[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:45

snorkel1986 schreef:
Een oude deken gebruiken... ( of ben ik de enige die een aantal ringen en sluitingen van oude dekens af haalt) :=

Ik heb echt drie oude, kapotgescheurde dekens (van voormalige stalgenootjes die ze weg wilden gooien) puur voor lapjes en onderdelen :+ nog maar 1x gebruikt maar het is toch fijn om dan achter de hand te hebben

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:59

Sintara schreef:
snorkel1986 schreef:
Een oude deken gebruiken... ( of ben ik de enige die een aantal ringen en sluitingen van oude dekens af haalt) :=

Ik heb echt drie oude, kapotgescheurde dekens (van voormalige stalgenootjes die ze weg wilden gooien) puur voor lapjes en onderdelen :+ nog maar 1x gebruikt maar het is toch fijn om dan achter de hand te hebben

Ik bewaar er geen 3 denk ik maar wel onderdelen en zeker 1 oude deken compleet

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 13:37

Bij mij gaan de horseware dekens langer mee dan de paarden de laatste jaren #) dus heb de dekens elke keer verkocht als ik weer een andere maat nodig had.
Heb wel nog een berg onverwoestbare Rambo protectors die hun beste tijd gezien hebben, daar maar wat af halen dan.

Samantha89

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:40

Ik heb de 0 grams Rhino terug gestuurd. Ik heb de 100 grams Rhino nog even opgemeten vanaf de naad van de schoft tot de naad van de staartflap, en dan meet ik gewoon 170cm. Dus blijkbaar vallen de Rhino dekens ook langer. De 0 grams zat exact hetzelfde als de 100 grams, en de 0 grams had ik alleen gepast en weer terug in de verpakking gedaan, dus vandaar dat ik die gelukkig nog terug kon sturen. Nu toch even goed verzinnen wat ik ga doen. Het liefst wil ik de dekens voor koop in een winkel opmeten ofzo B-) maar voorzover ik kan vinden is hypostore de enige fysieke winkel die Rhino dekens verkoopt. Wat ook nog zou kunnen is bij de epplejeck de amigo met voorsluiting opmeten. Maar geen idee of de amigo hetzelfde valt qua lengte.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:40

Amigo Hero valt naar mijn idee klein, die heb ik vaak een maat groter dan mijn Rambo dekens. Hoe zich dat met Rhino verhoudt durf ik dan weer niet helemaal te zeggen…

Ik heb op mijn vorige paard een keer een gebruikte Rhino plus gekocht en gepast en die viel toen korter dan de Rambo die hij had, en voor hem te kort, maar ik heb geen idee of dat bij alle Rhino’s zo is.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:09

De amigo hero valt sowieso al af, omdat die geen v sluiting heeft. Ik bedoel dan ook echt de amigo bravo dekens met v sluiting.
Vroeger(lang geleden :') ) toen epplejeck Rotterdam nog hyporama was en toen hyporama net overgenomen was hingen de dekens altijd heel mooi uitgestald en hadden ze naar mijn idee ook meer verschillende dekens, waaronder dus ook Rhino en Rambo. Voor mijn gevoel is dat echt stukken minder geworden qua hoeveelheid verschillende merken dekens. Maar dat kan ook aan mij liggen en misschien ook per filiaal verschillend.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:12

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben opzoek naar een soort Summer series, dus vliegendeken met regendeken in één. De Horseware summer series past niet goed, die is te krap. De Rhino winterdeken met V-sluiting zit haar wel perfect. Hebben jullie andere suggesties?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:17

De lemieux kudos

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:29

Wat is een fijne vliegendeken voor een brede pony? Ze heeft ondermaat 185 en is heel breed in haar borst. En een grove hals.
Afgelopen zomer was ze een enorme vliegen magneet namelijk.Afbeelding
Afbeelding

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 15:59

Vraagje voor de Rhino kenners. Ik was net in de hypostore om de dekens qua bovenlengte op te meten. En inderdaad de dekens zijn gemiddeld 10 cm langer. Dus voor paard en pony zouden dan de 1.55 en 1.25 moeten passen. Maar nu hadden 3 dekens, 2 0 grams en 1 100 grams, een naad ongeveer 15 cm vanaf de onderkant gemeten, over de gehele lengte van de deken. Rhino stond/staat er toch om bekend dat hun de dekens uit 1 lap stof halen en dus niet met naden werken? Het was ook 1 naad, en niet een dubbele naad wat je dus bij een hoop dekens ziet wat de overgang is van bovenkant waar de voering zit en onderkant waar geen voering zit. Ik vond dit zo raar, in de winkel zeiden ze dat Rhino misschien iets heeft aangepast vernieuwd. Maar ik durfde dit dus niet aan omdat de naad door en door was gestikt, dus ook door die waterdichte laag onder de buitenlaag. Ik durfde het dus niet aan om ze mee te nemen. De huidige Rhino die hij op heeft heeft die naad niet, en die 0 Grams die ik terug gestuurd had had die naad ook niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:27

Afbeelding

Bedoel je die lijn die je hier ziet?

