[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:49

Ik heb er ook een, rij er twee keer per week mee en heb hem nu meer als een half jaar ongeveer, en het anti slip zit er nog hetzelfde op. Ik was in het begin ook sceptisch of het zou blijven zitten maar ik vind het erg fijn!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:54

Ik heb sinds kort een witte montar met anti slip op de knieen. Vind het erg fijn :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:03

vonneke schreef:
Brrrr ik kan me daar niks bij voorstellen dat dat fijn is.

Haha ieder zijn ding :P
Gelukkig zijn er ook broeken van alleen stof :) wat trouwens ook prima zit bijna al mijn trainingsbroeken zijn 'kaal' scheelt toch een hoop euro's

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:19

Tja of een "plak" rijbroek lekker rijdt, hangt erg af van welk paard je rijdt. Op mijn vorige paard, super, huidig paard niet te rijden met zo'n broek. Paard geeft zoveel beweging door dat je knieën wel iets moeten schuiven. Met zo'n plakbroek garantie voor serieuze bloedende schaafwonden binnenkant knie.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:33

Ik heb dus ook al beschadegingen aan zadels gezien die er pas zitten precies nadat er veel met die broeken is gereden en ook precies op dat stuk waar dat rubber spul zit
Dus tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van die broeken

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:52

Ik heb sinds kort deze rijbroek http://www.divoza.com/nl/iago-roma-rijbroek (maar dan in het blauw). Echt een superfijne broek. De stof zit als een tweede huid en de pasvorm is heel erg goed, en grip bij de knieen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:55

Ik voeg me even bij! Ik wilde eigenlijk in het bruin starten, maar dat werd me allemaal iets te duur (nieuwe laarzen...). Mijn tuig is bruin/donkerbruin op mijn beschermers na. Dat zijn premier equine en die heb ik in het zwart. (Ik heb trouwens een donkere schimmel).

Nu heb ik een grijs animo jasje. Ben er gek op, mooi getailleerd. En dan zwarte laarzen... Ik wilde een grijs jasje ivm dat ik ook wil springen. Dat vind ik op een of andere manier een sportieve kleur en bruin past daar ook goed bij. Ik heb een pikeur rijbroek met een lage taille. Hoge taille broeken zitten bij mij ruk... Voor de rest moet ik nog een dekje gaan zoeken... Maar vind de witte big square van eskadron wel in de smaak vallen! 26 september start ik voor het eerst onderling en in oktober officieel... Ik zal een foto laten maken voor in dit topic!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:12

Is anti slip eigenlijk hetzelfde als die siliconen? Heb zelf geen een van beide. Vind het allemaal wel prima zitten :=

GPA jasje hier boven vind ik altijd zo mooi!
Snap alleen dat nut niet van dat extra lange oornetje waar het halve paardenhoofd onder verdwijnt. Maar zal wel smaken verschillen zijn of heeft het een extra functie?

Hier een beetje crisis eigenlijk. Ik heb zelf een grijze set (grijs dekje, grijs oornetje, grijs jasje, zwart/grijze cap en zwarte laarzen) en een bruine set (bruin pikeur skarlett jasje, bruine KEP Italia die pas nieuw en ongebruikt is.., bruine laarzen maar die zijn een beetje afgeschreven, een nieuw bruin geruit klassieker jasje als extra en een wit dekje met bruine bies)

Dit had ik allemaal voor op een schimmel en dat stond natuurlijk prachtig (vond ik) behalve mijn nieuwe KEP italia en dat geruite jasje die ik net kocht voordat die met pensioen ging ;(

Nu heb ik een jonkie die ik ooit ga starten als ze er klaar voor is. (Ben alvast vooruit aan het denken _O- ) en kom ik er echt niet uit wat daar leuk bij is.. het is gewoon een simpele donkere bruine zonder aftekeningen (alleen een klein wit voetje).
Zwart vind ik lig al spuuglelijk en ik denk dat ik grijs ook niet zo leuk vind. Mijn bruine set vind ik heel erg leuk maar ik weet niet of dat mooi gaat worden op een paard dat zelf al bruin is..

Donkerblauw lijkt me wel erg chique maar dan kom ik dus met het probleem dat ik alles (of veel) nieuw moet gaan kopen en dat vind ik eeuwig zonde van mn nieuwe en dure bruine KEP.

Misschien iemand hier met creatieve ideeën of leuke voorbeeldjes? Zelf houd ik van subtiele en chique dingetjes. Wel wat anders (dan zwart bijvoorbeeld) maar geen knalrood en pimpelpaars met gele stippen bijvoorbeeld :))

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:16

Welke kleur tuig heeft het paard?

