Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:57

hafjelinger schreef:
Hebben jullie er ook last van dat de laars naar beneden zakt? Dus dat je onder bij de voet van die plooien krijgt.

Wel een beetje maar heb er geen last van, maar ik zet er altijd spanners in als ik ze niet aan heb. Dus als je nog geen spanners gebruikt zal ik dat eens gaan proberen

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:03

lipica heeft voor rond de 120 een exacte dubarry met op maat gemaakte kuit.
ik denk dat ik dat maar lekker doe

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:18

z0rr0 schreef:
lipica heeft voor rond de 120 een exacte dubarry met op maat gemaakte kuit.
ik denk dat ik dat maar lekker doe

En die zijn net zo waterdicht en warm???

Martine

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:35

Er zijn zoveel andere merken met ongeveer een gelijke laars, maar ik blijf Dubarry het mooiste vinden :o

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:17

Vind ik ook, en ze zitten ook het fijnst. Maar dan moeten ze wel heel blijven .... ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:45

net zo warm en water dicht alleen stukje goedkoper.
dubarry ben ik op afgeknapt omdat ik zoveel nare verhalen hoor en zie.
dan betaal ik liver minder want als hy dan gaat lekke hoor je mij niet gillen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:44

Ik heb mijn Dubarry's al ruim 2 jaar en woon erin zodra het onder de 15 graden wordt. Ze zien er nog helemaal super uit en doe er echt alles mee. Ik heb het geld er dus graag voor over gehad :)

De look a likes vind ik het toch net-niet moet ik eerlijk zeggen. Vaak ogen ze ook zo lomp...

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:51

Nou al die ontevreden berichten! Hier wel heel erg positive ervaringen!
Zelf heb ik ze nu 2jaar en mijn vader heeft ze zelfs 10jaar gehad kon dr zo de zee mee in lopen niets aan de hand geen natte voeten of wat :)
Daarom heb ik zo ook maar gekocht en owwww zooooooooo fijn! Wil niet eens meer anders haha

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:56

Ik heb besloten om de zool bij de schoenmaker in mijn woonplaats maar te laten plakken en hopen dat dat houdt .... zonder bon wordt het toch lastig om aan te tonen dat ik ze nog maar zo kort heb en in die winkel waren ze ook niet erg servicegericht. Ik heb geen zin om weken zonder te zitten en nog extra kosten te maken. Bij de schoenmaker hoor ik direct of hij het kan fixen.

En verder heb ik een paar andere, goedkopere laarzen erbij gekocht, de Dublins. Die lopen ook wel fijn (niet zo fijn als Dubarry, geef ik eerlijk toe), maar komen wel in de buurt en kosten de helft.
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=6020007

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:59

Jaaaa, ik heb toegegeven aan mijn 3 jaar lange jaloerse blikken naar de voorbij lopende Dubarry's en dan weer naar beneden kijken naar mijn eigen ANWB'ers, waarna ik tot de conclusie kom dat ze het toch ff net niet zijn :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er echt onzettend blij mee <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:33

Dubarry heeft een naam te verliezen en jij niets dus waarom niet Dubarry zelf mailen, wie weet hoe ze reageren, je hebt nu niets, misschien krijg je wel nieuwe.

simodi schreef:
Ik heb besloten om de zool bij de schoenmaker in mijn woonplaats maar te laten plakken en hopen dat dat houdt .... zonder bon wordt het toch lastig om aan te tonen dat ik ze nog maar zo kort heb en in die winkel waren ze ook niet erg servicegericht. Ik heb geen zin om weken zonder te zitten en nog extra kosten te maken. Bij de schoenmaker hoor ik direct of hij het kan fixen.

En verder heb ik een paar andere, goedkopere laarzen erbij gekocht, de Dublins. Die lopen ook wel fijn (niet zo fijn als Dubarry, geef ik eerlijk toe), maar komen wel in de buurt en kosten de helft.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:33

Mooi hoor, en nog zo lekker nieuw! :)) Veel loopplezier ermee ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:55

bigone schreef:
Dubarry heeft een naam te verliezen en jij niets dus waarom niet Dubarry zelf mailen, wie weet hoe ze reageren, je hebt nu niets, misschien krijg je wel nieuwe.

simodi schreef:

Dat dacht ik van de winkel die ze verkoopt ook ... ;) Maar misschien heb je wel een punt, ik kan ze in elk geval eens mailen en kijken hoe ze reageren. :j Laat ik daar van het weekend dan maar eens een mailtje aan wagen!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:40

