Ik rij liever zonder maar in de winter barsten mijn vingers snel. Dan die ik dus alles buiten met handschoenen, zelfs als het niet echt koud is. Gisteren zonder handschoenen reden en er zit weer een lekker pijnlijk kloofje. Dus vandaag maar wel aan.
Devv
Geplaatst: 04-05-10 12:43
Ik heb ze echt NOOIT aan. ik heb ze in me zadelkast liggen, maar aandoen? nee hoor Myn haflinger, weet dat ik licht ben ( ik weeg maar 41 kilo ) dus wilt ze de teugels uit me handen trekken. Ik vind handschoenen niet fijn meer rijden. Ik krijg dan wel zweethanden, maar ik begin met wat langer rijden, als dat zweet, kan ik ze altijd nog wat korter pakken. Ik heb soms nog wel eens een blaar. maar dan doe ik er een pleister op en klaar het boeit me niet zoveel. Ik rij niet met slappe teugels, want ik moet myn haflinger continue bijhouden. Als ik haar ook maar 1 cm teugel geeft, pakt ze die, en rent ze weg. dus nee.. ik kan niet met slappe teugel / zachte hand rijden. Met zachte hand, kan ik haar niet goed houden/krijg ik haar niet goed afgedraaid. Voor de mensen met een haflingerr.....: plakt jullie haflinger ook zo aan andere paarden? ze wil er niet achter vandaan, ik krijg haar NOOIT afgedraaid. ze loopt gewoon door de teugel heen.. hebben jullie enig idee wat ik daar aan kan doen? Ook mensen met een paard die plakt, kunnen ook gewoon reageren hoor
Ik draag alleen bij hele erge koud handschoentjes. Zonder voel je alles veel beter, veel fijner.
Máár met springen draag ik wel handschoentjes, 1 keer die blokjes door mijn handen getrokken toen ze een bok gaf.. Mijn hele hand lag open, dus dat doe ik niet meer.
Ook heb ik een bitloos hoofdstel, daar zit de naad in het midden, dus je hebt elke keer een naad bij je vingers.. Dus daar moet ik even nieuwe teugels voor kopen.
Maar dressuurmatig rijd ik zonder, dan heb ik veel meer gevoel. Vind het jammer dat het op wedstrijd verplicht is.
xx_tassjuhh
Geplaatst: 06-05-10 15:22
zonder handschoenen glijden de teiugels net ff wat sneller door m´n handen dan met handschoenen.
Thor85
Geplaatst: 06-05-10 17:18
Ik dacht ook handschoentjes aan te doen voor een betere grip, maar de teugels gleden alleen maar uit mijn handen. Heb overigens ook blaren aan de handschoentjes overgehouden, dus doe mij maar gewoon blote handen.
melissa140
Geplaatst: 22-06-10 15:12
in de winter rij ik wel met handschoenen, zijn me handen een stuk warmer. en krijg ik minder snel blaren op me handen.
anneo3o
Geplaatst: 22-06-10 18:01
Ik ga graag springen met handschoentjes, ik krijg altijd blaren en trek m'n hele handen open.
ik gebruik ze eigenlijk nooit , maar tot ik op een strandrit ging toen had ik e blaren er op zitten, en in de winter gebruik ik ze wel
Imke15
Geplaatst: 26-06-10 21:24
Ik rijd ook met handschoentjes. Doe dat nu een jaar en het bevalt heel erg goed. Ik rijd ook met handschoentjes vanwege de veel genoemde zweethanden
koekimonster
Geplaatst: 27-06-10 07:33
Ik draag ze bijna altijd, maar dat is omdat ik anders pijn aan me vingers krijg.
anouk100
Geplaatst: 27-06-10 21:04
ik heb bijna altijd handschoentjes aan, in de winter vooral voor de kou. en ik vind het fijner, want dan heb ik meer grip
Barokje
Geplaatst: 27-06-10 21:37
Ik ben zelf niet zo van de handschoentjes. Ik vind dat je zonder handschoenen je paard beter aan kan voelen in de mond.
Girassol
Geplaatst: 27-06-10 22:15
Het liefst draag ik geen handschoenen want ik heb het idee dat ik dan toch beter kan voelen hoe het paard in de mond is. In de winter draag ik soms wel handschoenen tegen de kou. Nu draag ik ze bij bepaalde paarden wel en bij andere niet omdat ik bij sommige paarden sneller blaren krijg doordat ze de teugels uit je hand willen trekken of gaan hangen. Dan probeer ik natuurlijk wel te corrigeren, maar de handschoenen zijn dan wel handig om blaren te voorkomen.
Rosanneh1
Geplaatst: 28-06-10 13:48
Ik rijd al bijna mijn hele leven met handschoenen Ik vind het zelf fijner rijden. Mijn zus rijdt er mee omdat ze anders allemaal schuurplekken op haar handen krijgt. Zelf doe ik het eigenlijk omdat ik het veel fijner vind rijden :p . Hoe warm het ook is ik rijd altijd met handschoenen
Ik rijd altijd met handschoenen, hoe warm het ook is. Maar ik heb gevoelige handen, zelfs zo erg dat ik al mijn ringen moet uitdoen of ik krijg blaren, wondjes, ... Een paar keer ringen vergeten (met handschoenen) en ja hoor.. dikke blaren...
MS95
Geplaatst: 29-06-10 12:50
Ik heb handschoenen aan omdat mijn paard veel trekt en ik anders blaren op mijn handen krijg..
_jennifer17_
Geplaatst: 29-06-10 13:00
Ik vind dat je van die vieze mannenhanden met eelt krijgt als je zonder handschoenen rijdt, dus daarom rij ik met
ratjelover
Geplaatst: 02-07-10 10:32
_jennifer17_ schreef:
Ik vind dat je van die vieze mannenhanden met eelt krijgt als je zonder handschoenen rijdt, dus daarom rij ik met
Ik rijd eigenlijk altijd met handschoenen, waarom weet ik eigenlijk niet eens. Gewoon gewenning denk ik
romyr
Geplaatst: 02-07-10 11:58
handschoentjes zijn juist handig, want het kan wel eens zo zijn dat je paard niet echt luisterd en dat je hem met een iets hardere hand moet rijden, ik had het vandeweek, mijn paard maakte zicht zo sterk dat ik hem amper kon houden, ik had binnen 3 kwartier een blaar op mijn ringvinger, ik heb zondag een wedstrijd alleen nu kan ik amper de teugels vastpakken zo pijn doet het, handschoentjes is gewoon heel handig, al rijd je met een harde of zachte hand je weet nooit wat je paard uithaald en met handschoentjes heb je meer grip.
Groetjes
daniellegijs
Geplaatst: 02-07-10 12:22
Ik rijd wel eens met handschoentjes, maar het hangt er maar helemaal van af net welk paard ik rij. Ik rijd alleen paarden van andere mensen, en die zijn niet allemaal even fijn in de mond
Ik draag altijd handschoentjes met rijden. Ik hoef maar naar een teugel te kijken en ik heb al blaren. Ook met uitmesten heb ik altijd dikke werkhandschoenen aan, mijn handen liggen heel snel open.
_mobo_
Geplaatst: 02-07-10 18:32
Ik rijd in de winter als het koud is met handschoenen, met wedstrijd, en als ik blaren heb