Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:34

Nou CGJ.... dat deze mensen nog wat meer in hun rugzakje hebben is gewoon een feit.

Overigens.... 1 smiley is meer dan genoeg om duidelijk te maken hoe je erover denkt.. Rolleyes

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:36

Joepie, mijn kansen zijn vergroot dat ik ooit voor de IZ wordt toegelaten.
Ik moet gewoon zorgen dat ik GP rijd.
Dat is wellicht een snellere mogelijk om aan de IZ mee te doen als dat het via de 'normale' weg gaat.
Dus over 4 jaar hopelijk GP en dan de IZ cursus Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:38

Mja.... hier reageer ik niet eens inhoudelijk op...

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:41

Tyrza schreef:
Mja.... hier reageer ik niet eens inhoudelijk op...

Hoezo niet Boos!
Omdat ik momenteel gewoon landelijk rijd wil niet zeggen dat ik dom ben of zo.
Jij gaat straks toch ook landelijk jureren, of niet soms?
En jij bent toch ook bij de basis begonnen.
Hallo, ik ben geen penny hoor. Clown
En GP moet mogelijk zijn.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:45

Nu geen woorden in mijn virtuele mond leggen, dollemina...

Ik respecteer IEDEREEN van ELK NIVEAU en laten we voorop stellen dat ik mij ABSOLUUT geen haar beter voel dan ieder ander.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:45

gaat lekker hier zeg
zijn de gemoederen nu inmiddels bedaard?
De KNHS doet wel meer gekke dingen hoor en de pech is je verliest het als eenling altijd ik kan ook een aantal voorbeelden noemen maar doe dit niet er is al vuur genoeg nu.
bij deze gooi ik hier een emmer water en hoop dat jullie nu een beetje geblust zijn
vanavond wordt de klok verzet dus let op als je zondag gaat rijden of jureren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 10:08

Ach ik vind het wel goed dat deze ruiters (LT of GP) dispensatie krijgen en meteen IZ mogen doen. Alleen waarom somige LT ruiters zich dan opgeven voor de IL en afgewezen worden snap ik dan weer niet.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:50

Ach, het beleid voor de selectie voor de jurycursus is gewoon een tikje Gestoord vaag.
CGJ dacht nog dat ik in het voordeel zou zijn voor de Z-jursus met mijn rugzakje en netwerk, echter, ik ben afgewezen Clown

Om me tien jaar in te schrijven voor de cursus, daartoe verlaag ik me niet.
t Is graag of niet. En dus jammer dan! Doei!

Ik heb net met vrienden afgesproken om af en toe op zaterdagen een beetje te gaan jammen met wat gitaren in een oude schuur.... daarvoor hoef je ook niet zo gruwelijk vroeg je mandje uit

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:43

Ik ben het echt niet eens met hoe negatief jullie over het selecteren praten.
Het zal in sommige gevallen heus wel niet kloppen, maar als je er vanuit gaat dat er meer dan 400 aanvragen zijn, is dat mogelijk.
In NH doen ze het naar mijn mening erg goed.
NH heeft criteria opgesteld voor de selectie van kandidaten. Wat ze niet doen is een intake-gesprek met iedereen die zich aanmeldt voor de cursus. Als je nagaat dat er vorig jaar meer dan 55 aanmeldingen hadden voor een L cursus dan weet je ook dat dit onbegonnen werk is.
Bij de selectie is het erg belangrijk hoe vaak iemand beschikbaar is en hoe iemands betrokkenheid bij de paardensport is. En dan kan ZELFS tegenstrijdig zijn met elkaar. Want iemand die heel veel wedstrijden rijdt is erg betrokken (lees actief) maar weer minder beschikbaar. Het is dus altijd een afweging die per individu kan schelen en anders kan meewegen. Een voordeel kan zijn dat iemand zelf geen les geeft aan de andere kant is het ook belangrijk dat de juryleden en instructeurs meer op 1 lijn komen. Reglementair is het niet toegestaan dat juryleden hun eigen leerlingen beoordelen dus wat mij betreft is dit geen issue. Ze gaan er vanuit dat iedereen het reglement hanteert anders is hij/zij in overtreding.

