Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Magrathea

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:37

Je hoeft trouwens op buitenrit niet eens eraf te vallen om je hoofd te bezeren. Als jouw paard een sprintje trekt en er is een overhangende tak dan kan je je ook lelijk bezeren...

_Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:51

Paarden blijven levende wezens die altijd ergens van kunnen schrikken of wat dan ook en daardoor ben je nooit helemaal zeker dat er niets zal gebeuren, hoe braaf het paard ook is. Op de manege waar ik vroeger reed was een vrouw een keer van een van de braafste manegedieren afgevallen, maar tegen de betonnen muur. Haar cap was haar redding!

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:47

Ik rij op me shetje zonder, maar voor de rest op elk paard met, hoe braaf die ook zou zijn.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:14

Ik heb de super slechte gewoonte (ik weet dit van mezelf!) om bijna altijd op me paardje zonder cap te rijden (in de piste)... Super slechte gewoonte, ik weet het!
MAAR ik heb me voorgenomen om vanaf ik terug het werk herpak met haar ik met cap wil rijden. Ik vind het ook super gevaarlijk zonder cap rijden, er kan altijd iets gebeuren, hoe braaf je paard ook is...
(Nu schaam ik me lichtjes :o maar ik ga me herpakken!)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:32

nog nooit, maar dan ook echt nooit 1 seconde zonder gereden.. ben er laatst 2 keer flink vanaf gevallen en kwam beide keren met mijn hoofd tegen de bakrand, ik denk dat als ik geen cap op had gehad flinke hoofdpijn had overgehouden en ik denk nog wel erger! ik vind het echt zo dom als iemand zonder cap rijdt, ik weet het ze zijn niet geweldig mooi en zitten ook niet allemaal even geweldig, maar dat is toch niet belangrijk?

Ik heb liever een lelijke cap op dan dalijk met een hersenschudding in het ziekenhuis liggen.
Maargoed, dat moet iedereen voor zich weten :j

Goed van je Aco, dat je eerlijk bent :P en ook fijn dat je wel weer met cap gaat rijden.. want inderdaad het blijven dieren en geen een paard is 100% mak. Elk paard kan een keer schrikken en daarbij een verkeerde beweging maken!

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:33

ik heb hem bijna altijd op :j

maar mocht het een keer heel warm zijn en mijn paardje is gewoon braaf gaat hij af :o

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:42

Ik heb hem altijd op! Zelfs op mijn 9 jarig paard die ik vanaf haar 3e rij en nooit een pas verkeerd heeft gedaan. Al heb ik op concours een hoedje op, thuis altijd de cap!

Verder moeten mensen het zelf weten, maar op mijn paarden, ons erf en als ik lesgeef moet iedereen een cap op.

Mijn dochter is nu 3 en het zit er enorm in. Als er in de reclame folder een skippypaard staat met een meisje erop is ze helemaal verbaast dat die geen cap op heeft. Mag toch niet mama, meisje moet cap op! :')

En dat is dus het goede voorbeeld geven, ze moeten niet anders weten.. Het hoort bij de ruiteruitrusting vind ik ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:43

trisca schreef:
Mijn dochter is nu 3 en het zit er enorm in. Als er in de reclame folder een skippypaard staat met een meisje erop is ze helemaal verbaast dat die geen cap op heeft. Mag toch niet mama, meisje moet cap op! :')

En dat is dus het goede voorbeeld geven, ze moeten niet anders weten.. Het hoort bij de ruiteruitrusting vind ik ;)

Hihi, bijdehandt kindje :+
Je hebt 'r goed geïndoctrineerd! :P

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:44

Ik heb hem echt altijd op met rijden. Zou me ook een soort naakt voelen als ik hem niet op zou hebben, haha.

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:42

Ik rij altijd met cap!! Wil echt niet zonder en ik voel me er ook veel veiliger bij.
Zelfs met mijn lieve fries die mij er nooit af zou gooien heb ik hem op hoor. :o
Alleen viel ik een paar maanden geleden van mijn jonge kwpner en kreeg ik het natuurlijk weer voor elkaar om tegen zijn voorhoef (met net nieuwe ijzers) te vallen en dus een forse snee van 5 cm groot en 1,5 cm diep ongeveer in mijn hoofd boven mijn linker wenkbrouw te krijgen... :( Het schoot zo onder mijn cap door.

