[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 00:38

Ik kan helaas niet op en af doen 's avonds en 's morgens dus de mijne staat nu onder 100 gram zonder hals. Die voelde een paar dagen geleden wat klam in de oksel en lies, toen ze de hals er nog bij op had. Ik zit wel te tobben voor maandagnacht. 2 graden maar en het warmt 's ochtends als ze buiten komen maar langzaam op. Maar wel weer zon en 9 à 10 graden overdag. Pfff, moeilijk :\

Tancreda4

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 07:41

Mijn pony had t gisterochtend echt al te warm onder de deken dus die heb ik afgedaan. En de avond weer op. Het is nu udd echt heel lastig. M'n grote haf t ook wat warm... denk dat ik anders m'n summer series erbij pak. Warm op de rug voor de nachten, maar rest deken erg dun.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 07:42

Dit is lastig idd . Die van mij stond gister echt te warm onder 250 gram hij heeft het al snel warm dus nu helemaal . Hij is wel geschoren niet veel aangegroeid ook . Hij staat nu onder regendeken en liner 50 gram maar weet niet of dat goed is zo . Enige nadeel ik heb alleen nog een liner van 200 gram als ik er 1 bestel is die op vroegst pas dinsdag middag binnen .

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 07:59

De mijne kwam gisteren helemaal klam onder 0 gram vandaan. Echt sneu. Nou is hij ook wel een mammoet hoor, maar ook PPID en artrose. Die zon op de deken is echt funest nu. Heb voor vannacht 50g opgegooid maar alleen omdat ik wist dat deze 's ochtends al vroeg afgedaan kon worden. Anders had ik hem bloot moeten zetten en dat was vannacht dan weer vrij fris voor zijn artrose heup. Het is jammer dat die summer en autumn series zo fragiel zijn want daar heb ik elke dag gaten in als ik die op doe. En de liners zijn meteen weer 100g. Zou eigenlijk 50g willen en de mogelijkheid om die liner in mijn waldhausen deken te doen. Dat is ook zo'n halve deken maar wel een stuk steviger.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:00

Damelza schreef:
Hier gisteren en vandaag overdag ook allemaal naakt gestaan. Je zag dat het ze goed deed

Voor de avond haar 100gr weer opgedaan, hals doe ik alleen met regen of met vriezen. De flinke verschillen tussen dag en nacht zijn inderdaad lastig. Is hij geschoren?

Die van mij is in november geschoren. Heeft ietsje vacht terug maar ik noem het varkensharen (nog ruw)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:28

Haf_Woezel schreef:
Damelza schreef:
Hier gisteren en vandaag overdag ook allemaal naakt gestaan. Je zag dat het ze goed deed

Voor de avond haar 100gr weer opgedaan, hals doe ik alleen met regen of met vriezen. De flinke verschillen tussen dag en nacht zijn inderdaad lastig. Is hij geschoren?

Die van mij is in november geschoren. Heeft ietsje vacht terug maar ik noem het varkensharen (nog ruw)

Zelfde als die van mij.
Ik doe nu 50gr op en woensdag avond denk ik weer 100gr.

Een klein beetje koud staan is niet direct een ramp he. Liever in de nacht een paar uur een beetje fris dan overdag te warm en zwetend.
Een paard kan zichzelf wel warmer maken door te bewegen en te eten. Maar afkoelen met een deken op gaat lastig.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:42

Die van mij is in november geschoren. Heeft ietsje vacht terug maar ik noem het varkensharen (nog ruw)[/quote]
Zelfde als die van mij.
Ik doe nu 50gr op en woensdag avond denk ik weer 100gr.

Een klein beetje koud staan is niet direct een ramp he. Liever in de nacht een paar uur een beetje fris dan overdag te warm en zwetend.
Een paard kan zichzelf wel warmer maken door te bewegen en te eten. Maar afkoelen met een deken op gaat lastig.[/quote]

Stelt me wel een beetje gerust . Ik weet dat hij het gewoon eerder te warm heeft dan te koud maar toch he ….

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:47

Ja snap ik, het is ook lastig.
Mijn geschoren fjord staat ook al snel te zweten :') gaat zo tegen mn gevoel in maar ik ben geen paard en ze geeft het gewoon duidelijk aan :))

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:55

Ja dan hoor ik overal om mij heen dat paarden nog best veel op hebben terwijl die van mij geschoren en al het zo warm heeft en ik sta te koukleumen . Ik ben vanochtend niet op stal dus kan helaas ook niet voelen hoe hij nu is . Net wel de 100 gram liner besteld voor aankomende week.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:35

Ik ben dan gezwicht voor 250 gr maar zonder hals.
Deze ochtend bij -2 gaan voelen en was zo net lauw. Dus wel blij dat ik 250 gedaan had. Nu de hals weg is kan hij wel weer warmte kwijt overdag. Hij staat wel vaak in de trek door open vlakte.

Wind stil is weer een heel verschil

Nu hij permanent buiten staat en op semi pensioen ben ik ook zeker dat dit het laatste jaar is geweest dat ik hem geschoren heb.