[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 17:35

Jennyxx schreef:
Ik heb ergens gelezen dat een wug deken wat kleiner valt (Rhino) tov een normale deken. Is dat ook jullie ervaring?

Mijn Rambo Wug en Rambo Original waren allebei echt dezelfde maat, lagen allebei even goed op mijn haflinger.

Met Rhino geen ervaring.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 06:01

Zo he.. winter hier wordt het vandaag in het belgenlandje 14 graden en enkele buien en morgen zelfs 15 zonder buien. Ik twijfel mijn geschoren haf vandaag gewoon onder zijn 50gr outdoor deken buiten te zetten ( normaal 150)

Maar twijfel met of zonder hals (inregen)

snorkel1986

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 07:29

Ik heb gisteravond bij mijn jonkie zaterdag geschoren en onder 100 gram gezet..met hals)
De hals er maar afgehaald in elkgeval voor vanmorgen ze had het warm..( snachts op stal) ben vandaag vrij fus kijk wel een beetje... ( vorige paard was eennkoukleum dus lekker warm en dik ingepakt) das bij deze niet nodig.. dan zweet ze denk ik..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:21

Felien_Kyra schreef:
xHaithi schreef:
Mijn ongeschoren, bejaarde koukleum staat sinds gisteren onder 100 gram + nek (kwam van 200 gram + nek) en morgen gaat er kort terug 0 op want het wordt gewoon echt warm. Nachten nog minstens 10 graden en overdag 13/14 graden. Woensdag of donderdag wordt het waarschijnlijk wel weer 100 gram + nek. Overdag rond de 10 maar snachts een stuk minder. Die van mij staat overdag (meestal) buiten en 's nachts binnen.

Hier hetzelfde! Behalve dat ik die van mij niet zou omschrijven als bejaarde met haar 16 jaar haha….
Ik twijfelde maar heb t zelf na de stal mesten al warm.

Hier bleek het ook een goede beslissing. Paard stond toch wat zweterig onder de 100 gram gisteravond, maar het was dan ook 14 graden. Nu de 0 gram Rhino wug op.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:06

Ik vond het ook lastig en ergens heb ik nu spijt dat ik de 50gram liner eronder heb gelaten en de hals om, maar gisteren was het zo'n zeikweer in de middag/avond dat ik er toch voor koos.
Helaas geen optie om het deze ochtend er weer af te halen, dat zou vanavond kunnen, maar of dat zinvol is is de vraag.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 13:07

Denk dat ze het wel kunnen hebben. Het is ook weer geen 20 graden he. En het regent ook af en toe 's nachts koelt het ook weer af. Met het vroeg donker worden begint dat ook al vroeg.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:02

Ik heb 3 weerapps waarvan 2 een “ buien radar “ ze gaven vandaag enkel om 10 u regen… nu geven ze van 14-20 u en later regen…

Je kan er toch ni meer van op aan.. geen hals gedaan.. hopelijk de voering niet nat, droogt amper

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:20

Heeft iemand een idee waar de maat staat bij een bucas halsdeken?
Ik zie enkel de dikte maar niet de grootte op het label? :? Helaas al jaren geleden gekocht dus ik heb geen idee meer :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:29

Farjen schreef:
Ik zie enkel de dikte maar niet de grootte op het label? :? Helaas al jaren geleden gekocht dus ik heb geen idee meer :+

Ik zal straks even voor je kijken op stal

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:07

Farjen schreef:

Op de label als het goed is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:30

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:33

Ik had er een besteld voor de pony van mn dochter.
Type Connemara, regende enorm in aan de voorkant bij haar. Maar lag ook niet helemaal lekker.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Voor mijn clydesdale merrie heb ik de amigo bravo XL dekens. Nu zou ik graag een 100 gramsdeken willen aanschaffen omdat ik merk dat we die het meeste gebruiken.

Alleen heeft Amigo XL die uitvoering niet. Ik heb vaker gelezen dat de Rambo dekens ongeveer hetzelfde vallen, wie heeft hier ervaring mee? En maakt het type dan nog uit?

Ik heb nu dekenmaat 206 van de XL, zal ik dan van Rambo beter se 213 nemen?

Alvast bedankt weer voor de tips!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Je kan gewoon een 100 gr XL liner kopen :) Makkelijker & goedkoper dan een nieuwe deken en je weet zeker dat ie goed past

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Piekosjj schreef:
Je kan gewoon een 100 gr XL liner kopen :) Makkelijker & goedkoper dan een nieuwe deken en je weet zeker dat ie goed past

Die heb ik, maar zou toch liever een 100 grams deken willen ipv een losse liner

Ik heb ook de 250 gram en merk dat ik dat toch fijner vind

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

garffpamela schreef:
Voor mijn clydesdale merrie heb ik de amigo bravo XL dekens. Nu zou ik graag een 100 gramsdeken willen aanschaffen omdat ik merk dat we die het meeste gebruiken.

