[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:44

Ben benieuwd hoe je jasje er uit komt te zien. Ik heb even de fb pagina bekeken en vind eerlijk gezegd de afwerking nogal hobbymatig. Ik heb zelf 4 jaar kleding gestudeerd en kan zelf best goed naaien, dus misschien ligt mijn standaard hoger. Maar ik vind 200 nog behoorlijk veel geld.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:54

Dat zal de kenner dan misschien zeggen. Ik vind ze erg tof!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:32

Nou denk dat niemand het zal zeggen hoor! Haha maar ik hoop gewoon dat hij heel mooi wordt voor je O:)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:35

Ik vind ze er op de paspop ook maar matig uitzien inderdaad, wie weet is het beter als je ze echt aan hebt. Dat zou zomaar kunnen hoor.

_Yoboseo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:42

Heeft iemand enige idee waar ik een lichtgrijs jasje kan vinden? :D Alleen niet zo'n Harry's Horse softshell..Die vind ik zo kort, haha!
Maar ik start namelijk op een fries en anders is alles zo zwart-wit :P

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:45

_Yoboseo schreef:
Heeft iemand enige idee waar ik een lichtgrijs jasje kan vinden? :D Alleen niet zo'n Harry's Horse softshell..Die vind ik zo kort, haha!
Maar ik start namelijk op een fries en anders is alles zo zwart-wit :P

Ik geloof dat fairplay een lichtgrijs jasje heeft, maar geen idee van de prijs. Moet je ff googlen. Zelf heb ik een lichtgrijs animo jasje, ook een heel mooi jasje maar oude collectie, dus weet niet of je die nu nog kunt krijgen. Ik heb hem zelf ook van marktplaats!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:51

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:59

Hoi! Jullie als ervaringsdeskundigen kunnen mij vast helpen.
Tegen de zomer hoop ik te gaan starten met mijn paard. Vroeger startte ik in het zwart, dus heb nog een spierwit dekje en broek, en een zwart jasje. Echter heb ik nu een mijn zadel en hoofdstel in het donkerbruin. Mijn cap heb ik hier al op afgestemd door een bruin-blauwe cap te kopen. Mijn doel is dus om naar bruin-blauw te starten. Laarzen zullen nog even zwart blijven tot ik een geldboom heb gevonden, maar wil wel graag een nieuw jasje en broek.
Nou twijfel ik over het jasje, verkoopster van ej vertelde me dat er voornamelijk alleen nog maar softshell jasjes verkocht worden. Maar is dit in de zomer niet veel te warm? Lijkt me best dik voor als het buiten 20-25 graden is :=. Kunnen jullie nog andere, betaalbare, mooie donkerblauwe jasjes aanraden?

Dan wil ik dit nog aanvullen met misschien een champagne kleurige broek+dekje, deze laarzen:
Afbeelding

En dit hoofdstel:
Afbeelding

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:27

Bruin - champagne is zeker mooi! Zeker in combinatie met je bruine tuig.

Softshell jasjes zijn niet altijd super warm hoor. Je hebt softshell met fleece in, en ook zonder fleece.
De wedstrijdjasjes zijn dus zonder fleece!
Ik vind het zelf niet per se warmer dan een gewoon katoenen jasje. Voordeel is wel dat ze elastischer zijn en dus makkelijker zitten.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:38

Ja lijkt me ook absoluut mooi, maar moet in stapjes over haha. Om in één keer nieuwe laarzen, jasje, dekje en broek te moeten kopen is ook zo wat. Overigens bedenk ik me dat ik dan ook een champagne kleur blousje+plastron moet. Dus misschien blijf ik toch maar bij wit haha. Zie nog wel even.

Kan me goed voorstellen dat ze lekker zitten omdat het zo elastisch is, ga ik daar denk ik toch maar voor.. Zal binnenkort eens even in de winkel neuzen. De startkaart is nog niet eens binnen of ik maak me al druk om de outfit, typisch haha.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:59

Ik zou dan idd eerst gaan voor een ander jasje. Dan de laarzen. En dan pas rijbroek, blouse en plastron in champagne.
Anders wordt het wel erg veel ineens uiteraard!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:47

Ja daarom en het is niet echt alsof ik een geldboom heb ofzo ;). Eerst maar eens een mooi jasje zoeken.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:23

Kyrseltje schreef:
Tegen de zomer hoop ik te gaan starten met mijn paard. Vroeger startte ik in het zwart, dus heb nog een spierwit dekje en broek, en een zwart jasje. Echter heb ik nu een mijn zadel en hoofdstel in het donkerbruin. Mijn cap heb ik hier al op afgestemd door een bruin-blauwe cap te kopen. Mijn doel is dus om naar bruin-blauw te starten. Laarzen zullen nog even zwart blijven tot ik een geldboom heb gevonden, maar wil wel graag een nieuw jasje en broek.
Nou twijfel ik over het jasje, verkoopster van ej vertelde me dat er voornamelijk alleen nog maar softshell jasjes verkocht worden. Maar is dit in de zomer niet veel te warm? Lijkt me best dik voor als het buiten 20-25 graden is :=. Kunnen jullie nog andere, betaalbare, mooie donkerblauwe jasjes aanraden?

