Relive challenges #1

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 15:04

Bloodymary schreef:
En de Bokkers Bokaal loopt ook bijna af. Daar doet iedereen toch ook aan mee denk ik? De koploper staat op 2025 km.

Dat heeft ze toch dan niet met 1 pony gedaan? Dan moet je 48km p.w rijden

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 16:27

pinkie87 schreef:
Bloodymary schreef:
En de Bokkers Bokaal loopt ook bijna af. Daar doet iedereen toch ook aan mee denk ik? De koploper staat op 2025 km.

Dat heeft ze toch dan niet met 1 pony gedaan? Dan moet je 48km p.w rijden

Geen idee. Maar op zich kan dat best, bijvoorbeeld iemand die endurance rijdt. Mijn ritten zijn ook altijd tussen de 10 en 15km, en streven is drie keer per week. Maar wel veel minder door soms te druk om te gaan en vakanties e.d.

pjer

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:22

wij reden voorheen ook 6 a 7 dagen per week en dan kom je daar best aan.

Vandaag een ritje enkelspan gedaan met een bokker :-) en als het goed is komt ze vaker meerijden. Nu nog spicy paard weer wat ont-spicen en dan kunnen we hopelijk weer met tweespan op pad.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:21

Koploper meld zich :D
Er zijn inmiddels nog wat kilometers bij. Die 2025kilometer was wel m’n jaardoel. Lekker autistisch. Maar wilde vandaag graag een wandeling maken. Dan is exact 2025km wel een domme reden om niet te gaan. Wellicht ga ik morgen en overmorgen ook nog op pad.

En ik verdeel inderdaad over meerdere paarden. Maar op zich zou dit met een paard ook prima kunnen. Er zijn jaren waarin ik dat deed. 3 ritjes van 10km en 1 van 20, of 2x20 en 1x10. Soms zelfs gewoon 2x25. Of 1x50.

Mijn oudste merrie was mijn kilometer paard, maar ze is helaas met vervroegd pensioen. Ik stap nog wel wat op haar rond, maar momenteel is 3 kilometer haar max. Meer kan wel, en wil ze heel graag, maar dan laat ze achteraf echt tekenen van overbelasting zien. Doel voor komend jaar is haar op te bouwen naar 12 kilometer. Dan zou ik al heel erg blij zijn. Veel verder hoeft ze niet meer. Wie weet laat ik haar dekken, want ze is ook onwijs fijn als moeder paard en haar blessure is niet erfelijk maar cadeautje van haar woeste jonge jaren bij een onhandige vorige eigenaar. Stiekem wil ik heel graag een paard als haar weer…

Dan heb ik 2 5-jarigen. Dat zijn beide geen kilometers paarden. De een doet het nu best leuk, maar heeft een laag basistempo. Ik vind haar heel grappig, maar kom er niet zo ver mee. Het is gewoon echt “ponyrijden” voor mijn gevoel. De ander zou wel kilometers kunnen maken, maar kan het mentaal (nog) niet. En ze vindt galop heel zwaar, doordat ze heel zwaar is in haar schouders en hals, dus dat is alleen voor de sprintjes. Qua gemiddelde snelheid haalt zij het daarom ook niet. Geeft niks, ik geniet wel van beide dames. De een mag verder in de WE en de ander in de western, dus dat is ook leuk.

Dan heb ik er een van 3,5. Hoop met haar weer echt kilometers te kunnen maken in de toekomst. Ze is wat groter dan de andere 2, veel ruimer in haar passen, denkt graag vooruit, is meer “bodembewust”, en galoppeert makkelijk. In vrijheid in ieder geval, onder het zadel vindt ze galop nog mega moeilijk. En dat mag, ik heb haar van de zomer beleerd en wat kilometers gemaakt samen met andere paarden. We doen het nu heel rustig aan/amper onder het zadel, ik wil haar van het voorjaar weer oppakken. Maar ook komend jaar nog geen serieuze kilometers voor haar, daarvoor is ze echt nog te jong.

Ik hou een “dagboek” bij op insta, dus wie wil, kan al onze kilometers volgen. Of meerijden mag ook, zoals jullie kunnen zien rijden er vaak anderen mee op mijn paarden, super gezellig!

Ik track trouwens geen kilometers in de bak, maar heb de buitenbad op een ruime kilometer en de binnenbak op 3 kilometer, en dan rij ik ook wel eens om, of even in de bak en daarna nog een rondje buiten.

Oktober recap

November recap

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:36

Met 1063 km zit ik vergeleken met afgelopen jaren laag, die waren toen rond de 1500 km. Wel allemaal met 1 paard. Maar dit jaar na onze vakantie zo weinig gedaan. Had er gewoon geen energie voor door omstandigheden. Gelukkig is dat veranderd! *\o/*

Langzamerhand weer trainen voor onze volgend avontuur in mei. Dus ik ben benieuwd voor volgend jaar. Heb nu ook weer een mobiel waarbij equilab het weer doet! Vorige pakte hem absoluut niet wat ik ook deed. Dus helemaal happy. :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 07:15

Wij rijden ook erg veel in de week zo’n 50 tot soms 70 km
Het probleem is dat ik het niet track altijd vergeet mijn horloge of mobiel aan te doen.. gebruik enkel mijn smartwatch voor het rijden dus dan is de batterij nog wel eens leeg
Ik ga het komende jaar weer proberen bij te houden..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:53

Hallo Koploper! Leuk om te lezen en zien wat er achter al die kilometers zit.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:23

Hahaha ik denk dat het hier wel komt door 2 kinderen en alleen zijn dat ik niet zo makkelijk meer aan de kms kom.

