Paardrijden in stijl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:44

Owww.... dat is....geweldig. dat is het helemaal!!!
Zal zelf eens aan de slag moeten gaan :D
Lijkt beetje op deze qua voorzijde, vind deze ook geweldig, is nog een link die HC toegevoegd heeft in dit topic:
http://www.ebay.de/itm/Rocker-Punk-Rave-Jacke-Gothic-V-Kei-Leder-kurze-Blazer-Coat-Schwarz-Braun-UNISEX/190872778366?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D18209%26meid%3D2729587059093450779%26pid%3D100005%26prg%3D8341%26rk%3D4%26rkt%3D4%26sd%3D190867850853%26
Ik wou hem bestellen in maatje 36, er waren er nog 4 over, maar moment dat ik wou betalen, niets meer |(
(Wou dit bloesje eronder dragen:http://www.ebay.de/itm/Ruschen-Festliche-Bluse-Langarm-Gothic-Lolita-V-Kei-RQ-BL-Lolita-Barock-Weis-/190985103055?pt=DE_Damen_Blusen_Tops_Shirts&var=&hash=item2c779966cf)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:14

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:17

Ooooh, ik zie daar ook een nieuw projectje voor op m'n naaimachine zeg, prachtig!

Maar eerst wil ik graag een lange tuniek maken met splitten, daar ga ik mooi mee aan de slag de komende kerstvakantie! Wordt dezelfde stijl als de onderstaande, maar dan geschikt voor te paard. Pluspunten zijn dat de pasvorm wat minder lastig is én dat je er een dikke trui onder aan kunt. :):)

Wedstrijd in het Openluchtmuseum was erg leuk. :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 18-12-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 20:18

Cambiar schreef:
European Wild West!

Sierra Nevada = besneeuwde bergrug en de betreffende namen in de VS zijn door de spanjaarden gegeven welke die streken als eerste westerlingen koloniseerden.

Als je eurpees wilde westen wil, moet je naar de woestijn van Tabernas bij Almeria.
Daar zijn de meeste westerns die wij hier kennen opgenomen :j
Sergio Leone, Clint Eastwood, Charles Bronson, Lee van Cleef, Terrence Hill, Budd Spencer et all = allemaal Tabernas.
Hier een overzicht; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fi ... mer%C3%ADa
Ons beeld van mustangs is daarom eigelijk de campo-andalusiër.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:26

Ik dacht al, die sierra nevada hebben ze toch in Amerika ook :-)! Thx voor de verheldering!!
Geniaal, ga de films eens opzoeken op youtube!
Campo-Andalusiër, Mustang :)*

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:48

Elanor schreef:
Ooooh, ik zie daar ook een nieuw projectje voor op m'n naaimachine zeg, prachtig!

Maar eerst wil ik graag een lange tuniek maken met splitten, daar ga ik mooi mee aan de slag de komende kerstvakantie! Wordt dezelfde stijl als de onderstaande, maar dan geschikt voor te paard. Pluspunten zijn dat de pasvorm wat minder lastig is én dat je er een dikke trui onder aan kunt. :):)

Wedstrijd in het Openluchtmuseum was erg leuk. :j

[ Afbeelding ]

Als dat af is, laat aub eens zien!!! Ik hoop dat ik met stof ook zo handig ben als met leder, misschien waag ik het wel met wat hulp van buitenaf :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:45

* Pfffffft! *

Even de stof van 't topic afblazen hoor! :D

Die tuniek is er nog niet van gekomen Cambiar. Maar in de meivakantie ga ik weer een poging wagen. :j

Wel in stijl naar een leuk evenement geweest met ruiters in stijl: [EV-ITP] Ridders te paard! :)

minikatje

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:24

Wat een gave jurk heb je aan :D

Wat mij wel opviel was dat de neusriem van de ridder met het bruine paard wat laag zat, maar dat zal wel eenmalig zijn geweest :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:19

Elanor schreef:
* Pfffffft! *

Even de stof van 't topic afblazen hoor! :D

Die tuniek is er nog niet van gekomen Cambiar. Maar in de meivakantie ga ik weer een poging wagen. :j

