[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:02

Ik ben zo zenuwachtig naar dat cognac bandje. Heb het nog niet kunnen vinden op internet in combinatie met een bruine cap. Enkel beige.
Het kan of heel erg mooi gaan worden of foeilelijk :=

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:19

Queelens schreef:
mzara schreef:
Hallo,
stille meelezer komt even binnenvallen ;).
Ik heb een tijdje geleden een jasje kunnen scoren bij de vero moda. Heel mooi donkergrijs met krijtstreep. alleen wil ik er nog 2 knopen bij laten zetten en de mouwen laten verlengen. Dan zou die perfect zijn voor wedstrijden. Behalve dat ie best kort is. omdat het natuurlijk een gewoon jasje is. Ik weet dat zo kort bij dressuur niet mag. volgens mij wel bij springen maar ik vind wat langer wel mooier.

is er een manier om hem langer te (laten) maken? of zijn er meer mensen die met een kort jasje rijden en het prima vinden?

ik zal kijken of ik van het weekend een foto kan plaatsen

Wat is jouw interpretatie van kort? :D

Ze moeten net een stukje over je kont vallen geloof ik, dan is het goed.

volgens mij valt ie net over het stukje van je broek waar je je riem doorheen doet. maargoed dan ligt het ook nog aan wat voor broek je hebt. Ik moet van het weekend nog een kijken dan.
Hij valt in ieder geval niet een heel stuk over mijn kont. dus ik hoop dat dat op te lossen is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:43

kamsel schreef:
Volgens mij voldoen de merken die jij noemt als Samenhield en Kep ook aan de EN1384. Zoals je het nu hebt omschreven lijkt het net of deze daar niet aan voldoen.

De oude modelen van Samshield, Kep, Charles Owen, maar ook alle goedkope merken enzo voldeden daar inderdaad aan. Maar nieuw gemaakte caps krijgen het label En1384 niet meer. Dat keurmerk is opgeschort. De meeste produceren wel nog caps onder de andere bekende en internationale keurmerken. ATSM en PAS. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de site van Kep: http://www.kepitalia.it/ENG/KepItalia_h ... sp?M=21045
In veel europese landen hebben sportbonden het VG1 keurmerk of die van PAS/ATSM ´geadopteerd´ voorlopig. Maar de knhs niet.

Ik weet dat het best ingewikkeld is. Maar voor nu is het verstandig om echt in je cap te controleren of er CE EN1384 Label inzit. Zo niet, niet kopen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:42

Oe klinkt wel heel chique hoor bruine cap KEP met cognac biesje, benieuwd nr het eindrestulaat. En hoe ziet je set er verder uit?

Mijn trainingslaarzen geven het na vier jaar echt op. Omdat ik mijn wedstrijdlaarzen niet geweldig vind en toch weer graag zwart wil ben ik vanplan mijn bruine wedstrijdlaarzen straks voor training te gaan gebruiken en nieuwe laarzen aan te laten meten.
Ik heb lipicas gehad en petries maar beide laarzen waren eigenlijk niet mooi aangemeten en daardoor niet zoals verwacht. Vind het dus nu wel spannend om nieuwe laarzen aan te meten, welke merken hebben jullie?

via petrie site gekeken hoe ik ze zou willen, twee modellen vind ik mooi. Dan wordt het of helemaal lak, of deel croco lak.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:51

@alice13 ik vind persoonlijk Parlanti's de mooiste laarzen! Hangt alleen wel een prijskaartje aan.. helemaal als je ze op maat wil hebben..

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:00

Ik heb de Petrie Sublime in geheel lak op maat laten maken, ben er super tevreden mee.
Wel wat moeten afzien tijdens het inrijden/lopen, maar ze zitten prachtig.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:33

ken ik niet ga ik eens op zoeken.
De neros zijn ook mooi maar vind ik meer spring laarzen en ik ben echt een dressuur trut hahaha...
konigs (als ik het goed schrijf) vind ik echt super gaaf maar zijn heel hard hoor ik van mensen en ik heb hele gevoelige huid en snel blaren.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:36

Kaula goed om te horen! heb je een foto? Is wel een van de twee modellen waar ik op uit kwam namelijk O:)

Waar ik mee zit, is dat ik echte ballon kuiten heb: smalle enkels en een hoge volle kuit. Ik ben niet groot 165 cm en weeg 70 kg klein dikkertje Ik wil niet dat laarzen mn ballonen accentueren. Ik heb mn broek en jasje al goed uitgezocht en mn laarzen moeten daar bij passen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:10

Dit zijn mijn laarzen:

Afbeelding

En een 'aan' foto, is alleen niet heel duidelijk.
https://www.flickr.com/gp/46495305@N00/h7v94L

Ik ben ook de gelukkige eigenaar van een stel varkenspootjes :Y) , maar vindt deze laarzen evengoed er heel mooi bij staan.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:31

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:58

Dat 2e model vind ik erg mooi! Dat worden mijn volgende laarzen ook, maar dan van lipica.
Zelf heb ik wel goede ervaringen met lipica (ik ga wel altijd maar de fabriek).

