Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:16

Annebet_ schreef:
Zo, de aanmeetdag is hier intussen op zijn einde :D

Was er helemaal van overtuigd dat ik voor de polo's zou gaan, tot Marije hier de Pablo's uithaalde, was meteen verliefd! <3
Zelfs zo erg dat ik gewoon hetzelfde heb besteld als het voorbeeld :o deze dus in de kleur "Claro", de dressuurboog ook wel iets hoger genomen.
[ [url=m/L6gy1X.png]Afbeelding[/url] ]

Heb dezelfde besteld, maar net een tint donkerder! Heb ze al aangehad, en vond het zelf heel mooi. Inderdaad ook met een hogere boog.

Fantabulouss

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:57

Ik ben vandaag bij Melinda geweest. Twijfelde eerst nog tussen petrie en celeris, maar gezien Celeris beter voelde om mijn smalle voetjes en de vele keuzemogelijkheden denk ik dat ik toch voor Celeris ga! :)

Nu nog bedenken hoe ik het wil, ik ben al een beetje aan het tekenen, maar wel lastig oneindige keuze :o :=

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:05

Jeeey geslaagd!

Ik ben zoals verwacht voor de Bia gegaan.
Moest erg twijfelen, maar heb donkerblauw lak gekozen, polo gesp in croco. Extra hoge boog, sierneusje, ohja en houtzool.
Verder geen toeters en bellen, veter, gesp, lak vind ik al heftig genoeg haha

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:37

Klinkt prachtig! <3

Verdorie, houtzool ben ik vergeten te vragen... |(

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:38

Afbeelding

Zoiets moet het gaan worden. Al twijfel ik ergens over de keuze blauw of zwart en de lichte kleur blauw gesp :D

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:09

Vandaag naar marije een berichtje gestuurd of ze misschien iets kon zeggen over de levertijd van mijn laarzen.

Had eigenlijk de vraag of ze kon zegen of het in/uitloopt maar ze vertelde me dat hij voor de feestdagen op de planning stond *\o/* (mijn uitgerekende datum zat op 2 januari :Y) ) en ze zou bij de fabriek informeren of ze iets konden zeggen maar die zijn enorm druk bezig om alles af te krijgen voor de feestdagen dus kan even duren voor ze antwoord krijgt.

Ben benieuwd! Mijn nieuwe zadel komt donderdag dus mijn december kan zoiezo al niet meer stuk! +:)+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:30

Ik heb mijn laarzen nog steeds niet. Ik krijg helaas van Marije telkens hele vage mailtjes waar ik niets mee kan. Telkens smoesjes of gewoon geen duidelijk antwoord geven. Ben er eigenlijk klaar mee, maar heb het volledige bedrag al aanbetaald dus kan niet echt terug. Ik hou niet zo van klagen, maar moest dit even kwijt. Zit al heel lang te wachten, terwijl ik nu alleen maad hier hoor dat mensen de laarzen netjes op tijd binnen krijg. Snap daar helemaal niets van.

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:45

Rena100 schreef:
Ik heb mijn laarzen nog steeds niet. Ik krijg helaas van Marije telkens hele vage mailtjes waar ik niets mee kan. Telkens smoesjes of gewoon geen duidelijk antwoord geven. Ben er eigenlijk klaar mee, maar heb het volledige bedrag al aanbetaald dus kan niet echt terug. Ik hou niet zo van klagen, maar moest dit even kwijt. Zit al heel lang te wachten, terwijl ik nu alleen maad hier hoor dat mensen de laarzen netjes op tijd binnen krijg. Snap daar helemaal niets van.

Ik heb hetzelfde probleem ik zit inmiddels bijna 19 weken en ben er echt klaar mee. Ik word niet op de hoogte gehouden en de mails zijn idd heel vaag. Ik wil gewoon gecompenseerd worden..

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:20

DilanZayno schreef:
Rena100 schreef:

Ik heb hetzelfde probleem ik zit inmiddels bijna 19 weken en ben er echt klaar mee. Ik word niet op de hoogte gehouden en de mails zijn idd heel vaag. Ik wil gewoon gecompenseerd worden..

Blij zijn dat je nog antwoord krijgt :') bij vriendinnetje worden de appjes gewoon genegeerd

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:29

lindamusters schreef:
DilanZayno schreef:

Blij zijn dat je nog antwoord krijgt :') bij vriendinnetje worden de appjes gewoon genegeerd

In dat geval: Gewoon een willekeurige collega bellen ;) Staan genoeg nummers op de site.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:35

Oh god, zo berichten maken mij echt bang. Ik zit ook al een week over men datum, nog geen drama, maar ik krijg wel schrik. Ik had nog gevraagd of de Rita's op tijd binnenkwamen en kreeg het antwoord van wel..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:49

Ik vind het niet netjes dat ze dan niet reageren.