Alleen heeft Amigo XL die uitvoering niet. Ik heb vaker gelezen dat de Rambo dekens ongeveer hetzelfde vallen, wie heeft hier ervaring mee? En maakt het type dan nog uit?

Een gewone Rambo valt zeker niet hetzelfde als een Amigo XL. Of bedoel je een Rambo XL? Die ken ik niet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

garffpamela schreef:
Piekosjj schreef:

Die heb ik, maar zou toch liever een 100 grams deken willen ipv een losse liner

Ik heb ook de 250 gram en merk dat ik dat toch fijner vind

Ah zo ja. Ze hebben sinds dit jaar wel een 150 g, dan zit je er net tussen in: https://www.horseware.com/en-eu/amigo-1 ... rnout-150g

De Rambo dekens vallen indd toch wel erg anders dan een XL. Ik heb geen Rambo getest maar wel een 'normale' Amigo Bravo in twee maten en de maat groter dan die ik nu van de XL heb was veels te groot op het lijf maar nog steeds niet goed passend op de hals, de hele deken trok naar voren als ze de hals naar beneden deed. Dan is mijn paard niet echt XL gebouwd maar heeft wel een erg lage en horizontale hals (ze is een slanke draver maar met wel een redelijke schouderpartij).

Als je even op mijn berichten in dit topic klikt dan zie je hoe een gewone Amigo Bravo zit op haar. Daar had ik 135 en 140 gepast, ze heeft nu de XL in 135 zodat je een idee hebt.

Ik heb overigens wel een 'gewone' Rambo vliegendeken voor haar, maar de pasvorm vd vliegendekens is sowieso zooo anders dat die van de winterdekens

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

De gewone rambo vliegendeken past hier niet.
Te smal.
Daar ook de xl nodig.

Dus zou het als regen/winterdeken dan ook zelf niet kopen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Jokonootje schreef:
Ik had er een besteld voor de pony van mn dochter.
Type Connemara, regende enorm in aan de voorkant bij haar. Maar lag ook niet helemaal lekker.

ah jammer.

Borstsluiting lijkt me ook wel laag te zitten

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Citaat:
Ah zo ja. Ze hebben sinds dit jaar wel een 150 g, dan zit je er net tussen in: https://www.horseware.com/en-eu/amigo-1 ... rnout-150g

De Rambo dekens vallen indd toch wel erg anders dan een XL. Ik heb geen Rambo getest maar wel een 'normale' Amigo Bravo in twee maten en de maat groter dan die ik nu van de XL heb was veels te groot op het lijf maar nog steeds niet goed passend op de hals, de hele deken trok naar voren als ze de hals naar beneden deed. Dan is mijn paard niet echt XL gebouwd maar heeft wel een erg lage en horizontale hals (ze is een slanke draver maar met wel een redelijke schouderpartij).

Als je even op mijn berichten in dit topic klikt dan zie je hoe een gewone Amigo Bravo zit op haar. Daar had ik 135 en 140 gepast, ze heeft nu de XL in 135 zodat je een idee hebt.

Ik heb overigens wel een 'gewone' Rambo vliegendeken voor haar, maar de pasvorm vd vliegendekens is sowieso zooo anders dat die van de winterdekens

Ohja ik zie het, bij mijn merrie hetzelfde probleem. Ze is echt veel smaller dan m’n andere clydesdale terwijl die wel de gewone amigo past.

Maar top dat ze een nieuwe variant hebben uitgebracht, dan ga ik daar naar kijken, ze hebben zelfs een nieuwe 50 gram ook.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:46

Even om mee denkers gevraagt jong paard vorig jaar prima onder deken gestaan zonder extreem schuuren en zelf aan eigen deken trekken

Afgelopen zaterdag geschoren staat onder 100 gram snachts opstal overdag buiten. Niet zweterig wel lekker warm onder de deken.
Nu staat ze te plukken aan haar deken en schuurderig te zijn

Heeft ze het te warm? /jeuk van het scheren ( wel geborsteld goed na de tijd) of... iets anders
Nijg zelf na te warm maar vind 0 gram ook wel weinig toch...
(# vorige paard dat ik strak onder de deken had en geschoren werd was een koukleum).. iemand een idee.?

( anders probeer ik morgen wel zonder de liner dus maar 0 grams)

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:59

garffpamela schreef:

Ik heb recent de 50 gr genomen na jaren de 0 gram, maar geen 100 gr ( gebruik de liners daarvoor)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Nouvel schreef:
Farjen schreef:

Op de label als het goed is

Op het label staat dit:

Afbeelding

Is de medium dan de maat of de dikte?
Want op mijn andere hals staat XLL en als ik die op elkaar leg, zijn die eigenlijk even groot? :?