[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:19

Wauw die is echt heel erg mooi

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:20

Oe dat is zuur lorrete dat hij niet past. Hij kan ook niet aangepast worden?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:58

@lorette: ik zou je jasje gewoon laten vermaken en in laten nemen tot mt 36.
Dat kan prima hoor :)
Ik heb zelf meerdere rijjasjes in laten nemen en maat kleiner laten maken ivm te groot gekocht / en afvallen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:25

Jeamo bestaat niet meer ;) dus wel een uniek jasje :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:02

Hier moet helaas ook een stukje bij de mouwen aan. Met hangende armen gaat het wel, maar gebogen heb ik een stuk blote arm tussen jasje en handschoen. Ik heb apenarmen of zo. :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:12

Selfie laat nog even op zich wachten dames :+ te druk met klussen en andere zaken.... wordt vervolgd! #Gaatweerverdermetschilderen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:28

QueenE schreef:
Jeamo bestaat niet meer ;) dus wel een uniek jasje :P

Huh, waar heb je die informatie vandaan? Ze hebben toch nog gewoon een site waar je kan bestellen zo te zien.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:50

Ik werk bij een zaak die Jeamo verkocht, wij hebben een tijdje terug nog geprobeerd om een jasje te bestellen maar op geen manier contact meer kunnen krijgen helaas..

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:58

_Lorette_ schreef:
Hier moet helaas ook een stukje bij de mouwen aan. Met hangende armen gaat het wel, maar gebogen heb ik een stuk blote arm tussen jasje en handschoen. Ik heb apenarmen of zo. :')

Ik heb ook extreem lange armen. Mijn Horsea jasje wordt momenteel aangepast, wordt heel mooi <3 Er wordt een randje aan de mouwen gezet in dezelfde kleur als de kraag

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:06

Dat klinkt heel mooi! Ben benieuwd naar een foto als hij klaar is

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:08

Hier iemand enig idee hoe die korting nu zit bij Divoza? Wilde een nieuw wedstrijddekje bestellen maar zie nergens de 25% kortingscode staan

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:11

xWouter schreef:
Hier iemand enig idee hoe die korting nu zit bij Divoza? Wilde een nieuw wedstrijddekje bestellen maar zie nergens de 25% kortingscode staan

25BVDG15

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:28

Morgen heeft divoza weer 25% korting!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:36

_Lorette_ schreef:

Even naar een handige "Turk" gaan...(klinkt discriminerend, zo bedoel ik het absoluut niet)
Bij ons zit er een in het dorp die kleding vermaakt. Echt ideaal.

En als je bij je mouw kijkt zit er als het goed is een stukje stof omgeslagen naar binnen. Die halen ze dan naar buiten en maken ze aan de binnenkant er een stukje weer aan, zodat het niet opvalt.
(klinkt beetje lastig uitgelegd).
Maar ik zou je jasje niet maar zo weer verkopen, eerst maar eens kijken of iemand zo handig is die je dat kan aanpassen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:48

Lithya schreef:
Morgen heeft divoza weer 25% korting!!

op de webshop vandaag ook al ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:18

LiiNd_Y schreef:
op de webshop vandaag ook al ;)

Webshop loopt bij mij vast als ik moet betalen

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:34

Ik heb toevallig vandaag ook even profijt genomen van de 25% korting bij Divoza.
Naar de winkel geweest om een cap te kopen. Ging eigenlijk met mijn oog op een samshield shadow matt bruin, maar helaas past samenhield mij niet (56 te klein, 57 te groot). Charles owen stond me niet dus toen kwam ik tegen al mijn principes uit op een KEP (vond ze nooit zo mooi en duuurr..) Hij stond me eigenlijk toch best wel mooi en zit helemaal perfect en o zo fijn!
Nu moet ik nog 8-10 weken. Heb een bruine matte besteld met cognac bandje, ben heel benieuwd vooral naar dat bandje. Bij Divoza vertelde ze dat de kleur nog wel eens kan verschillen bij die bandjes.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:43

Hallo,
stille meelezer komt even binnenvallen ;).
Ik heb een tijdje geleden een jasje kunnen scoren bij de vero moda. Heel mooi donkergrijs met krijtstreep. alleen wil ik er nog 2 knopen bij laten zetten en de mouwen laten verlengen. Dan zou die perfect zijn voor wedstrijden. Behalve dat ie best kort is. omdat het natuurlijk een gewoon jasje is. Ik weet dat zo kort bij dressuur niet mag. volgens mij wel bij springen maar ik vind wat langer wel mooier.

is er een manier om hem langer te (laten) maken? of zijn er meer mensen die met een kort jasje rijden en het prima vinden?

ik zal kijken of ik van het weekend een foto kan plaatsen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:55

Voor iedereen die nu een nieuwe cap koopt quote ik mezelf nog even met wat aanvullingen.