Een foto van mijn set hmm ik ga eens kijken of ik die kan vinden op mijn telefoon :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:09

Ik heb het bovenste model van lipica, die waren te lang aan de achterkant, waardoor ik gewoon een wond kreeg in mn knie holte. En GIGA BALLON kuit maakte het voor mij geen geslaagde laars denk. (tijdens aanschaf woog ik wel 5 a 8 kg meer dan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:14

Alice13 schreef:
ken ik niet ga ik eens op zoeken.
De neros zijn ook mooi maar vind ik meer spring laarzen en ik ben echt een dressuur trut hahaha...
konigs (als ik het goed schrijf) vind ik echt super gaaf maar zijn heel hard hoor ik van mensen en ik heb hele gevoelige huid en snel blaren.

Konigs zijn enkel aan de buitenkant hard. Aan de binnenkant heerlijk zacht. Ik vind het net slofjes. Heb 2 paar en nooit in hoeven lopen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:31

Oké misschien dan ook nog een optie!! Gaan we weer opzoek hihi.
Thanks

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:32

Van de Niro heb je ook prachtige dressuurlaarzen hoor.
Lipica raad ik iedereen af.Heb al jaren laarzen van ze,maar de service is bijzonder slecht geworden.
Mijn laarzen van 7 maanden oud begonnen te scheuren en volgens hun lag het aan mijn onderhoud.
Waren uitgedroogd.Rare plaats voor scheuren en ik zorgde er prima voor.
Nu een paar Petries besteld,hopelijk kan ik ze ingereden krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:36

Ben benieuwd Amber. Zullen ze nog zo stug zijn als jaren geleden?

Ik moet binnenkort ook nieuwe. Ga niet weer voor Konigs, dat is me echt te gek geld. Ik denk dat ik voor De Niro ga... moeilijk!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:04

Oke even op internet gesnuffeld idd Deniro heeft wel mooie dressuurlaarzen maar dealers zijn echt ontzettend ver uit de buurt.
Konigs zijn me echt te duur haha.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:37

derby heeft ook erg mooie laarzen. Vind de croco lekkers van LL erg mooi !

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:03

Ik heb ze gepast Vonneke en ze lijken minder stug.
Vroeger liet ik ze altijd vollopen met lauw water en daarna een dagje dragen.
Dan duurde het een maand voor ik ze ingereden had met om de dag dragen en een paard of 8 rijden.
Dat was nog kalfsleer ook,ik hou mijn hart vast nu!Haha!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:36

Ik heb even gezocht terug in dit topic en heb nog een oude foto kunnen vinden :P
Afbeelding

Niet correct qua kleur maar geeft wel een indruk. Die cap die ik daar op heb is mij nu te groot dus komt de KEP voor in de plaats. Hoofdstel heb ik nog wel maar rijd nu eigenlijk alleen nog maar met lage neusriem en die is niet bruin :P

Dit is mijn andere set:
Afbeelding

Dat is de reden waarom ik een cognac bandje heb genomen. Dan past het misschien leuk bij deze laarzen (en dekje) als ik mijn bruine jas erbij aan doe. Maar dat zie ik tegen die tijd wel of dat mode-technisch kan. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:06

Ik vind dat witte dek juist wel mooi Marieke :))

Ik moet even bedenken wat ik volgende wedstrijd aantrek. Heb namelijk eigenlijk bruin tuig op wedstrijd, maar ik heb nog geen bruine lage neusriem. Paard dr huid vind een hoge neusriem niet zo prettig :=

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:16

Is je hoofdstel verder bruin of zwart?
Vriendin van me rijdt met een bruin zadel en zwart hoofdstel en dat valt echt totaal niet op. Gewoon de zwarte neusriem pakken!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:17

Anders zwart tuig doen, dat heb je ook gewoon nog toch?
En voor de volgende keer een bruine lage neusriem kopen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:18

Gave sets!

Bijna iedereen heeft hier wel meer dan 1 set geloof ik?

Nies, is je set heel donker want dan zie je soms maar weinig verschil en zou je misschien niet direct een bruin hoofdstel aan te schaffen

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:19

Heb er maar 2 hoor. Zou opzich nog wel donkerblauw willen maar vind het goed zo. :+