Protestactie verplichten helm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:08

Volgens mij hebben ze in Ermelo alleen ontzag voor mensen van het kaliber Spong, Hammerstein, Moszkovic, Anker etc etc ......... Knipoog
Het bestuur zal zich dan toch wel eerst even achter de oren krabben over de kosten die ze moeten gaan maken om het besluit juridisch te gaan verdedigen..............
Die kosten moeten door de leden worden betaald uiteindelijk...........

Heeft één van die lui niet toevallig een dressuurijdende dochter / zus / tante / vriendind of vage kennis ????

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:39

Ik niet, maar: als je rechtsgelijkheid wilt dan gaat iedereen vanaf NU met een helm rijden! Dat wordt de uitkomst en ik vraag mij af of dat is wat jij wilt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:43

amondi schreef:
Ik niet, maar: als je rechtsgelijkheid wilt dan gaat iedereen vanaf NU met een helm rijden! Dat wordt de uitkomst en ik vraag mij af of dat is wat jij wilt.

Zeker stuur ik daar op aan.......

Dacht je dat de kans reëel was dat buitenlandse amazones op Indoor Brabant komen rijden met zo'n ding op?

Dat gaat wel heel ver.
Daarom moeten we er op aan sturen dat Coby, Anky, Edward en alle prominenten ook maar met een helm moeten rijden.

Misschien dat die groep dan ook eens wakker wordt..........

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:51

Okee, dan ga ik mee. Persoonlijk( heel persoonlijk) heb ik er wel vrede mee dat dochterlief haar helm draagt ookal vinden wij samen de hoed mooier en het geeft status. Als het nat is draagt ze toch al geen hoedje want dat is zonde.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:29

Zou je er ook vrede mee kunnen hebben als je dochter op 18 jarige leeftijd besluit om in de Z met een hoedje te rijden?

In weer en wind Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:32

Dat wordt ze in februari, maar ja, op haar eigen paard en niet in de regen.
Dan dus niet voor de veiligheid maar zuiver voor de wol en zijde.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:52

Het woord status, vind ik persoonlijk niet zo, wat voor een status heeft het om met je hoedje in de B 135 punten te rijden, zo vind ik het woord allure veel passender.

"Je haalt met de afschaffing van de dressuurhoed toch de allure van de dressuursport af."

trouwens kinderen met een hoedje op vind ik dus wel onverantwoord.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:53

Dus volgend jaar hopenlijk niet al te veel slecht weer want dan rijdt ze met helm..

Concoursweersverwachting voor 2005 en verder: altijd goed want dan rijd je met een hoed Haha!

Ik heb in de stromende regen met hoed gereden en hij ziet er nog keurig uit.
Mag ook wel want het is een echt Nederlands produkt !!!

WWWiske in deze regio zie je alleen in de Z af en toe een kind met een hoed...valt dus wel mee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:56

CGJ12 schreef:
Juridisch is hier wellicht wel iets uit te halen.
Eén verzekeraar neemt nu juist die helmplicht op voor een "bepaalde groep" ruiters.
Met die rechtsongelijkheid maken we juridisch volgens mij de grootste kans.

Juist, dat is ook het enige wat er tegenin te brengen is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:04

Gerrie schreef:
Dus volgend jaar hopenlijk niet al te veel slecht weer want dan rijdt ze met helm..

Concoursweersverwachting voor 2005 en verder: altijd goed want dan rijd je met een hoed Haha!

Ik heb in de stromende regen met hoed gereden en hij ziet er nog keurig uit.
Mag ook wel want het is een echt Nederlands produkt !!!

WWWiske in deze regio zie je alleen in de Z af en toe een kind met een hoed...valt dus wel mee Lachen

nop, volgend jaar zal met helm rijden: ze gaat dan haar 3,5 jarige in de L1 starten en idd is dat bij ons, not done met hoedje.
De status(WWWISKE) begint hier pas bij Z!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:21

Ja status, status, ik vind het woord zo'n negatieve klank hebben, ik rijd echt niet met hoed vanwege status, ik vind het allure hebben, 't is frivool.

Status heeft in mijn opinie meer iets te maken met gefakte "aanzien" d.m.v. dure auto's en zo proberen een hoger maatschappelijk aanzien te krijgen o.i.d.

