Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

sarah010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:19

ik rij zoals veel mensen hier ook altijd met cap, ik zou niet weten waarom niet :j

Fleurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:28

Ik heb verzorg/eigen pony's (eigenaar geeft water en zet ze in de wei enzo en een vriendin en ik rijden, poetsen enzo, ik heb meer een haflinger en mijn vriendin een welsh) en van die eigenaar mogen we niet zonder cap rijden. Ik heb wel mijn 3de cap, een verkeerd opgepakt en de tweede was ik met de welsh aan het springen wou die rechtsaf, tegen een boom aan gebotst (rij in een wei) cap stuk. Beide had ik met draaischijf nu niet meer.

LoveLita

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:55

Voorheen reed ik ook nog wel eens zonder cap, puur omdat ik nog te jong was om het echte gevaar er van in te zien. Maar de laatste jaren al-tijd :j! Mij zul je nooit zonder cap zien rijden.. Ben tot nu toe nog van geen enkel paard bang geweest en ben al in geen jaren meer naar de grond gedoken, maar het zou je maar gebeuren...

Wel vind ik dat sommige mensen hun cap slecht dragen. Of ze dragen hem zowat op hun achterhoofd, of hij schuift, wanneer het paard/pony struikelt, al half voor de ogen. In zo'n geval vind ik dat je net zo goed zonder kan rijden, want dan wil ik geloven dat hij meer schade aan zou kunnen richten dan echt helpt.

mickey123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:26

Ik rij verschillend

thuis: zonder
mange: met omdat het verplicht is :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:55

xTesslove schreef:
nee eigelijk nooit, ik heb een eigen pony die ik al 5 jaar ken. ik heb hem zelfs ingereden zonder cap of bodyprotector. ik draag alleen een cap als ik op de manege rij. :)

Ik zie in je profiel dat je 14 jaar bent. Wat vinden jouw ouders hier dan van? En degene die je geholpen heeft bij het inrijden? Om eerlijk te zijn vind ik het ontzettend onverantwoord om een 14 jarige zonder cap en bodyprotector een pony in te laten rijden! Hoe goed je het beestje ook kent. Het blijft altijd inschatten hoe hij zal reageren, maar zeker weten doe je het nooit.

Ik weet wel dat ik een cap op die leeftijd ook totaal niet stoer en mooi vond, maar pech voor mij want ik mocht niet rijden zonder cap van zowel mijn ouders als de stal. Nu ben ik zelf moeder en mijn kinderen zullen van mij toch echt verplicht een cap moeten dragen.

Zelf heb ik bij een val op mijn 17e mijn nekwervel gebroken. Mijn cap was voor voren compleet gespleten. Zonder cap was dit nog slechter afgelopen. Ik heb dus uiteindelijk zelf mogen ondervinden hoe ontzettend belangrijk een cap is.
Net zoals het dragen van de gordel in de auto, hoort voor mij een cap bij het paardrijden.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:01

Ik rijd ál-tijd met cap
Ik vind het belachelijk dat mensen zeggen dat je dan op de fiets ook een helm op moet. je fiets is geen vulchtdier.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:05

Ik heb ook altijd mijn cap op. Ik heb hem volgens mij een keer af gedaan toen ik een fotoshoot had en toen stond ik stil voor een portret foto.
Nee, zonder mijn cap voel ik mij echt niet prettig op het paard.

En als het warm is en ik wil uitstappen zonder cap dan loop ik er wel naast.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:23

xTesslove schreef:
nee eigelijk nooit, ik heb een eigen pony die ik al 5 jaar ken. ik heb hem zelfs ingereden zonder cap of bodyprotector. ik draag alleen een cap als ik op de manege rij. :)

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Mijn kinderen gaan dus later nóóit zonder cap hun pony op, zeker niet als het beestje nog moet worden ingereden.

denice1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:06

ik rijd sinds kort zonder cap. vind het zelf veel fijner. rijd op een haflinger en erg braaf. het blijven dieren dus ik zeg wel wees voorzichtig. maar met cap kun je je ook zeer doen (uit eigen ervaring)
alleen als ik over de weg moet of een hard pad of bossen draag ik wel altijd een cap!

Haarlemtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:09

Als het heeeel warm is kan ik begrijpen dat je zonder cap rijdt, maar zelf rijdt ik altijd met!

