[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:43

Heb net een nieuwe Horseware Met plastic bilkoorden en die waren binnen 2 weken kapot. Bij Mn merrie die echt nooit wat sloopt of raar doet.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:18

Amigo heeft ook wel erg korte bilkoorden. Hier was die ook om de haverklap stuk na het liggen/rollen.
Ik heb er 2 van deze dingen aan gemaakt zodat die wat langer is: https://www.welkoop.nl/deltafix-8mm-noo ... liIPkoLcgG

Maar je kan natuurlijk ook gewoon een langere kopen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 22:57

Bedenk me nu dat het niet de bilkoord zelf het probleem was. Maar wel die plastic haakjes die aan dat plastic bilkoord zitten in die aan de deken vast Te maken. Afbeelding

Heb er nu weer gewoon zo een :

Afbeelding

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 07:24

Getup schreef:
Heb net een nieuwe Horseware Met plastic bilkoorden en die waren binnen 2 weken kapot. Bij Mn merrie die echt nooit wat sloopt of raar doet.

Ik koop bij Hypostore altijd gelijk nieuwe die je kan verstellen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:31

Apart zeg. Ik vervang al jaren alles door die plastic bilkoorden (wel die van horseware, die zijn aanzienlijk steviger) en ze hebben ze echt aan alle dekens (ook de vliegendekens) en heb nog nooit een stuk gehad.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:35

Ik heb met mijn Rambo dekens, waar die plastic omhulde bil/staart koorden standaard aan zitten ook nog nooit 1 kapot gehad.
Pony heeft 11 jaar met dergelijke dekens gelopen (en ook 10 jaar met dezelfde deken, nooit dat ding hoeven te vervangen).

Huidige paard past niet lekker in Horseware, die heeft Weatherbeeta en heeft nu die andere riemen, 1 om elk been.

Julimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:50

Ik vervang die plastic staartkoord van horseware voor een van Premier equine. Met die plastic staartkoord wilde het deken bij storm nog wel omhoog waaien. Die van Premier Equine zijn veel zwaarder met metalen sluiting waardoor ze veel beter op hun plek blijven.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:08

Mijn paard sloopt ook geen dekens, maar plastic bilkoorden gaan er doorheen alsof ze gratis zijn. Blijft echt regelmatig met de bilkoord in het koord van de zoutsteen hangen. Ze is ook vrij groot, dus kan daar makkelijk bij _O-

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:56

Mijn merrie heeft normaal ook niks stuk gelukkig, en nu dan ineens dat bilkoord, maar ik verdenk haar paddock genoot van slopen, ze heeft door haar deken heen ook verschillende bijt afdrukken. :(

Dit gedeelte is er nu af, ik kan vanmiddag bij de schoenmaker terecht gelukkig, en ga hem dan vragen een ringetje te plaatsen zodat ik een plastic koortje kan hangen, die heb ik op mijn andere dekens ook
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:59

Ik heb altijd de bilkoorden van Horseware gehad maar nu recent een keer een Lemieux deken gekocht en die zijn stiekem nog fijner dan die van Horseware. Maar ook hier worden alle bilkoorden meteen vervangen door die van Horseware. Enkel de hele oude is wel eens gesneuveld maar dat was dan de sluiting want de andere helft bungelde dan nog aan de deken. Nu heb ik er zo twee dus dan kan ik weer een nieuwe van maken:)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 14:34

Stalgenootje vond het ook maar onzin, totdat ik haar paard zo aantrofAfbeelding

Sindsdien staat alles hier met hoofdzakelijk Horsewaredekens op met zo'n geplastificeerd bilkoord.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:20

Waarom perse plastic bilkoord ( lees t nu zo vaak hier)? Vanwege makkelijk schoon te houden?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:11

Mijn deken heeft nog een extra lusje aan de staartflap zitten, als ze haar best doet of met harde wind dan krijgt ze haar staart er nog weleens uit. Maar over het algemeen zorgt het er toch voor dat het aan de achterkant allemaal netjes op zijn plek blijft.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:15

Getup schreef:
Waarom perse plastic bilkoord ( lees t nu zo vaak hier)? Vanwege makkelijk schoon te houden?

Makkelijk schoonhouden en kan er makkelijk af ook. Ik heb er dus bij één deken 2. Dan wisselen die plastic dingen een pak makkelijker dan zo'n stoffen. Ik heb er ook ooit eens eentje stuk gehad. Die klik je er dan gewoon af, je hangt er tijdelijk één van een ander deken aan en je bent klaar.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:06

Ik bestel de altijd op temu, ideaal :-D