Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:47

Janine1990 schreef:
Snap ik, maar ik bedoel dat de lengte niet zo erg is. Te breed voetbed is niet prettig...

Het is in dit geval beide, en te breed en veel te lang. Daardoor kan ik alle kanten op bewegen.

Jinthe1

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:17

Dat moet niet de bedoeling zijn van aangemeten laarzen. Je koopt toch ook geen te grote schoenen?
Heb je het al gemeld en zo ja, wat was de reactie?

FabulosoHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:36

Hallo allemaal, ik zie heel wat mooi laarzen voorbij komen. Wel jammer van die lange wachttijden en vooral slechte communicatie. Dat zet me wel aan het denken..

Toch een vraag: weten jullie of Celeris Nederland ook donkerblauwe laarzen heeft, al dan niet met croco/lak? Ik zie ze nergens staan.. het valt me sowieso op dat UK veel meer keuze heeft, ik vraag me af hoe dat kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:39

Je kunt alles zelf samenstellen, dus ja, alles is beschikbaar. :)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:42

Ik heb Marije net een mailtje gestuurd.

Ik organiseer 3 december dus een aanmeetdag, en ik zou het zeer vervelend vinden moesten mensen die dan bestellen ook zulke problemen hebben met levertijden, contact opnemen, etc ... Dus toch maar even geïnformeerd of er misschien ergens iets fout gegaan is wat nu opgelost zou kunnen zijn. :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:49

Ik ga binnenkort toch langs bij een aanmeting. Alles even bekijken en dan beslissen.

Durf de gok wel aan.

Heb wel al wat ideeën wat ik wil.
Denk toch wel lak, misschien gecombineerd met donkerblauw/kobaltblauw al dan niet croko.

Niet heel heftig dus.

Grootste uitdaging voor mijzelf zal in het model zitten.
Ga ik voor polo wat ik heel gaaf vind, of voor de combi met veter. Lijkt me ideaal met/voor mn kuiten.
Alleen ben ik bang dat het me niet staat, to much is.

Zal ze vooral op concours gaan dragen, maar toch ook wel gewoon met trainen.

Onderstaand mijn wedstrijdsets.

KEP in blauw&zwart, zwarte laarzen/tuig, donkerblauw en kobaltblauw jasje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:53

Michelle, ik ga de gok ook wagen hoor, ik vind de laarzen gewoon te mooi om het niet te doen ;)

Ik denk dat donkerblauw lak bij beide setjes super mooi zou zijn, vind jouw donkerblauwe setje heel mooi, stijlvol!

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:21

Annebet_ schreef:

Ik organiseer 3 december dus een aanmeetdag, en ik zou het zeer vervelend vinden moesten mensen die dan bestellen ook zulke problemen hebben met levertijden, contact opnemen, etc ... Dus toch maar even geïnformeerd of er misschien ergens iets fout gegaan is wat nu opgelost zou kunnen zijn. :)

Ik heb al reactie gehad, wat contact betreft is er dus al geen enkel probleem ;)

Ook de levertijden zijn weer terug tot de normale tijden aan het inlopen, dus ik zie het helemaal goed komen! :D

Helemaal blij :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:58

Dat kreeg ik idd ook door!

Bedankt voor je reactie trouwens.

Zwarte laarzen worden het sowieso, alleen de combi...

Misschien wel met veters en dan zwart&donkerblauw. Dan is het wel rustiger dan kobaltblauw croco en veters.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:16

Popke schreef:
Dat moet niet de bedoeling zijn van aangemeten laarzen. Je koopt toch ook geen te grote schoenen?

Kijken of zooltjes verbetering geven.

FabulosoHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:41

Heeft er iemand misschien een voorbeeldje van de kleur donkerblauw (dus niet kobaltblauw)?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:48

Lithya, wat is veel te hoog dan? Want veel te hoog is idd niet goed. Maar ik ben gewend dat nieuwe laarzen altijd te hoog zijn in het begin. Vandaar mijn reactie. Als ze nu een cm schelen met je oude laarzen trekt dat makkelijk bij.

Ooit laarzen gekocht die bij het aantrekken tot! de knieschijf zaten. Moest volgens de verkoper echt niet langer... Nou laarzen zijn verschrikkelijk ingezakt en zaten meer dan 5cm onder mn knieholte en de boog kwam maar tot de knie. Treurig gezicht! Laarzen die ik nu heb zitten staand tot midden knieschijf, maar iig niet te laag. Er mee zitten is niet comfortabel, maar daar zijn ze gelukkig ook niet voor :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:09

Ik bedoel echt en alleen de voet/schoen. De lengte en omvang van de laarsschacht is echt prima.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:12

Bij wie heb je ze laten aanmeten Lithya, marije zelf of een ander aanmeet persoon?

