Relive challenges #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:12

Cchanny schreef:
Prachtig!

Ik heb ook een bucketlist dingetje kunnen afvinken. Niet meer verwacht, maar nog wel zó gehoopt.
We hebben gesleed met Veter <3 Er lag eindelijk genoeg sneeuw (3cm?) haha

Ahhhh wat top hier lang niks meer toen ik op stal kwam. Wil ook echt x met nox paar dagen in bos kunnen rijden..

Zo even topic kijken

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:24

Hier is sneeuw dat blijft liggen best zeldzaam. Ergens fijn, andere kant heb ik geen idee waar op te letten daardoor. Als het maar niet glad wordt, anders vind ik het al snel niet leuk meer. Hier is het vaak te warm voor sneeuw, zomers vaak weer koeler. Vind beide niet erg overigens. :))

Wegen, gras, ruiterpaden en alles was goed te doen. Lekker 2 uur op pad geweest vandaag. :D

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 18:44

puppy1128 schreef:
Hier is sneeuw dat blijft liggen best zeldzaam. Ergens fijn, andere kant heb ik geen idee waar op te letten daardoor. Als het maar niet glad wordt, anders vind ik het al snel niet leuk meer. Hier is het vaak te warm voor sneeuw, zomers vaak weer koeler. Vind beide niet erg overigens. :))

Wegen, gras, ruiterpaden en alles was goed te doen. Lekker 2 uur op pad geweest vandaag. :D

[ Afbeelding ]

Heerlijk!

Nee ik ken het ook niet dat er zo veel sneeuw blijft liggen haha.

Heb jij hem zo geschoren zonder deken staan? Of krijgt hij wel nog een deken op?

K_H_W_P

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:48

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb een pony met ijzers dus echt lekker buiten rijden gaat nu niet met de sneeuw, maar ik wil in 2026 graag meer buiten rijden dus dit is een goede stok achter de deur :). Echt jaloersmakende plaatjes hierboven zeg.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:00

K_H_W_P schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb een pony met ijzers dus echt lekker buiten rijden gaat nu niet met de sneeuw, maar ik wil in 2026 graag meer buiten rijden dus dit is een goede stok achter de deur :). Echt jaloersmakende plaatjes hierboven zeg.

Welkom! Alleen maar gezellig

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:03

Cchanny schreef:
puppy1128 schreef:

[ Afbeelding ]

Heerlijk!

Heb jij hem zo geschoren zonder deken staan? Of krijgt hij wel nog een deken op?

Hij staat zonder deken. Genoeg bosjes waardoor grotendeels uit de wind is, kan schuilen (of ie dat doet is punt zoveel) en nacht op stal met dikke laag strooisel. Land is ook grotendeels droog en na regen droogt de nattigheid ook snel weer op, scheelt ook een hoop.

Zijn mammoet vacht is echt dik en lang. Niet gemaakt voor de warme winters. Want vandaag was het ook rond de 2 graden ofzo, niet heel koud. Alleen als je vol in de wind staat. Zonder scheren heeft ie ook o.a. last van rainrot. Op deze manier nergens last van. :D
Met kerst met -8 gevoelstemperatuur stond ie ook zonder deken. Wel zonnetje en kan uit de wind staan. Scheelt ook enorm in (gevoels) temperatuur natuurlijk. Zijn vriendjes zijn ongeschoren maar hebben een minder dikke vacht. Die hebben het soms koud en die drol van mij heeft het nog lekker warmpjes. 8)7

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:09

K_H_W_P schreef:

Welkom: leuk dat je mee wilt doen.
De challenge van januari vind je een pagina of 2 terug.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 09:22

puppy1128 schreef:
Cchanny schreef:
Heerlijk!

Hij staat zonder deken. Genoeg bosjes waardoor grotendeels uit de wind is, kan schuilen (of ie dat doet is punt zoveel) en nacht op stal met dikke laag strooisel. Land is ook grotendeels droog en na regen droogt de nattigheid ook snel weer op, scheelt ook een hoop.

