[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:12

Yvank_ schreef:
Er komen heus wel nieuwe helmen... ik weet dat uvex er ook mee bezig is maar dat het nog niet zeker is of dit een regel gaat worden... In engeland wel maar in nederland is het nog niet zeker... KNHS hoeft er namelijk niet aan mee te doen... En wettelijk ben je nog steeds niet verplicht een cap te dragen.

Als het officieel van FEI uitgaat, toch wel?

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:14

Afbeelding

Ik heb deze cap was ook ruim 450 euro. Kan mij niet voorstellen dat deze niet meer mag over een jaar

Coberlina

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:15

Volgens mijn collega bericht van samshield: voor Amerika hebben ze al langer andere helmen. De schelpen zijn groter ( halleluja, nog een keer groter.. ) maar het zou nog redelijk lang duren voor het hier in Europa ook zou zijn.
Dus enkel nog maar voor verenigd koninkrijk en Amerika.
Dus sorry voor de paniek! Zal hopelijk nog niet voor 2016 zijn!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:21

What the hell, dat kunnen ze toch niet zomaar doen?? Ik vind 100 echt de max voor een cap, en dan zul je aan een dure moeten?? Wat raar zeg...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:22

Nee hoor, de andere merken volgen ook!
Maar normaals, zo snel zal het dus nog niet zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:27

_FD schreef:
[ [url=m/KoDDla.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze cap was ook ruim 450 euro. Kan mij niet voorstellen dat deze niet meer mag over een jaar

En waarom kun je je dat niet voorstellen? Als ze niet aan de vernieuwde eisen voldoen dan zou je hem niet mogen dragen. Ongeacht hij €45 of €450 kostte.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:29

Coberlina schreef:
Nee hoor, de andere merken volgen ook!
Maar normaals, zo snel zal het dus nog niet zijn :)

Nee maargoed. Dat zal in NL ook wel komen... Ik hoopte toch nog wel een paar jaar met mijn huidige cap te kunnen doen...

Ik denk ook dat áls ik een cap van over de 500 euro zou moeten kopen, ik hem alleen nog maar draag als het écht moet :') Veel te bang dat ie dan kapot of vies word ofzo _O-

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:48

Kan ik m'n Samshield à 500 euri in de kliko gooien zeker.. Noooo way!

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:49

vonneke schreef:
_FD schreef:
[ [url=m/KoDDla.jpg]Afbeelding[/url] ]

En waarom kun je je dat niet voorstellen? Als ze niet aan de vernieuwde eisen voldoen dan zou je hem niet mogen dragen. Ongeacht hij €45 of €450 kostte.

Jaa dat snap ik maar ik bedoelde eigenlijk dat deze ook meer veiligheidsnormen heeft dus wilde wel weten welke het zou zijn om te kijken of ik deze echt mag weggooien haha

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:55

Dan kan je ze eerst toch alsnog thuis gebruiken? Als je op concours maar 1 opzet die wel aan de eisen voldoet. Ja de overgang is balen, maar dat was met die dopjes met elastieken kinband ook zo. Ik weet nog wel dat er toen mensen waren die zo'n tuigje aan hun cap bevestigden zodat ze wel een driepuntssluiting hadden :') dat was té lelijk.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:01

mistid schreef:
Dan kan je ze eerst toch alsnog thuis gebruiken? Als je op concours maar 1 opzet die wel aan de eisen voldoet. Ja de overgang is balen, maar dat was met die dopjes met elastieken kinband ook zo. Ik weet nog wel dat er toen mensen waren die zo'n tuigje aan hun cap bevestigden zodat ze wel een driepuntssluiting hadden :') dat was té lelijk.

Schuldig.. die heb ik ook gehad haha!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:15

maar ff kort door de bocht, je mag er thuis toch gewoon mee blijven rijden. Alleen op cc zou je er op aan gesproken kunnen worden? Mocht het worden op genomen in KNHS regelement.

Wat ik wel bijzonder vind, en dit doe ik zelf ook, dat we een prijslimiet stellen op onze veiligheid. Ik heb net een nieuwe charles owen cap. Als ik dit had geweten had ik nog wel een jaartje door gereden me mn oude waar niks mis mee is maar gewoon minder mooi paste bij mijn cc outfit

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:24

Ja tuurlijk kan je er thuis nog wel mee rijden. Enkel op concours moet je dan een nieuwe.
Maar goed, zal dus hopelijk nog niet voor volgend jaar zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:25

Wordt een moeilijk verhaal denk ik.

Dan zul je iedere wedstrijd een controleur moeten hebben.

Zeker wanneer bv samshield straks modellen heeft die wel ggk zijn en niet ggk zijn.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:34

Is het dan ook zo als je met een "oude" helm rijd die niet aan de veiligheids- normen voldoet, dat wanneer je valt en je hebt letsel dat de zorgverzekeraar eventueel moeilijk gaat doen omdat je helm dan niet aan de eisen voldoet?
Want in dat geval mag er helemaal niet meer gereden worden met de huidige caps.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:44

En dat wordt voor mij weer zo'n dure cap aanschaffen, ook al is het alleen voor op concours ivm hoofdpijnklachten..
Hoop dat deze regeling nog heel ver, of helemaal weg blijft.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:48

Laatst bijgewerkt door Alice13 op 15-03-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:55

De intrekking van de standaard, die in 1996 werd geïntroduceerd, heeft geen invloed op de caps die al gebruikt worden en ruiters met een cap met deze standaard kunnen er gebruik van blijven maken tenzij er anders wordt besloten in wedstrijdreglementen in Europa.

Dit komt uit het artikel...

Ik denk dat je jezelf nog niet al te druk moet maken.

In UK gaat het waarschijnlijk ook na 2015 pas in.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:59

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:00

nee vonneke dat denk ik ook! Niet gelijk allemaal jullie dure cappen op internet zetten. Tenzij iemand een mooie bruine KEP heeft maat 56 want daar heb ik dan wel intresse in :P hahaha

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:03

Wij hebben dit ook al te horen gekregen in onze winkel. De caps die nu gecertificeerd zijn blijven voorlopig nog gewoon geldig en verkrijgbaar tot zolang de vooraad strekt.. Er is nog geen nieuwe normering(of die moet er echt net door zijn gekomen ;) ), en wat dat betreft dus ook nog geen caps die daar aan kunnen voldoen. Zodra er een nieuwe normering is kunnen de caps hier op ontwikkeld en getest. De duurdere merken caps hebben modellen die waarschijnlijk gelijk door de nieuwe normering kunnen komen, en daardoor ook vlotter weer in productie kunnen worden genomen. Zo hebben wij het tot nog toe doorgekregen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:05

Maar als dit goed bekend wordt zullen de consumenten wachten met een helm kopen tot er wat bekend is?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:15

vonneke schreef:
Maar als dit goed bekend wordt zullen de consumenten wachten met een helm kopen tot er wat bekend is?

Ik wou idd binnen nu en een half jaar een Samshield aanschaffen, daar wacht ik nog maar even mee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:18

Veilig is veilig natuurlijk. Een cap van 50 euro is net zo betrouwbaar als een cap van 500 euro ;) Beide zijn gekeurd volgens dezelfde normen :)
Dus dat heeft niks te maken met een prijskaartje aan je veiligheid hangen.

Als dat zou betekenen dat je de duurste cap van Divoza moet kopen... Nee bedankt. Spuuglelijk dat ding _O-

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:23

vonneke schreef:

Dat denk ik wel. Of enkel een KEP of samshield die al goedgekeurd is.

Martine, samshield maakt ze al wel, dus kan je wel gewoon zo'n nieuwe aanschaffen!