Ik zou voor de veter gaan Michelle :D Heb zelf ook de bia's, vind ze heerlijk en zeker niet te opzichtig ofzo, plus het voetbed is echt heerlijk! :)

Mijn 1e paar was ook te hoog, reed elke keer mijn knieholtes stuk. Maar dat was mijn eigen schuld een beetje. Had dezelfde hoogte genomen als mijn oude laarzen. Alleen vergeten dat daar standaard een hakje in heb :o Dus mijn huidige paar hebben we in overleg 1 of 1.5 cm lager gedaan, en is helemaal top. Nergens meer last van. Kwa inzakken is minimaal (zal ongetwijfeld per modellen verschillen) Maar de bia zit zo aangesloten overal dat die weinig meer zakken in tegenstelling tot model wat wat ruimer rond de enkel is.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:33

Annebet_ schreef:

Waar is die aanmeet dag als ik vragen mag? :D Ik wil ze zelf ook heel graag, hoop dat er een keer een aanmeetdag iets meer in de buurt is.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:35

Die is in Rillaar ( BE ) , geen idee hoe ver dat voor je is, maar als het doenbaar is, wees welkom :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:37

Lithya schreef:
Popke schreef:

Kijken of zooltjes verbetering geven.

Ik vind dat gewoon geen nette oplossing. Je hebt laarzen laten aanmeten en daarvoor ook betaald. Dan mag je ook verwachten dat je de maat ontvangt die je besteld hebt.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:19

Afbeelding
Afbeelding

FabulosoHC schreef:
Heeft er iemand misschien een voorbeeldje van de kleur donkerblauw (dus niet kobaltblauw)?

Op de foto bijna zwart ma in t echt die donkerblauw

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 01:24

Mijn blauwe staan op de site (Rita). Ik vind het niet te druk met veter, maar de Rita heeft niet die haakjes die de Bia wel heeft. Dat vond ik wel wat te druk. Het blauw is vrij donker, staat erg mooi vind ik.
Ik ben heel blij met de laarzen, ze zitten super. Levertijd is een minpunt, maar hopelijk wordt het weer beter.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:02

Annebet_ schreef:
Die is in Rillaar ( BE ) , geen idee hoe ver dat voor je is, maar als het doenbaar is, wees welkom :D

Dat is twee uur rijden voor mij, denk dat ik toch maar een keer langs Castricum ga om te kijken.

Ik vind die suède laarzen heel gaaf! Ik heb echt nog zo geen idee wat ik wil. Wij dressuren in het zwart en heb een vos dus wil niet echt iets heel opvallends maar ook niet simpel eigenlijk. :=

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:14

Nann__ schreef:
Annebet_ schreef:

Dat is twee uur rijden voor mij, denk dat ik toch maar een keer langs Castricum ga om te kijken.
=

Ik weet niet of ze het altijd/allemaal doen, maar bij mij zijn ze thuis gekomen om aan te meten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:26

LETS schreef:
Mijn blauwe staan op de site (Rita). Ik vind het niet te druk met veter, maar de Rita heeft niet die haakjes die de Bia wel heeft. Dat vond ik wel wat te druk. Het blauw is vrij donker, staat erg mooi vind ik.
Ik ben heel blij met de laarzen, ze zitten super. Levertijd is een minpunt, maar hopelijk wordt het weer beter.

Heb je er een foto van?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:06

Michelle77 schreef:
LETS schreef:

Heb je er een foto van?

http://www.celeris-rijlaarzen.nl/rijlaa ... round/rita
Bovenin in het midden en links de derde van boven (op het kleed).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:42

Thanx! Mooi!

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden voor me. Vind de veter zo idd wel mooier.

Maar heb het idee dat de Bia iets 'steviger' is?

Zou bij de bia de veter niet ook gewoon zonder haakjes kunnen?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:45

Ja dat kan ook hoor! Ik vind de mijne stevig genoeg, het is nl best nog dik leer. De schacht is niet heel buigzaam. Maar je kunt ook nog met verharde buitenkant natuurlijk. Ik vond dat niet nodig.