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:43

Wesco schreef:

Dat is ook wat mij vooral boos maakt. Ik snap heus dat zij niks kan doen aan de vertraging in de fabriek maar hou dan tenminste je klanten op de hoogte of compenseer ze. En ik krijg nu ook geen reactie meer op de mail

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:50

Echt zonde.. Mooi merk en mooie producten.. Maar als dit reputatie wordt/is van dit merk, dan ben ik bang dat de populariteit snel achteruit zal gaan.

Erg jammer... Maar voor mij zou het genoeg reden zijn om niet te bestellen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:17

Het houd mij ook tegen.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:25

Ik wilde ze eerst ook bestellen, maar kwam mooie petries tegen.. nu ben ik hier best blij mee aangezien de reacties van de lange wachttijden etc

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:43

DilanZayno schreef:
Wesco schreef:

Dat is ook wat mij vooral boos maakt. Ik snap heus dat zij niks kan doen aan de vertraging in de fabriek maar hou dan tenminste je klanten op de hoogte of compenseer ze. En ik krijg nu ook geen reactie meer op de mail

Zie mijn tip: Bellen. En als je jouw verkoopster niet te pakken krijgt, bel je een willekeurige andere.
Mja, in NL weten ze ook niet altijd wat er op de fabriek gebeurt. Zij kunnen net zo goed aan t lijntje gehouden worden.

Ik heb ruim twintig weken gewacht. Als ik dat van tevoren had geweten, was ik naar een ander merk gegaan.
Maar ik moet zeggen: Het was het wachten waard. Ze zijn zo fijn, zitten perfect en hoefde ze amper in te lopen. Heb mensen met andere merken gehoord die dure laarzen hebben staan, maar uiteindelijk met jodhpurs rijden omdat de laarzen vreselijk zijn om in te lopen.

Angie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 02:00

Mijn laarzen moeten ook ergens begin januari geleverd worden dus ben erg benieuwd of ze op tijd zijn. Voor mij persoonlijk is het niet zo erg als het iets langer duurt, wil ze ook op tijd natuurlijk maar had al een aantal keer gelezen hier dat het weleens lang kan duren dus wist ervan. Praat het niet goed maar had het er wel voor over aangezien je verl keus hebt en dergelijke, vind het wel echt schandalig dat de communicatie zo slecht verloopt! Ik vind dat je dat niet kan maken als serieus bedrijf, snap dat je er ook niets aan kan doen en de fabruek niet runt maar je moet je klanten wel op de hoogte brengen/houden van langere levertijden dan je beloofd.
Is toch je plicht en klantenservice.

Ikzelf heb ook naar de collegas gebeld een keer of 15 zelfs en ben nooit terug gebeld...ging om het aanmeten toen. Normaal zou ik nooit daar mijn laarzen bestellen aangezien ik nooit een bedrijf achterna loop om te kunnen kopen maar toch gedaan vanwege het grote aanbod in kleuren ed.

Heb ook Marije nog een aantal keer gemaild over een bijpassende kep maar nooit meer iets gehoord en nu mijn kep ergens anders besteld. Dus ook niet te spreken over de communicatie!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:14

Jessol schreef:
Oh god, zo berichten maken mij echt bang. Ik zit ook al een week over men datum, nog geen drama, maar ik krijg wel schrik. Ik had nog gevraagd of de Rita's op tijd binnenkwamen en kreeg het antwoord van wel..

Ik begrijp dat het niet leuk (mogelijk understatement) is om niets te horen. Maar ik kan je wel garanderen dat je iets krijgt hoor. :) Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken ;)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:43

Oke bedankt! Ik vind het ook geen drama dat ze later zijn, ik kan nu toch momenteel niet rijden, maar gewoon de onzekerheid vind ik echt vreselijk. Al ben ik toch ook echt ongeduldig om ze te zien. :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:41

Ach, ik heb ze gezien en weer moeten inleveren. Word je net zo niet vrolijk van als het lange wachten.

Begrijp best dat ze niet weten hoe lang laarzen nog onderweg zijn, maar dat kun je toch ook melden in plaats van niets laten horen?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:27

Precies litthya, het gewoon niet of heel vaag (of heel laat) reageren is gewoon erg irritant aan het worden. En vind het ook echt geen stijl, zulke lange wachttijden achteraf.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:08

Lithya schreef:
Ach, ik heb ze gezien en weer moeten inleveren. Word je net zo niet vrolijk van als het lange wachten.

