Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3937
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:29

Nou die Steeds stalschoenen kan ik afraden. De kwaliteit is om te huilen. Heel stug en dun materiaal. Geen demping ook. Die gaan direct terug. Zo jammer. Ben nog steeds op zoek naar geschikte (zwarte) stalschoenen met goed voetbed waarmee ik ook kan rijden. Dit zijn ze in ieder geval niet!

blackstar

Berichten: 3194
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:41

Ik rij en loop al jaren op legerkisten.
Kosten 100 euro dacht ik uit mijn hoofd en heb mijn 1e paar dik 5 jaar gedaan. Heb nu mijn 2e paar. Hier rijd ik ook mee maar iets minder. Stallen uitmesten hoef ik al een paar jaar niet meer. Maar deze zijn zeker al 10 jaar oud en nog super goed.

Celebi
Berichten: 3937
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:52

Goed idee! Maar waar koop je zoiets? Fysiek dan.

blackstar

Berichten: 3194
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:04

Goeie vraag….das voor mij al zo lang geleden.
Ik had ze toen ergens uit Rotterdam vandaan. Maar er zullen vast wel meer winkels zijn. Even googlen.

blackstar

Berichten: 3194
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:05

Benscore dacht ik. En anders een legerdump

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:27

Celebi schreef:
Nou die Steeds stalschoenen kan ik afraden. De kwaliteit is om te huilen. Heel stug en dun materiaal. Geen demping ook. Die gaan direct terug. Zo jammer. Ben nog steeds op zoek naar geschikte (zwarte) stalschoenen met goed voetbed waarmee ik ook kan rijden. Dit zijn ze in ieder geval niet!

Ik had 2 jaar geleden winterstalschoenen van Steeds en die waren van leer, en prima. Ik heb er alleen wel mijn eigen zool in gelegd, want dat was slecht, maar de schoen zelf was prima.

Wordt Kramer dan toch minder?

Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:31

Of het is een kwestie van smaken verschillen.. Wat jij goed vindt, vindt een ander misschien niet goed. Ik heb bij gewone schoenen ook al wel eens gehad dat mijn moeder schoenen geweldig vond en ik kon er totaal niet op lopen.

Celebi
Berichten: 3937
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:52

Schoenen zijn sowieso inderdaad enorm persoonlijk. Voor die 65 euro kon ik ook niet heel veel verwachten natuurlijk, maar goed dit is niet iets waar ik een halve dag (of überhaupt 10 minuten) op zou willen lopen qua stugheid.

De rest van de bestelling is weer top. Een mooie (ietwat strakke) bodywarmer, een heerlijk zacht fleecevest en een mooi zomershirtje voor bij mijn Lemieux Sage. :j

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:03

Celebi schreef:
Schoenen zijn sowieso inderdaad enorm persoonlijk. Voor die 65 euro kon ik ook niet heel veel verwachten natuurlijk, maar goed dit is niet iets waar ik een halve dag (of überhaupt 10 minuten) op zou willen lopen qua stugheid.

De rest van de bestelling is weer top. Een mooie (ietwat strakke) bodywarmer, een heerlijk zacht fleecevest en een mooi zomershirtje voor bij mijn Lemieux Sage. :j

Wat zeg je nu? Voor 65 euro kun je niet veel verwachten?
Ik weet niet wat jouw verwachting dan is, maar ik verwacht voor zo veel geld echt wel een goed produkt. 65 euro is niet niks he.

En een review plaatsen kun je dan net als ik vast ook niet. Dat vind ik wel jammer. Bij sommige produkten zou je graag een kanttekening willen maken, soms niet eens direct negatief.

Celebi
Berichten: 3937
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:19

Nee ja het is ook zo. Maar de meeste 'vergelijkbare' stalschoenen of wandelschoenen die beginnen toch wel wat hoger qua prijs. Dus qua loop comfort snap ik het nog enigszins. Maar inderdaad ik kan geen review plaatsen nu. Want bij een stalschoen verwacht je op z'n minst wat stevigheid en een robuust schoentje. Dit voelt meer als een hard laagje plastic. :')

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:46

Celebi schreef:
Nee ja het is ook zo. Maar de meeste 'vergelijkbare' stalschoenen of wandelschoenen die beginnen toch wel wat hoger qua prijs. Dus qua loop comfort snap ik het nog enigszins. Maar inderdaad ik kan geen review plaatsen nu. Want bij een stalschoen verwacht je op z'n minst wat stevigheid en een robuust schoentje. Dit voelt meer als een hard laagje plastic. :')

Dat is natuurlijk niet goed, maar is ook niet goed bij een schoen van 30 euro. Ook dan verwacht je wat stevigheid.
Mijn Steeds stalschoenen waren 40 euro in de aanbieding, zijn van leer, gevoerd (winterschoenen), leer is wel behoorlijk stug, maar met vet en olie is dat veel beter geworden. En dus geen harde laag plastic. Alleen, dit model hebben ze niet meer zie ik.