Wat doorstroming naar hogere kwalificaties betreft: NH vindt het heel belangrijk dat juryleden kunnen doorstromen. Dat betekent dat ze hierbij de L selectie al rekening mee houden. Concreet houdt dit bijvoorbeeld in dat iemand met ZZGP wedstrijdervaring voorrang heeft op iemand die net M+5 is. De eerste kan nl doorstromen op den duur naar de Z.
Dat is ook de reden dat ze in NH dit jaar geen L cursisten hebben maar de juryleden willen laten doorstromen naar M en Z.

Voor mij dus heel begrijpelijk....

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:27

Sommige van jullie antwoorden een beetje met een jaloers tintje,jammer!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:21

Dit heeft niets met jaloezie te maken @beb.
Het gaat hier om de integriteit van de KNHS.
Blijkbaar is dat niet in elke regio niet hetzelfde.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:59

dollemina schreef:
Dit heeft niets met jaloezie te maken @beb.
Het gaat hier om de integriteit van de KNHS.
Blijkbaar is dat niet in elke regio niet hetzelfde.

Precies!
Eerst iedereen OP ONEIGENLIJKE GRONDEN (!) een helm door de strot douwen, daarna de ZZGP een mes in de rug steken, en vervolgens nog even wat "vriendjes en vriendinnetjes" die recentelijk voor de IL gezakt zijn (en zichzelf dus als onkundig hebben bewezen... Tong uitsteken) patsboem voor de IZ toe te laten..... Nagelbijten / Gniffelen

Zoals ik al eerder heb gemeld: mij zal het niet raken. Ik heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd. Maar de sympathie die ik van oudsher voor de KNHS koesterde is wel ernstig aan het afkalven.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:34

The KNHS has its mysterious ways...

Als ik moet kiezen tussen een ochtend muziekmaken of een ochtend jureren, kies ik toch het eerste. Dat ik die cursus niet mag doen, vind ik geen probleem. Paarden(sport) zat in mijn leven.

Wat echter gewoon niet klopt, is dat iedereen evenveel kansen moet maken voor zo'n cursus. De toelatingseisen horen in iedere provincie gelijk te zijn. Dat de ene provincie selecteert op reisafstand ('Texel he? Forget it. Geen eilanders'), de andere op hoe vaak je wilt komen jureren ('je rijdt zelf nog wedstrijden, dus kom je niet vaak genoeg jureren') en de derde op bekendheid als ruiter ('hm, je hebt je wedstrijdcarrière vooral gehad in een andere provincie, hier kennen we je niet echt, we hebben liever iemand die we in deze provincie wel goed kennen'), is niet juist.

Je hoort eisen op te stellen waar iedereen aan moet voldoen en aan de hand van die criteria selecteer je de mensen die de beste jury's op kunnen leveren. In iedere provincie op dezelfde manier.

Er is nog één andere methode om jury's te selecteren op een eerlijke manier en dat is namen ophangen en pijltjes gooien. Compleet at random dus.

Zoals het nu gaat, zitten er huisvrouwen in de cursus die ooit met één paard ZZ hebben gereden, terwijl professionals in de paardensport hoogstens als ringmeester kunnen optreden.

Of er mensen jaloers zijn dat ze de cursus niet mogen doen, dat weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is om steeds niet in aanmerking te komen voor de cursus, op basis van iets dat niets met je kunde en kennis als jury te maken heeft. Omdat je op Texel woont en je autoreistijd dus altijd inclusief 15 minuten bootreis is als je naar de wedstrijd toe rijdt. Het zegt gewoon NIETS over hoe zo'n goede jury je wel of niet kunt zijn.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:10

Wat een onzin.....
Waar heb je dit vandaan?
Ik heb 3 jaar geleden de IL cursus gedaan en daar zat echt een eilander op hoor!
Ik neem aan dat dit over de provincie NH gaat en daar worden zulke selectie methoden niet gebruikt.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:54

fresco schreef:
Wat een onzin.....
Waar heb je dit vandaan?
Ik heb 3 jaar geleden de IL cursus gedaan en daar zat echt een eilander op hoor!
Ik neem aan dat dit over de provincie NH gaat en daar worden zulke selectie methoden niet gebruikt.

