruinen sla ik raak mits dat kan en ren anders weg.
Maar mocht in een wei een hengst of een stier mij willen aanvallen, dan blijf ik staan met de rokken omhoog, per slot van rekening krijg ik liever een kalf of een veulen dan een hartaanval Clown

*Stiekeme bokker tijdens werktijd valt nu genadenloos door de mand bij collega's......*

Whoehaaaaaaaaaaahahahahaaaaaaaaaaaa............!!!!

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:15

BitchyWitchy schreef:
suleilitha schreef:

*Stiekeme bokker tijdens werktijd valt nu genadenloos door de mand bij collega's......*

Whoehaaaaaaaaaaahahahahaaaaaaaaaaaa............!!!!

Big Brother Is Watching You!

Dit is erg offtopic! Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:34

Oké, ontopic dan......

Als je paard je aanVLIEGT moet je hem misschien even kortwieken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:35

Ja, vleugels kortknippen en de slagpennen verwijderen! Geniaal wat je allemaal kunt doen!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:38

Vliegen doet ie dan zeker niet meer Haha!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:07

suleilitha schreef:
Wat heb je gedaan, Lovelyd?
En Shettie niemand die het lollig vind om een maat 39 op zijn paard te parkeren, maar ik haal echt uit als er pakweg 650 kg op me af komt, ik ben dan wel oud maar nog veeeeel te jong om te sterven!

De eigenaar eheft toegekeken en schrok zich rot toen ze zag wat de pony deed Vork

Hij heeft een flinke opdonder gehad en toen ik zag dat hij zich later om wou draaien om de aanval in te zetten en ik zei EEH!! ging hij weer verder grasen en heeft neit meer naar me omgekeken Knipoog

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:17

Dus toch een gevalletje van 'soms lost een beetje geweld best veel op'

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:24

troi schreef:

idd en volgen smij hebben we hem niet eens geraakt Haha!

we hebben alleen een aantal rondjes brullen met een halster+touw zwaaiend achter hem aangerent Sigaar

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:56

lovelyd schreef:
troi schreef:

we hebben alleen een aantal rondjes brullen met een halster+touw zwaaiend achter hem aangerent Sigaar

Het paard dacht van weg wezen, want er zitten een paar gillende cowgirls achter mij aan. Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:10

lovelyd schreef:
troi schreef:

Aaaaaaaaaaaaaah, sjieluuuuuuuuuuuuhg!!!!!! Hahaha........... Top!!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:17

suleilitha schreef:

ROFL ROFL ROFL ROFL

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:18

lovelyd schreef:
troi schreef:

Had mee zitten de lezen de laatste paar dagen. Toppie meid dat het gelukt is. En dat zonder hem te raken!

Denk trouwens dat Shettielover Monty alleen kent als Robert Redford uitvoering in The Horse Wisperer.

caatje43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:45

ja hallo ik wil hier mee zeggen dat de pony het eerst niet deed en zo maar mee begonnen is dan is er toch een oorzaak?maar oke de pony zou bij mij het maar een keer doen en dan hopen dat het niet te laat is want hij kreeg van mij toch een slag aan zijn hases

caatje43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:46

en nee ik ben geen monty maar ik weet een boel