Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:13

WildChild schreef:
Nou, ik heb toch echt leren laarzen nodig. Ik heb dus toch de gok gemaakt een tweedehands Petrie paar te kopen. Met coating, maargoed, ik ga het gewoon proberen. Ik heb daarvoor gekozen door de lange wachttijd, maar ook door de harde schacht van Petrie's. Dat vind ik persoonlijk veel fijner en ook veel meer voor dressuur, die zachte laarzen zijn vaak meer springlaarzen en die vind ik ook een stuk minder fijn rijden (meer als chaps).

Als mijn Petrie's niet passen verkoop ik ze weer en dan ga ik denk ik toch voor de Divoza laars, dan is het onderhand wel weer het eind van de maand haha.

@Theeglas: Inderdaad, dat zeiden ze bij Divoza Heteren in ieder geval. Hoe de laars valt weet ik niet.

Kan je niet gewoon even een stel goedkope laarzen/chaps kopen totdat de Divozalaars er weer is?

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:14

EvitaHitalia schreef:
Heeft iemand foto's als de laarzen aan zijn? :)

Die zijn al een aantal keer voorbij gekomen ;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:38

Chrissy_ schreef:
WildChild schreef:
Nou, ik heb toch echt leren laarzen nodig. Ik heb dus toch de gok gemaakt een tweedehands Petrie paar te kopen. Met coating, maargoed, ik ga het gewoon proberen. Ik heb daarvoor gekozen door de lange wachttijd, maar ook door de harde schacht van Petrie's. Dat vind ik persoonlijk veel fijner en ook veel meer voor dressuur, die zachte laarzen zijn vaak meer springlaarzen en die vind ik ook een stuk minder fijn rijden (meer als chaps).

Als mijn Petrie's niet passen verkoop ik ze weer en dan ga ik denk ik toch voor de Divoza laars, dan is het onderhand wel weer het eind van de maand haha.

@Theeglas: Inderdaad, dat zeiden ze bij Divoza Heteren in ieder geval. Hoe de laars valt weet ik niet.

Kan je niet gewoon even een stel goedkope laarzen/chaps kopen totdat de Divozalaars er weer is?

nog goedkopere leren dan deze ;)?

WildChild

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:23

Nou op zich doe ik het niet per se omdat ik ze echt nodig heb, ik ben stijve dressuurlaarzen gewend en die vond ik super. Ik had de kans om voor een goede prijs een paar over te nemen wat daar heel erg op leek. Als ze niet passen, ga ik alsnog voor de Mondoni. Maar de Petrie's zijn zegmaar een iets veiligere keuze. Al vind ik de Mondoni's ook heel erg mooi, ik denk alleen niet dat ik kan wennen aan de 'chap-achtige' schacht.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:58

Roos_s schreef:
Chrissy_ schreef:

nog goedkopere leren dan deze ;)?

Haha nee ik bedoel eigenlijk gewoon rubberen, niet het mooiste, maar even voor een noodoplossing :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:09

Als je leer gewend bent, ga je echt niet voor nood even terug naar rubber. Daar zit werkelijk een wereld van verschil in.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:36

Revanches schreef:
Als je leer gewend bent, ga je echt niet voor nood even terug naar rubber. Daar zit werkelijk een wereld van verschil in.

Dat weet ik, het was ook alleen een idee, ik verplicht haar nergens toe ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:23

zit zelf enorm te twijfelen tussen deze laarzen en mountain horse laarzen, uberhaubt al omdat ik me afvraag of ze gaan piepen (daar word ik zelf helemaal crazy van) maar kan iemand mij wegwijs maken tussen die maten?? Ik heb zelf maat 40 hoogte voet-knieholte:41cm en breedte kuit 35 centimeter, welke maat kan ik het beste nemen, ik snap er namelijk helemaal niks van...

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:46

Even een vraagje voor de mensen die de laarzen ook hebben.

Ik heb er nu zo'n 4 keer mee gereden, en je ziet al heel goed slijtageplekken, echt waar het gewoon al grijs is i.p.v. zwart. :\

Hebben meer mensen hier last van?