Begrijp best dat ze niet weten hoe lang laarzen nog onderweg zijn, maar dat kun je toch ook melden in plaats van niets laten horen?

Ja,dat kan ik mij wel voorstellen. Ik heb dan vannacht gedroomd dat ik de meest lelijke laarzen ooit had gekregen, vreselijk. :')
Ik zie dat er vanmorgen een bericht is uitgestuurd op fb door celeris uk omtrent de lange wachttijden.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:18

Celeris UK heeft een statement naar buiten gebracht vanwege de wachttijden :j

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:40

Verstandige keus. De laarzen zijn het wachten (kwalitatief) echt meer dan waard! Maar snap dat het erg vervelend is als het langer duurt dan in eerste instantie de bedoeling Was en je al zo super nieuwsgierig bent. En tuurlijk is het fijn als er steeds gecommuniceerd word hoe de zaken ervoor staan. Maar marije en de anderen zitten ook maar hier in Nederland en zijn ook maar afhankelijk van hoe het er in de fabriek aan toe gaat en kunnen ook niet meer dan hun best! 't zou jammer zijn als het merk daardoor een "slechte naam" zou krijgen, want nogmaals de laarzen zijn het echt meer dan waard, en ik heb al wat merken versleten in de jaren ;)

Hier wat Celeris UK op hun fb heeft gepost voor mensen die geen fb hebben.
Citaat:
Due to being made aware of a post on Facebook, regarding our lead times, we have decided to put out a statement as we were unable to comment on the post itself and we realise it’s an important issue.

We are a super small company and, as such, we simply cannot compete with all the major boot brands that can produce their boots in a much quicker time frame. This wasn’t even a possibility in 2010, when we sold very few boots, and we are likely to remain the longest for some considerable time yet - possibly always.

Currently during every single fitting (without fail) and on every single communication sent prior to a purchase (including the invoice and accompanying email), we advise clients that whilst we make an estimate of our delivery times - we simply cannot guarantee them and that we are looking at 14 weeks on average (now). Many factors affect the time taken to create beautiful boots from sourcing the leather, and accessories, to the intricacies of the pattern and we are very clear and transparent about all of this. We wish we could make them quicker but, due to the demands in the workshop, we simply can’t make them fast enough and to change the way we make our boots would completely change our uniqueness and this is just not an option, sadly.

Add to this, we make a totally tailored boot and when stripes and layers of different colour leathers are added along with customisation and personalisation, it increases the production time by 75%. As you can see from our social media (both in the UK and in Europe especially), more and more detailing, colours and customisation is being added to our boots as clients embrace the service we can offer and this is the direct cause of the delays in the workshop. We have tried to address this by adding 2 more staff members recently but training master craftsmen is not an easy or fast process.

Due to the frustration that a few clients are currently experiencing whilst waiting for our boots, we are now providing a disclaimer to new clients that explains, in even more detail, the process that our boots go through, which will allow them to consider not to order Celeris boots if the boots are a necessity before a particular date. We do not ever want to knowingly frustrate or upset any of our clients. We are also exceptionally honest about our lead times and would prefer not to take an order than have an unhappy client. We also provide refunds, large discounts off future purchases and free products in almost all instances of a delay of more than 4 weeks as a gesture of goodwill and an apology.

To answer one criticism, we cannot keep track of every order at every stage in the workshop (regardless of how easy they think this might be). To do so would require employing more staff (to just check orders continually) and this is turn would mean the cost of the boots would increase and we just don’t feel the need to do this and it would be a pretty boring job in all honestly.

We work incredibly hard, and passionately, to create beautiful boots for our clients and in a way it’s great to say that the biggest problem we have is the lead times - because in the grand scheme of things this is a great place to be!

We genuinely adore our clients, many of whom are now firm friends and believe this is more than obvious from our social media interactions and the welcome we extend in our studio.

We are a genuine company, who believe in our products, in the people that work tirelessly to create these fabulous boots and in providing a superior experience for those visiting us and putting their faith in our craftsmanship. To see our customer service described as ‘awful’ is soul destroying and we have to remind ourselves of the endless great comments we receive daily. We realise we can’t please all of the people all of the time but we are having a jolly good go at doing so!

To everyone waiting on boots, the workshop are working around the clock to get boots out for Christmas and currently are on track. Where a boot might be delayed beyond the 25th, and was promised before, we will be providing compensation of course.

If you do have any questions, please do drop us a line at info@celerisuk.com (Santa's boot grotto)

With kindest regards and the sincerest of thanks to our wonderful clients!
Cate

Managing Director
Celeris UK