Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:30

Even een schopje in dit topic, want ik heb een vraag:

Ik heb mijn Dubarrys in winter 2009 gekocht, maar geen bon meer daarvan.
Nu laat de zool los aan de voorkant! Op zich vind ik dat heel slecht voor zulke dure laarzen, want ik doe er niets anders mee dan er op stal mee lopen en dragen met rijden.

Ik wil nu terug gaan naar de winkel waar ik ze gekocht heb, maar zonder bon wordt dat misschien een lastig verhaal.

Geeft Dubarry zelf nog garantie op haar laarzen, ongeacht waar ze vandaan komen, en hoe lang is die garantie?Tip zijn welkom!

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:27

Haai, Ik kan je niet vertellen hoelang de garantie is, echter met een pinbewijs en het product zelf is de betreffende winkel verplicht garantie te verlenen ;)

simodi

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:36

Heb helaas geen bon meer ... heel dom, ik weet het!
Ben inmiddels terug geweest naar de winkel waar ik ze gekocht heb, maar niet veel opgeschoten, ze moeten worden opgestuurd naar Dubarry en men kon me niet vertellen hoe lang ik ze dan kwijt ben en wat het gaat kosten! Ze vonden dat ze er gebruikt uitzagen, ja duh ...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:06

dit hebben wij al drie keer gehad. Drie keer terug laten sturen, geloof dat het rond de 50 euro kostte.... Maar dan liet het na een week oid wer los -O- . De reden waarom ik geen hele grote fan ben van dubarry.... En er zijn hier toch wel een behoorlijk paar paar ( :D ) doorheen gegaan...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:45

Dat vind ik dus echt heel slecht bij zulke dure laarzen! 't Is dat ze zo fijn zitten ...

marish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:37

Dat heb ik ook gehad!! Vind het slechte kwaliteit laarzen en dat voor die prijs... Voor mij ook een dubarry meer!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:41

marish schreef:
Dat heb ik ook gehad!! Vind het slechte kwaliteit laarzen en dat voor die prijs... Voor mij ook een dubarry meer!

Je bedoel zeker 'geen' ?! ;)

Ik moet wel zeggen dat ik heel van van zulke outdoor laarzen heb gepast (eurostar, horka etc), maar dat er geen eentje zo fijn zit als de Dubarry. Bovendien kan ik er goed mee rijden, ook niet onbelangrijk ...!
Maar na anderhalf jaar lek en de zool los vind ik echt mega-slecht. De verkoper zei ook nog dat hem dit bekend voorkwam, noata bene, dus het is ook geen incident!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:19

Dat is slecht zeg.... Vooral omdat Dubarry flink aan de prijs is.

Ik heb Eurostar Dublins ( http://www.google.nl/imgres?q=eurostar+ ... 40&bih=675 ) en heb hier nog weinig problemen mee gehad. Alleen dat de voering aan de binnekant bij m'n hak ging loslaten door het aan en uit trekken. Onze zadelmaker heeft er een lapje leer ingezet en dat gaat perfect.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:31

Ook bij mij liet de zool los na een jaartje gebruik. Diverse keren geplakt, maar hielp steeds maar een paar weken. Vandeweek dus maar een hele nieuwe zool onder laten zetten door de schoenmaker, ben benieuwd hoe lang dat meegaat.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:47

Hebben jullie ook dat de binnenvoering slijt/stuk gaan bij de hak?
En dat het gedeelte wat buigt bij het lopen langer vochtig blijft dan de rest?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:45

Dat laatste wel, maar (nog) geen problemen met de binnenvoering. Moet ik er ook wel eerlijk bij zeggen dat ik ze zwaar mishandeld heb van de winter en er wat leerscheuren zijn ontstaan op het buiggedeelte :o

