Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik ga me herpakken!) 
en ook fijn dat je wel weer met cap gaat rijden.. want inderdaad het blijven dieren en geen een paard is 100% mak. Elk paard kan een keer schrikken en daarbij een verkeerde beweging maken! 
trisca schreef:Mijn dochter is nu 3 en het zit er enorm in. Als er in de reclame folder een skippypaard staat met een meisje erop is ze helemaal verbaast dat die geen cap op heeft. Mag toch niet mama, meisje moet cap op!![]()
En dat is dus het goede voorbeeld geven, ze moeten niet anders weten.. Het hoort bij de ruiteruitrusting vind ik

Het schoot zo onder mijn cap door.
geen hersenschudding of ander letsel.
Zelfs twee jonge meiden op hun pony, nou als mijn kinderen het ooit in hun hoofd halen om zonder cap op hun pony te stappen, staat de pony sneller hier op bokt markt dan dat ze kunnen zeggen 'maar voortaan draag ik hem wel hoor!' 
)
Hij is in hetzelfde lichtgrijs als mijn jas die ik dan draag, dus dat toont al wat leuker dan eentje in een compleet andere kleur. Voorkomt ook goed dat er sneeuw in je kraag drupt
Varekaj schreef:@ Magrathea: Inderdaad, ziet er maar wat vreemd uit maar heb er toch al lol mee gehad en vooral, warme oortjesHij is in hetzelfde lichtgrijs als mijn jas die ik dan draag, dus dat toont al wat leuker dan eentje in een compleet andere kleur. Voorkomt ook goed dat er sneeuw in je kraag drupt
![]()
Als mijn kinderen ooit leren rijden en ik betrap ze 1x zonder cap op hun pony dan gaan ze dat heel goed weten! Net zoals ik ook mensen raar aankijk die gaan motorrijden zonder pak aan. Het excuus "ja maar dat is bloedheet in de zomer" kan er bij mij maar niet in. Je wil niet weten hoe heet je het zal hebben als je iets verderop per ongeluk over het asfalt schuift met je sneakertjes/truitje/shirtje en dunne broek.
Dat even terzijde
Varekaj schreef:@ Magrathea: Inderdaad, ziet er maar wat vreemd uit maar heb er toch al lol mee gehad en vooral, warme oortjesHij is in hetzelfde lichtgrijs als mijn jas die ik dan draag, dus dat toont al wat leuker dan eentje in een compleet andere kleur. Voorkomt ook goed dat er sneeuw in je kraag drupt
![]()
Als mijn kinderen ooit leren rijden en ik betrap ze 1x zonder cap op hun pony dan gaan ze dat heel goed weten! Net zoals ik ook mensen raar aankijk die gaan motorrijden zonder pak aan. Het excuus "ja maar dat is bloedheet in de zomer" kan er bij mij maar niet in. Je wil niet weten hoe heet je het zal hebben als je iets verderop per ongeluk over het asfalt schuift met je sneakertjes/truitje/shirtje en dunne broek.
Dat even terzijde
), en dat ik net iets te snel weer overeind kwam... Nou, hoe hard die aankwam - gelukkig dus tegen de cap! Toen was ik écht blij dat ik er een droeg! 
Silence schreef:Weet je wat ik wel een belangrijk punt vind voor mensen die beweren dat ze toch geen cap nodig hebben .....
Dat je zelf zo eigenwijs bent is 1, maar denk eens aan het verdriet en de zorgen waar je je familie (bewust) mee opzadelt als ze dankzij jouw koppigheid noodgedwongen de rest van hun leven voor een kasplantje moet zorgen...

).. Nu ik ouder ben ga je anders denken, en dus altijd met cap. heb ook geen moment gehad dat ik dacht ik ga eens rijden zonder cap. Dan maar een zweethoofd met dit warme weer. Jessix schreef:Silence schreef:Weet je wat ik wel een belangrijk punt vind voor mensen die beweren dat ze toch geen cap nodig hebben .....
Dat je zelf zo eigenwijs bent is 1, maar denk eens aan het verdriet en de zorgen waar je je familie (bewust) mee opzadelt als ze dankzij jouw koppigheid noodgedwongen de rest van hun leven voor een kasplantje moet zorgen...
Ja maar als jij met je cap op je nekt breekt zit je familie met hetzelfde probleem. Dan zou je ze een nog groter plezier doen als je gewoon niet zou gaan rijden.