Maar toch dankzij mijn cap had ik dus alleen die snee :) geen hersenschudding of ander letsel.

Dikke pech dus maar ik rij dus nogsteeds met cap op me beide paarden, braaf of niet haha :)

Groetjes Laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:44

Ik rij altijd met cap, vroeger was dat wel anders.
Geen idee waarom ik omgeschakeld ben?

Heb een klein hoofd en het was best lastig om eentje te vinden die goed past. Ofwel zaten ze te ruim en gingen ze schuiven, ofwel waren ze te klein en had ik immense hoofdpijn achteraf (of halfweg de les al stoppen omdat het onhoudbaar werd).
Intussen ben ik maar wat blij dat ik eentje heb die op een heuse paddenstoel lijkt maar die lekker zit én ik heb nog een 2e exemplaar, een Uvex. Dat ding zit heerlijk!
Is ook leuk dat die verstelbaar is, handig als ik m'n haar in een staartje wil.

Voor de mensen die klagen over koude in de winter: ik heb via een bokker een caphoes besteld begin 2011 en wat ben ik daar blij mee. Werkt als sjaal en muts tegelijk, dus geen koude oren meer en ook geen wind meer onder je sjaal door in je trui. Nu nog eentje vinden die ook waterafstotend is en ik ben helemaal blij.

Het enige wat me nu nog echt kan storen is bij extreem warm weer zonder zuchtje wind dat het zweet in je ogen drupt. Al heb ik intussen ook gewoon afgeleerd om in zo'n weer te gaan rijden en te wachten tot het koeler is, is ook aangenamer voor m'n paard :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:26

@Varekaj, haha die caphoezen ken ik! Ziet er niet uit maar is heerlijk warm :)

Ik weet niet hoe het komt maar ik heb de afgelopen week meerdere mensen op buitenrit gezien en geen enkele had een cap op :7 Zelfs twee jonge meiden op hun pony, nou als mijn kinderen het ooit in hun hoofd halen om zonder cap op hun pony te stappen, staat de pony sneller hier op bokt markt dan dat ze kunnen zeggen 'maar voortaan draag ik hem wel hoor!'

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:48

Ik droeg ook nooit een cap toen ik jonger was. En mijn ouders zeiden ook echt: als we erachter komen dat je zonder cap rijdt, kan je je pony's wel gedag zeggen. Trok me er niets van aan. Uiteindelijk accepteerde ze het wel een beetje. Maar vorige zomer een ongeluk gehad met m'n paard, weliswaar aan de hand. Paard kon er niks aan doen en toen besefte mijn moeder wel dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Hoe lief je paard ook is. Dus toen ik hersteld was en weer kon rijden, zijn we gelijk naar de ruitersportzaak gegaan om een nieuwe goede cap te kopen :j

Sindsdien heb ik m vrijwel altijd op. Afgelopen week was hij door de regen zowel van buiten als van binnen zeiknat, dus toen heb ik m niet opgezet. Maar had m liever gewoon opgehad.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:59

eigelijk meot ik het wel, maar de eigenaar van mijn verzorgpaard doet het ook nooit en het is al een wat ouder paard dus bij haar doe ik niet altijd een cap op bijvoorbeeld als ik foto's ga maken of ringrijden oefenen. en als ik het heel warm heb doe ik hem af bij het uitstappen. maar op mijn eigen poown wel altijd, die kan nog wel eens draken. bij haar overgens ook niet bij uitstappen.(als het warm is in de winter is het wel lekker om op te hebben, maar dan rij ik net zo lief met een muts :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:34

@ Magrathea: Inderdaad, ziet er maar wat vreemd uit maar heb er toch al lol mee gehad en vooral, warme oortjes :D Hij is in hetzelfde lichtgrijs als mijn jas die ik dan draag, dus dat toont al wat leuker dan eentje in een compleet andere kleur. Voorkomt ook goed dat er sneeuw in je kraag drupt :Y)

