Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_M

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:21

Ik zweer ook bij dubarry! Verkoop ze al een aantal jaar en heb ze zelf voor zowel bij de paarden als voor 'netjes'. Wij hebben trouwens super ervaring met de garantie van dubarry, ook mensen zonder bon die hun laarzen niet bij ons hebben gekocht sturen wij ze gewoon voor in en word altijd netjes opgelost!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:20

zitake schreef:
Ik denk dat geen enkele laars/schoen tegen ammoniak kan, of het nu dubarry is, of ariat, of petrie... maakt niet uit.

Dat bont randje heb ik, zijn sokken die je erbij kan krijgen, fleece en bovenrand bont. Weet nog dat ik ze in een opwelling kocht bij mn laarzen, vond ze zooo mooi, en kwam thuis en vroeg me ineens af of het echt was, gelukkig imitatie bont. Enige nadeel, laarzen passen me perfect, sokken erbij was knellen (kuiten niet ruim genoeg), dus amper gebruikt, ondertussen wat meer ruimte, dus mss krijg ik die sokken er deze winter wel in.

Bij de Action heb ik vorig jaar sokken met randjes gekocht. Kosten maar iets van 3 euro ofzo. ;)
En die sokken zijn gewoon heel dun. Ik heb ze in het paars, zwart en grijs.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:41

Ik heb halve sokken met bontrandjes van de paardendrogist :) is alleen een bontrandje met dan 10 cm fleece ofzo :) geweldig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:03

simodi schreef:
marish schreef:
Dat heb ik ook gehad!! Vind het slechte kwaliteit laarzen en dat voor die prijs... Voor mij ook een dubarry meer!

Je bedoel zeker 'geen' ?! ;)

Ik moet wel zeggen dat ik heel van van zulke outdoor laarzen heb gepast (eurostar, horka etc), maar dat er geen eentje zo fijn zit als de Dubarry. Bovendien kan ik er goed mee rijden, ook niet onbelangrijk ...!
Maar na anderhalf jaar lek en de zool los vind ik echt mega-slecht. De verkoper zei ook nog dat hem dit bekend voorkwam, noata bene, dus het is ook geen incident!

voeringen die loslaten is hier ook een bekend probleem :P

Mijn ariat's vind ik veel lekkerder zitten, en krijg ik ook altijd complimentjes over (ik vind ze zelf ook mooier, ik heb de grasmere :) ) :D Maar die waren nog iets duurder geloof ik, plus dat ze een vrij lage wreef hebben. Mijn moeder kan ze niet eens aan :P

mijn moeder heeft 5 a 6 paar dubarry's gehad, sommigen nieuw en sommigen 2e hands (de meete eigenlijk :P ). Mijn moeder werkt niet met paarden (wel met honden :P ) en loopt dus niet door ammoniak. Ze zijn allemaal kapot gegaan -O- en die van mij ook. Dus dan hebben we het in totaal over 8 paar ofzo :\ De voering of zool, en hebben het ook meerdere keren laten repareren.... Maar dat werd ook niets :n .

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:17

Jammer dat nu blijkt dat de Dubarrys toch niet zo geweldig zijn, wat betreft de kwaliteit dan he, want qua pasvorm vind ik ze nog steeds het fijnste.

Als ik dit van tevoren had geweten, had ik ze zeker niet gekocht, want ik blijf EUR 350 vreselijk veel geld vinden voor dit soort laarzen die dan zo snel toch stuk gaan. Ik had er hoge verwachtingen van ...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 06:20

simodi schreef:
Chips, het zal toch niet zo zijn dat de zolen van mijn Dublins nu, na mijn Dubarrys, straks ook loslaten .... :oo :(

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er mee door de modder en de stront banjer... :o

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:36

hafjelinger schreef:
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er mee door de modder en de stront banjer... :o

Daar zijn het toch ook OUTDOORlaarzen voor? Moeten ze tegen kunnen vind ik.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:40

Ik heb al vier jaar hetzelfde paar en ze bevallen me zooo goed. Ik heb geen klachten van lekkende zolen etc.. En 's winters heb ik ze toch echt bijna elke dag aan en loop ik door alle viezigheid heen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:45

Ik heb nu al 3 winterseizoenen op maat gemaakte lipica's en heb dus nooit problemen. Stuk voordeliger :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:50

Auky schreef:
hafjelinger schreef:

Daar zijn het toch ook OUTDOORlaarzen voor? Moeten ze tegen kunnen vind ik.

Daar heb je ook gelijk in!!

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:11

misschien weten jullie dit allemaal al, ik pas net..
maar dubarry heeft gewoon alle producten 10 procent in prijs verhoogd!
dit is sinds mei volgens de verkoper..