Citaat:
Geen enkele cap voldoet nu nog aan de nieuwe norm. Die norm is namelijk nog niet geschreven. In nederland was de norm altijd EN1384. Deze is ook als enige opgenomen in het disciplinereglement. Helaas is dit keurmerk verlopen. Dat betekend dat nieuw gemaakte caps dit keurmerk niet meer bevatten. Met deze caps (zonder het label aan de binnenkant), mag je dus ook niet starten. (Je cap is nog gewoon wel veilig trouwens)

Samshield, Kep en nog een paar merken voldoen aan een ander keurmerk eis. Namelijk die van PAS015 of/en ASTM F1163. Die laatste is een amerikaans keurmerk. PAS015 wordt in een aantel eu landen gebruikt, waaronder engeland. De verwachting is dat PAS wel eens de nieuwe standaard gaat worden. Maar dat is nu nog niet. Inmiddels is er een overgangskeurmerk in gebruik. Dit keurmerk bevat de tekst CE VG1 01.040 2014-12. Ze worden soms ook beschreven als KiteMark/ICMark En1384. In het logo staat echter altijd VG1. De VG1 is een interim-specificatie ontwikkeld om een consistente benadering van de CE-markering te vergemakkelijken. Het is niet de nieuwe EU-norm die momenteel in de ontwerpfase. VG1 keurmerken zijn niet erkend door de KNHS!

Dit betekend dat je officieel alleen nog mag starten met een Cap met En1384 keurmerk, dit is zo ook nog steeds opgenomen in de reglementen. Dus zelfs al koop je een dure cap... Zonder dat label mag je er niet mee starten. Kijk dus gewoon goed uit met wat je koopt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:01

Volgens mij voldoen de merken die jij noemt als Samenhield en Kep ook aan de EN1384. Zoals je het nu hebt omschreven lijkt het net of deze daar niet aan voldoen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:50

Queelens schreef:
Ik heb toevallig vandaag ook even profijt genomen van de 25% korting bij Divoza.
Naar de winkel geweest om een cap te kopen. Ging eigenlijk met mijn oog op een samshield shadow matt bruin, maar helaas past samenhield mij niet (56 te klein, 57 te groot). Charles owen stond me niet dus toen kwam ik tegen al mijn principes uit op een KEP (vond ze nooit zo mooi en duuurr..) Hij stond me eigenlijk toch best wel mooi en zit helemaal perfect en o zo fijn!
Nu moet ik nog 8-10 weken. Heb een bruine matte besteld met cognac bandje, ben heel benieuwd vooral naar dat bandje. Bij Divoza vertelde ze dat de kleur nog wel eens kan verschillen bij die bandjes.

Kan je bij divoza ook een kep kopen op bestelling :oo met die 25% korting actie?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:00

BertBaley schreef:
Queelens schreef:

Kan je bij divoza ook een kep kopen op bestelling :oo met die 25% korting actie?

Ja, althans mij is het gelukt. *\o/*
Maar ik heb gewoon een simpele bruine met cognac bandje dus geen gekke specifieke/persoonlijke dingen die ze sowieso zouden moeten bestellen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:03

Zoals ze mij vandaag bij divoza vertelde doet alleen Charlos Owen er op het moment zeker aan. Omdat die toen de tijd al gekeurd etc waren. Dat blijkt bij Samshield en KEP nog niet het geval te zijn. Enkel zijn de L-schalen van samshield al volgens die normen maar de M blijkbaar nog niet. en verwacht dat KEP ook gewoon toegestaan/goed wordt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:07

mzara schreef:
Hallo,
stille meelezer komt even binnenvallen ;).
Ik heb een tijdje geleden een jasje kunnen scoren bij de vero moda. Heel mooi donkergrijs met krijtstreep. alleen wil ik er nog 2 knopen bij laten zetten en de mouwen laten verlengen. Dan zou die perfect zijn voor wedstrijden. Behalve dat ie best kort is. omdat het natuurlijk een gewoon jasje is. Ik weet dat zo kort bij dressuur niet mag. volgens mij wel bij springen maar ik vind wat langer wel mooier.

is er een manier om hem langer te (laten) maken? of zijn er meer mensen die met een kort jasje rijden en het prima vinden?

ik zal kijken of ik van het weekend een foto kan plaatsen

Wat is jouw interpretatie van kort? :D
Ze moeten net een stukje over je kont vallen geloof ik, dan is het goed.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:01

Ben heel benieuwd dan, Marieke!