Als mijn kinderen ooit leren rijden en ik betrap ze 1x zonder cap op hun pony dan gaan ze dat heel goed weten! Net zoals ik ook mensen raar aankijk die gaan motorrijden zonder pak aan. Het excuus "ja maar dat is bloedheet in de zomer" kan er bij mij maar niet in. Je wil niet weten hoe heet je het zal hebben als je iets verderop per ongeluk over het asfalt schuift met je sneakertjes/truitje/shirtje en dunne broek.
Dat even terzijde :o

mandyclaire_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:46

Varekaj schreef:
@ Magrathea: Inderdaad, ziet er maar wat vreemd uit maar heb er toch al lol mee gehad en vooral, warme oortjes :D Hij is in hetzelfde lichtgrijs als mijn jas die ik dan draag, dus dat toont al wat leuker dan eentje in een compleet andere kleur. Voorkomt ook goed dat er sneeuw in je kraag drupt :Y)

Als mijn kinderen ooit leren rijden en ik betrap ze 1x zonder cap op hun pony dan gaan ze dat heel goed weten! Net zoals ik ook mensen raar aankijk die gaan motorrijden zonder pak aan. Het excuus "ja maar dat is bloedheet in de zomer" kan er bij mij maar niet in. Je wil niet weten hoe heet je het zal hebben als je iets verderop per ongeluk over het asfalt schuift met je sneakertjes/truitje/shirtje en dunne broek.

Je hebt wel gelijk.. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:58

Varekaj schreef:

M'n vader heeft een soort hippe motorjas die wel heel dun is, dus niet warm, maar ook weer goed beschermt :D
Ik snap dat ook nooit :n

Romy_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:31

Ik heb hem meestal wel op, alleen op hele warme dagen al eens niet..

elshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:30

ik rij altijd met cap, ook al is het een braaf paard er kan altijd iets gebeuren

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:54

Ik rij zowat altijd met cap, en al helemaal op paarden die ik nog niet ken, buitenritten etc. Soms als ik na het grondwerk er nog heel even opga, wil ik hem wel eens af laten.
Ik had pas bijvoorbeeld op een buitenritje laaghangende takken waarvoor ik even moest bukken (nouja, hangen naast paardlief :') ), en dat ik net iets te snel weer overeind kwam... Nou, hoe hard die aankwam - gelukkig dus tegen de cap! Toen was ik écht blij dat ik er een droeg!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:59

Weet je wat ik wel een belangrijk punt vind voor mensen die beweren dat ze toch geen cap nodig hebben .....

Dat je zelf zo eigenwijs bent is 1, maar denk eens aan het verdriet en de zorgen waar je je familie (bewust) mee opzadelt als ze dankzij jouw koppigheid noodgedwongen de rest van hun leven voor een kasplantje moet zorgen...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:16

Silence schreef:
Weet je wat ik wel een belangrijk punt vind voor mensen die beweren dat ze toch geen cap nodig hebben .....

Dat je zelf zo eigenwijs bent is 1, maar denk eens aan het verdriet en de zorgen waar je je familie (bewust) mee opzadelt als ze dankzij jouw koppigheid noodgedwongen de rest van hun leven voor een kasplantje moet zorgen...

Ja maar als jij met je cap op je nekt breekt zit je familie met hetzelfde probleem. Dan zou je ze een nog groter plezier doen als je gewoon niet zou gaan rijden. ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:19

Ja maar das dan geen koppigheid en das wat anders.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:21

vroeger eigenlijk nooit met cap, want dat was niet stoer (pff.. zie je vaak jongelui zonder cap, en ja daar was ik een aantal jaar geleden een van :P).. Nu ik ouder ben ga je anders denken, en dus altijd met cap. heb ook geen moment gehad dat ik dacht ik ga eens rijden zonder cap. Dan maar een zweethoofd met dit warme weer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:31

Jessix schreef:
Silence schreef:

Ja maar als jij met je cap op je nekt breekt zit je familie met hetzelfde probleem. Dan zou je ze een nog groter plezier doen als je gewoon niet zou gaan rijden. ;)

Hoe vaak hoor je nou dat iemand een ernstig ongeluk heeft en door de cap gered is?
Ja? Okee en hoe vaak hoor je dat iemand een cap op had en dat als diegene dat niet had gehad, hij/zij het wel overleefd had?