[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Hier was het van de week nog -2, maar woensdag zie ik >12 graden :+

Denk voor de nacht nog wel iets op en overdag kan het wel af

ApplePapple

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Hier stonden ze gisteren (beiden geschoren) nog prima onder 300 gram en 1 met hals van 50 gram.
Stond gisteren nog best een guur windje hier.

Denk dat ik van de week voor een katoenetje bij de één en de ander eczeem deken ga. Vraag ik aan de staleigenaar of die in de avond weer regendeken erover wil doen ivm de kou

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Ik heb mel met alle sneeuw enzo onder 200 grams gehad zonder hals, daar is ze heel comfortabel mee geweest. Nu het dooit heb ik in eerste instantie 100 grams opgedaan omdat de grond nog zo bevroren is en de sneeuw er even over doet om allemaal te smelten.

Wanneer de grond ontdooid is gaat ze naar 0 gram of bloot (0 gram bij erge regen)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

Hij stond geschoren onder 200 grams met hals, zaterdag na het rijden de 100 grams liner ertussenuit gehaald.
Hals is maar 100 volgens mij.
Als het nog veel warmer wordt, ga ik naar nulgrams met halve hals als er veel regen wordt verwacht en anders de Sunshower voor als het droog blijft.
En mogelijk woensdagmiddag een poosje bloot als het echt zo warm wordt, dan ben ik ook vrij, dus dan kan ik het zelf regelen indien nodig.
24/7 buiten, dus in de nachten sowieso nog wat op en waar er veel regen wordt verwacht ook minimaal met halve hals tegen inregenen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

De mijne staat nog steeds onder 200gr met hals. Ongeschoren, maar 24/7 buiten en best een koukleum. Het waait hier ook enorm, dan heeft ze het echt niet snel te warm. Ondanks dat ze altijd uit de wind en regen kunnen staan, doen ze dat niet altijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Sosha schreef:
De mijne staat nog steeds onder 200gr met hals. Ongeschoren, maar 24/7 buiten en best een koukleum. Het waait hier ook enorm, dan heeft ze het echt niet snel te warm. Ondanks dat ze altijd uit de wind en regen kunnen staan, doen ze dat niet altijd.

Hier dan officieel 150 gram (bucas smartex of therapy medium) maar die heeft zelf altijd op vanaf zon 10/11/12 graden. Afhankelijk van regen en wind. Hier idd ook flinke wind waardoor het nog wel stuk frisser is. Zij staat dan wrl s nachts 'binnen' maar in een buitenbox met 3 open wanden. Alleen de achterkant is dicht en helaas is de koude oosten wind altijd precies haar box in. Maar ook wel fijn dat ik me nog geen zorgen hoef te maken dat ze het te warm heeft :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

Ik vind het heel lastig. Mijn ongeschoren merrie heeft het snel warm, staat sinds dit weekend met alleen een regendeken. Nou zou afdoen voor woensdag en donderdag ewn logische oplossing zijn.. ware het niet dat de wei een blubberzooi is en mijn paard dan echt heel goor en nat wordt en ik haar niet kan wassen en drogen donderdag. Heb nog ergens een vliegendeken met dunne regenliner, denk dat ik die op ga leggen.Een vies kroketje is niet zo erg maar heb niets aan een nat kroketje :+ .

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Het is hier 9 graden nu maar met de wind zegt de gevoelstemperatuur 3 graden. Lastig dus. Mijn ongeschoren maar super kort in de vacht staat niks te warm onder 200. Morgen gaat de wind eruit en wil ik sowieso naar 100. woensdag is het 14 graden met zon dus dan gewoon af. Blijft lastig. Ik kan gelukkig 2x per dag voelen / wisselen of mijn moeder eventueel dus we houden het maar gewoon goed in de gaten.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Capriootje schreef:
Het is hier 9 graden nu maar met de wind zegt de gevoelstemperatuur 3 graden. Lastig dus. Mijn ongeschoren maar super kort in de vacht staat niks te warm onder 200. Morgen gaat de wind eruit en wil ik sowieso naar 100. woensdag is het 14 graden met zon dus dan gewoon af. Blijft lastig. Ik kan gelukkig 2x per dag voelen / wisselen of mijn moeder eventueel dus we houden het maar gewoon goed in de gaten.

Toch nu naar 100 gram gewisseld. Staat nu uit de wind en blijft redelijk warm vannacht ook.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:44

Gisteren hadden die van mij het wel warm, dus onder ongevoerde regendeken gezet.
Vanavond haal ik het eraf en dan doe ik morgenavond weer op denk ik.
Beide ongeschoren overigens.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:44

Mijn paard staat sinds zondagavond onder z'n 0 grams regendeken.
Stalgenoot haalt morgen loop van de ochtend z'n deken af als het daadwerkelijk windstil, warm en zonnig is.

Hij is in oktober geschoren maar heeft alweer wat haar verzameld.
Hij speelt de hele dag vrij wild in de paddock dus hij staat uberhaupt nooit warmer dan 300 gram ingepakt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:46

Het is nu windstil en 13 graden, voelt echt warm. Ik had net les en hij was daarna flink bezweet en schuim tussen de billen. Daarom heb ik hem na het rollen toch maar lekker bloot in de wei gezet. Doe ik vrijdag weer een (regen)deken op.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:40

Hier vanmorgen nog onder 0 gram met hals. Hals had een stalgenoot al af gedaan omdat ze hem erg warm vond. Heel lief! Toen ik er zelf was vond ik hem zonder hals gelukkig niet extreem warm meer, maar paard besloot in de natte longeerbak lekker dubbelzijdig te paneren dus hij heeft zelf besloten dat hij vandaag alvast zijn deken af zal houden en morgen ook. Ik denk dat die pas donderdagavond weer op gaat afhankelijk van de hoeveelheid regen die er vrijdag wel of niet valt. Ik ga met deze temperaturen ook de vliegendeken met waterdichte rug weer uit de kast halen denk ik. Zit alweer net op de grens nu met die dikke wintervacht.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:33

Die van mij heb ik vanmorgen gewisseld van 250 naar 50 gram, nog wel met hals maar die kan gelukkig morgen af *\o/*

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

Hier ook 1 onder 50 gram met hals vandaag overdag. Vannacht komt daar de eczeemdeken onder zodat morgen alleen ff de regendeken eraf gehaald hoeft te worden.
De ander staat nu onder 100 gram en zou morgen dan bloot kunnen.

Ik vind de rest van de week wel moeilijk, 12 graden vind ik toch weer net wat te fris voor een geschoren paard welke nog niet terug in haar vacht is geschoten. Wat doen jullie daarmee?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:54

Mijne is niet geschoren, maar doe vrijdag ook weer een 0 grams regendeken op. Wordt wat frisser, maar vooral als het daar dan bij gaat regenen kunnen ze gaan rillen en hij is nu net zo lekker weer op gewicht. Morgen en donderdag zijn voorlopig nog echt uitschieters qua temperatuur. Zal wel weer een maandje duren denk ik zo.