Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:57

Ik spoel ze af met water. Maak dat handdoekdroog. Het nubuck spray ik in met schuim om schoon te maken, want oude, hardnekkige vlekken, gaan er niet uit met water.
Dan goed laten drogen, 2 dagen en daarna schoensmeer op t schoengedeelte. Dit is mijn 3e winter en ik heb er nog steeds veel plezier van. ;)

BrittOllie

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:56

ik heb ook een zwak eraan haha, ik heb dan ook nog van die sokken met zon (nep) bont kraagje, dus dan heb je zon bont laagje boven de dubarry;s , ik heb donkerbruin/groenig ;)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:02

ze bestaan er dus wel in het groen :P

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:25

Zam schreef:
_rosita_ schreef:
Ik tob al weken wel of geen Dubarrys'. Vind het nog steeds idioot veel geld voor een paar schoenen waarmee ik door de stront zal banjeren ;)
Maar goed... eerst maar eens kijken of ze lekker zitten, heb grote, brede en hoge voeten, dus alles in huis om lastig schoenen te vinden.
Zijn ze gewoon uitverkocht! Megadruk geweest met kerst en gewoon totaal leeg, op een enkel maatje 36 na... niet te geloven.. hoezo crisis??
Nu dus maar afwachten tot ze weer binnenkomen, want ook bij een andere zaak waren ze er niet meer in mijn maat.. wil overigens het lage model, in de hoge past mijn kuit niet.

Bij ons zijn ze inderdaad ook heel hard gegaan en de leverancier was er ook doorheen !

Het hoge model (Galway) is er trouwens sinds kort in een brede uitvoering.
Die heeft een bredere kuitmaat, meer ruimte bij de voet en meer instapruimte.
Dus nmisschien iets voor jou?? Is er alleen in de donkerbruine kleur..

En anders krijg je die hier boven staat, de Wexford. Die is ook wel wat breder en met rits !

:oo tegen mij zeiden ze in de winkel dat galway in brede uitvoering niet bestond.d
daarom heb ik nu wexford :(
Zij overigens er mooi, en zitten goed.
maar ik ging voor galway :oo en wexford is gelijk weer stuk duurder

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:29

ik heb een paar dubarry galway laarzen te koop (hoog model, donkerbruin) in maat 39. PB voor meer info!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:47

Jammer, ik wilde ze hebben maar heb pas gekocht nieuwe!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:52

Oh ik vind ze erg mooi! Maar die prijs :wow:
Misschien toch mijn man maar even lief aankijken ~~}>

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:03

Argh! En nog meer winkels af geweest, overal uitverkocht en over 2 weken weer binnen ( als het meezit)..
Wíl je potverdorie 300 euro had bij elkaar gespaarde centjes uitgeven, kán het niet eens :+

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:05

_rosita_ schreef:
Argh! En nog meer winkels af geweest, overal uitverkocht en over 2 weken weer binnen ( als het meezit)..
Wíl je potverdorie 300 euro had bij elkaar gespaarde centjes uitgeven, kán het niet eens :+

Zal ik mijn rekeningnummer dan maar doorgeven? Dan mag je het wel aan mij geven hoor O:)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:49

oh ik wil ze ook!
komen die dingen ooit in de aanbieding of zijn ze echt het hele jaar deze prijzen??
gaan ze echt 3 jaar mee? dan vind ik het de investering wel waard denk ik

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:42

Ik heb Dubarry's nog nooit ergens in de aanbieding gezien :n Helaas!
En 3 jaar mee? Ik ken mensen die ze al 10 jaar hebben en laatst was de vrouw van de voerhandelaar een nieuw paar aan het kopen, omdat haar oude na 23 (!!) jaar wel aan vervanging toe waren :+

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:48

rowo schreef:
Ik heb Dubarry's nog nooit ergens in de aanbieding gezien :n Helaas!
En 3 jaar mee? Ik ken mensen die ze al 10 jaar hebben en laatst was de vrouw van de voerhandelaar een nieuw paar aan het kopen, omdat haar oude na 23 (!!) jaar wel aan vervanging toe waren :+

Wow 23 jaar :O dat is superlang!
Nee, helaas komen ze nooit in de aanbieding. Tijdloze kwaliteits schoenen ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:52

Maar stel je doet er 10 jaar mee... dat komt neer op €35,- (ruim aangehouden) per jaar en ong. €2,50 per maand :D Als je het zo bekijkt valt de prijs best mee :)) ja, mij is het ook nog teveel geld hoor. K doe het dus eerst met goedkope HKM's

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:59

rowo schreef:
Maar stel je doet er 10 jaar mee... dat komt neer op €35,- (ruim aangehouden) per jaar en ong. €2,50 per maand :D Als je het zo bekijkt valt de prijs best mee :)) ja, mij is het ook nog teveel geld hoor. K doe het dus eerst met goedkope HKM's

