[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:41

Die regel is er al een tijd uit. Is gewoon toegestaan.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:53

Wou net zeggen zie het ook met regelmaat.
Ik ben helemaal niet up to date met dat soort regeltjes. Hahaha

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:33

Bijna alles is toegestaan nu.. Gaat soms wel beetje te ver als je sommige combinaties ziet rijden maarja ieder zijn smaak. Houd zelf toch van stijlvol en niet te gek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:39

Gelukkig hebben de meeste mensen het nog redelijk klassieke kleding aan.

een enkele keer verbaas ik me over de wansmaak...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:16

Ja dat herken ik ook wel. Sowieso ben ik wel klassiek ingesteld denk ik maar idd hou ik ook niet van dat hele bonte spul.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:24

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:39

Lithya schreef:
Zijn dat laarzen van Lipica suusje92?

Yes laarzen can lipica

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:18

Wat jammer hopje, ik heb te dikke kuiten anders had ik je er graag vanaf geholpen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:26

@hoppje: jammer zeg. Waar zijn ze te groot? Voetmaat te groot kun je oplossen met zooltje erin.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:31

oe vandaag mezelf verleid tot een nieuw jasje en laarzen, maar vond prijs kaartje nog niet zo leuk. Even mn vakantie geld afwachten O:) (wel een leuke spijker rijbroek gekocht)

Voor de gene die manfredi jasjes mooi vinden kreeg ik nog een tip:
pro am sport. Staan leuke jasjes op met flink langere prijzen dan hier!

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:32

Hoi!
Ben totaal nieuw in dit topic, maar ik heb alles bruin (tuig) en bruine laarzen en een bruine cap allemaal in dezelfde kleur donkerbruin. Nu heb ik een aantal bruine wedstrijdjasjes gepast maar ze zitten of niet lekker of ze hebben een andere lichtere kleur bruin, en dat lijkt mij niet mooi met mijn andere bruine spullen die wel allemaal matchen.
Dus nu heb ik een pikeur sarissa II gepast en die zit echt superlekker en mooi. Maar deze is er alleen ik het donkerblauw of zwart, wat vinden jullie van alles bruin met een donkerblauw wedstrijdjasje?
Ik hoor graag jullie meningen!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 07:35

Een foto van mijn set nu die af is! (nieuwe rijbroek, dekje en laarzen)

Ik zie alleen dat ik nog even moet zoeken naar écht witte handschoenen.... :') en ik zou nog wel een Anky contrast (blauw witte) plastron oid willen maar dat heeft geen haast.

Afbeelding

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:12

Jipslewe schreef:
Hoi!
Ben totaal nieuw in dit topic, maar ik heb alles bruin (tuig) en bruine laarzen en een bruine cap allemaal in dezelfde kleur donkerbruin. Nu heb ik een aantal bruine wedstrijdjasjes gepast maar ze zitten of niet lekker of ze hebben een andere lichtere kleur bruin, en dat lijkt mij niet mooi met mijn andere bruine spullen die wel allemaal matchen.
Dus nu heb ik een pikeur sarissa II gepast en die zit echt superlekker en mooi. Maar deze is er alleen ik het donkerblauw of zwart, wat vinden jullie van alles bruin met een donkerblauw wedstrijdjasje?
Ik hoor graag jullie meningen!

Ik zou hier een donkerblauw jasje en cap bij doen, heb ik ook!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:22

Jip: Alleen donkerblauw jasje vind ik al mooi. Vriendin heeft dit ook op d'r schimmel. Bruine cap en laarzen blauw Jasje. Is er chique.

Danique: mooie set!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:46

Ik ga hier ook even volgen om nieuwe ideeën op te doen. Ben in 2007 voor het laatst actief geweest in de wedstrijdsport, en breng volgende maand voor het eerst weer een paard officieel uit.

Laatste keer heb ik gereden in een bruine set, nu heb ik echter mijn zwarte pikeurjasje uit het stof getrokken i.c.m. witte pikeur rijbroek, roekl handschoenen en ANKY blouse & plastron. Het jasje zit me nog steeds als gegoten, behalve dat de bovenste 2 knoopjes los moeten i.v.m. grotere boezem :+ Rijd i.c.m. met een zwarte pikeur GPA en zoek er nu nog nieuwe zwarte rijlaarzen bij. En dat is net de issue, ik heb geen idee watvoor.

