[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:33

Marjoow schreef:
Veilig is veilig natuurlijk. Een cap van 50 euro is net zo betrouwbaar als een cap van 500 euro ;) Beide zijn gekeurd volgens dezelfde normen :)
Dus dat heeft niks te maken met een prijskaartje aan je veiligheid hangen.

Als dat zou betekenen dat je de duurste cap van Divoza moet kopen... Nee bedankt. Spuuglelijk dat ding _O-

Nou klopt dus niet helemaal want KEP zou al aan de nieuwe normen voldoen.. dus "veiliger"

Was ook niet aanvallend bedoeld, ik koop zelf ook geen cap van 1000 euro, Maar toch is het appart dat we een prijskaartje aan veilgheid hangen, en eerlijk zit (uit eigen ervaring) een hele goedkope cap mij niet lekker! en een duurdere beter, en pasvorm is wel belangrijk als het omveilgheid gaat.

Bullebeest

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:34

Ik zit dan te kijken naar de Shadowmatt, die gaat nou net niet mee meen ik eerder te hebben gelezen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:59

Alice13 schreef:
Marjoow schreef:
Veilig is veilig natuurlijk. Een cap van 50 euro is net zo betrouwbaar als een cap van 500 euro ;) Beide zijn gekeurd volgens dezelfde normen :)
Dus dat heeft niks te maken met een prijskaartje aan je veiligheid hangen.

Als dat zou betekenen dat je de duurste cap van Divoza moet kopen... Nee bedankt. Spuuglelijk dat ding _O-

Nou klopt dus niet helemaal want KEP zou al aan de nieuwe normen voldoen.. dus "veiliger"

Was ook niet aanvallend bedoeld, ik koop zelf ook geen cap van 1000 euro, Maar toch is het appart dat we een prijskaartje aan veilgheid hangen, en eerlijk zit (uit eigen ervaring) een hele goedkope cap mij niet lekker! en een duurdere beter, en pasvorm is wel belangrijk als het omveilgheid gaat.

Dat is waar, maar ik heb de HH Challenge cap die mij onwijs fijn zit! En die was €89,00.
Ik geloof niet dat deze caps ineens niet veilig meer zijn. Ik heb uberhaupt nog nooit gehoord van een letsel na een ongeluk doordat de cap niet goed genoeg zou zijn?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:06

Nee ik ook niet hoor, en alles ontwikkeld zich.. ook alle merken en cappen wel daar ben ik ook helemaal niet bang voor.

Ik ken wel mensen met letsel ondanks dat zij een cap droegen, maar dan wil je ook niet weten hoe zij er uit waren (of beter gezegd NIET) zonder cap.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:43

Mijn grijze jasje op mijn schimmel
Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:50

<3 knap stel!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:03

Echt een super mooie combinatie! Heel erg elegant met dat grijs. :D

Toch denk ik dat er een soort regeling gaat komen met die caps hoor. Ze kunnen niet verwachten dat iedereen ineens een nieuwe gaat kopen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:46

Mooie set!

Denk dat de regeling idd nog niet voor volgend jaar zal zijn. Als ik meer hoor van leveranciers, laat ik het weten :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:23

Hoe kun je voldoen aan een norm en keurmerk die nog niet gemaakt is?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:21

Ik zou echt huilen als ik met zon dure cap zou vallen :')
Der is er maar een die toen het beste uit de test kwam en dat is uvex al vind ik de meeste daar van spuuglelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:19

Veulen84 schreef:

Dat hoef je ook nog niet

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:28

vonneke schreef:
Veulen84 schreef:

Dat hoef je ook nog niet

Klopt, momenteel zijn nog alle helmen met EN 1384 goedgekeurd.
In Amerika hebben ze echter al een nieuwer keurmerk. En er zijn al enkele merken die volgens die normen produceren ( waaronder KEP).
In Europa is deze norm er nog niet door, dus hebben de Europese leveranciers ook nog niet alle gegevens om via die norm te gaan produceren, aangezien zij niet afleveren op de Amerikaanse markt.
Maar dat komt dus wel. Alleen hopelijk nog niet voor 2016.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:43

He bah, al die verhalen over die nieuwe richtlijnen en evt waardeloze (dure) helmen laten me wel schrikken hoor! Moet er niet aan denken een nieuwe te moeten kopen. Maargoed, nu nog maar niet te druk over maken, als ik het zo lees duurt het nog wel even.

