Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:25

Zo, ik ben gisteravond begonnen, heb een 1.7kg levelII hoepel.
Vond het hartstikke leuk! Heb het 5 liedjes volgehouden. Mijn gevoelige ingewanden protesteerden wel, ik had nog een half uur het gevoel over te moeten geven :D Maar leuk was het wel! Je bent gewoon een beetje aan het dansen.
Het voelt wel wat beurs overal, ben benieuwd of ik blauwe plekken krijg.

Lieuwkje_90

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:16

Leuk topic! Zijn jullie allemaal begonnen met een simpele hoelahoep uit de kinderwinkel? :D Want ik wil er ook graag aan beginnen.. Weet alleen niet hoe.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:24

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:52

Van welke site had jij je 1.7 dan

Ik wil ook echt andere hahha

Netjes als je gelijk met die start zo lang vol houden

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:19

Oe forumster jij gaat het zwaar krijgen als je hem nu weer terug oppakt :P. De 3de keer deed bij mij het meeste pijn en ik liet er in het begin steeds 1 dag tussen want au au wat was ik beurs! En ik had de lvl 1 :P

Ik heb zondag heel voorzichtig 5 minuutjes gehoepeld. Het gaat nog geheel vlekkeloos maar je beweegt meer je lijf dan je weet dus na 5 minuten moest ik echt gaan liggen :(. Maar goed het is een begin :D. Voor ik het weet sta ik weer een uur te hoepelen. Hoop ik...

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:37

lienbono schreef:
Leuk topic! Zijn jullie allemaal begonnen met een simpele hoelahoep uit de kinderwinkel? :D Want ik wil er ook graag aan beginnen.. Weet alleen niet hoe.

Ik wel :j Ik heb een kinderhoepel.
Wel de grootste die ze hadden, dus hij is nog best groot. Ik vind het wel handig om daarmee te beginnen, om te kijken of ik het hoelahoepen volhoud. Omdat die maar 2 euro zijn en die echt professionele wel iets van 20 euro. Maar zo'n kinderhoepel gaat denk ik wel sneller kapot, en voor het echte sterkere spieren-effect is zo'n sportbay hoepel denk ik ook effectiever, omdat die zwaarder is. Maar om te beginnen (en volgens mij scheelt het ook in de blauwe plekken, correct me if I'm wrong) kan je prima met een kinderhoepel beginnen, is mijn ervaring tenminste.
Probleempje is alleen dat weinig kinderwinkels nu hoelahoeps verkopen, omdat het winter is. -O-
Maar als je nog wat hebt liggen of kunt krijgen - gewoon beginnen! In het begin vallen ze soms al snel, maar als je doorzet zul je merken dat het je steeds makkelijker afgaat en voor je het weet zit je rustig 10 minuten voor de tv te hoelahoepen!

p.s. als ze ze nog verkopen, koop sowieso de grootste en probeer er een zonder of met zo min mogelijk geluid. Ik mag nu vaak niet in de kamer hoelahoepen van mijn mede-gezinsleden omdat ze de tv dan niet kunnen horen. :o Dat is wel een nadeel aan die kinderhoepels.

Ik kan nu trouwens hoelahoepend op mijn knieën gaan zitten en weer opstaan. Het ziet er niet uit, maar ik vond het wel grappig. :')

@Monique - Respect dat jij al op 30 minuten aan allebei de kanten zit! *\o/*

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:52

@ speedy, jij bent echt de eerste die een kinderhoepel rond krijgt hoor. Ik heb het echt geprobeerd, maar dat lukte niet. Zelfs nu ik het met die van sportbay net zo lang kan als ik wil krijg ik die stomme kinderhoepel met geen mogelijkheid rond. Ze zijn duurder maar wel effectiever en omhoog te houden :D.
Vind het echt knap dat het jou lukt met zo een kinderhoepel!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:36

Hoe gaat het nu veder met je?
Is toch weer begin he

Ik wil dat ook ooit wel eens voor de gein proberen kinder hoepel eigelijk
Als niks is kan ik hem altijd aan me dochter geven

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:23

Ik heb nu ook een level III soft hoop! *\o/* Het verschil is duidelijk voelbaar, mijn spieren moet echt harder werken met die 600 gram verschil... :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:03

leonie87 schreef:
Oe forumster jij gaat het zwaar krijgen als je hem nu weer terug oppakt :P. De 3de keer deed bij mij het meeste pijn en ik liet er in het begin steeds 1 dag tussen want au au wat was ik beurs! En ik had de lvl 1 :P

Ik heb zondag heel voorzichtig 5 minuutjes gehoepeld. Het gaat nog geheel vlekkeloos maar je beweegt meer je lijf dan je weet dus na 5 minuten moest ik echt gaan liggen :(. Maar goed het is een begin :D. Voor ik het weet sta ik weer een uur te hoepelen. Hoop ik...

Ja, ik bedacht me ook dat ik maar een avondje moest overslaan :D
Vanavond wilde ik het weer proberen maar voel nog wel beurs, dus wordt leuk.
Gelukkig heb ik een rare tic, en dat is dat ik het lekker vind om over blauwe plekken te wrijven :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:56

Haha forumster. Ben benieuwd hoe lang het bij jou duurt voor je gewend bent. Is toch iets heftiger lijkt me.