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:43

Ik vind ook dat je voor 65€ wel wat mag verwachten. Normaal moet je zulke schoenen ook wel even inlopen en invetten. Maar goed, als het plastic is dan zal invetten geen nut hebben :=

https://www.dekroo.nl/products/hkm-jodp ... gham-style
Ik heb deze als rij en stal schoen, zijn heel fijn. Vallen alleen wel erg groot, dus zou een maatje kleiner nemen.

supertammy

Berichten: 2239
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:04

Ik heb al 2 keer jodphurs van Steeds in de aanbieding gekocht voor 13 euro. Van die roze met glitters, gevoerd met nepbont. Lopen heerlijk! Na een jaar zijn ze compleet afgelopen, maar die waren hun geld meer dan waard!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:05

De Equilibre Basic en de Equilibre Juliane zijn echt super pasvorm voor mij! Heel zacht stofje (is natuurlijk niet de duurste rijbroek), vind dat juist fijn. Lekker highwaist en fijne enkel elastieken!

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:48

De Juliane heb ik ook, heerlijke broek inderdaad, en ook tevreden over de pasvorm. Telefoonzakje is ook groot genoeg voor mijn buitenformaat Motorola +:)+
Zou er nog wel eentje bij willen hebben, maar behalve de navy (die ik al heb) vind ik de andere kleuren voor nu niet echt mijn smaak :o

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:47

absque_dubio schreef:
Liesbetje schreef:
Ik heb vorige week deze besteld: https://www.kramer.be/Themas/Western-rijden/Western-laarzen-chaps-sporen/Western-laarzen/Boots-Savannah
Met serieuze korting omdat er nog maar enkele maten beschikbaar zijn. Zit jouw maat er nog bij? Niet twijfelen, gewoon doen. Ze zitten zá-lig! Er staat bij dat ze vrij klein vallen, maar dat vind ik nu eigenlijk niet. Hoe duurzaam ze zijn, weet ik natuurlijk niet. Maar momenteel ben ik er helemaal verliefd op. Overigens rijd ik er niet mee. Ik draag ze gewoon naar het werk :D

(verzending heeft 6 dagen geduurd, was eerst naar de verkeerde bestemming gestuurd)

Zijn ze niet warm? Zoals de andere boots die ik hier had voorgesteld? :+


Ze zijn niet echt heel warm. "Gewoon" zeg maar. Ik heb er geen zooltjes in gelegd en doe gewone sokken aan. Ik hoop ze toch ook in de zomermaanden te kunnen dragen...

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:48

MissYvette4u schreef:
Liesbetje schreef:
Ik heb vorige week deze besteld: https://www.kramer.be/Themas/Western-rijden/Western-laarzen-chaps-sporen/Western-laarzen/Boots-Savannah
Met serieuze korting omdat er nog maar enkele maten beschikbaar zijn. Zit jouw maat er nog bij? Niet twijfelen, gewoon doen. Ze zitten zá-lig! Er staat bij dat ze vrij klein vallen, maar dat vind ik nu eigenlijk niet. Hoe duurzaam ze zijn, weet ik natuurlijk niet. Maar momenteel ben ik er helemaal verliefd op. Overigens rijd ik er niet mee. Ik draag ze gewoon naar het werk :D

(verzending heeft 6 dagen geduurd, was eerst naar de verkeerde bestemming gestuurd)


Zien er keileuk uit! Hoe hoog zijn ze?
(Heb tijdje terug ariat fatbaby gekocht en schacht blijkt eigenlijk nét te kort en breed waardoor mn broek op die plek opkrult/rolt tijdens het rijden. Voor lopen zitten ze heerlijk)


Midden kuit? Ze zijn in elk geval hoger dan de Ariat Fatbaby, mijn broek blijft er netjes in (ik ging ze niet dragen om paard te rijden, maar heb het intussen toch al eens gedaan haha). En ze zijn zoooo comfy!

Nynkex01
Berichten: 1136
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:00

Jaaa mijn bestelling kwam ook net binnen. Superblij mee. Achter beschermers van de Green lake, die voor de voorbenen had ik al. Een donker blauw shirt met kant, neck release hoofdstel voor mijn bijrijpaard en een dekje voor mn bijrijpaard in de kleur ocean green. Ook nog peesbeschermers en kogelbeschermers met steentjes gevonden in de kleur aubergine die bij mijn Purple gold zouden moeten passen. Hier was geen shirtje meer van, dus als iemand nog een shirt in aubergine in maat S verkoopt houd ik me aanbevolen.