Paardrijden kost gemiddeld gezien al wat meer dan je kind op voetballen doen, dat heeft blijkbaar voor de gemiddelde nederlander al een bep. status.
Hoe kan je dan van status spreken als je met een hoedje rijd? de Pikeur GPA die je straks in bosjes zal zien rondrijden, is duurder dan een vilten hoed, als het over geld gaat, dan heeft die GPA straks meer status dan die hoed.

Wat kost een paard, een trailer, een zadel en een goede rijbroek en rijjasje wel niet, dan is die hoed echt niet duur, maar ik als eenzame zuiderling tussen al die noorderlingen zal er wel een andere interpretatie van hebben, Verward laten we dus maar niet over dat ene woord in discussie treden Pling

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:31

Het hoedje geeft aan ( bij ons in de regio) dat je behoort tot de selecte klasse van de minstens Z rijders, het Z rijden is de status, het hoedje het is slecht een symbool van het behalen van die status.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:39

amondi schreef:
Het hoedje geeft aan ( bij ons in de regio) dat je behoort tot de selecte klasse van de minstens Z rijders, het Z rijden is de status, het hoedje het is slecht een symbool van het behalen van die status.

Bij ons in de regio niet.

Weet je wat pas status is? Meedoen aan de OS met een klaargestoomd paard en een trouwe trainer, dat is pas status.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:41

wie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:11

ok anyway.....

Zijn er mensen die bijv naar de ledenraadsvergadering van hun regionale bond gaan? Die van overijssel waar ik onder val is op 15 november, dan ben ik jammer genoeg niet in NL.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:12

amondi schreef:

Het geeft idd niets aan over je kwaliteiten, ik heb de Z dan wel behaald en rijd met hoedje, maar vorige wedstrijd had ik toch maar 174 punten, terwijl mijn rubriekgenoot met cap wel een wp scoorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:18

anyway, wat kunnen we nu binnen de reglementen doen om deze beslissing tegen te houden?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:21

je moet ze hier ook goed bij de les houden zeg...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:25

Volgens mij kun je namelijk je het beste NU richten op hoe of wat je de 2e beslissing (Z t/m ZZ-zw) reglementair tegen kunt houden, voor je over advocaten ed begint. De beslissing t/m het M2 is namelijk al gemaakt, daar kun je als individueel lid even geen invloed meer op uitoefenen.

efficiëntie heet dat...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:36

De 'beslissing' t/m M2 mag dan wel door de KNHS naar buiten toe gebracht zijn, maar er zijn ook geluiden die stellen dat het nog niet juridisch getoetst is...

de 25e ben ik vrij dus ben ik in Westerbork op de regiovergadering

nu de andere regio's nog...

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:52

Ik heb nog steeds geen bericht terug, weet dus nog niet wanneer de grunnegse vergadering plaats vindt.. wordt vervolgd.

@ Zep: We gaan ook zeker het officiele pad bewandelen Ik stuur je effe een pb.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:31

Zep schreef:
De beslissing t/m het M2 is namelijk al gemaakt, daar kun je als individueel lid even geen invloed meer op uitoefenen.

Dat is nog maar de vraag natuurlijk.
Mocht er bij die wijziging een minimale procedurefout zijn gemaakt lijkt die regel ook wel een jaar uit te stellen denk ik........
Lijkt me de moeite waard om dat toch allemaal even uit te vlooien.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:03

Heeft iemand het huishoudelijk reglement van de KNHS? Er zijn ALTIJD manieren om een genomen besluit aan te vechten!!!!! Het probleem is alleen dat je dan wel een meerderheid van stemmen nodig hebt Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:49

Ikke niet Haha!

maar ik weet wel dat Kelan de statuten al een poos geleden heeft aangevraagd...

nog niets van gehoord helaas Verdrietig

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:03

Ik ben t er niet mee eens.. als je Z of hoger rijd heb je vaak niet de makkelijkste en braafste paarden.. dan heb je vaak een paardje met een redelijke dosis PIT! dus dan is t juist wel belangrijk een cap te dragen.. en eigenlijk is een hoedje alleen show... en iedereen draagt toch een cap? wat maakt het dan uit? Verward
kuzziezzz mij