paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjaenrene

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:31

Ja dat heb ik dus ook, ik accepteer mijn maat 46 wel maar soms denk je:"He getver!" Maar als ik dan twee dagen lijn vraag ik me af voor wie ik me nou zo ongelukkig maak en stop ik weer met lijnen. Volgens mijn man ben ik dan niet te harden! hihihi. Iedereen accepteerd me en mijn paardje vindt me leuk maar toch zit er iets tussen je oren.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:32

Welke heb je besteld Roo_19? De fuller fillies of de equitector? Ben benieuwd hoe ze je bevallen, laat je het nog even weten hier?

Rijbroek maatje 40, dat is een tijd geleden. Zou er een moord voor doen ;-)!

deni21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:35

Ik draag een donkere rijbroek en niet te strakke shirts. Maar ik rij bijna nooit in de bak maar altijd buiten, dus veel bekijks heb ik niet. Verder zolang je paard maar niet te iel is, vindt ik een maatje meer niet verkeerd.

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:37

Ik heb ook 46 en voel me ook wel dik ja op mijn paard ook als ik foto's terug zie dan brr
Maar zij heeft nergens last va zolang ik haar correct rij

Ik heb altijd een shirtje ( lang shirtje met of zonder mouwen) onder een korter shirtje aan laagjes dus
En een vest ( wat hardere stof niet zon zwierig vestje) die laat ik dan open hangen

en ik heb een zwarte en donker blauwe en donkergroene rijbroek dus alle donker

Oh enne mijn paard is ook iets dikker geworden dus ziet er nu mooier uit haha

_babbel_ schreef:
hallo
ik heb een rare vraag
ik heb een vlinke kleding maat ( 46 ) en voel me soms zo ongemakkelijk in mijn rij kleding
en als ik op me paardje zit voel ik me soms zo bekeken
ik vraag me af of er meer bokkers last van hebben of juist niet
en hoe jullie dit oplossen ,, want de meeste rij kleding vooral zomer kleding is allemaal kort en strak
en ik wil altijd alles zo lang mogenlijk zodat het mijn kont laat verdwijnen en zo ruim mogenlijk dat niemand mijn dikke buik ziet

afvallen ben ik overigens mee bezig maar ben sinds mijn hernia en medicatie daarbij zo veel aangekomen de laatste drie jaar
daarvoor altijd maatje 38 gehad , goh wat een feest was het toen ,, maar nu ,, pffff voel me soms echt een dikke rolmops op mijn paard , en soms vind ik het nog zielig voor haar ook ,,

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:49

Blackbinky schreef:
Welke heb je besteld Roo_19? De fuller fillies of de equitector? Ben benieuwd hoe ze je bevallen, laat je het nog even weten hier?

Ik heb de fuller fillies showboot besteld. Heb ook echt een hele brede kuit. 47cm! Maargoed, verder dol gelukkig! Ook erg belangrijk vindt ik.

Om even terug te komen op die anorexiakliniek. Ik denk dat juist die meisjes zo ongelukkig zijn. Zou er absoluut niet mee willen ruilen en denk inderdaad dat ze jou als inspiratie kunnen zien. Juist omdat jij er waarschijnlijk op je paardje een stuk blijer uitziet als de mensen die daar zitten.

Jessica66098

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:36

Ik heb juist een ander probleem,
Met paardrijden moet ik altijd iets zwart aan want ik zweet nogal veel :oo

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:28

Ben benieuwd Roo_19! Ik wil ze denk ik ook gaan bestellen. Zit een beetje te twijfelen tussen Lipica en Fuller Fillies. Moet ondertussen wel want in mijn jodhphurs zit een gat bij mijn tenen, beetje nat hahaha.
Ik heb kuitmaat 50 nu, zelfs 55 gehad. Dus 47 gaat nog wel. Maar kan me voorstellen dat je dat ook niet prettig vind.
En zoals je zegt, hoe je je voelt is belangrijker als hoe stevig je bent. Hoewel ik door die dikke benen flink onzeker kan zijn.

Suus, ben ook weg blij met mijn leren gaithers van equitector!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:38

Ja ik maak gewoon een foto! Kun je het goed zien! Hopelijk krijg ik ze deze week nog! Weten jullie hoe dat zit? Zaterdagavond besteld, ze waren op voorraad :)
Nee soms ben ik ook wel wat onzeker hoor maar als ik dan mn 4 trouwe dieren in de wei zie en mn vrienden om me heen heb ben ik het gelukkigste mens op aarde!
Je ziet zoveel mensen met beperkingen of een handicap..dan prijs ik mezelf echt gelukkig dat ik alles kan doen wat ik wil!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:49

Nou, na een rampzalig vorig topic (heel wat te horen gehad over mijn gewicht ;) ) ben ik eigenwijs en heb ik gewoon een nieuw topic geopend :).

[RIJ-ITP] Ach ja, toch maar weer een keer Nobility RITP

Overigens, ik draag hier een rijbroek van BR in maat 46 en hij zit bij de buik nog wat krap, deze valt dus duidelijk een maatje kleiner? Wel een fijne broek verder :j.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:55

Dat is toppie. Ben erg benieuwd. Als ze op voorraad zijn heb je ze altijd wel snel binnen. Ik heb een jas en leren chaps daar vandaan en die waren ook met een dag of 2/3 binnen! Dat is een héél stuk sneller als de 12 weken die er voor lipica staan ;-). Ben ook benieuwd naar de kwaliteit van het leer, maar dat zal jij ook wel zijn.