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:20

Hier ook een fan! Ik heb de standaard Galway, vorig jaar gekocht. Ik gebruik ze met wandelen bij koud weer of door de sneeuw. Echt sladder zien ze nooit. Vind ik toch een beetje zonde...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:02

Ik ben ze al eerder tegengekomen.. maar nu ben ik er over uit.. als ik een prachtexemplaar tegenkom wil ik hier zeker voor gaan sparen. die met dat wittige bontrandje vind ik ook ge-wel-dig!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:04

Ik heb ze net iets ingevet met ledervet op de vouwen van het lopen. Het leer werd erg droog en ben bang dat het zou gaan scheuren. Hopelijk gaat het goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:12

jasmijn89 schreef:

en het schildje (dat heeeeele kleine logootje := ) is van kunststof ipv metaal tot grote ergernis van mijn moeder _O-

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:22

Menino schreef:
jasmijn89 schreef:

en het schildje (dat heeeeele kleine logootje := ) is van kunststof ipv metaal tot grote ergernis van mijn moeder _O-

Dat was al langer, aantal jaar.
Vind ik zelf ook heeeel jammer oogt net iets goedkoop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:25

echt?
Naja, wij kopen de meeste dubarry dingen toch tweedehands. (we hebben inmiddels een aardige collectie :') )
Maar laatst heeft mijn moeder een paar uit de winkel gehaald. En ze raakt er maar niet over uitgepraat hoezeer ze zich ergert aan dat kunststof schildje _O-

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:10

Waar koop je dan tweedehandse Dubarry spullen, Menino? Laarzen zijn makkelijk zat te vinden, maar andere spullen kom ik maar zelden tegen. Toch gewoon goed zoeken op Marktplaats etc.? Nou zijn de laarzen al duur, maar tassen en jassen enz. zijn ook niet mis... Die zijn tweedehands waarschijnlijk nog niet te betalen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:06

GaitMonster schreef:
Ik heb ze net iets ingevet met ledervet op de vouwen van het lopen. Het leer werd erg droog en ben bang dat het zou gaan scheuren. Hopelijk gaat het goed :)

Goed optijd blijven doen hoor! Ik heb dat van de winter dus verzuimd :o en zit nu een gapend gat aan de zijkant bij de zool... Worden dus voor de winter weer nieuwe laarzen kopen. Goretex of niet, via een gat worden je voeten toch nat vrees ik :+

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:07

Auky schreef:
GaitMonster schreef:

Goed optijd blijven doen hoor! Ik heb dat van de winter dus verzuimd :o en zit nu een gapend gat aan de zijkant bij de zool... Worden dus voor de winter weer nieuwe laarzen kopen. Goretex of niet, via een gat worden je voeten toch nat vrees ik :+

Kan het gewoon de hele onderkant met ledervet? Ik had het idee dat ik het niet goed had uitgesmeerd gister, want er bleef een beetje een witte laag overheen zitten. Maar ik had ze overdag aan met het werk en ze werden zo droog dat ik bang was dat ze eerdaags zouden scheuren idd. Denk dat ik maar eens een goedkoop paar via de ANWB ofzo moet kopen voor het werk (stallen, zand en water enz) En deze voor het mennen en de wedstrijden blijf gebruiken..

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 06:45

Menino schreef:
echt?
Naja, wij kopen de meeste dubarry dingen toch tweedehands. (we hebben inmiddels een aardige collectie :') )
Maar laatst heeft mijn moeder een paar uit de winkel gehaald. En ze raakt er maar niet over uitgepraat hoezeer ze zich ergert aan dat kunststof schildje _O-

Zal ik je moeder nog meer frustreren }> . 2 jaar geleden heb ik ze nieuw gekocht.... MET METALEN LOGOOTJE!

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:21

Weet iemand ook waar ze in de winkel te koop zijn?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:06

Margje schreef:
Waar koop je dan tweedehandse Dubarry spullen, Menino? Laarzen zijn makkelijk zat te vinden, maar andere spullen kom ik maar zelden tegen. Toch gewoon goed zoeken op Marktplaats etc.? Nou zijn de laarzen al duur, maar tassen en jassen enz. zijn ook niet mis... Die zijn tweedehands waarschijnlijk nog niet te betalen.

gewoon goed in de gaten houden :D Denk dat we 4 of 5 paar laarzen van de MP hebben oid (ook echt hele aparte, met een soort van camouflage motiefje ed. )en 3 tassen via MP hebben gekocht.
De tassen zijn wel echt heel gaaf :j , al blijf ik er bij dat ik geen fan (meer) ben van de laarzen :+ :P ....

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:56

Op marktplaats zie ik ook vaak nieuwe dubarry's voorbij komen, vooral die met dat groene canvas. Meestal voor echt mooie prijsjes, zoals 100,- voor een paar galway met groen canvas. :j