Het paard wordt gereden met zwart harnachement waaronder een zeer opvallend döbert hoofdstel met 4 rijen swarovski en een brede neusriem. Betreft een aansprekend dier, dus voor m'n gevoel hoef ik het geheel niet verder 'op te leuken' om een chique uitstraling te verwerven. Gewoon zwarte basislaarzen lijken me niets, dus overweeg een lakje/croco/bies of glimmertje zonder dat het een circus wordt. Zo lastig :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:14

Ik vind zelf polo model mooier (rits aan de voorkant) en dan mooi lak of croco erg mooi hoor! Hoe rustiger vaak hoe chiquer, dus een ding kiezen. Toevallig paar posten terug nog twee modellen van petrie geshowd hoe ik hem wil.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:54

Polomodel lijkt me ook leuk, maar zijn die ook ergens te kopen/bestellen incl. (hogere) dressuurboog? Aangezien ik nu nog in een afvalrace zit, wil ik nu nog niet direct maatwerk bestellen. Prachtige van Cavallo gezien, maar nog altijd 630,- euro aaaaai.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:12

Koop dan een stel goedkope. Te ruime laarzen zijn echt vreselijk neem dat maar van mij aan (ook afgevallen). Een polo met veter tot helemaal bovenaan zou nog wel kunnen, maar ook beperkt, bij mij gaat 3cm net aan, maar wil ze eigenlijk in laten nemen. Helaas kost dat ook weer 110 :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:19

Polo model is chique inderdaad :j Maar als je zo aan het afvallen bent is het niet handig om dure laarzen te kopen inderdaad. Deniro heeft een budget lijn toch? die zijn mooi en betaalbaar.

Ik moet ook nieuwe laarzen maar ook nog aan het afvallen dus voorlopig nog even met deze.

Foto van mijn 'dressuur' set vandaag := Zit hartstikke fijn op dit zadel, maar kreeg een 5 voor houding/zit omdat ik met een springzadel reed in de B , beetje jammer. :o Ze vond dat ik teveel als een dressuur ruiter zat op een springzadel. Maar alsnog fijn gereden gelukkig.

Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:23

Maar gaan goedko(o)per, chique en comfortabel samen in één laars?

Ik heb het nadeel van verwende voeten. :') In het dagelijks leven loop ik op alles weg, maar te paard staat comfort toch wel erg hoog in het vaandel omdat ik veel kilometers maak. Als trainingslaarzen rijd ik nu alweer 3 jaar met de Ariat Bromont en die zitten werkelijk als slofjes. Manlief opperde dezelfde tijdelijk in het zwart te kopen voor de wedstrijden (bummer!) en ze als extra trainingspaar te laten dienen zodra ik weer toe ben aan maatwerk. Prima idee, maar de elegantie is ver te zoeken.

Ik ga deniro eens uitpluizen! Welke levertijd hanteren hun ongeveer?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:25

Afbeelding

Dit zijn Horka laarzen.Zijn best knap in het echt en met een hele hoge boog.
Ben je voor 150€ klaar en kun je als je afgevallen bent dure kopen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:45

Capriootje moest je springen of had je dressuur?
Vind je namelijk voor springen heel mooi zitten misschien zit je in je proef te recht op? Zou gewoon vragen aan de jury wat ze er mee bedoelen. Hele gave set hoor!

Die horka laarzen zien er goed uit. Met mijn maten pas ik gewoon niet in een standaard laars. Welk merk dan ook ik kom op maat werk uit.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:50

Had nu dressuur. Denk te rechtop inderdaad.. ach rijd altijd met m'n springzadel en nooit commentaar gehad dus die ene keer maakt ook niet uit. Beugels hadden wel langer gemogen maar paard was erg stuiterig dus maar zo gelaten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:50

Capriootje: Jammer van het commentaar, want gezien de keuze van je harnachement vind ik je wel degelijk netjes zitten. Mooie combinatie zo!

Die Horka laarzen ogen niet eens zo verkeerd en lijken me prima om de eerste paar wedstrijden even mee door te komen. Kuitmaten zijn misschien een twijfelgeval voor mij, dat moet ik eerst eens proberen. Ariatjes hebben de voorbije weken ook een beetje strak gezeten :') :+ Bedankt voor jullie meedenken!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:55

Horka gaat vaak tot 42/43 kuit.
Ik heb gelukkig met alle merken standaard maten.

Ik geef ook minder punten voor de verzorging bij een springzadel,maar geen 5.
Ziet er namelijk nog steeds keurig verzorgd uit.