Apart, mijn Rhino Plus Lite van een paar jaar terug heeft dat inderdaad niet, maar ook de Hexstop die ik eind 2025 kocht heeft het niet. Misschien kun je naar die laatste kijken? Gelijk een stevig stofje.

Al heeft die trouwens weer 2 gekke stiknaadjes op de bil. Was daar ook wat huiverig voor maar het lekt helemaal niet. Dus wellicht dat die naden aan de onderzijde ook echt niet lekken. Zou het te maken hebben met de vulling ofzo? Dat ze het daar dicht gestikt hebben zodat de vulling niet zo laag kan komen en dus beter droog blijft? Geen idee hoor, gewoon een hersenspinsel.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:37

Ja die naad ja! Bij een 100 grams deken zou ik het nog begrijpen, maar de 0 grams had het dus ook en daar hoeft in principe geen vulling op zijn plek gehouden te worden.
Ik vind het zo raar. En ook gewoon echt door en door gestikt. En ik durfde het risico niet te nemen, aangezien het om 3 dekens ging van bij elkaar 450 euro. Zou je net zien dat ze daar dus wel gaan lekken, dan is het sorry mevrouw maar op naden geen we geen garantie met niet doorlekken.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 17:44

Ik zat even op marktplaats te kijken en toevallig vond ik daar een deken waarop je het goed kunt zien welke naad ik bedoel. En toevallig is deze deken een 0 gram. Heb er even screenshots van gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals ik snap echt de functie niet van deze enkele naad. En het ziet er ook niet uit alsof de stof op was ofzo, de dekens waren echt 1 geheel en dan een random naad :?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 17:54

IwanLuver schreef:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben opzoek naar een soort Summer series, dus vliegendeken met regendeken in één. De Horseware summer series past niet goed, die is te krap. De Rhino winterdeken met V-sluiting zit haar wel perfect. Hebben jullie andere suggesties?

Ik heb zelf dit op de "gok" gekocht een amigo evolution 3 in 1 idd ivm vliegendeken magneet en warmbloedig paard dus zo dra de temp omhoog gaat kunnen we hem testen.. maar meer studie had ik er niet van gemaakt :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 19:20

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 12:49

Wat gaan jullie komende week doen met de dekens?
Hier overdag +/- 11 graden en staat hele dag buiten. Paard is snel warm en geschoren.

Ben bang dat zelfs 0 grams te warm is :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:02

Als het regent en de zon niet schijnt is een 0 grams hier prima voor de teddybeer. Met droog en zon gaat de deken af. Is een beetje aankijken. Probeer weer met stalgenoten te regelen dat 's ochtends de dekens afgehaald worden en ik ze einde dag weer opgooi op warme dagen met koude/natte nachten.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:59

Hier gaan de dekens af. Beide ongeschoren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:27

Saaams schreef:
Hier overdag +/- 11 graden en staat hele dag buiten. Paard is snel warm en geschoren.

Hier wordt het woensdag zelfs 18 graden. Hij staat nu onder 100 gram, maar doe morgen een 0 grams regendeken op. Denk dat het wel mee zal vallen met hoe warm het voelt, ook al is het 18 graden. De aarde is nog koud en het is nog best vroeg donker met de nodige afkoeling. Voelt heel anders dan in de zomer of het najaar. Hij staat dag en nacht buiten, dus laat die nog wel op voorlopig.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:51

Saaams schreef:

Ik heb een sun shower net gekocht voor dit soort dagen . Denk dat hij ook paar dagen bloot kan en wellicht afwisselen met de sun.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 19:06

viphorse schreef:
Saaams schreef:

Ik heb een sun shower net gekocht voor dit soort dagen . Denk dat hij ook paar dagen bloot kan en wellicht afwisselen met de sun.

Same!
Overdag zonder en dan in de nacht en ochtend de sun shower op.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 21:48

Hier staat de knollie al een paar dagen met 0 want het is overdag 11 of 12 graden. Bij ons op stal is het soms lastig inschatten of ze buiten gaan of niet (met veel regen blijven ze binnen, snachts altijd binnen) dus zolang het nat blijft zorg ik er altijd voor dat er íets op ligt en dat er een hals of wug aan zit zodat het niet inregent. Overmorgen gaat hij helemaal af omdat het woensdag 17 graden en volle zon wordt. Donderdag is nog een twijfelgeval, dus of ik ga 's avonds om de 0 opnieuw op te leggen, of overdag mocht het toch regenen. Momenteel is het 50% kans. 't Is wat met die dekens :')

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:40

Ik vond het ook lastig. Hier stonden ze (volledig geschoren) echt te koken onder 300 gram + hals. Daarom nu weer 200 opgelegd. Daar past geen hals op dus even zien hoe dat gaat met eventuele regen. Woensdag gaan ze zonder deken en daarna kijk ik wel weer verder.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:58

Hier geschoren onder regendeken met hals en 100gr liner.
Gisteren was de 200 echt veel te warm en 50 gram weer net te koud.
Een hele uitdaging deze dagen ;-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

Ongeschoren gisteren teruggezet van 100 naar 50. M'n ongeschoren pony van 50 naar bloot. Die krijgt vanavond wel een 0 grams op ivm de regen weer. Als t droog is gaan ze (iig overdag) bloot