Vroeger reed ik ook wel meer helemaal toen ik dichtbij strand stond. Mis het wel echt.

Hoop straks als mijn dochter school helemaal red de maandag en dinsdag voor mooie ritjes kan zorgen.
Had dit jaar de challenges van 650 maar door omstandigheden ook nirt gehaald

Vind wel echt mooi te zien hoor sie kms!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 21:25

Wauw! Wat een mooie kilometervreters zitten hier tussen zeg! Heel tof!!

Wij hebben ondanks de alle tegenslagen vanaf mei toch ruim 640 km afgelegd.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:07

Hier nummer 4 van de bokaal, met 1 paard :D Afgelopen twee jaren heb ik 1500km gehaald. Morgen en oudjaarsdag nog een ritje en dan haal ik dit jaar net de 1200km. Toch maar accepteren dat ik heel druk ben momenteel en dat de ritjes korter zijn.

Zal ik voor 2026 weer de nieuwe bokaal maken?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:10

Chantalla schreef:
Hier nummer 4 van de bokaal, met 1 paard :D Afgelopen twee jaren heb ik 1500km gehaald. Morgen en oudjaarsdag nog een ritje en dan haal ik dit jaar net de 1200km. Toch maar accepteren dat ik heel druk ben momenteel en dat de ritjes korter zijn.

Ja altijd leuk! Misschien niet zo veel kms als jullie maar vind leuk om totaal te rijden :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:57

Chantalla schreef:

Ja graag! Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik sta op de 5e plaats, achter jou. Maar heb alleen met oudjaar nog een ritje, dus ga je niet inhalen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:36

Die bokaal vind ik altijd wel leuk om te volgen al komt ik nauwelijks in de buurt van jullie km. Dus leuk als jij die aanmaakt chantalla.

Blijft de vraag nog over wat gaan we in januari doen voor de maandelijkse challenge?

Een variatie op 2026

Gezamenlijk 2026 km
Gezamenlijk 2026 hoogte meters
Gezamenlijk 206 uur?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Die hoogte meter ga ik nooit redden in dit vlakke bollenland, rest vind ik wel tof!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Hoogte meters ga ik ook niet redden. Maar verder leuk!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

wij zitten op de hondsrug dus elke rit wel wat hoogte meters (die 16 meter telt wel op elke keer ;-D ) maar ook in zeewolde hadden we altijd wel meer hoogtemeters dan gedacht, vlak land is blijkbaar minder vlak dan wij het zien.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Ik vind deze challenge echt heel ambitieus.
Ik heb 30 uur te paard gezeten afgelopen maand, met 145km. Dan heb je 7 mensen zo fanatiek als ik nodig om de uren te halen. En de 1111 kilometers in november hebben we ook niet gehaald. Hoogte meters weet ik niks van. Ik rij weliswaar dijkje op-dijkje af. Als ik naar m’n statistieken kijk is het heel duidelijk dat ik op het Groninger platteland woon :D

Maar het gaat om het idee en groepsgevoel toch? Die getallen zijn wel leuk O:)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:31

Voor 2026 kilometer hebben we inderdaad wel 30 mensen nodig in de challenge. Er lijken wel weer wat mensen bij te komen, maar ik had het idee dat de groep steeds kleiner werd.

Als we iets met 2026 willen, kunnen we het dan niet opsplitsen?
Bijvoorbeeld 10 uur en 10 activiteiten (samen 20, want 20 van een ding is vrij veel) en 26 kilometer? Klinkt ook nog een soort haalbaar voor de wandelaars?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

Het gaat idd om het groepsgevoel.
Qua Fanatieke ruiters komen we wel aan 5-6 personen volgens mij.

Ik rij niet veel km’s omdat mn paard is afgekeurd , maar in stap ben ik voor een rit van 10 km dan weer langer onderweg.
Daarnaast rij ik met de IJslanders in het heuvelland, dus mijn bijdrage zit dan weer meer in de hoogtemeters en de uren.
En zo draagt iedereen z’n steentje bij.

Januari is zo wie zo weers afhankelijk.

Maar als iemand anders een ander idee heeft… shoot!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Chantalla schreef:
Voor 2026 kilometer hebben we inderdaad wel 30 mensen nodig in de challenge. Er lijken wel weer wat mensen bij te komen, maar ik had het idee dat de groep steeds kleiner werd.

Als we iets met 2026 willen, kunnen we het dan niet opsplitsen?
Bijvoorbeeld 10 uur en 10 activiteiten (samen 20, want 20 van een ding is vrij veel) en 26 kilometer? Klinkt ook nog een soort haalbaar voor de wandelaars?

30 uur en 7 fanatieke ruiters. Ik begrijp dat jij liever een individuele challenge wilt.
Kan ook.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Ik vind het een prima voorstel chantalla!