Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:11

Tjeetje mina... zouden ze deze week weer binnen zijn, is het weer uitgesteld met 2 weken.. wordt nu gebeld als ze er zijn...
(3 winkels afgeweest, overal hetzelfde verhaal...)

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:37

Dispar_Vulgo schreef:
Wat ik wel heb, is een beetje beschadigde neus, waar het wat lichter is dan de rest. Maar ik weet niet hoe ik dat kan opknappen? Iemand ideeen?

Gewoon het leer met bruine schoenpoets bijwerken, gaat goed. Gaan ze zelfs van glimmen :D .

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:25

Jaaa Ik heb ook een paar Dubarry's!! *\o/*

Mijn moeder had ze op internet gekocht (de mevrouw kon ze niet meer dragen door steunzolen) maar ze zagen er nog prima uit. Nou zijn ze toch een tikkie te groot voor mijn mams dus mocht ik ze wel hebben!! Het zijn van die halfhoge laarsjes, mijn moeder is niet zo groot en ik ook niet dus lijken wel al snel op kaboutertjes met het hoge model! :D

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:38

_rosita_ schreef:
Tjeetje mina... zouden ze deze week weer binnen zijn, is het weer uitgesteld met 2 weken.. wordt nu gebeld als ze er zijn...

Meen je niet! Hier stonden ze nog gewoon in de etalage trouwens... Kom je gezellig een dagje hierheen, kun je meteen laarzen scoren :D

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:52

Auky schreef:
_rosita_ schreef:

Meen je niet! Hier stonden ze nog gewoon in de etalage trouwens... Kom je gezellig een dagje hierheen, kun je meteen laarzen scoren :D

Hihi, erg gezellig, erg verleidelijk... wel een beeeetje ver:P

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:52

Ach nee joh! :D
Als ik naar jou kom is het net zo ver :+

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:00

Ik heb vanochtend nieuwe Dubarry's gekocht! :D
Lang voor gespaard maar heb ze eindelijk en ze zijn heerlijk warm!
Ik heb deze versie:
Afbeelding

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:06

Auky schreef:
Ach nee joh! :D
Als ik naar jou kom is het net zo ver :+

Dáár heb jij een punt! ;)

Mooi kleur vind ik dat Lady Isabelle

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:11

Ja vond ik ook.
Ik was eerst van plan de donkerbruine versie aan te schaffen en had deze ook aan.
Toen toch even nog wat andere kleuren gepast en ik vond deze toch ook wel heel mooi staan.
En ik zie deze minder vaak langskomen dan de donkerbruine dus dat vind ik ook wel leuk :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:11

Ik ga in maart naar Equitana en hoop ze daar voor een iets leukere prijs te kunnen scoren :D

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:15

Roelke_ schreef:
racekater schreef:
Weet iemand toevallig hoeveel cm het verschil is tussen de reguliere kuitmaat en de extrafit kuitmaat? Ik heb op internet gezocht maar ik kan het helaas nergens vinden.

Ik heb dit opgevraagd bij de paardendrogist in mijn eigen maat, 37.
De normale galway heeft in maat 37 een omtrek van 35 cm (wat smal?) en de extra fit een 38 cm. Dat zou betekenen dat ik met 38,5 nog maar met moeite extra fit zou passen terwijl mijn kuiten echt niet enorm zijn.. :S

Maarja dit is dus in een kleine voetmaat gemeten :)

Ik kan me haast niet voorstelen dat een Galway echt kuitmaat 35 hebt, dat zou betekenen dat het grootste gedeelte van hun doelgroep de laarzen niet past. Ik heb bijvoorbeeld dan de Gildare, en die zijn me echt véel te groot om mijn enkel/been

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:20

de galway heeft zeker weten een grotere omtrek dan 35cm. Ik heb van rijlaarzen 35 cm en de galway heb ik aan met een spijkerbroek erin en dan zitten ze nog lang niet strak. Kan er nog 2 ghanden naast doen.

