Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:47

okee, ik zal eens even m´n ouders lief aankijken want ze zijn wel erg gaaf! Blijven je voeten er ook lekker warm in in de winter?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:24

Suusje1972 schreef:
Sorry, ik ging er van uit dat het over de showboots ging. Voor de Countryboots kun je inderdaad de Wijd nemen hoor. De "nieuwe" collectie is wel iets krapper en de schoenmaat valt ook gewoon (bij de oude voorraad valt het 1 tot 2 schoenmaten groter).

Ojee, dan hoop ik dat de mijne gaan passen.
Wist niet dat de nieuwe collectie kleiner viel dan de oude. Heb nu 36,5 genomen omdat ik bang was dat 38 te groot zou zijn (heb normaal 37 / 37,5 en soms 38, ligt eraan hoe de maat valt).

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:07

Mistery lady, stuur me even een mailtje dan weet ik wie je in de webshop bent: info@amazonexl.nl
Van de nieuwe laarzen heb je wel maat 5 nodig denk ik.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:33

Mail is verstuurd :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:12

Vraagje, wie heeft er nog meer de countryboots van AmazoneXL?
Heb ze vandaag ontvangen, voetmaat en kuitmaat zijn prima. Ze zijn alleen iets te hoog maar ik neem aan dat ze nog wat inzakken. Ze zitten alleen wat ruim bij de hiel, meer mensen die daar last van hebben? Zou dat op te lossen zijn met van die hakverhogers? Andere tips zijn ook welkom.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:09

Ik heb ook Country Boots van Amazone XL. Mij waren ze ook te ruim, ik heb er 3 zooltjes ingelegd (op elkaar dus := ). Nu passen ze redelijk, zijn wel nog wat ruim maar dat vind ik niet zo erg. Bij de hiel zitten idd nog wat ruim, misschien dat ik er ook nog een hakverhoger op moet gooien :P
Heb ze toen niet geruild omdat de levertijd van die andere maat heel erg lang was, dan was de winter al half voorbij :') Ze bevallen me wel, zijn fijn hoog, kun je lekker mee door de sneeuw ploeteren :D Ik heb ze op hele winterse dagen ook naar het werk aan, kreeg ik ook veel complimentjes over :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:19

De rest past bij mij wel goed, het is alleen bij de hiel.
Zijn ze bij jou nog ingezakt?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:39

Ja, zijn wel iets ingezakt :j Materiaal is daar ook wel naar.
Bij mij was het de hiel en in de breedte. Dat laatste hebben die zooltjes wel wat opgelost.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:02

Behalve hakverhogers, zou er nog iets anders zijn wat je er in kunt doen om die hiel op te vullen?
Ben al aan het nadenken maar kan niks verzonnen krijgen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:24

Je hebt volgens mij nog iets van halve zooltjes, die liggen dan wel onder de hiel maar lopen niet door onder de hele voet. Misschien helpt dat? Ik vind die persoonlijk niet zo prettig, omdat je onder je voet voelt waar dat zooltje stopt. Maar ik ben een miep wat dat betreft :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:26

Ik heb ook nog geen ervaring met die hakverhogers hoor. Ga ze gewoon proberen en als het niet bevalt breng ik ze weer terug :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:35

Ik heb hierlverhogers ivm hielspoor, maar ben je vrij vlot aan gewend hoor :)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:36

De hakverhogers vind ik op zich wel fijn (die heb ik in mijn rijlaarzen zitten), maar van die langere/halve zooltjes, dat vind ik niks :D Weet je nog wat ik bedoel? :P
Kunt ze idd gewoon proberen. Ik heb toen bij de schoenenwinkel alle mogelijke zooltjes geprobeerd, had m'n laarzen gewoon aan gedaan toen ik voor zooltjes ging kijken. Kon ik meteen alles uitproberen :D

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:03

Ik heb van die hielzooltjes maar dan van gel, bij die voel je niet waar ze stoppen en ze zitten heeeeerlijk! Heb ze ook gekocht toen ik een hielspoor had maar ik draag ze ook in platte schoenen / ballerina's. Ze waren wel iets van 20,- maar dan heb je wel wat...

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:21

Ik ben op zoek naar een thermobroek. Maar dan eentje die je over je rijbroek kunt dragen. Dus eigenlijk meer een thermo overbroek. Waar je ook de pijpen bij kan openritsen. Ik heb het liefste deze >> http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=4860008
Maar die gaan maar tot XL. En ik ben bang dat ik daar niet in ga passen. Ik ben wel 10kg kwijt nu. Maar ben bang dat ik nog steeds maat 46/48 heb.

Heeft iemand soms ervaring met deze broek. En weet hoe de XL valt? Het is wel een unixex broek. Dus ik hoop stiekum mat ik toch in die XL pas...

Of weet iemand misschien een andere broek die wel in een grotere maat verkrijgbaar is? :=

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:11

Die broek ziet er mooi uit! Misschien kunnen ze de taille breedte voor je opmeten? Ik heb net die van Harry's Horse gekocht, collectie van vorig jaar geloof ik en ik moest er het land voor afzoeken voor maat xxl. Maar hij is super! Er zijn ook van die thermo overbroeken van BR en Elt, hangt er vanaf of je ermee wilt rijden?
Voor gewone stalwerkzaamheden gebruik ik een ski broek van de Lidl, waterdicht en warm! Om te rijden minder geschikt.. Scapino heeft skibroeken voor weinig, gaan tot en met 5xl!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:17

Ik heb die thermorbroek en heb maatje xl bij mijn 42, dus ben bang dat hij te krap is voor je. Qua buikmaat heb ik ruimte over, maar qua bovenbenen zit hij bij mij net aan.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:35

@ Caira: He balen. Dan kan ik die broek wel vergeten dus. -O-

@ tisby: Het liefste wil ik ook een broek waar je fatsoenlijk mee kan rijden ja. Maar ik vind een broek daar al heel snel fatsoenlijk genoeg voor. Ik rij nl ook vaak zat in mn trainingsbroekkie... :+ Ik wil alleen wel dat de pijpen iig een klein stukje open geritst kunnen worden. Anders moet ik m'n schoenen steeds uit trekken. En ook dat de broek niet echt van super gladde stof is. Anders lig ik zo naast m'n paard... :')

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:10

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:31

Die zien er ook goed uit en niet duur! 't is dat ik al verliefd ben op mijn HH broek...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:00

Iemand ervaring met de Pfiff North Dakota jas?? Lijkt me een fijne jas voor zomer en winter, wie heeft hem??
Ik ben vooral benieuwd naar hoe de maten vallen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:17

Suusje1972 schreef:
Is een thermobroek voor over je rijbroek heen niet wat?
Zoiets bedoel ik: http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 89&lang=NL
Of deze: http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 67&lang=NL

Ik heb liever een broek waarbij mn gat en andere delen ( :') ) ook bedekt zijn. Maar toch bedankt voor je linkjes!! :j

Ik heb m'n laarzen vandaag binnen gekregen!! *\o/*
http://www.kraemer-pferdesport.de/STEED ... &ci=247418
Ik ben er zo blij mee. Zo zitten echt perfect. En ook m'n dikke ballon kuiten passen er prima in. Zelfs incl joggingbroek. :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:25

Ik heb ze afgelopen weekend eindelijk aan kunnen doen. Ik heb een blessure aan mijn voet en het deed me te zeer als ik ze aandeed, Maar heb er hele zaterdag in gelopen en nergens last van :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:28

Wat voor kuiten praten we dan over? ik heb hele kleine voetjes, wil ook graag warme winterlaarzen :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:03

Ik heb kuitmaat 50..... :oo