Wel in stijl naar een leuk evenement geweest met ruiters in stijl: [EV-ITP] Ridders te paard! :)

Wat een leuke foto's Elanor, idd, super leuke jurk! Had deze nog niet gezien! Dit wil ik ook wel doen zo'n evenement! Leuke outfits!!! Zo'n stoere knight op zijn witte hengst wil ik ook wel hihi :D <3 . Maar ja, prinsen op witte paarden zijn nu eenmaal bang van de dark queen on her dark horses :+

Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten. Ik heb technische kaptomen gemaakt voor het rechtrichten, heel licht, maar magnifique stijl. Zeer sober, in touw en leder gemaakt met wat middeleeuws effect en vooral technisch zeer mooi rond het hoofd zittend, want ik miste soms wat goeie pasvorm voor het smalle hoofd van m'n PRE. De laatste is gewoon fantastisch voor het trainen in de academische dressuur.
Ik ben nu m'n paarden volop aan het gymnastiseren aan de hand, volop les aan het nemen om de techniek aan te leren om bitloos de spieren op juiste manier te trainen, dus nog geen tijd gehad om mijn eigen outfit te maken, maar heb wel al super leuke ideeën!
Misschien heeft HC ondertussen ook nog wat foto's terwijl hij met een nieuwe outfit door het woeste Spaanse gebergte vliegt op z'n stoere Iberische hengst :D ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 01:12

Cambiar schreef:
Misschien heeft HC ondertussen ook nog wat foto's terwijl hij met een nieuwe outfit door het woeste Spaanse gebergte vliegt op z'n stoere Iberische hengst :D ?

Ja hoor, maar ik heb zelf meer prioriteit bij ook in stijl door andere delen van mijn leven gaan 8-)

Mannen ´mogen´ toch al zo weinig op dat gebied in onze bekrompen westerse samenleving.

Ik ben gelukkig op een héérlijke bevrijdende leeftijd en in de gelegenheid om te dragen wat ik wil *\%/*

Of dat nu een renaissance outfit te paard is of ´golden age´ stijl op een date of iets dergelijks +:)+

Dus, sorry dame(s) geen extra plaatjes van wat al uitgebreid belicht is hier.

Als goedmakertje een hoed zoals ik nét ´nieuw´ (mint pre-WW2) binnen heb.

Afbeelding
Afbeelding

Is een welkome afwisseling voor mijn vintage fedoras en ditto homburg.
Helemaal tóp gereedschap voor het charmant elegant galant zijn.

Grote kans dat ik dit weekeinde in ´vol ornaat´ uit ga en als mijn date een foto maakt ... wie weet ;)

Oh, p.s.
Ben naarstig op zoek naar een stijlvolle, elegante, écht goede kwaliteit vervanger van mijn oude vertrouwde doch na 25 jaar niet meer zo nette stok.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 09:17

Ik bedoel;

Afbeelding

en dat was nog maar casual.
Vannacht naar een jazz club geweest in dress boots, hoge bandbroek, getailleerd overhemd, ditto colbert en topkwaliteit fedora uit 1939.

minikatje

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:27

1 woord: Wauw!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 00:10

minikatje schreef:
1 woord: Wauw!

Bedankt.
Hier een foto genomen die vrijdagnacht in de jazz club; de hoed is handgemaakt tot en met het vilt, door Glynn, Old Bond Street London.

Afbeelding

Mijn schoenen zijn helaas niet goed te zien. Superslank gesneden en handgemaakt. Passen als nappa maathandschoenen <3

Zaterdag wéér een andere outfit met passende hoed; comfie katoen met ´breeze´ outback hoed. Heb een foto maar weet niet hoe ik mijn gezelschap anoniem kan maken :o

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:08

Dat is pas stijlvol! Mooi!
Mijn overgrootmoeder zaliger maakte ook handgemaakte vilten hoeden. Ze hadden zelfs een viltfabriekje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 10:47

Cambiar schreef:
Dat is pas stijlvol! Mooi!
Mijn overgrootmoeder zaliger maakte ook handgemaakte vilten hoeden. Ze hadden zelfs een viltfabriekje.