Dan wil ik dit nog aanvullen met misschien een champagne kleurige broek+dekje, deze laarzen:
[ Afbeelding ]

En dit hoofdstel:
[ Afbeelding ]

Jaa! Ik heb die laarzen net gekocht. Wel dun leer dus denk dat ze als wedstrijdlaarzen het meest geschikt zijn.

Heb er beige rijbroek en bruin jasje bij met het DHH hoofdstel bruin beige onderlegd

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:35

Dat hoofdstel heb ik ook, voor een van de jonge paarden later op wedstrijd. Erg chique is dat!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:22

Kyrseltje schreef:
[/img]

Softshell word inderdaad gewoon veel gemaakt op het moment. Het heeft als voordeel dat het goedkoper te maken is. De stof vormt zich ook beter door de stretch. Dus voor een grotere doelgroep geschikt. Maar je vind echt nog wel jasjes in andere stoffen hoor. Hangt ook een beetje van je prijsklasse af.

Softshell is niet warmer in de zomer. Goed softshell ademt, mensen die snel zweten ervaren zulke jasjes vaak zelfs al minder warm dan traditionele jasjes. Als je veel buitenwedstrijden rijd heeft softshell als bijkomend voordeel dat het wind- en waterdicht is. Ook handig in nederland.

Wat vind je een betaaldbare prijs voor een jasje? 75 euro of 200 euro? Bijna alle merken hebben tegenwoordig wel blauw.

Ik vind het hoofdstel erg gaaf. Zijn de stenen goud of wit?

De laarzen vind ik beetje lastiger. Het kan mooi zijn, maar voor mijn gevoel gaat het naar druk toe. Mooier zou dan zijn een bruine laars (passende bij je zadel/hoofdstel), met evt. een blauwe afwerking.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:24

Blauwe laarzen ogen ook al gauw zwart vind ik ook zo jammer.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:32

Even algemene reactie haha.
Softshell klinkt wel erg goed als ik het zo hoor. Heb nu voor een klein prijsje een simpel blauw jasje op de kop kunnen tikken zodat ik rustig op zoek kan naar een mooie softshell.. Een betaalbaar jasje vind ik max 100-150. Maar vooral nu ik meer tijd heb, ga ik denk ik aanbiedingen eens in de gaten houden.
Wbt de laarzen, ik heb ze nog niet in het echt gezien maar misschien wordt het wel wat druk inderdaad. Mijn zadel is ook al twee kleuren bruin. Misschien dat ik maar eens bij Lipica ga kijken, die zijn ook goed betaalbaar toch?

Coberlina jij hebt die van premiera? Of van dhh? Hoe viel premiera bij jou? Hoor dat hij nogal groot uitvalt?
De steentjes zijn volgens mij zilver, hij is ook met gouden fornituren te krijgen misschien dat de steentjes dan goud zijn. Maar volgens mij ook zilver, mijn bit is ook zilver dus vind dat dan mooier.

Annelinnie heb jij een foto van jouw hoofdstel?
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 02-04-15 07:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:33

Alice13 schreef:
Blauwe laarzen ogen ook al gauw zwart vind ik ook zo jammer.

Ja dat vind ik ook.. Vooral als het niet lak is.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:36

Kyrseltje schreef:
Dan wil ik dit nog aanvullen met misschien een champagne kleurige broek+dekje

Voor als je een champagne kleurig dekje zoekt, dit is een hele mooie:
http://www.happyhorseshop.de/epages/611 ... /407931-35

Ik heb hem ook, maar vind hem voor op wedstrijd voor mijn IJslander toch iets te veel 'dekje' dus gebruik hem enkel thuis en op wedstrijd een zadelvormige.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:52

Nee ik heb het hoofdstel van DHH, de bruine met beige onderlegd en gouden stenen!
Is voor op een van de paarden van mijn vriend. Die heeft ook bruin zadel.
Ik heb alles in zwart. Heb wel getwijfeld om mijn nieuwe zadel in bruin te nemen, maar heb een prestige en dat bruin is echt niet mooi op vos, jammer genoeg. Had donkerder moeten zijn. Anders had ik ook overgestapt op bruin tuig.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:56

Let er bij softshell er wel op dat het niet te strak zit, zie heel vaak mensen met een te kleine softshell jas op concours en dat vind ik gewoon zonde.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:41

Ja. Sowieso zie ik vaak te kleine jasjes op cc :')

Ik wissel nogal in gewicht ene keer zit mijn jasje veel mooier dan de andere keer. Maar irriteer me dood als je knopen nr binnen worden gezogen hahaha

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:27

Ik heb een nieuw jasje besteld voor het outdoorseizoen (mooi in de aanbieding, dus scheelt weer euries :$ ):

Afbeelding
lichtbruin met donkerbruine accenten

Voor het indoorseizoen heb ik dit jasje van Juuls:

Afbeelding

Beide in combinatie met bruine laarzen en bruine cap :o

En op dit paard:
Afbeelding

Te kleine jasjes vind ik er echt verschrikkelijk uit zien (krijg je een beetje rollade-effect :x ) en dat kan gewoon niet lekker zitten.

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:02

Moratoetje, dat eerste jasje is gaaaf!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:06

Heel gaaf dat lichtbruine jasje, denk dat het echt heel gaaf zal staan op je paard!

Te kleine jasjes zie ik ook vaak inderdaad, echt geen pan :=