Ik had een zwart BR Monaco jasje gekocht en vond het echt een geweldig jasje. Het is namelijk een getailleerd en heel erg nauwsluitend jasje, in tegenstelling tot alle wijde wedstrijdjasjes die ik gepast heb. Daarnaast kun je de klepzakken en de kraag verwisselen (rits), dus ik heb er een setje met glitterrand bij gekocht. Maar ik vond een heel zwart jasje toch wat saai, dus ik heb samen met mijn oma het jasje gepimpt. We hebben op de standaard zwarte zakken een bruine rand toegevoegd en diezelfde rand ook op de zwarte kraag gezet. De zilveren knopen op de mouwen en op de voorkant hebben we vervangen door bruine knopen. Alles is aangepast op het dekje en de plastron die ik bij Plastron Unique gekocht had, we hebben er een tijdje over gedaan om de perfecte kleur bruin te vinden haha! Daarnaast hebben we een rugstukje gemaakt in precies dezelfde stijl als de plastron, van dezelfde stof en met bijpassende knopen. Én we hebben witte elleboogstukken toegevoegd met bruin stiksel!
Ik heb de set 2 keer op wedstrijd aangehad en heb er echt super leuke reacties op gekregen. Helaas ben ik overgestapt naar bruin tuig waar het bruine van mijn wedstrijdset niet meer bij past.. Dus als iemand toevallig op zoek is naar zo'n set dan kun je die van mij kopen!
Ik vind het een prachtige set! Zeg maar 2.0 van wat ik heb geprobeerd te maken
Zou het ook graag overnemen, maar ik pas helaas never nooit niet in jouw jasje... mocht je het dekje (full dressuur?) Niet verkocht krijgen, dan heb ik daar wel interesse in!
Ah, dank jullie wel! Ik ga nu weer nieuwe sets samenstellen, heb 3 colberts gekocht bij h&m en die ga ik nu omtoveren tot wedstrijdjasjes. Een donker blauwe waar ik donker bruine accenten op ga maken, met bijpassend plastron en dekje. Een zwarte waar ik bruine dingen aan toe ga voegen en een bruin geruit jasje waar al donkerbruine elleboogstukken enzo op zitten. Heb namelijk al zwarte lipica laarzen met bruin stiksel en bruine petrie coventry's die overal mooi bij passen! Als ik iets af heb zal ik het hier weer even laten zien!
Ohja, helemaal vergeten de maat erbij te zetten.. Het is maat 34/xs! Ik heb een heel tenger figuur en dit was echt het enige jasje dat goed zat. Een stalgenootje heeft het jasje gepast, maar zij had helaas te brede schouders.
Dank jullie wel Ik heb nog wat foto's te paard gevonden:
annelinnie
Geplaatst: 07-11-15 10:31
Erg gaaf setje hierboven zeg! Mijn persoonlijke voorkeur Is wel meer blauw met bruin. Maar ziet er erg goed uit!
Maar.. Lieve volgers van dit topic.. Ik heb jullie hulp echt even nodig: ik heb deze set gekocht
Fantastisch natuurlijk, zeker op een vos! Maar nu wil ik eigenlijk een echte crème rijbroek erbij.. Wat een zoektocht zeg. De kleur van de set Is echt licht geel, donkerder nog dan vanille yoghurt. Het hoeft ook niet exact dezelfde kleur te zijn, maar meer geel dan de broek die ik nu heb.
Iemand tips? Maat 36 trouwens
Edit: deze kleur zo'n beetje
Laatst bijgewerkt door annelinnie op 07-11-15 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vind blauw met bruin inderdaad ook mooier! Maar bij een zwart zadel kon in niet bruin en blauw combineren, dus om het een beetje passend te houden heb ik voor zwart met bruin gekozen. Nu heb ik een bruin zadel + hoofdstel en ga ik dus voor een blauw jasje met bruine accenten!
Heeft ook een mooie pasvorm en hoge taille band vind ik heel chique. Ik heb de broek verkocht anders had ik een foto voor je gemaakt. Hij was echt te beige voor mij. Dus ik denk dat hij perfect is bij jouw wat meer gele set. (Wel super mooie set dus wel totaal foto's met paard laten zien straks he?!?!)
Wel mooi die Eskadron vanille, wel lastig om dat mooi matchend te krijgen.
Mijn set is compleet, gisteren mijn nieuwe laarzen opgehaald en vandaag maar meteen aangedaan op wedstrijd(auw.....) Blauw jasje, blauwe laarzen en blauw biesje op sjabrak.