Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Levita schreef:enderdoggy schreef:Dat is ook toevallig exact wat ik nu ga doen hahah. Ik ga waarschijnlijk een dressuurzadeltje kopen en dus volledig focussen op de dressuur. Met papa doet paard lief de balkjes wel makkelijk dus die blijft dat doen, soms longer ik hem met een balkje en waarschijnlijk gaat iemand hem af en toe springen. Uiteindelijk komt het goed en spring ik een b rondje. Al duurt het 10 jaarVandaag weer geprobeerd om 2 balkjes te rijden, maar dit ging weer niet. Ik heb springen altijd al spannend gevonden, maar ik heb wel meters etc durven springen. Sinds ik mijn eigen paardje heb (super lief ding en springt eigenlijk heel makkelijk) durf ik het niet meer…
We hebben t afgelopen jaar met les veel geoefend met springen en hogee dan n kruisje van 40 cm kom in niet. Opzich prima, maar laatst zijn we samen gevallen met balkjes… Sindsdien durf ik niet eens meer over n grondbalk… Mijn paard durft het wel, maar omdat ik angst heb doet hij het niet… Het ligt dus echt aan mij wat extra frustrerend is. Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen want ik wil enorm graag, maar ik durf het gewoon niet. Ik neig er dis naar om een dressuurzadel aan te schaffen en me te focussen op dressuur, maar mijn paard vindt springen echt het allerleukste dus het voelt dan alsof ik hem tekort doe…
Heeft iemand tips/ ervaringen?
Ik zou beginnen met vertrouwen weer op te bouwen in de dressuur. Kan je niet iemand anders je paard laten springen tot die tijd? Je paard blij en bij jou de druk eraf.
Ik ben zelf helemaal geen held met springen, maar ik vind dressuur super leuk dus dat scheelt. Is trouwens ook de reden dat ik mijn vorige merrie heb weg gedaan. Zij wilde alleen maar springen en crossen. Nu heb ik een dressuurpaard gekocht die het helemaal geweldig vind.
Afgelopen weekend uit mijn comfort zone gestapt en dressuur gestart. Gewoon een winstpunt gereden. Hij was super braaf.
Britt_xxx schreef:Ik heb zojuist voor het eerst een paar pasjes galop gedaan buiten. Paard was super braaf en ik leef nog. Was alleen zo bezig met blijven zitten en “god heb ik nog een rem” dat ik er niet echt van genoten heb. Volgende keer maar even proberen.![]()
Was wel een positieve eerste ervaring gelukkig.
SusanH schreef:![]()
![]()
Je mag zo trots zijn op jezelf. Wat ontzettend goed! Jullie band zal zoveel sterker zijn nu.
Ik heb af toe toch weer wat de bibbers, dan doet vooral mijn binnenhand dingen die niet moeten en ga ik overal op letten, of er niet iets is waarvan hij zou kunnen schrikken. Waardoor hij natuurlijk juist wel schrikt dan. Gelukkig kan ik altijd wel goed afsluiten, maar ik baal dan soms zo van de start en dat ik mezelf zo in de weg kan zitten.
Jeika schreef:Het wordt helaas niet minder als ik er eenmaal opzit. Ik zucht misschien even van verlichting, maar hij hoeft maar ergens naar te kijken en ik sta alweer op de grond.ik kan niet stoppen met het bedenken van doemscenario’s, het is echt net alsof ik in een soort fight or flight modus ga. Soms denk ik dat ik er best ontspannen op zit, maar als ik eenmaal weer ben afgestapt valt er zo’n blok van mn schouders dat ik soms begin te huilen van opluchting, schaamte en teleurstelling. Ik denk niet dat er op dit moment iets is dat ik enger vind dan rijden op mijn eigen pony.
Ik weet echt niet meer hoe ik er vanaf moet komen, het is zo lastig!