Zijn mammoet vacht is echt dik en lang. Niet gemaakt voor de warme winters. Want vandaag was het ook rond de 2 graden ofzo, niet heel koud. Alleen als je vol in de wind staat. Zonder scheren heeft ie ook o.a. last van rainrot. Op deze manier nergens last van. :D
Met kerst met -8 gevoelstemperatuur stond ie ook zonder deken. Wel zonnetje en kan uit de wind staan. Scheelt ook enorm in (gevoels) temperatuur natuurlijk. Zijn vriendjes zijn ongeschoren maar hebben een minder dikke vacht. Die hebben het soms koud en die drol van mij heeft het nog lekker warmpjes. 8)7

Thanks voor je uitgebreide reactie!
Ik schoor normaal ook, maar nu alleen in oktober geschoren. Hij heeft het nu zo warm alweer dat hij eigenlijk zonder deken staat.
Alleen is zijn vacht nog niet wachterdicht genoeg, hij had het met oud en nieuw toch heel koud. ;( Dus toch weer een deken opgedaan, maar nu staat ie toch weer met grote neusgaten. Denk dat ik toch ook maar weer ga scheren, maar dan weet ik wel hoever jij bent gegaan.
Alleen staat die van mij niet op stal s'nachts. :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:25

Wat een mooie foto's van sneeuwritjes overal!

Hier heeft het ook amper gesneeuwd. Maar was gisteren wandelen (te voet :') ) 15 km verderop en daar lag echt overal meer dan 10 cm. Zal op stal ook wel zijn, dus we zullen vanmiddag eens kijken of we nog het bos in kunnen. We hoeven helemaal niet over de weg, dat scheelt.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:58

Hier is de weg nu weer prima te doen maar de grond weer kei hard dus wij gaan maar weer een staprondje maken vanmiddag :+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:59

Het gaat hier maar door en ik vind de weg glad .

Neee nog even vakantie vieren voor ze… hij zou maar uitglijden …

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:37

Ben ook niet meer geweest. Had al weinig tijd en toen ik op stal kwam begon het net weer te sneeuwen. Dus hem maar een lekker bak voer gegeven en toen weer teruggezet. De grond was ook hard inderdaad.

Maar nu weer volop verse sneeuw en morgen gaat de zon schijnen en wordt het boven nul hier. Dus ik hoop stiekem op een heel mooi sneeuwritje morgen.

K_H_W_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:43

Ik heb me aangemeld voor de januari challenge. Ik hoop met je mee dat je een mooi ritje kunt maken morgen, Bloodymary!

Het ligt hier zo vol sneeuw en is zo glad dat mijn pony nog steeds bij mijn trainer staat na m'n vakantie, terwijl ik hem eigenijk gister al op zou halen. :( Ik vind het niet vertrouwd met trailer op de weg nu hier, dus ik ben bang dat hij daar nog even moet vertoeven. Het wordt, naast dat meneer ijzers heeft, lastig km maken zo zonder pony :')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:54

Hier met pijn en moeite 3.5 km gemaakt, nagenoeg alleen maar gestapt. Het was zo hard overal en op plekken echt plakkaten ijs.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:53

Wij hebben vanochtend nog een sneeuwrondje kunnen doen :) De sneeuw was wel slechter. Ik ben natuurlijk niet de enige in het bos waardoor het wordt platgelopen. Voordeel van de sneeuw is wel dat de grond niet heel hard is, zelfs met -5. De giga bevroren hooinetten die erna gevuld moesten worden waren wel een uitdaging :+

Afbeelding

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:49

Afbeelding
Vandaag met Sjors gesleed dat was echt super leuk.
alleen vergete om relive aan te zetten helaas.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:20

Dat ziet er ook super geslaagd uit pjer!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:20

Superleuk weer. Hier een klein rondje gemaakt weer, konden iets meer dan gisteren. Maar ik ben er echt wel weer klaar mee :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:23

Ja die uitdaging van de hooinetten hadden wij ook! Die wilde niet open

Ben alleen ons wandelingetje vergeten van 1km haha

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:46

Super leuk de sneeuwfoto's!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:33

Wat leuk dat sleeën. Ik had nog een heerlijk ritje gemaakt, de sneeuw was goed. Alleen een bruggetje waar ik over moet even afgestapt. Dat zag er wel erg glad uit. En was het ook. Nog twee reeën van heel dichtbij gespot, die ons niet in de gaten hadden.

Afbeelding

Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:54

Ach dat ziet er allemaal weer heerlijk uit. En pjer dat sleeën is echt super leuk en nog steeds jaloersmakend

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 22:30

Wat heerlijk allemaal! Leuk dat wild van zo dichtbij.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 23:14

wat gaaf zo die ree van zo dichtbij, en nog goed op de foto ook, dat lukt ook niet vaak :-)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 00:16

pjer schreef:
wat gaaf zo die ree van zo dichtbij, en nog goed op de foto ook, dat lukt ook niet vaak :-)

Ja heel blij mee. Is eigenlijk een heel filmpje met twee reetjes. Ze waren zo dichtbij, op 15 meter of zo, maar hadden mij op mijn paard helemaal niet in de gaten.