[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 12:28

Nonna1984 schreef:
De bucas sunshower is dan een lifesaver.

Ik heb voor mijn vorige paard gehad maar vond bij hem de netvoering zo trekken/schuren. Heb ‘m een paar keer op gehad en weer weg gedaan om die reden…
Maar in het geval van deze stal en dit probleem misschien toch weer de enige deken die het minst warm binnen zal zijn en wel waterdicht …
Lastig …

Nonna1984

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 13:21

Had je wel de juiste maat? Hier die ervaring niet maar bucas past mijn paard dan wel alsof het gegoten is.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 13:54

Ik zoek ook zoiets en dan ook nog sloopproof..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:32

Nonna1984 schreef:
Had je wel de juiste maat? Hier die ervaring niet maar bucas past mijn paard dan wel alsof het gegoten is.

Ja hij had al zijn dekens in die maat , maar ik had alle andere bucas dekens met gladde voering

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:50

Ik kan me niet herinneren ooit zo vroeg in het jaar mijn paard al dag en nacht bloot te hebben gehad.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Ik had dit probleem ook.. Tussen 6 en 7 gingen de paarden al naar buiten, stal was pas vanaf 8 open, er was geen deken service en de staldeuren dingen elke nacht helemaal dicht. Het werd echt te warm binnen voor een 0 grams deken, ook mid winter, maar buiten was het dan te nat om zonder te staan voor mijn oudje met PPID. Was echt heel lastig..

Ik heb hier inderdaad de Rambo Autumn voor genomen. Bleef echt goed waterdicht. Kan alleen absoluut niet tegen tanden. Andere alternatief was een simpel Epplejeck dekentje. Die was toch een stuk dunner dan de 0 grams Rhino die ik had. Daar stond hij bijvoorbeeld op gure dagen nog onder te rillen. Maar het was echt heel lastig.. Had liever gehad dat de deuren gewoon open bleven voor ventilatie.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:08

Bloodymary schreef:
Ik kan me niet herinneren ooit zo vroeg in het jaar mijn paard al dag en nacht bloot te hebben gehad.

Ik ook niet, ergens is het wel lekker maar als ik elke keer die varkentjes zie dan mis ik het bijna niet hoeven poetsen door de deken al wel :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Josien_ schreef:
Bloodymary schreef:

Ik ook niet, ergens is het wel lekker maar als ik elke keer die varkentjes zie dan mis ik het bijna niet hoeven poetsen door de deken al wel :')

Hahaha! Inderdaad. en dan beginnen ze nu ook meteen te ruien ook nog, nu er meer licht bij komt. Ook nog nooit zo vroeg gehad.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Ik heb hem er in de nacht nog niet af, het is hier elke nacht nog rond de 4 graden, vind ik te fris.
Overdag wel een paar uur zonder (en ja, poetsen daarna :') :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Celebi schreef:
Ik had dit probleem ook.. Tussen 6 en 7 gingen de paarden al naar buiten, stal was pas vanaf 8 open, er was geen deken service en de staldeuren dingen elke nacht helemaal dicht. Het werd echt te warm binnen voor een 0 grams deken, ook mid winter, maar buiten was het dan te nat om zonder te staan voor mijn oudje met PPID. Was echt heel lastig..

Ik heb hier inderdaad de Rambo Autumn voor genomen. Bleef echt goed waterdicht. Kan alleen absoluut niet tegen tanden. Andere alternatief was een simpel Epplejeck dekentje. Die was toch een stuk dunner dan de 0 grams Rhino die ik had. Daar stond hij bijvoorbeeld op gure dagen nog onder te rillen. Maar het was echt heel lastig.. Had liever gehad dat de deuren gewoon open bleven voor ventilatie.

Nou precies dat dus …
Heel lastig

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Hier in de nacht nog onder 100 gram, gaat van 14 graden overdag toch al snel weer naar 4 in de nacht. En dan overdag gewoon lekker zonder :) Paard staat in de nacht ook buiten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Damelza schreef:
Hier in de nacht nog onder 100 gram, gaat van 14 graden overdag toch al snel weer naar 4 in de nacht. En dan overdag gewoon lekker zonder :) Paard staat in de nacht ook buiten

Hier precies hetzelfde :j Afgelopen nacht 150 gram gedaan i.v.m. behandeling/massage en de ionic liner wel fijn was om hierna op te doen. Einde ochtend gaan ze vaak af, daarvoor vind ik het nog wel frisjes soms. Maar het is echt heerlijk voor ze. Lekker kroelen/rollen enz. {:}

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:00

Hier nu even helemaal zonder, maar die van mij gaat 's nachts wel binnen. Enkel 's ochtends is het dan een paar uur frisser. De zon is wel al echt warm merk ik dus het is snel genoeg aangenaam buiten. Tegen volgende week gaat de 0 grams wel weer op denk ik, mede omdat het ook weer harder gaat waaien en het zou bewolkter zijn dus minder zon.

Hier inderdaad ook nog nooit zo vroeg al een dekenloos paard gehad voor zoveel dagen achter elkaar. Bijzonder weer dit jaar, maar paard vindt het wel leuk denk ik :P Die houdt niet zo van nat en kou.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

Nibbit schreef:
Heeft iemand ervaring met de eczeemdeken van Epplejeck, de grijze met oranje bies?

https://www.ej.nl/eczeemdeken-epplejeck ... 4AQAvD_BwE

Ik heb in het dagelijks gebruik een RSIH op, maar heb deze liggen voor de echt hele warme dagen. Hij is een stuk dunner dan de Rambo. Ik heb hem toen overgenomen van een vriendin welke hem al een tijd op haar pony had gebruikt. Ik vind de pasvorm best goed, maar deze beide pony’s zijn allebei wel iets stevig/dik. Niet model Tinker, maar ook niet model sportpaard ;)

Hij is bij mij wel te krap op de singels, maar mijn paard kampte afgelopen zomer wel ook echt met overgewicht.

Ik zal eens kijken of ik ooit een foto heb gemaakt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:00

Die Rambo heb ik idd ook, maar vind die zo zwaar en in de zomer ook best warm.. vandaar op zoek naar een wat lichter/luchtiger alternatief

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Ik heb die zilveroranje ook een poos gehad. Qua kwaliteit niet slecht en de pasvorm was prima voor hete dagen. Maar hij was wel zo statisch als de pest :+