Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

gentle_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:13

ik rij altijd zonder cap, vind het een onding,
heb met buitenrijden zo'n dop op mijn kop gehad en bleef door dat achterlijke dingen haken,dus voor mij geen dop, ik haat die dingen,ik verdraag niks op mijn hoofd geen pet geen dop niks.heb een cappenfobie.....
ieder zijn ding, maar zolang het niet verplicht is rij ik er niet mee.

Marije_jiplover

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:59

Ik ben blij dat ik hem wel altijd op zet. Heb een ontzettend betrouwbare pony van inmiddels 24, laatste keer dat ik er vanaf gevallen ben was minstens 6 jaar geleden.
Tot we vorige week in volle galop ineens wilde zwijnen tegenkwamen en meneer vanuit volle galop in 1x 180 graden draaide, met als gevolg dat ik letterlijk van hem afgeslingerd werd en 2 meter verder op de grond terecht kwam en met een behoorlijke rotvaart ook met mijn hoofd nog de grond raakte.
Van de week dus meteen een nieuwe cap gehaald, helaas pindakaas, maar cap heeft zijn werk gedaan, mijn hoofd beschermd en ik wil graag dat mijn hoofd beschermd blijft :j
Moet ook eerlijk zeggen, als je een goede helm hebt, met de juiste pasvorm, merk ik eigenlijk amper dat ik hem op heb. Loop soms al een hele tijd op stal naast mijn paard af te zadelen, benen af te spuiten, voer pakken, etc en nog steeds met mijn cap op!

cestlavief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:08

Eigenlijk altijd met Cap, buiten zoiezo(ik blijf juist niet haken, eerder bescherming tegen takken etc).
Binnen soms zonder, maar dan alleen op mijn eigen paard maar dan niet als we echt aan het werk zijn.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:44

Ik voel me altijd heel onzeker zonder cap. Dan 'durf' ik ook minder te rijden en paarden door te pakken enzo. Omdat ik bang ben om te vallen, en dan val je juist eerder, haha. :=

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:45

Voor mij is het een beetje : Rijden zonder cap is als rijden zonder autogordel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:08

Met als uitzondering dat je auto er meestal niet spontaan vandoor gaat als ie ergens van schrikt :+

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:58

Maar je kunt wel de controle over het stuur verliezen...
En ook al vertrouw je jezelf wel... Je kunt altijd nog worden aangereden.

Voor mij is het vanzelfsprekend dat je een cap draagt. Net zoals je een autogordel om doet in een auto.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:59

Magrathea schreef:
Met als uitzondering dat je auto er meestal niet spontaan vandoor gaat als ie ergens van schrikt :+

Nee maar sommige auto's van medeweggebruikers hebben soms wel die neiging ;) heb je geen invloed op...

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:13

Ik rijd altijd met cap en vind dat dit ook verplicht gesteld zou moeten worden. Hoe betrouwbaar een paard ook is, het is en blijft een vluchtdier en kan altijd ergens van schrikken of over struikelen!

Op mijn oude manege merkte ik dat vooral (jonge) meiden het niet stoer vonden om met cap te rijden, so what! Een dikke hersenschudding of blijvende beschadiging aan je hoofd/hersenen, da's wel stoer zeker..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:17

Ik voel mij "naakt" zonder cap, en idd. net als autorijden zonder gordel om...
Van mijn merrie lukt het je echt niet om er af te vallen, maar zij kan wel over de kop slaan!
Vroeger vond ik het ook een onding, maar als je een cap hebt die goed past, dan voel je 'm bijna niet!
Gewoon een gewoonte van maken, ook in de zomer.