Heeft iemand trouwens een truc voor het kinbandje van de GPA speedair? Dat is mijn trainingshelm, maar ik moet drie keer per week mijn kinbandje weer korter maken, omdat die elke keer weer iets uitschuift :(. Ik wil hem niet vaststikken ofzo, want dan is hij niet meer verstelbaar.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:07

Iets vastmaken voor het schuivertje? Zo'n rubber ringetje ofzo?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:12

Ja ik dacht ook aan een paarden elastiekje of rubbertje

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:12

Veiligheidsspeld er door..Neem aan dat je er ook zo'n klein hoesje overheen hebt?Dan heb je daar geen last van.
Ik stik het idd vast.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:20

Coberlina schreef:
Klopt, momenteel zijn nog alle helmen met EN 1384 goedgekeurd.
In Amerika hebben ze echter al een nieuwer keurmerk. En er zijn al enkele merken die volgens die normen produceren ( waaronder KEP).
In Europa is deze norm er nog niet door, dus hebben de Europese leveranciers ook nog niet alle gegevens om via die norm te gaan produceren, aangezien zij niet afleveren op de Amerikaanse markt.
Maar dat komt dus wel. Alleen hopelijk nog niet voor 2016.

Het is lang niet zeker dat we het zelfde keurmerk krijgen als amerika. Pas015 is in veel landen geaccepteerd, dat wel. Daarom kunnen merken zeggen dat ze aan normen voldoen, maar dat geld dan weer niet voor de nederlandse markt.

Daarnaast voor de knhs is EN 1384 geaccepteerd om mee te starten. Maar caps die dit jaar uit de fabriek komen bevatten dit keurmerk niet. Dus tenzij je uit oude voorraad koopt heb je dan dus een merk zonder keurmerk. Goed opletten dus.
Er wordt vanuit gegaan dat de knhs in het wedstrijdregelement van 2016 wel een overgangsregeling zal maken.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:28

Bedankt voor de tip! Gaan we zeker op letten als er nu nog helmen binnen komen!

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:41

Ik heb jullie hulp nodig!

Ik moet een nieuw wedstrijdjasje en dan wil ik een oornetje in dezelfde kleur. Het jasje wordt waarschijnlijk de horka competition. Maar ik ben er dus nog niet over uit of ik die dingen in het zwart of donkerblauw ga bestellen, wat denken jullie?

Momenteel start ik zo:
Afbeelding

Op basis van mn dekje wil ik graag zwart doen. Er is ook een oornetje dat bij mn dekje hoort maar die is dan wel weer onbeschoft duur voor een oornetje, dus ik weet nog niet zeker of ik ook echt die ga halen dan.

Nou, wat vinden jullie: Zwart of donkerblauw? :P

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:34

Als je met dit dekje blijft starten, zou ik een zwart oornetje doen met wit koord. Het Horka jasje heeft ook witte details toch?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:18

Met coberlina eens. Ik zeg ook zwart als je dit dekje wilt behouden vind ik dat persoonlijk wel net zo mooi.

Ik moet er nog wel aan wennen dat met se dressuur ook steeds vaker met een oornetje wordt gestart. Meestal vind ik het wel mooi, niet altijd.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:35

In combinatie met dit dekje zeg ik ook zwart. Dan is alles in de zwart-wit combinatie. Bij een blauw jasje zou ik ook snel een ander dekje doen. :)

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:21

Dank jullie voor de reacties! Horka competition heeft inderdaad witte details. Heeft iemand toevallig ervaring met dit jasje? Wat ik erover heb gehoord was veelal positief. Ik zoek een kort model en daardoor kwam ik op dit jasje uit.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:03

Ik heb hem, foto's staan op de vorige pagina denk. Vind het een super fijn jasje en leuk geprijsd!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:58

Wie heeft er een goede site waar je bruine/beige jasjes kunt vinden?
Nu ik bruine laarzen heb wil ik graag een jasje die daarbij past, en al heel veel gezocht maar weinig kunnen vinden :+