Het gaat wel monique. Langzaam aan vooruitgang. Heel langzaam :(

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:21

Na beter langzaam dan niets natuurlijk

Denk dat ik me eigen deze maand en nieuwe hoepe kadoo doe ja alleen ff kijken of er de soft of die andere word

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 21:11

F_Orumster schreef:
Nee, die hoepels zijn te klein, zo hard kunnen we niet. Enkele posts terug zie je de hoepel die ik heb besteld, op die website zijn ze in de aanbieding momenteel. Er loopt ook een topic [RUI] Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Dat is dit topic ;)

Oef, ik moet hier weer wat meer gaan lezen want mijn hoepel doet niet zoveel op dit moment.... :oo
Ik rijd nog maar heeeel weinig, en ben ook een beetje gestopt met hoepelen. Mooi stom! Hopelijk kan ik het weer een beetje oppakken als ik jullie verhalen lees. Wel leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn.

Edit; ik heb meteen mijn hoepel gepakt en heb net staan hoepelen :P

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:44

Ik wil ook graag beginnen met hoelahoepen, maar ik weet niet wat voor soort hoepel ik nu het beste kan kopen. Het liefst geef ik er gewoon niet zo veel geld aan uit omdat ik niet weet of ik het over een maand nog steeds leuk vind, dus ik wilde beginnen met een simpele hoepel uit een speelgoedwinkel. Heb al gekeken in een winkel bij ons in het dorp maar die hadden geen hoepels, misschien ook omdat dit niet het goede seizoen is. En ik vind het een beetje zonde om gelijk 25 euro uit te geven aan een hoepel die ik misschien maar 2 keer gebruik :p

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:03

Ik zie dat je op de Utrechtse Heuvelrug woont, ik woon in Bennekom mijn paarden staan in Ede, dus als je een beetje hier in de buurt woont mag je die van mij wel een paar keer komen proberen hoor :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:41

Hahaha heb je het nou over je paarden of je hoelahoep uitproberen? :P Helaas woon ik in Leersum, toch een beetje ver van Bennekom/Ede!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:45

_Kiki_ schreef:
F_Orumster schreef:
Nee, die hoepels zijn te klein, zo hard kunnen we niet. Enkele posts terug zie je de hoepel die ik heb besteld, op die website zijn ze in de aanbieding momenteel. Er loopt ook een topic [RUI] Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Dat is dit topic ;)

Oef, ik moet hier weer wat meer gaan lezen want mijn hoepel doet niet zoveel op dit moment.... :oo
Ik rijd nog maar heeeel weinig, en ben ook een beetje gestopt met hoepelen. Mooi stom! Hopelijk kan ik het weer een beetje oppakken als ik jullie verhalen lees. Wel leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn.

Edit; ik heb meteen mijn hoepel gepakt en heb net staan hoepelen :P

Oops, ik moest de link naar dit topic in een ander topic plaatsen :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 11:38

Ik bedoelde de hoepel, haha! Lekker duidelijk berichtje inderdaad!

Ik snapte het al niet helemaal F_Orumster :P

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:36

Hoi, lees ook even mee. Misschien heb ik eroverheen gelezen(wrsch) maar welke hoepel is dan goed? Ik had ook es een uit een speelgoedwinkel maar die was veels te licht en daarom niet geschikt. Ze zeggen dat je een zwaardere dan dat speelgoedspul moet hebben. Maar waar kan je die dan kopen?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:15

Kijk eens op www.sportbay.nl daar verkopen ze goede hoepels

Level 1 is voor beginners

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:16

monique1983 schreef:
Kijk eens op http://www.sportbay.nl daar verkopen ze goede hoepels

Thanx ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:58

banketstaaf schreef:
monique1983 schreef:
Kijk eens op http://www.sportbay.nl daar verkopen ze goede hoepels

Thanx ;)

Ik heb even gekeken naar de drie goedkoopte:

https://sportbay.nl/nl/pr/Travel-Hoelahoep/583
https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela%20Hoep% ... %20Body/45
https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela%20hoep- ... evel-I/549

Die eerste is dan een 'travel hoelahoep', hoef ik niet per se maar hij is wel goedkoop en daar gaat het me nu om. Heeft iemand een van deze hoepels? Welke zouden jullie mij aanraden, als beginner? De tweede is het duurst, grootst en zwaarst. De eerste is misschien wel wat te licht? Ze zijn allemaal wel rond de 20 euro dus dat verschil maakt me dan niet super veel uit. De tweede ziet er wel het best uit, maar ik weet niet of dit ook in praktijk zo is? Hoe belangrijk zijn de materialen bijvoorbeeld?

https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela-Hoep-ho ... p-SOFT/427
Deze is nog iets duurder, maar die ziet er wel het mooist uit haha, en die is ook nog net iets zwaarder.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:25

Die laatste heb ik. Ik vind hem wel fijn. Krijg je volgens mij wat minder blauwe plekken van ;)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:30

Vind jullie wel heeel fanatiek hoor allemaal!
Maar nu heb ik een eind terug zitten lezen maar waar kan ik dat van die levels vinden?
(Sorry als ik eroverheen gelezen heb...zal vast ergens staan)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:41

Dankzij dit topic ben ik op dit moment bezig zelf een hoepel te maken. Ik heb een pvc buis en bindstukken voor €2,69 gekocht, en heb nu zand in de oven staan om droog te worden. Ik heb 4 m pvc gehaald en het afgezaagd tot 3,30 m. Zometeen als het zand droog is het zand erin stoppen en dan even kijken hoe ik het bindstuk ga bevestigen en dichtmaken zodat de hoepel niet per ongeluk knapt na een paar rondjes. :)

Ik ben heel erg benieuwd. Ik word namelijk ontzettend enthousiast van jullie verhalen. :D

Overigens keken de mannen in de bouwmarkt me wel een beetje vreemd aan toen ik het had over buigzame pvc en ik daar 4 meter van moest hebben. Toen ze vroegen of het buigzaam moest zijn omdat ik met de auto was antwoordde ik met 'nee om een hoepel van te maken!' toen keken ze wel een beetje raar... :')