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:46

Liesbetje schreef:
absque_dubio schreef:
Zijn ze niet warm? Zoals de andere boots die ik hier had voorgesteld? :+


Ze zijn niet echt heel warm. "Gewoon" zeg maar. Ik heb er geen zooltjes in gelegd en doe gewone sokken aan. Ik hoop ze toch ook in de zomermaanden te kunnen dragen...

Dankje. Denk dat ik ze binnenkort alsnog bestel, ben wel benieuwd. Zoek fijne ‘zomerlaarzen’ die een beetje hip zijn, naast m’n durbarry laarzen..

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:42

Gister weer even de kramer leeg gekocht maar toch mijn hoofdstel terug gebracht ik wilde hem ruilen voor een full maar toch maar bedacht. Maar wat een verschrikkelijke service had ik zeg ze wilde eerst mijn items niet terug nemen want viel volgens haar niet binnen de 30dagen ik had de 22ste besteld en de 27ste binnen gekregen volgens de site gaat het de dag na ontvangst in dus was ik nu gewoon op tijd maar moielijk doen erover eindelijk na het bellen met de manager gaf ze toe. Alles had nog kaartjes eraan was gewoon gepast of niet de juiste kleur en hoofdstel had ik alleen over de oren gedaan en die paste al niet dus weer terug in de tas. Begon ze nee nemen we niet terug want zit een veegje op ik dacht echt doe normaal. Ik kan geen woord Duits dus verstond de helft niet terwijl de andere medewerker gewoon nl kan maar gewoon bewust zo door gaan. Tis dat ik kwa spullen echt een leuke winkel vind maar ga niks meer bestellen wat terug moet evt.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:47

Hier helaas een 2e mindere ervaring, een westernpad die je kunt wassen met zo'n mesh onderkant zodat je de haren er makkelijk af kunt pakken. Pad is 3 keer gebruikt (afgelopen zomer gekocht in de aanbieding), en nu begint de mesh al barstjes te vertonen.
Dus eerst al westernlaarzen die zolen verloren binnen een jaar en nu dit. Ik heb het idee dat ze soms toch wat mindere kwaliteit laten maken helaas.

Met terugbrengen heb ik juist een slechte ervaring met EJ, een hoefvijl die zo stomp was dat ie niet te gebruiken was wilden ze niet terugnemen, want was gebruikt. Eh nee, want als ie het deed had ik hem niet teruggebracht. Maar dat ding doet het niet, dus is geprobeerd, dat is niet gebruikt. Maar wij kunnen hem niet meer verkopen. Oh, dus je wilt een onbruikbare vijl weer verkopen? Na gezeur geld terug gehad.

Ik ga tegenwoordig niet meer de winkel uit als ze moeilijk doen. Dan blijf ik gewoon staan. Ik zorg ook dat de overige klanten de discussie kunnen volgen. Dat heeft mij bij een niet ruitersport gerelateerde winkel uiteindelijk mijn recht opgeleverd. Dus als ik moeilijkheden verwacht weet ik nu hoe ik het aan moet pakken. Schelden doe ik niet, ik blijf netjes, zorg dat ik mijn rechten ken. Maar ik kan wel harder praten en niet weggaan blijkt dus heel goed te werken.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:50


Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:26

Ik heb een ander type van de FB maskers, van een paar jaar terug, dus weet niet of ze helemaal hetzelfde zijn. Maar de Quarter die altijd maat Full/L nodig heeft, verzoop echt in maat L. Hij past de maat M heel goed.

Mijn Arabje heeft ook de M, maar eigenlijk is die voor het mooie net te groot bij de keel. Ik heb maat S ook gepast bij hem, maar die valt gelijk zoveel kleiner en dat is echt voor pony-oortjes.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:10

Heb de gok genomen.
En de maten tabel aangehouden.
Passen perfect
Passen zelfs over het halster heen.
Zeer content mee.
Mijn eerste bestelling bij Kramer maar zeker niet de laatste.

Syberdepiep

Berichten: 1611
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:21

Voor de geïnteresseerden hier misschien, heb een Felix Bühler Catherine high waist grip rijbroek maat 80 (40 lengtemaat) in de kleur Green Lake ter overname. Heerlijke broek, alleen mij iets te ruim geworden en heb hem amper gedragen https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... -Catherine
Voor eigen foto's en meer info PB ;)