Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:43

Magrathea schreef:
Jessix schreef:
Ja maar als jij met je cap op je nekt breekt zit je familie met hetzelfde probleem. Dan zou je ze een nog groter plezier doen als je gewoon niet zou gaan rijden. ;)

Hoe vaak hoor je nou dat iemand een ernstig ongeluk heeft en door de cap gered is?
Ja? Okee en hoe vaak hoor je dat iemand een cap op had en dat als diegene dat niet had gehad, hij/zij het wel overleefd had?

Het zelfde met autogordels. Er zijn mensen die weigeren die om te doen omdat er zeldzame gevallen zijn waarbij het wel dragen van die dingen nare gevolgen heeft gehad. Dat ze veel vaker levens gered hebben wordt dan voor het gemak vergeten. Mensen doen och wel wat ze willen en hebben altijd hun excuus klaar. Zelfs als ze zelf ook wel weten dat het onzin is.

misshester

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:24

Ik rijd nooit zonder cap! Ben het ding al een paar keer èrg dankbaar geweest, dus ongeacht hoe braaf of betrouwbaar het paard wel niet is, je zal mij nooit zonder cap zien rijden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:29

@Morimann, dat doet me denken aan een test van Mythbusters waarbij ze gingen kijken of het dragen van veiligheidsschoenen in sommige gevallen meer kwaad dan goed goed. Maar ze kwamen tot de conclusie dat als je voet daadwerkelijk vast wordt geklemd in de veiligheidsschoen, er met een normale schoen ook weinig van je voet over was gebleven := Toch maar veiligheidsschoenen dragen dus.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:03

Met. Ik voel het ding niet zitten, hij verschuift niet, brengt geen ongemakken met zich mee. Waarom zou ik hem niet dragen?

berberhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:18

ik rij als ik op de manege rij altijd met cap!
en als ik zelf rij niet altijd maar met springen wel altijd! en een bodyprotector ook trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:27

Is het niet om mijn hoofd te beschermen bij een valpartij, dan is het wel voor laaghangende takken uit de weg te gaan. Hoe hard kunnen die soms tegen mijn cap ketsen, niet normaal. Zonder cap zou ik gerust paar dagen fikse hoofdpijn hebben en nog een mooi blauw ei erbij ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:13

En het klepje op je cap beschermt erg goed tegen lichte regen :Y)

Bey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:12

Ik rijd altijd met cap :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:38

Ohja, een cap beschermt ook tegen vliegjes en ander ongedierte in je haar :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:43

Varekaj schreef:
Ohja, een cap beschermt ook tegen vliegjes en ander ongedierte in je haar :')

_O- Wat een multifunctioneel apparaat is het toch.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:43

Ja inderdaad toch! :=

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:36

ik rij altyd met cap, op de manege is het bij ons ook verplicht.
thuis op myn eigen paard rijd ik ook altijd met, hoe lief ze ook is..
in de bak ben ik er nog nooit afgevallen, maar toxh draag ikeen cap.
alleen gister toen ik geen cap had, ben ik 1x zonder gaan rijden in de bak. ik had hem per ongeluk ergens laten liggen waar net gif gespoten was =(
mn vriendin rijdt juist altijd zonder. ze heeft ook geen zadel dus rijdt altyd zonder cap en zonder zadel... ook met springen.. toch houd ik hem lievergewoon op.. het geeft me gewoon een veiliggevoel.. alleen vanavond gaan we samen naar tstrand, gwn wandelen, en op hetstrandeven erop om de zee in te gaan..
nu weet ik alleen niet of ik mn cap mee zal nemen.. t iswel zonder zadel.. alleen dan loop ik de rest van de tyd de hele tyd met mn cap.. wat zal ik doen ???

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:41

Ik ben van de week een hersenschudding bespaard gebleven, dankzij mijn cap. Nogmaals een bevestiging dat het ding geen onzin is.

Ik ben van mening dat een cap pas eigen verantwoordelijkheid is, als je je eigen troep op kan ruimen na het uit elkaar klappen van je hoofd.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:18

Ik rijd eigenlijk altijd met, oke, voor de foto mag die af, maar heb tot nu toe nog nooit "rijfotoshoot" gehad. Zaterdag komt dat, en ja dan gaat hij af, en zonder zadel, en bitloos.. Ik ken hem goed, en juist als ik zonder zadel zit, doet hij normaal, al glijd ik 2cm naar links, buigt hij zodat ik weer goed zit. Hij houd rekening met mij, met zadel zit ik dan wel steviger, maar doet hij zeker eigenwijzer.
verder altijd cap op, odmdat het verplicht is

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:27

Altijd met cap.
Ik heb gemerkt dat zelfs de meest betrouwbare paarden schrikken,
Dus het ik altijd een cap op.
puur omdat ik maar 1 hoofd heb, en die graag wil houden. :Y)

Ik vind dat het verplicht moet zijn in het verkeer,
Maar voor foto's moet iedereen het zelf weten.

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:24

@mn vorige bericht,
ik ben idd toch ook met cap gegaan, op de momenten dat ikernaast liepgewoon op gehouden..
het geeft gewoon een veiliger gevoel..

chanicexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:30

ik rijd altijd met cap, maar ik vind het altijd dom als mensen zeggen: Ik rijd niet met een cap want mijn paard schrikt nooit. als ik valt is het bij mij toch ook af en toe mijn eigen schuld. dus als je zonder cap rijd vind ik toch dat je wel een super goede ruiter moet zijn om jezelf te kunnen garanderen dat je zelf geen foutje maakt.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:16

ik zou altijd met cap rijden ik zou ook wel strak doen want anders heb je er niets aan. :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:35

haha blij dattik m vanmorgen op had! toch even weer een aantal zandkorreltjes bekeken...
vooruit.. moest eigg n keertje komen dat vallen.. gekke ik, gekke poown, zonder zadel galoperen voor 3e keer en even crossen zonder zadel.. tja, jhaha

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:50

Ik rij bijna altijd met cap. De laatste tijd heb ik dan wel 2 keer al zonder gereden maar dat is voor mij uniek met 8 jaar lang cap dragende, maar ik snap wel de mensen die altijd zonder cap rijden. Het is lekker luchtig! Maar best gevaarlijk....

Joshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:53

Ik rij echt altijd met cap, wel zo veilig!

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:56

Op de manege is het verplicht en de eigenaar van mijn verzorgpaard wilt het ook, dus waarom niet? :j

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:59

Ik vind dat je dit echt helemaal zelf moet weten :)
Ik rijd zelf ook zonder en ik vind niet dat anderen er een drama vam mogen maken :)

_Eyecatcher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:25

Tjah, eigenlijk vind ik het gewoon iemands eigen verantwoordelijkheid, zelf rijd ik altijd met cap, maar als iemand even een foto maakt als het paard stil staat en ik er op zit, tjah, dan zet ik hem heel even af. Ook kleine kinderen, mogen best een ronde stappen, maar met cap.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:04

brownhorse schreef:
Ik vind dat je dit echt helemaal zelf moet weten :)
Ik rijd zelf ook zonder en ik vind niet dat anderen er een drama vam mogen maken :)

Ik ben benieuwd wat je motivering is om zonder te rijden?