Misschien kan je bruin combineren met blauw, dat doe ik zelf ook. Dan zal je alleen tzt nieuwe bruine laarzen aan moeten schaffen. Maar met blauw dekje (of wit met blauw/bruin) en jasje, bruine cap en laarzen denk ik dat het heel chique zal zijn :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:19

Paard heeft gewoon zwart tuig. Ik heb wel dat rossner lak hoofdstel met een bruine neusriem dus dat is een extraatje ;)

Ja ik zag hier door de tijd heen ook wat blauw/bruin combinaties voorbij komen. De ene keer vind ik het mooi en de andere keer niet _O-

Ik zat net te denken of het misschien leuk is een blauw jasje met bruine accenten te nemen. Maar dat zal moeilijk worden denk ik. Zag er al een van horsea, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Heb het liefste een pikeur skarlett achtig model.

en dan laarzen misschien ook bruin met blauwe accenten, maar ik ben bang dat, dat dus heel erg raar wordt die laarzen _O-
Misschien iemand die mij hier daarmee voor was? :D

Wil dan inderdaad wel gewoon een wit dekje maar dan met een bies. Denk dan eerder een met een blauwe bies ipv een bruine bies weer. Want dan zit bruin weer op bruin.. :+

Was het nou maar gewoon een schimmel, dat is zoveel makkelijker _O-

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:20

Op een 'gewone' bruine vind ik donkerblauw chique staan! Misschien kan je een blauw jasje met een bruin kraagje vinden? Dan past het weer bij je cap en laarzen.
Op een donkerbruine vind ik meer kunnen qua kleur. Je bruine set is er misschien mooi bij, of iets met een donkerrood jasje.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:27

Ik zat net even te kijken en ik weet waarom ik het bij de een wel mooi vond (blauw met bruin) en bij de andere niet.
Bij degene met bruin tuig vond ik het mooi en bij degene met zwart tuig vond ik het niet zo mooi.
Ben bang dat dat hem dus ook niet echt wordt..

Heb gewoon een sponsor nodig die nog een KEP voor mij wilt kopen maar dan in het donkerblauw _O-
Vind blauw ook super chique maar ik vind; nieuwe laarzen, nieuw jasje en een nieuwe cap kopen (en een nieuw dekje) een beetje te duur als je zelf al het een en ander hebt liggen.
Probleem is ook echt dat ik het aller liefste een KEP heb ivm die nieuwe normen en dat vrijwel de enige cap is die gewoon fatsoenlijk op mijn hoofd past.. duur mens :Y)

Kan dat bruine setje wel eens gewoon proberen, wie weet staat het wel. Althans ik zag hier bij een paar ook bruin op bruin en dat was nog best leuk. Dan moet ik misschien alleen in plaats van die bruine rand een bruine bies nemen of helemaal wit gewoon.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:48

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een paar laarzen, wat is dat een zoektocht zeg bahbah :')
Wil binnenkort bij Divoza een paar Petries gaan passen en Mountain Horse

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:46

En anders wil ik je bruine kep wel queelens! :D

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:21

Queelens schreef:
en dan laarzen misschien ook bruin met blauwe accenten, maar ik ben bang dat, dat dus heel erg raar wordt die laarzen _O-
Misschien iemand die mij hier daarmee voor was? :D

Weet natuurlijk niet welk model en lak of geen lak en welke kleur uw
KEP heeft maar zo ziet dat er ongeveer uit :j

Afbeelding

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:37

Woo die laarzen zijn gaaf!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:08

Oh nee ik vind die laarzen niet mooi helemaal met geheel blauw jasje en weer bruine cap lijkt me erg druk.
Ik heb ook een bruin gestreept jasje op een donkerbruin paard.

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:29

Hahaa ik had laatst voor de grap ook die eigen laarzen ontworpen bij Petrie! Echt alles precies hetzelfde hahaa := Maarja, helaas beetje allemaal boven mijn budget

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:01

Ik heb geen lak en de cap is best mat van kleur.
Die laarzen zijn best leuk. Zeker niemand die ze in real heeft? :D

Elise ik wil er wel overna denken haha. Maar ik ben zelf zo gehecht en dol op bruin.. Maar misschien kan ik van dat geld van mijn kep wel weer net zo goed een nieuwe kopen in t blauw.. Even een nachtje over slapen en uitzoeken hoeveel mijn kep nog vangt en hoeveel een nieuwe blauwe kostx
Ik moest namelijk al meteen een duurder model omdat de goedkope geen bruin hadden. Als die goedkope nou wel blauw hebben komt het misschien wel uit.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:24

Een donkerbruine helm met een blauw jasje en bruine laarzen is helemaal zo gek nog niet hoor!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:26

Ik zit met ongeveer dezelfde kwestie Queelens. Inmiddels bruin zadel, hoofdstel onderweg. Heb een prachtig grijs jasje, grijze laarzen. Maar bij elkaar vind ik het niet echt wat. Ben er alleen nog niet uit of ik blauw of bruin wil of gecombineerd en hoe ik dat dan voor me zie.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:29

Ik vind het zo lelijk niet eens! Tis iig niet tien in een dozijn!

Ik rijd in bruin met blauw. Vind ik zelf prachtig.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:31

Ik vind het ook minder lelijk dan ik in eerste instantie gedacht had. Maar echt blij ben ik er niet mee hihi. Voorlopig zit ik er nog aan vast :D
Baal alleen dat mijn jasje straks weg moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:40

Dan lekker zo houden!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:44

Ik heb tijdje terug een heel mooi lichtblauw jasje gezien en wil deze stiekem toch wel graag aanschaffen (eentje van Dressure, kan geheel naar wens worden gemaakt).

Alleen.. Ik rij in het creme (rijbroek, shirt, handschoenen). Vinden jullie dit mooi passen bij een lichtblauw jasje?

Dit is mijn huidige set voor het beeld:
Afbeelding
Afbeelding