Nassy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:19

Zonder cap voel ik me kaal! Altijd met gereden, geen minuut zonder :)

laura_appie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:47

Ik rijd ook altijd met cap zonder cap voel ik mij ook al minder beschermt.

helleu123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:28

ik rijd ook altijd met cap! ben ik helemaal aan gewend en vind het er gewoon bij horen.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:30

Ik heb 2 keer zonder cap op het paard van goede vrienden gereden maar dat paard is zo mak als een lammetje :) verder rijd ik altijd met cap

lunamebabyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:30

Ik rijd altijd met cap dat zouden jullie ook moeten doen, niet om bang te maken maar mijn nicht heeft nu een dwars laesy ofzo en dat is echt vreselijk! gr

lunamebabyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:32

iemand die ik ken rijd ook altijd zonder cap omdat ze dan stoer is volgens haar.. pfft.. nou stoer? je bent echt wel wat minder stoer als je in een rolstoel zit of whatever.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:35

ik rijd nooit met cap. niemand bij ons. maar is dan ook een prive western stal :p
alleen bij het aanrijden van jonge paarden worden ze soms gebruikt.
maar goed, er valt ook echt nooit iemand van zn paard bij ons.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:50

Op mn oude stal ( manege) moest ik ook verplicht een cap dragen, vond het echt verschrikkelijk :o
Nu ben ik verhuisd naar een andere stal, en rij ik weer lekker zonder cap.
Alleen als het regent doe ik hem op, vangt toch wel een paar druppels :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:04

Ik heb een jaar of 20 zonder cap gereden, ondingen vond ik het. 1,5 jaar geleden is een vriendin een nieuwe stal begonnen en ook hier reed ik in het begin zonder cap. Eigen paard en volwassen = eigen keuze, was het motto. Toen kocht deze vriendin een jonkie, dus reed zelf alleen nog maar met cap. Een andere vriendin die hier ook haar paard heeft staan en een dóódbraaf paard heeft, is er door het aanstoten van een ander paard vanaf gelazerd, vol met haar hoofd tegen de bakrand. Cap in stukken, als ze die niet had gedragen hadden we haar af kunnen voeren. Theoretisch weet je dat het stom is om geen cap te dragen, en dat je een stuk belangrijke bescherming mist. Eigenlijk ben ik degene geweest die het zo ver heeft gekregen dat vriendin nu caps verplicht heeft gesteld. Geen cap op je kop terwijl je op je paard zit? Je kunt gelijk afstappen.

En ik moet zeggen, even doorbijten, maar je went er aan. En ik heb ontdekt dat er ook comfortabele caps zijn.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:08

Áltijd cap, het blijven vluchtdieren!

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:50

Thuis rijd ik vaak zonder. Maar op de plekken waar het verplicht is heb ik altijd netjes mijn capje op :)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:52

Charica schreef:
Voor mij is het een beetje : Rijden zonder cap is als rijden zonder autogordel.

mwah ben ik het niet mee eens ik rij met cap en in de auto zonder gordel.
pfff als ik datding om heb he brrrrr maar dat is een ander verhaal
ik ben een x zo gevallen( dervoor reed ik altijd zonder) en zo hard me kop gestoten. dat ik blij was dat bij het pension het verplicht was.

je voelt je zekerder.
en je hebt veiligheid.
al moet ik wel zeggen er zit zoveel verschil in die caps is gewoon eng!

lunamebabyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:12

Ha, bij wedstrijd word je gedisqualificeerd als je geen cap draagt... Best dom ook om geen cap te dragen al vind ik zelf...

veroniekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:14

ik rij bijna altijd met :D
behalve soms voor fotos of uitstappen als t heeeel warm is :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:16

Op mijn vorige pony reed ik als het kon, zonder cap. Lekker buiten, over de weg of door het bos, heerlijk die wind door je haar :D

Mijn huidige paard, een jonkie van 4, rij ik juist áltijd met cap. Heb al een keer een flinke smakkerd van hem gemaakt en hij is de makkelijkste niet met rijden. Wel een schatje hoor, maar een vreselijke angsthaas, helemaal als je dit toelaat, en dan wil 'ie nog wel eens wegschieten.
Ook -of juist- buiten en in het bos draag ik altijd een cap met hem.