Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Janine1990 schreef:megasuus schreef:Hoi!
* Alleen invullen als je actief bent/ of bent geweest in de officiële dressuursport, mag ook als groom of voorlezer o.i.d zijn*
Voor het vak trendonderzoek van mijn opleiding communicatie doe ik onderzoek naar de nieuwe dressuurproeven van de KNHS. Zouden jullie hiervoor mijn enquête willen invullen? Dit duurt max 5-10 minuten en zou mij heel erg helpen!
http://www.survio.com/survey/d/N0R3L8P9Q5S8D5P1A
Ik probeer in te vullen. Echter vind ik de vraagstelling bij de voorkeursafbeeldingen een beetje vreemd.
Ik zie voor de klasse M de nieuwe proeven M2 staan en de oude proeven M1...
Maar misschien heeft u nog een suggestie hoe ik het kan aanpassen dat het wel logischer is?
Ik ben nog maar 25... De komende 50 jaar ben ik nog gewoon jij hoor
FriesWytske schreef:Staat nog een fout in. KNHS bekijkt de proeven niet elk jaar, maar elke 5 jaar. Zou er eerst voor zorgen dat je de juiste info in je vragen hebt. Want nu vind ik het er meer op lijken dat ie even snel in elkaar is gezet.
Janine1990 schreef:Alsjeblieft geen UIk ben nog maar 25... De komende 50 jaar ben ik nog gewoon jij hoor
![]()
Ik denk dat je beter eerst de proeven kan gaan lezen, voordat je met deze veranderingen komt. Wat je schetst is namelijk niet zo.
De lijn contragalop was een gebroken lijn 5 meter, is nu een gebroken lijn 8-10 of een halve volte. Na die halve volte moet je in 1 van de proeven een wissel door draf maken.
Halsstrekken wordt gewoon in elke proef t/m het Z1 gevraagd.
Het schouderbinnenwaarts wordt in het M1 nog steeds over 14 meter en een beetje gevraagd, pas in het M2 is het een hele lange zijde. In het M1 zit nog steeds geen kwart keertwending, die zit pas in het M2.
Hoe het beter kan? Ik zou als ik jou was alles per klasse benaderen. Ik rij M1, geen M2. Dus ik moet uitgaan van het M1... Hoe kan ik dan een voorkeur aangeven tussen een oude M1 proef en een nieuwe M2 proef? Zeker gezien mijn huidige paard nog niet 100% klaar is voor het M2...
Oh en inderdaad wat FriesWytske zegt... Vroeg ik me ook al af, maar dacht dat het nieuw was.
Janine1990 schreef:Alsjeblieft geen UIk ben nog maar 25... De komende 50 jaar ben ik nog gewoon jij hoor
![]()
Ik denk dat je beter eerst de proeven kan gaan lezen, voordat je met deze veranderingen komt. Wat je schetst is namelijk niet zo.
De lijn contragalop was een gebroken lijn 5 meter, is nu een gebroken lijn 8-10 of een halve volte. Na die halve volte moet je in 1 van de proeven een wissel door draf maken.
Het schouderbinnenwaarts wordt in het M1 nog steeds over 14 meter en een beetje gevraagd, pas in het M2 is het een hele lange zijde. In het M1 zit nog steeds geen kwart keertwending, die zit pas in het M2.
Hoe het beter kan? Ik zou als ik jou was alles per klasse benaderen. Ik rij M1, geen M2. Dus ik moet uitgaan van het M1... Hoe kan ik dan een voorkeur aangeven tussen een oude M1 proef en een nieuwe M2 proef? Zeker gezien mijn huidige paard nog niet 100% klaar is voor het M2...
Oh en inderdaad wat FriesWytske zegt... Vroeg ik me ook al af, maar dacht dat het nieuw was.
_Christine schreef:Janine1990 schreef:Alsjeblieft geen UIk ben nog maar 25... De komende 50 jaar ben ik nog gewoon jij hoor
![]()
Dit klopt ook niet.. Halsstrekken bijvoorbeeld wordt tm Z2 gevraagd.
megasuus schreef:FriesWytske schreef:Staat nog een fout in. KNHS bekijkt de proeven niet elk jaar, maar elke 5 jaar. Zou er eerst voor zorgen dat je de juiste info in je vragen hebt. Want nu vind ik het er meer op lijken dat ie even snel in elkaar is gezet.
Ze bekijken ze wel ieder jaar, maar alleen elke 5 jaar vinden er grote veranderingen in de proeven plaats Kleine veranderingen kunnen dus jaarlijks wel plaats vinden en zelfs al binnen een jaar, er zijn nu alweer veranderingen in de proeven sinds 1 april 2016 omdat er bijvoorbeeld fouten in zijn ontdekt!
FriesWytske schreef:Ze bekijken ze wel ieder jaar, maar alleen elke 5 jaar vinden er grote veranderingen in de proeven plaats Kleine veranderingen kunnen dus jaarlijks wel plaats vinden en zelfs al binnen een jaar, er zijn nu alweer veranderingen in de proeven sinds 1 april 2016 omdat er bijvoorbeeld fouten in zijn ontdekt!
![]()