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:50

ben al voor ze aan 't sparen _/-\o_

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:44

mijn binnenvoering is niet stuk, maar wel flink aan het pillen. En idd die loopvouw op de neus zeg maar blijft bij mij ook langer nat. Maar verder geen problemen met de zolen of lekkage. Heb ze nu een jaar en ook zwaar mishandeld eigenlijk.. := Zag ze vanmiddag nog in een winkel staan tijdens het winkelen, dat ze er ooit zo uit hebben gezien. Maar ben er nog steeds enorm blij mee!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 06:29

Niet teveel negatieve dingen roepen aub.... heb er in de winter 400 eurie voor neergeteld, dus ik hoop er de komende 10 jaar mee te doen ja! :+ :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:43

Rosita, dat dacht ik dus ook! (heb er ook jaren over nagedacht voor ik ze aanschafte)

Jij hebt trouwens wel hele dure dan ... ;) Die van mij waren EUR 335,= (Galway)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:45

Hebben jullie er ook last van dat de laars naar beneden zakt? Dus dat je onder bij de voet van die plooien krijgt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:47

Ja, wel wat, maar dat is gebruikelijk hoor omdat het heel soepel leer is.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:49

Ik heb daar nl. ook last van en ik vind dat eigenlijk best wel jammer, die plooien gaan namelijk ook schuren tegen mijn enkel. Het plan is om bij de volgende laarzen laarzen te kiezen die boven iets van een riempje hebben zodat ie niet afzakt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:49

Simodi, de Galway is nu ook 370 en geen 335 meer... Helaas.
Ze hebben een prijsverhoging doorgevoerd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:58

Martine schreef:
Simodi, de Galway is nu ook 370 en geen 335 meer... Helaas.
Ze hebben een prijsverhoging doorgevoerd.

Jemig, dat is eigenlijk ook niet meer normaal ... en als ze dan ook echt zonder problemen 10 jaar mee zouden gaan ... :n

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:00

Ik baal eigenlijk een beetje dat ik ze niet vorig jaar heb gekocht nu :+
Vond 335 eigenlijk wel genoeg :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:08

Ik heb een jaar geleden de O'Quirey's gekocht, 189 euro en niet zo waterdicht als de dubarry maar heb nu net m'n tweede paar besteld voor netjes, ik heb de halfhoge zwarte en koop nu de bruine. Lopen als een trein, altijd warme voeten maar je moet er niet een half uur mee in het water gaan staan, door de blubber banjeren is geen probleem. Ik heb nogal probleemvoeten maar hierin passen wolkyzooltjes dus probleem opgelost. Eerste paar is wel zwaar gedragen en gebruikt maar lopen nog steeds prima, even een keer goed schoonmaken en ze gaan weer probleemloos een jaar mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:10

Ik heb ze eind 2009 gekocht, nog geen problemen. Geen lekke /losse zool. Binnenvoering niet kapot. Kunnen nog wel even mee. Zakken doen ze wel wat maar dat doet elke laars. En ze zitten super. Ik loop alleen zo weinig mogelijk door mest en ammoniak, maar lijkt me logisch zeker met de goretex en zo n zool.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:14

http://www.oquirey.com

Voor iedereen die ze even wil bekijken, de winkel in Assen is trouwens een aanrader, ooit een keer geweest tijdens vakantie, niet goedkoop maar wel kwaliteit, zie nu op de site de Reykjavik in blauw leer, toch maar weer eens heen, want die zijn ook erg leuk.
Mijn dochter heeft trouwens al drie jaar Dubarry's en die doorstaan alle omstandigheden, geen klagen hierover maar ik vind ze te duur.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:45

oef flinke verhoging dus en ze waren al zo idioot duur... ik heb er serieus gewoon 3 winters over nagedacht, door mijn fikse kuitjes :+ pas ik alleen de wexford, waren dus afgelopen winter 399,00..
mag toch echt hopen dat je voor dat bedrag een stel degelijke laarzen koopt, balen hoor dat je toch en der heel nare ervaringen hoort..