Dat is een ondergewaardeerd stukje historie en vakmensschap. Dat is echt iets bijzonders om in je familiehistorie te hebben!
Zou je daar wat meer over kunen opduiken?
Over die viltfabricage, welke hoeden/type, waar, wanneer, foto van haar en werk? etc.
Dat interesseert mij echt ENÓRM!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:11

Pb ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:19

2e foto werkt niet..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:25

Madel schreef:
2e foto werkt niet..

:?

Alle geplaatste fotos staan er gewoon.

De foto van zaterdag heb ik niet geplaatst omdat ik de betreffende dames niet herkenbaar op het web wil planten.

Om het weer even op paardrijden te betrekken; ik heb van een gepensioneerde hoedenmaker een lage bolhoed jaren 50 19de eeuw gekregen.
Nogal bijzonder want dit speciaal voor paardrijden (door jachtopzichters) ontwikkelde model hoed is in 1849 bedacht! Het was de voorloper van de cap en vanwege de robuustheid kreeg het de bijnaam de ijzeren hoed.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 00:48

Ik ben benieuwd naar een plaatje van je kaptoom Cambiar!

Mooi stukje historie die hoed HC, en ook verder een bijzonder stijlvolle outfit. :j
Wat grappig dat de cap vanuit de hoed is ontwikkeld. Nu je het zegt eigenlijk best logisch, maar ik heb me dat nooit gerealiseerd.

Graag deel ik hier even deze link, mooi spul (en dan ook nog waanzinnig mooi bitloos!): http://www.behance.net/gallery/Leather-armor/5461667

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 02:00

Elanor schreef:
Mooi stukje historie die hoed HC, en ook verder een bijzonder stijlvolle outfit. :j
Wat grappig dat de cap vanuit de hoed is ontwikkeld. Nu je het zegt eigenlijk best logisch, maar ik heb me dat nooit gerealiseerd.

Bedankt :o

Ik heb nog meer interessante, stijlvol draagbare hoeden die ouder zijn dan de ouders van de modale bokster ;) maar ook een originele keiharde héél vroege meer dan 150 jaar oude bolhoed. Een cadeau van de verantwoordelijke voor dé Indy hoed.

Hier meer over de ´bolhoed - cap´ [RUI] 165 jaar ´cap´.

Ik zou een boek kunnen schrijven over de toegevoegde waarde van een hoed, over mijn hatventures; van ´weerman´ in NL, mijn ´little red riding hoed´, paardrijden in stijl, mijn gewoon surrealistische date-lol in stijl er mee.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:24

Elanor schreef:
Ik ben benieuwd naar een plaatje van je kaptoom Cambiar!

Graag deel ik hier even deze link, mooi spul (en dan ook nog waanzinnig mooi bitloos!): http://www.behance.net/gallery/Leather-armor/5461667

Ja, mooi é? Heb super dingen gezien op facebook van hem!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:59

Het leven is een feest, maar je moet (mag!) zelf de slingers ophangen. *\o/* Stijlvolle kleding hoort daar wat mij betreft zeker bij. Ik ga eens even neuzen in je hoeden-topic HC.

Nog een linkje dan. Het is niet historisch correct maar toch zeker wel stijlvol en te paard. :) [EV-ITP] Ridders te paard!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 15:42

Elanor schreef:
Het is niet historisch correct

Ach, ´historie´ is zélf zelden correct, vrijwel nooit volledig en helemaal nooit objectief.

Bedankt voor de link.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:14

Vandaag heb ik dan eindelijk stof en garen gehaald voor de te maken tuniek voor het stijlvol-boogschieten-te-paard!
Hij wordt eenvoudig van snit (zo goed kan ik nou ook weer niet werken op de naaimachine... :D).
Voor en achter komen lange splitten, zodat hij makkelijk aan weerszijden van het paard valt.
De stof is effen bordeauxrood katoen, en langs de zomen wil ik dit band zetten:
Afbeelding.
Wordt vervolgd!