Wahahaha dat is het mooiste excuus om dure dingen te kopen die ik ooit heb gehoord.
Ik ga het meteen zo tegen mijn man zeggen, dan moet hij wel overstag gaan :D

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:01

ik heb sinds oktober 2010 mijn dubarrys en ben er ZOOOOO blij mee!
Ik was al een jaar of 2 aan het zoeken of ik ze ergens in de aanbieding o.i.d. kon krijgen,
maar helaas blijkt dat niet te mogen bij dubarrys :D. vandaar gewoon de volle mep betaald en nog geen dag spijt gehad! Ik heb ook de zekerheid meegekregen dat als er iets kapot gaat ik ze altijd terug mag doen,
en dat ze kijken of ze t kunnen maken enzo... Ook bij de paarden heb ik ze gewoon aan, voordat ik naar huis ga even de waterspuit erover en klaar!!!

Kan echt niet meer zonder!!! En zoals rowo al zegt voor maar 2,50 per maand (gemiddeld) :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:25

rowo schreef:

Oh ik heb in een schoenenwinkel gewerkt en daar kwamen serieus mensen om deze reden dubarry's halen. Daar kon je duidelijk aal zien dat kleding en schoenen ze niet zoveel kon schelen en ze er het liefst geen geld aan uitgaven. Dat vertelden ze ook zelf. En die zeiden dan dat ze beter Dubarry's konden kopen en daar 6 jaar op lopen. Dan ieder jaar ergens goedkope laarzen van nepleer halen. Want deze zaten beter, waren lekker warm, geen zweetvoeten :+ en vooral uiteindelijk goedkoper.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:29

Haha wat lang zeg :oo
Nou ik ben er ook heel voorzichtig mee haha, ik ben er nu al bang voor om op te lopen haha.
wat een geld is het toch ook!
Hoop dat ik er ook zo lang mee kan doen!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:59

O dát vind ik een goede deal... 23 jaar ermee doen... dan smijt ik ze weg als ik 50 ben!!! Lijkt me wel wat en áls je er dan 23 jaar mee doet, wat zijn het dan goedkope laarzen he :P
Hou dat me nu maar voor ogen als ze eindelijk weer binnen zijn en ik mijn dure spaarcentjes eraan uitgeef :+

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:14

Fleurtje100 schreef:
Oh ik heb in een schoenenwinkel gewerkt en daar kwamen serieus mensen om deze reden dubarry's halen. Daar kon je duidelijk aal zien dat kleding en schoenen ze niet zoveel kon schelen en ze er het liefst geen geld aan uitgaven. Dat vertelden ze ook zelf. En die zeiden dan dat ze beter Dubarry's konden kopen en daar 6 jaar op lopen. Dan ieder jaar ergens goedkope laarzen van nepleer halen. Want deze zaten beter, waren lekker warm, geen zweetvoeten :+ en vooral uiteindelijk goedkoper.

Moet zeggen dat dat voor mij ook doorslaggevend was om ze echt aan te schaffen. Nu deed ik steeds hooguit een jaar met mijn laarzen bij de paarden en kon ieder jaar dus weer nieuwe gaan kopen.
Is uiteindelijk veel duurder dan één keer dure goede laarzen kopen ;)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:24

Ohja was voor mij ook een extra reden om ze te kopen (naast mijn 50% personeelskorting op 1 paar per seizoen). Zag zoveel tevreden klanten die er al jaren mee deden, terwijl we ook wel La Martina laarzen voor 400-500 euro verkochten, en dan kwam binnen 2 maanden de helft terug met kapotte ritsen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:26

Fleurtje100 schreef:
(naast mijn 50% personeelskorting op 1 paar per seizoen)

:wow:

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:56

Ze bestaan nog niet zo heel lang met brede kuit..
Als je op google : " Galway extra fit " zoekt dan krijg je ze ervoor.
Ze kosten ook 335 net als de gewone galway.

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:29

Ben sinds 1,5 jaar de gelukkige bezitter van de donkerbruine Dubarry Galway. Voor deze laarzen had ik eenzelfde soort van het merk Beaufort, maar de Dubarry is toch echt veel beter van kwaliteit, absoluut waterdicht. Als het erg koud is, draag ik de fleecesok met bontrandje erbij. Normaal heb ik schoenmaat 38, maar om deze reden maat 39 gekocht. Ook zonder fleecesok zit een maatje groter prima. Na gebruik op stal, spoel ik ze af met water, ook omdat dan de urinelucht niet de kans krijgt om in de zool te trekken. Het leer behandel ik gewoon af en toe met bruine schoenpoets. Het ruwe heb ik nog niet schoongemaakt. Vind dat zo'n laars ook wel een beetje 'shabby' mag worden. Ik zie ook weleens 'Gooische dames' lopen op smetteloze Dubarry's :+ ... een soort asfalt-SUV.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:23

ik heb ook een zwak voor Dubarry's ik heb ze ooit eens gepast ik wou ze meteen hebben helaas waren ze neit zo goedkoop

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:34

Maar wel waar voor je geld :P