Fijn dat ze bij jou wel warm zijn ladyisabelle, ik heb er steenkoude voeten in

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:01

Ik weet het ook niet, ik kreeg het zo door van de paardendrogist via de mail..
Het leek mij ook al erg smal namelijk. Zeker omdat ik hier heb gelezen dat mensen met wat stevigere kuiten de normale versie wel gewoon passen..

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:04

luxket schreef:
de galway heeft zeker weten een grotere omtrek dan 35cm. Ik heb van rijlaarzen 35 cm en de galway heb ik aan met een spijkerbroek erin en dan zitten ze nog lang niet strak. Kan er nog 2 ghanden naast doen.

Fijn dat ze bij jou wel warm zijn ladyisabelle, ik heb er steenkoude voeten in

Heb je toevallig ook van die sokken Bonny? :)
Daarmee vond ik het helemaal warm, heb ze (nog) niet gekocht omdat ik ze eerst gewoon zo in ga lopen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:18

nee die sokken heb ik niet... maar mijne passen nu precies goed, ik ben bang dat ze met die sokken erin te krap worden..

hoe gaat het verder met jou? en met je joekel?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:53

Nog een goede tip voor koude voeten: koop van die bontenzooltjes (bijv. bij de van haren voor een paar euro) en doe die in je laarzen/schoen etc!
Werkt echt goed en is heerlijk warm :j

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:59

ladyisabelle schreef:
Nog een goede tip voor koude voeten: koop van die bontenzooltjes (bijv. bij de van haren voor een paar euro) en doe die in je laarzen/schoen etc!
Werkt echt goed en is heerlijk warm :j

Oooh daar ga ik eens naar zoeken. Vandaag waren mijn tenen ook weer hartstikke bevroren in mijn laarzen :=

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:30

Of koop die van Uggs :))

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:16

Tralalalalaaaa.... ik heb ze!!!!!! *\o/*
Dubarry Wexford!!! :d

*oef het 'ok' knopje indrukken na het pinnen deed wel even pijn, maar goed... ik ga voor de 15 jaar plezier ervan :P*

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:18

oh dat zijn die met rits! gefeliciteerd!

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:43

Vind het hele fijne laarzen, ideaal om door de modder te banjeren met de honden. Heb ze eigenlijk elke dag wel een keer aan.

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:13

Hallo alle Dubarry liefhebbers!

Ik heb de laarzen van lipica besteld (www.lipica.nl). Dit is een zaak die ze op maat maakt, en ze zouden dan ook perfect moeten passena als ze zometeen klaar zijn! (er moest 3 cm van de normale kuitmaat af...) Ze kosten 195 euro, op maat gemaakt, hebben alleen een iets grovere zool dan de Dubbary's maar zijn verder heel erg vergelijkbaar!

Ik ben er nu al blij mee, ben benieuwd hoe ze zitten =).

Groetjes

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:19

Ik heb alweer een tijdje de halfhoge bruine/blauwe dubarry's en ik ben er zo blij mee. Echt super fijne laarzen en lekker warm!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:23

Dian_Dina schreef:
Hallo alle Dubarry liefhebbers!

Ik heb de laarzen van lipica besteld (http://www.lipica.nl). Dit is een zaak die ze op maat maakt, en ze zouden dan ook perfect moeten passena als ze zometeen klaar zijn! (er moest 3 cm van de normale kuitmaat af...) Ze kosten 195 euro, op maat gemaakt, hebben alleen een iets grovere zool dan de Dubbary's maar zijn verder heel erg vergelijkbaar!

Ik ben er nu al blij mee, ben benieuwd hoe ze zitten =).

Groetjes

Hmmmn, die heb ik ook, maar ze hebben ze bij mij compleet verpest :x de schacht loopt in een ) waarbij het breedste stuk ongeveer 5 cm van mijn kuit af staat :x
Gebruik ze wel altijd bij de paarden, en zitten ook prima, maar die ) is niet echt mooi zeg maar :x

Heb van de paardendrogist bontrandjes :) is alleen de bovenkant bont met een klein stukje fleece. Heb je dus niet een hele sok van fleece, alleen een randje :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:42

Afbeelding

Mijn dubjes. Ik woon erin, echt heerlijk. :j :)
Gelijk na het rijden laarzen uit en dubbies aan :D