renee16 schreef:Ik vind dat halsstrekken ook wel een ding in de nieuwe proeven hoor, zeker in het Z en M waar de paarden al wat meer bovenin lopen. Om hem/haar dan in zo een kort stuk te laten zakken, en vaak is het maar een halve volte of 1 lijn.. Dit tijd heb je bijna nodig om hem fijn op lengte te krijgen en dan moet hij in die tijd, zakken en weer opgepakt worden.
Voor mijn paard geldt hetzelfde, in het L scoorde ik hier voorheen meestal 7'ens en 8'en. Maar nu loopt ze wat meer bij elkaar en maakt het het halsstrekken wat lastiger juist. Ze doet het prima, maar het heeft allemaal net wat meer tijd nodig om het goed te kunnen laten zien. Tot nu toe ook 5'en gehaald omdat het te weinig was.
Hier ben ik het inderdaad mee eens! In het Z2 komen nu in mei en juni de proeven met halsstrekken (april was ubersteichen) maar dit is precies waar ik tegenaan loop. Mijn paard volgt mijn hand goed en kan prima halsstrekken, alleen dit moet inderdaad op een halve grote volte gebeuren en moet hem binnen een paar meter weer 'aan elkaar hijsen'. Ben heel benieuwd hoe dit op wedstrijd uitpakt!
Althans, niet een probleem dat als gevolg zou moeten hebben dat de proeven moeten veranderen.