Mooi gedacht hoor! Wij kunnen idd van onze paarden genieten en alles doen. So what dat je een maatje meer hebt. Zo heb ik er eigenlijk nooit over na gedacht! Mijn kuiten zijn nu 5 cm minder en daar ben ik al supergelukkig mee terwijl het voor een ander nog dik is. Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:02

Ja ik ben altijd wel erg positief qua gedachten. Anders word ik denk ik echt depressief en dat willen we niet! Er zijn altijd mensen die het slechter hebben als mij en ik zie altijd de mooie dingen van het leven.
Het zou natuurlijk gelogen zijn als ik zou zeggen dat ik elke dag super happy ben want dat is niemand!

Ben zelf ook erg benieuwd naar de laarzen! Zal als ik ze uitgetest heb even een verslagje met foto's maken!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:02

Oh daar ben ik het ook echt mee eens :j. Weet je, er kan altijd wel wat beter bij jezelf of in het leven, maar de kunst is om er gewoon van te genieten zo lang het kan!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:04

Is hier iemand met lipica's? Hoe bevallen die?
Stiekum vind ik dat namelijk wel heel leuk... op maat gemaakte laarzen!!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:07

Anoukie schreef:
Oh daar ben ik het ook echt mee eens :j. Weet je, er kan altijd wel wat beter bij jezelf of in het leven, maar de kunst is om er gewoon van te genieten zo lang het kan!

Absoluut! Al het mooie kan zo maar opeens afgelopen zijn. Hier was vorige week een vriend van mn zusje overleden. 16 jaar..hartstilstand. Nou dan ben ik zo gelukkig met elke dag die ik heb en dat ik kan genieten van alles wat me lief is!

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:10

ik heb ook maatje 46.
ik haal mijn rijkleding gewoon overal en nergens weg.
heb een 2 bruine broeken met donker zitvlak van HH.
1 donkerbruine van eurostar.
en nog een witte van mondoni voor cc (mén wat een fijne broek)
verder draag ik gewone shirtjes. (nu lekkere truien in de winter)

met laarzen/chaps heb ik ook altijd heel veel problemen gehad.
gelukkig heb ik nu chaps van mondoni maat XL. en die passen perfect!
met jodpuhrs eronder maar die zijn aan vervanging toe.

ik rijd op een lekkere stevige haflingermerrie dus het ziet er ook niet vreemd uit ofzo.
Ben d'r helemaal gelukkig mee:D

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:10

Roo_19 schreef:
Anoukie schreef:

Absoluut! Al het mooie kan zo maar opeens afgelopen zijn. Hier was vorige week een vriend van mn zusje overleden. 16 jaar..hartstilstand. Nou dan ben ik zo gelukkig met elke dag die ik heb en dat ik kan genieten van alles wat me lief is!

preciesias :D

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:11

Ik heb Lipica's, ben er echt super tevreden mee!
Afbeelding

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:11

Gatver zeg, 16 en een hartstilstand! Zomaar of waren er bijv. drugs in het spel? Unbelievable...

Wat betreft de Lipica's, die wil ik gaan laten aanmeten voor de wedstrijden, in het donkerblauw lak :j. Maar heb er nu nog geen ervaring mee, helaas!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:14

Nee zomaar was niks aan de hand. Mn beste vriend is 6 jaar geleden overleden doordat hij geschept is door een vrachtwagen en een goede vriedin van me is vorig jaar december ook zo ineens overleden op vakantie. Door al deze dingen heb ik zeker leren genieten van alles wat ik heb. Het kan zo maar voorbij zijn.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:17

Roo_19 schreef:
Ja ik maak gewoon een foto! Kun je het goed zien! Hopelijk krijg ik ze deze week nog! Weten jullie hoe dat zit? Zaterdagavond besteld, ze waren op voorraad :)

Je laarzen worden morgen verzonden hoor, dus dan heb je ze dinsdag of woensdag wel in huis. :D

Roo_19 schreef:
Nee zomaar was niks aan de hand. Mn beste vriend is 6 jaar geleden overleden doordat hij geschept is door een vrachtwagen en een goede vriedin van me is vorig jaar december ook zo ineens overleden op vakantie. Door al deze dingen heb ik zeker leren genieten van alles wat ik heb. Het kan zo maar voorbij zijn.

Inderdaad, geniet van het leven en wees tevreden met jezelf!

Sjoos: die Lipca's zijn ook erg mooi! Alleen wel een ander prijskaartje denk ik?
Laatst bijgewerkt door Suusje1972 op 07-11-10 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:19

Suusje1972 schreef:
Roo_19 schreef:

Je laarzen worden morgen verzonden hoor, dus dan heb je ze dinsdag of woensdag wel in huis. :D

Super :D Ben zo benieuwd! Zijn ze in het begin ook zo stijf als petries bijvoorbeeld? En zakken ze ook nog iets in??

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:21

@ Suusje, mijn laarzen kostte 290,- incl sporenbandjes. Ze zijn donkerblauw en extra kosten voor croco accenten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:22

Enkele pagina's terug heb ik foto's van mijn croco lipica laarzen gepost.... zijn overigens lichtbruin.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:22

Ik heb geen ervaring met andere laarzen (paste ze zelf toch niet...) maar vind de FF laarzen mooi soepel. Ik draag deze zelf niet (de Country Boots wel) maar de reacties zijn zeer positief!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:23

Ik wacht geduldig af :P Nouja..geduldig haha ben wel erg benieuwd! Ik zag ook dat je maar 1 foto in je wall of fame had van de laarzen. Wil je dat ik er 1 naar de toestuur als ik ze aan heb?