Je hoeft maar 1x te vallen en dan net verkeerd... en dan roep je de rest van je leven "had ik nou me cap maar opgedaan"

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:22

denice1991 schreef:
ik rijd sinds kort zonder cap. vind het zelf veel fijner. rijd op een haflinger en erg braaf. het blijven dieren dus ik zeg wel wees voorzichtig. maar met cap kun je je ook zeer doen (uit eigen ervaring)
alleen als ik over de weg moet of een hard pad of bossen draag ik wel altijd een cap!

Dat is juist het idee. Hoe vaak komt het nou voor dat iemand valt en zonder cap beter af was geweest dan met? Denk je nu echt dat je minder pijn had gehad zonder cap dan met :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:54

Haarlemtje schreef:
Als het heeeel warm is kan ik begrijpen dat je zonder cap rijdt, maar zelf rijdt ik altijd met!

Je hoeft maar 1x te vallen en dan net verkeerd... en dan roep je de rest van je leven "had ik nou me cap maar opgedaan"

Of je roept helemaal niks meer omdat je hersenen zo beschadigd zijn dat je niet meer kunt praten.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:14

die zit RubyRed

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:53

ALTIJD EEN CAP DRAGEN!
het is voor je eigen veiligheid.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:06

Ik rij in principe altijd met cap, maar als het echt erg warm is absoluut niet. Ik stoor me er dan alleen maar aan en als het zo snikheet is en het nog warmer wordt door zon cap wordt ik veel eerder geiriteerd en daar wordt mijn paard ook niet vrolijk van.

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:35

Ik rijd ook altijd met cap, is ook verplicht bij ons op stal maar vind t heel normaal voor je eigen veiligheid. Nog een reden is dat ik van mijn verzorgpaard ben gevallen in het bos en erg rot terecht kwam.
Had een gekneusde knie en zware hersenschudding terwijl ik gewoon een cap ophad, moet er niet aan denken wat ik had dus voor mij gewoon altijd standaard een cap.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:44

Ik rijd altijd met cap, het is veiliger en verplicht op de stal waar ik rijd. en mn verzorgpaard is heel druk en kan soms raar reageren enzo dus doe ik 'm sowieso wel op.

_Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:01

ik rijd (bijna) altijd met cap. :)
Heel af en toe vergeet ik hem als ik even een rondje in de wei ga stappen of zo.

annknowles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:03

Ik rijd altijd met cap, veel en veel veiliger!

xilssee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:07

ik rijd altijd met cap! nog nooit zonder gereden. ik zou nieteens durven! hoe warm het ook is veiligheid is belangrijk

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:09

Ik rij bijna altijd met cap. Met mijn verzorg pony reed ik vaak zonder, maar nu ik mijn eigen paard heb, heb ik hem tot nu toe altijd opgehad.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:59

gisteren gingen er een aantal mensen bij mij van stal zonder cap op buitenrit,want hun paarden zijn heeeel braaf en doen nooit iets,pppfff,JE ZIT OP EEN VLUCHTDIER. als zo'n paard zo schrikt,dat hij ergens voor weg wil vluchten,dan denkt hij echt niet van,,oh ja ik moet niet vluchten want mijn rijdster heeft geen cap op.sommige mensen zijn echt stront eigenwijs.totdat ze er een keer af vallen en ernstig hersenletsel hebben.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:12

oh, wat was ik gister toch blij dat ik altijd met cap rij, toen ik vol op mijn hoofd van mn paardje viel.
Ik heb het alle liefste paardje van de wereld, doet geen vlieg kwaad, maar gister kwam hij niet helemaal goed uit voor de sprong, en nam echt een enorme sprong... alle balken lagen nog mooi op zijn plaats, maar ik lag in het zand (na een koprol, die begon op mijn hoofd)... zo kan er dus altijd wat gebeuren ookal heb je het aller liefste paard van de wereld...

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:31

Fleurrie schreef:
Ik heb verzorg/eigen pony's (eigenaar geeft water en zet ze in de wei enzo en een vriendin en ik rijden, poetsen enzo, ik heb meer een haflinger en mijn vriendin een welsh) en van die eigenaar mogen we niet zonder cap rijden. Ik heb wel mijn 3de cap, een verkeerd opgepakt en de tweede was ik met de welsh aan het springen wou die rechtsaf, tegen een boom aan gebotst (rij in een wei) cap stuk. Beide had ik met draaischijf nu niet meer.

Als de cap kapot ging door het botsen tegen een boom kun je maar blij zijn dat je toch een cap ophad, want als dat je hoofd was geweest... Daarom rijd ik dus altijd met cap ;).

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:35

ik rij altijd met cap!
je mag dat paard dan wel super betrouwbaar vinden maar hij kan zo schrikken en pleurt je eraf!