Raggel, veel plezier!
En ik meld het je vast, je komt er nooit meer uit! haha
Mijn vriend moest mij er op wijzen dat ik ze pas bijna naar een (chic) feestje aan had gedaan!
(ja ik zag regendruppels buiten dus automatisch trok ik ze aan :'))

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:48

Ik mijn dubarry's over genomen van mijn moeder die er ook altijd elke dag op liep.
Ik loop er nu ook alweer 1,5 jaar mee rond te banjeren op stal en nu na 6 jaar intensief gedragen zijn ze lek ;( Maar na 6 jaar mag dat ook wel.
Nu sparen voor een paar nieuwe :D

wouterfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:13

Ik koop ze meestal in de aanbieding bij een lokale schoenenzaak.
Ik zweer bij die laarzen! In de winter top maar ook in de zomer (en vooral deze geweldige zomer van dit jaar) wandel ik er overal mee naartoe!!

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:37

Whoee! Ik heb ze woensdag aangeschaft(Galway), wel een behoorlijke beslissing maar ze zitten oh zo lekker :D De mensen waren super behulpzaam en helemaal niet aandringerig en we mogen altijd terugkomen als er wat is :) Loop er nu al de hele dag op en ik trek ze gewoon niet meer uit, haha!

friespaard12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 05:49

dubarry zit inderdaad lekker alleen een beetje duur vind ik maar zeer mooi

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:15

ik heb de hoge en lage laars! ze lopen heerlijk..
zag ze nu ook al met een bond randje.. oo zo leuk! *\o/*

simodi --> nu ik lees van die zolen, tegen mij is verteld dat ik ze niet in de stallen moet gebruiken!
omdat ze niet tegen paardenpies kunnen.. :o geloof dat het iets te maken had met de lijm, dat het door de paardenpies oplost ofzoo.
misschien is dat bij jou ook het probleem..?!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:25

Ik denk dat geen enkele laars/schoen tegen ammoniak kan, of het nu dubarry is, of ariat, of petrie... maakt niet uit.

Dat bont randje heb ik, zijn sokken die je erbij kan krijgen, fleece en bovenrand bont. Weet nog dat ik ze in een opwelling kocht bij mn laarzen, vond ze zooo mooi, en kwam thuis en vroeg me ineens af of het echt was, gelukkig imitatie bont. Enige nadeel, laarzen passen me perfect, sokken erbij was knellen (kuiten niet ruim genoeg), dus amper gebruikt, ondertussen wat meer ruimte, dus mss krijg ik die sokken er deze winter wel in.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:30

jasmijn89 schreef:
simodi --> nu ik lees van die zolen, tegen mij is verteld dat ik ze niet in de stallen moet gebruiken!
omdat ze niet tegen paardenpies kunnen.. :o geloof dat het iets te maken had met de lijm, dat het door de paardenpies oplost ofzoo.
misschien is dat bij jou ook het probleem..?!

De stallen zijn eigenlijk bij ons heel netjes, met stro, dus het is niet zo dat ik tot over de zool in de pies loop! Maar verder liep ik er wel mee in de natte wei en blubberige paddock. Of de zool nou daardoor losliet ...?

Overigens heb ik nu de Dublins van Eurostar die volgens hen ook waterdicht moet zijn, nou die lieten na 1 middag met door het natte hoge gras in de wei lopen ook al water door!

Ik heb het vertrouwen in outdoorlaarzen een beetje verloren, eerlijke gezegd! ;( ;) Wat verstaat men in hemelsnaam onder 'outdoor'?

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:55

ik weet het ook niet of het daardoor is gekomen, maar ik dacht er ineens aan toen ik je verhaal las.
zelf heb ik nergens geen last van, maar ik kom dan ook eigenlijk nooit in de stal.
wel door de blub en water maar daar kunnen die van mij prima tegen!

ik heb idd ook die sokken met het zelfde probleem dat mn laarzen dan niet meer zo lekker zitten..
maar bij ruitershop harmelen zag in de hoge laars met een bont-randje eraan, dus dat leek me wel een leuke laars voor als t echt koud is!
(dubarry kilternan)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:54

Helaas, het loslaten van de zool komt niet alleen door ammoniak. Die van mij staan namelijk niet op stal, dus ik sta ook niet in stro met paardenpies... Helaas, toch zolen die steeds weer loslaten op andere plekken. Balen!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:07

Mijn laarzen, de Dublins, liggen nu bij de zadelmaker om bij de zool geplakt te worden.... Het is dus niet alleen Dubarry die daar last van heeft. Die van mij zijn zelfs pas 11 maanden oud.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:05

Chips, het zal toch niet zo zijn dat de zolen van mijn Dublins nu, na mijn Dubarrys, straks ook loslaten .... :oo :(