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:51

Dat komt volgens mij als je ze niet goed genoeg in hebt gevet, dat gebeurt bij andere laarzen ook vaak. Ik had het laatst ook, maar toen ik er wat vet overheen smeerde was het weer weg....

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:34

ik heb de bruine. kan ik ze gewoon met witte lederdressing insmeren?

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:40

Voor zover ik weet wel, dat is toch gewoon van die doorzichtige/kleurloze als je het opsmeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:57

Een vochtig doekje en af en toe met gewone doodnormale schoenpoets is echt genoeg hoor. :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 04:25

Romeo2007 schreef:
Hoi!!!

Heb gister de laarzen binnen gekregen, field donkerbruin. Heb maat 41, 43 wijd en 45 hoog. Maar bij mij zijn de laazen zelfs aan de lage kant! Ben wel trots dat ik de kuitmaat 43 pas want had eerst 51! Niet letten op de chique roze pyjama broek. Ik zal even een fotootje maken. Eigenlijk is de hoogte voor mij zo goed als ze ingelopen zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Vind ze toch wel erg sjiek hoor!! Ik ga ze deze week ook nog maar even halen denk ik :o .. Hopelijk hebben ze ze nog in mijn maten.. geen idee, wat die zijn :n .

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 04:30

oe die zijn wel mooi, hebben ze ze ook in voetmaat 41, hoogte 42, en kuit 44 denk je?

Maar hoe moet je de hoogte meten, ik heb gewoon van onder tot in mijn knieholte gemeten!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:26

DUDIEFOREVER schreef:
oe die zijn wel mooi, hebben ze ze ook in voetmaat 41, hoogte 42, en kuit 44 denk je?

Maar hoe moet je de hoogte meten, ik heb gewoon van onder tot in mijn knieholte gemeten!

Even op Divoza.nl kijken ;)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:26

Ja ik heb dat ook dat ze al grijs worden, maar dat zit toch tegen m'n zadel aan, ik had het niet al na 4 keer rijden! :oo

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:49

Ben blij dat ik ze dus terug gestuurd heb :)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:49

Ik ben blij dat ik ze heb! :D
jij weet niet hoe fijn ze zijn als je ze wat langer hebt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:59

Of t bevalt je, of t bevalt je niet toch.. Ik zou ook echt geen Divoza laarsjes willen, zeker niet nu ik hier wat ervaringen heb gelezen. :=

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:18

Nou, ik heb voor dressuur petri laarzen, en voor springen de mondoni met veter.
Het verschil is erg groot natuurlijk, ;) maar voor het springen zijn ze super fijn! :j

Verder had ik ook niet verwacht de beste kwaliteit te krijgen,
maar dat ze na 4 keer verkleuren valt me wel wat tegen. :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:40

Nou, ik vandaag naar Divoza, pas ik wel kuitmaat M, maar deze waren echt veeeeeeeeeeeel te hoog!! Deden echt superveel pijn in mijn knieholtes!!! Zal vast nog iets moeten zakken, maar vond het echt niet grappig := ... Gevraagd of ze ze nog iets lager hadden, maar dan kwam ik op kuitmaat L en die was weer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te wijd..

De Mondoni Fields zijn niet voor mij bestemd :n .. jammergenoeg, zijn leuke laarzen voor een zacht prijsje.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:59

Ik heb de laarzen ook gepast maar waren helaas ook niet voor mij bestemd ze zaten echt nergens naar heb ook meerdere maten gepast maar helaas het mocht niet baten.
Ik als manege ruiter dacht dat zijn mooie laarzen voor een mooi prijsje, maarja niet dus....:-(

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:24

Ik heb ze net besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen :)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:22

Nou ik ben in elk geval erg blij met de laarzen! Ik heb er nu al best vaak mee gereden en ze beginnen steeds fijner te zitten. En ook niet onbelangrijk, ze zien er nog steeds heel mooi uit :) En dat voor die prijs...