@freco,
volgens mij heeft @kataklopje dit gewoon als voorbeeld gesteld.
Ik zit zelf in de regio Noord-Brabant en daar klopt niet veel van de selectiemethode in ieder geval.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:19

Jeetje ik word er stil van, dacht een redelijk simpele vraag gesteld te hebben en heb vandaag mijn instructeur dus ook bericht dat voor zover ik erachter kon komen, hij gewoon de IL moest doen en pas daarna kon gaan "overslaan".....Nu denk ik dat ik m toch maar laat weten dat ie best een keer een briefje aan de KNHS kan sturen met het verzoek om direct IZ te mogen gaan doen, niet geschoten is altijd mis!

Grappig dit.......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:27

daffodil schreef:
Jeetje ik word er stil van, dacht een redelijk simpele vraag gesteld te hebben en heb vandaag mijn instructeur dus ook bericht dat voor zover ik erachter kon komen, hij gewoon de IL moest doen en pas daarna kon gaan "overslaan".....Nu denk ik dat ik m toch maar laat weten dat ie best een keer een briefje aan de KNHS kan sturen met het verzoek om direct IZ te mogen gaan doen, niet geschoten is altijd mis!

Grappig dit.......

Gewoon misleiding van de KNHS.
De KNHS werkt blijkbaar met verborgen regels........

Moet IK eens gaan doen bij het jureren. Dan heb je de rapen gelijk gaar..... Nagelbijten / Gniffelen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:49

Nou ja ik begin gewoon "onderaan" en vind dat nog leuk ook maar goed ik zal mijn instructeur wel laten weten dat een briefje naar de KNHS wellicht zinvol is, niet geschoten is altijd mis en het blijkt nu wel dat er toch soms andere regels aangehouden worden, das wel heel apart!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:52

daffodil schreef:
Nou ja ik begin gewoon "onderaan" en vind dat nog leuk ook maar goed ik zal mijn instructeur wel laten weten dat een briefje naar de KNHS wellicht zinvol is, niet geschoten is altijd mis en het blijkt nu wel dat er toch soms andere regels aangehouden worden, das wel heel apart!

En dan maar hopen dat je door de selectie komt Knipoog

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:12

CGJ12 schreef:

Gewoon misleiding van de KNHS.
De KNHS werkt blijkbaar met verborgen regels........

Welkom in 2006 CGJ!

Toen er twee jaar geleden nationale juryleden gezocht werden, is er iemand toegelaten die op dat moment niet verder was gekomen dan de ZI. Maar hij zat dan ook in de Discipline Commissie Dressuur. Hij had zo dus zijn vriendjes.

Zijn naam? Mijn is Haas.

Klopte ook voor geen meter. Overigens is hij niet de slechtste van de nieuwe lichting.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:14

laborah schreef:
Zijn naam? Mijn is Haas.

Klopte ook voor geen meter. Overigens is hij niet de slechtste van de nieuwe lichting.

En die werkt nu alsnog met succes aan zijn LT klassering om later de GP te mogen doen zeker...... Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 07:33

dollemina schreef:
daffodil schreef:

En dan maar hopen dat je door de selectie komt Knipoog

De eerste in ieder geval wel want die volg ik nu en ach de volgende mag ik toch pas over twee jaar voor inschrijven! Zien we dus dan wel weer.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 08:30

laborah schreef:

Zijn naam? Mijn is Haas.

Inmiddels heeft ie wel bewezen zelf er ook wel wat van te weten en een slecht jurylid is ie zeker niet.

Maar idd.... De wegen van de KNHS zijn ondoorgrondelijk.....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:05

idd, want een ander lid van de comissie, zelf succesvol pr.st george amazone( vorige week 66%) komt niet eens door de I/M selectie in Friesland.... Haar commenaar: ach, ze zullen wel een betere gehad hebben....(c'est la tone qui fait la musique)

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:57

In de IM te Ermelo is een plaatje vrij!
Er is iemand die het te ver weg vond...